Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]
Jakub Madrjas ⚫ 10.04.2020 ⚫
77,6k


![Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja] Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2020040909410220040862Unfall1.jpg_60-60.jpg)
![Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja] Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2020040909392220040862Unfall2.jpg_60-60.jpg)
![Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja] Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2020040909392220040862Unfall3.jpg_60-60.jpg)
![Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja] Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2020040909392220040862Unfall5.jpg_60-60.jpg)
![Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja] Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2020040820593292f2a6a8f6254589a76fa81b0ae45f11.jpg_60-60.jpg)
8 kwietnia doszło do wypadku jednostki ED250 Pendolino należącej do PKP Intercity. Do zderzenia doszło w okolicach Monachium. Producent pociągów, który wykonuje badania homologacyjne, przedstawił swoje stanowisko w tej sprawie.
Jak informuje Policja Federalna, do wypadku z niską prędkością doszło podczas jazd pomiarowych pomiędzy stacjami Allach i Olching pod Monachium. Prawdopodobną przyczyną była awaria sprzęgu. Maszynista został lekko ranny.
Wypadek przy niskiej prędkości
Jak czytamy, wypadkowi uległ po godzinie 15:30 pociąg złożony z dwóch lokomotyw i próżnego składu ED250. Policja podaje, że przy prędkości ok. 30 km/h przerwany został przewód hamulcowy. Obniżenie ciśnienia spowodowało zahamowanie składu. W efekcie zespół trakcyjny najechał na lokomotywę będącą przed nim, w środku składu. W pociągu było pięciu pracowników Deutsche Bahn. Maszynista został odwieziony do szpitala na obserwację – podała policja. Nie jest jeszcze znana wartość szkód materialnych ani przyczyny awarii.
Czekamy na informacje PKP Intercity i Alstomu na temat wypadku. Skład prawdopodobnie przebywał w Niemczech na badaniach dopuszczeniowych. Zgodnie z umową z producentem, do wiosny 2020 roku pociągi Pendolino mają uzyskać możliwość wjazdu na tory zarówno Niemiec, jak i Czech oraz Austrii. Niezbędne zagraniczne testy jednostek zaczęły się już w 2018 roku i jeszcze niedawno zapowiadano uzyskanie dopuszczeń jeszcze przed końcem 2019 roku. Nie mamy jednak żadnych informacji na temat wydania odpowiednich dokumentów.
Kronika wypadków Pendolino
To nie pierwszy wypadek z udziałem polskiego Pendolino. Na naprawie we Włoszech wciąż przebywa jednostka, która uległa wypadkowi w Ozimku 7 kwietnia 2017 roku. Na torach ma się pojawić w 2021 roku. W lutym tego roku pijany kierowca spowodował wypadek na przejeździe kolejowym w Borkowicach pod Koszalinem. Na tory wróciło za to przed rokiem Pendolino uszkodzone w Modlinie. Część jednostek była też chwilowo wyłączona z powodu nie do końca wyjaśnionego ostrzelania tłuczniem z podsypki.
Z powodu nikłego zainteresowania pasażerów spowodowanego pandemią COVID-19, wszystkie kursy Pendolino w Polsce są obecnie zawieszone.
Otrzymaliśmy dodatkowe zdjęcia od Policji Federalnej. W internecie pojawił się film z rozłączania składu po wypadku:
Wypadek przy niskiej prędkości
Jak czytamy, wypadkowi uległ po godzinie 15:30 pociąg złożony z dwóch lokomotyw i próżnego składu ED250. Policja podaje, że przy prędkości ok. 30 km/h przerwany został przewód hamulcowy. Obniżenie ciśnienia spowodowało zahamowanie składu. W efekcie zespół trakcyjny najechał na lokomotywę będącą przed nim, w środku składu. W pociągu było pięciu pracowników Deutsche Bahn. Maszynista został odwieziony do szpitala na obserwację – podała policja. Nie jest jeszcze znana wartość szkód materialnych ani przyczyny awarii.
Czekamy na informacje PKP Intercity i Alstomu na temat wypadku. Skład prawdopodobnie przebywał w Niemczech na badaniach dopuszczeniowych. Zgodnie z umową z producentem, do wiosny 2020 roku pociągi Pendolino mają uzyskać możliwość wjazdu na tory zarówno Niemiec, jak i Czech oraz Austrii. Niezbędne zagraniczne testy jednostek zaczęły się już w 2018 roku i jeszcze niedawno zapowiadano uzyskanie dopuszczeń jeszcze przed końcem 2019 roku. Nie mamy jednak żadnych informacji na temat wydania odpowiednich dokumentów.
Kronika wypadków Pendolino
To nie pierwszy wypadek z udziałem polskiego Pendolino. Na naprawie we Włoszech wciąż przebywa jednostka, która uległa wypadkowi w Ozimku 7 kwietnia 2017 roku. Na torach ma się pojawić w 2021 roku. W lutym tego roku pijany kierowca spowodował wypadek na przejeździe kolejowym w Borkowicach pod Koszalinem. Na tory wróciło za to przed rokiem Pendolino uszkodzone w Modlinie. Część jednostek była też chwilowo wyłączona z powodu nie do końca wyjaśnionego ostrzelania tłuczniem z podsypki.
Z powodu nikłego zainteresowania pasażerów spowodowanego pandemią COVID-19, wszystkie kursy Pendolino w Polsce są obecnie zawieszone.
Otrzymaliśmy dodatkowe zdjęcia od Policji Federalnej. W internecie pojawił się film z rozłączania składu po wypadku:
Aktualizacja: Stanowisko PKP Intercity
Otrzymaliśmy stanowisko PKP Intercity w sprawie wypadku. – Potwierdzamy, że w wczoraj doszło do uszkodzenia jednostki ED250-001 podczas jazd pomiarowych prowadzonych w okolicach Monachium – informuje Piotr Mazur z biura prasowego spółki. Tak jak przypuszczaliśmy, pojazd przebywa na testach homologacyjnych organizowanych przez producenta taboru na terenie Niemiec. Warto dodać, że w zeszłym miesiącu wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel w odpowiedzi na interpelację poselską poinformował, że producent złożył wniosek do PKP Intercity o wydłużenie czasu na badania ze względu na pandemię COVID-19.
– W zdarzeniu nie ucierpiała obsługa techniczna składu zapewniana przez producenta taboru oraz niemieckiego przewoźnika. Przyczyny zdarzenia będą teraz szczegółowo badane przez miejscową komisję wypadków kolejowych. Pozostajemy w stałym kontakcie z przedstawicielami producenta – zapewnia przedstawiciel PKP Intercity.
Aktualizacja: Stanowisko Alstomu
Alstom potwierdza, że 8 kwietnia 2020 r. pociąg Pendolino należący do PKP miał wypadek na torze testowym w Monachium w Niemczech. – Do zderzenia doszło z inną lokomotywą stacjonarną przy niskiej prędkości, podczas testów homologacyjnych. Maszynista i załoga nie ponieśli żadnych obrażeń, a na pokładzie nie było pasażerów. Pendolino ED250-001 przechodziło testy w celu uzyskania homologacji do działania w Niemczech. Alstom zapewnia pełną współpracę z odpowiednimi organami w Niemczech. Ponieważ dochodzenie jest w toku, na tym etapie nie możemy udzielić bardziej szczegółowych komentarzy – poinformował "Rynek Kolejowy" Artur Fryczkowski, prezes Alstom Polska.
Otrzymaliśmy stanowisko PKP Intercity w sprawie wypadku. – Potwierdzamy, że w wczoraj doszło do uszkodzenia jednostki ED250-001 podczas jazd pomiarowych prowadzonych w okolicach Monachium – informuje Piotr Mazur z biura prasowego spółki. Tak jak przypuszczaliśmy, pojazd przebywa na testach homologacyjnych organizowanych przez producenta taboru na terenie Niemiec. Warto dodać, że w zeszłym miesiącu wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel w odpowiedzi na interpelację poselską poinformował, że producent złożył wniosek do PKP Intercity o wydłużenie czasu na badania ze względu na pandemię COVID-19.
– W zdarzeniu nie ucierpiała obsługa techniczna składu zapewniana przez producenta taboru oraz niemieckiego przewoźnika. Przyczyny zdarzenia będą teraz szczegółowo badane przez miejscową komisję wypadków kolejowych. Pozostajemy w stałym kontakcie z przedstawicielami producenta – zapewnia przedstawiciel PKP Intercity.
Aktualizacja: Stanowisko Alstomu
Alstom potwierdza, że 8 kwietnia 2020 r. pociąg Pendolino należący do PKP miał wypadek na torze testowym w Monachium w Niemczech. – Do zderzenia doszło z inną lokomotywą stacjonarną przy niskiej prędkości, podczas testów homologacyjnych. Maszynista i załoga nie ponieśli żadnych obrażeń, a na pokładzie nie było pasażerów. Pendolino ED250-001 przechodziło testy w celu uzyskania homologacji do działania w Niemczech. Alstom zapewnia pełną współpracę z odpowiednimi organami w Niemczech. Ponieważ dochodzenie jest w toku, na tym etapie nie możemy udzielić bardziej szczegółowych komentarzy – poinformował "Rynek Kolejowy" Artur Fryczkowski, prezes Alstom Polska.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |