Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 29.11.2021 ⚫
15k


![Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia] Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20211129144715received960957771442986.jpg_60-60.jpg)
![Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia] Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20211129144754received640310050309858.jpg_60-60.jpg)
50-latek prowadzący auto wjechał pod pociąg PKP Intercity na linii kolejowej pomiędzy Nowym Tomyślem a Opalenicą. Okoliczności zdarzenia bada policja i prokuratura.
Do zdarzenia doszło przed godziną 9 rano przy peronach przystanku Sątopy na magistrali E20, gdzie znajduje się przejazd kolejowy. Do wypadku pojechali strażacy z Nowego Tomyśla. Na miejscu zobaczyli kompletnie zniszczone dostawcze auto marki Peugeot Partner i kierującego. Pomimo reanimacji 50-letni kierowca zmarł.
W wypadku brał udział pociąg relacji Berlin - Warszawa. Przed przejazdem kolejowym ustawiony był znak STOP. Pod nim widniała informacja „sygnalizacja uszkodzona”. Lokomotywa pociągu zatrzymała się około 500 metrów od miejsca zdarzenia.
Pociągiem relacji Warszawa- Berlin podróżowało około 150 osób. Żaden z pasażerów nie ucierpiał w wyniku wypadku. Uruchomiono komunikację zastępczą dla nich.
[Aktualizacja]
Wiemy już, że w wypadku brał udział elektrowóz Husarz. Jego wyłączenie z ruchu pogorszy i tak trudną sytuację związaną z dostępnością lokomotyw wielosystemowych wykorzystywanych w ruchu pomiędzy Polską a Niemcami.
W przypadku awarii sygnalizacji, a na taką wskazywało oznakowanie umieszczone przed przejazdem, maszynista powinien poruszać się w obrębie przejazdu z prędkością 20 km/h. Droga hamowania pojazdu może wskazywać na to, że tak się nie stało. Wciąż oczekujemy na komentarz PKP Polskich Linii Kolejowych i PKP Intercity w tej sprawie.
Komunikat PKP PLK
"Dzisiaj o godz. 8:50 na przejeździe kolejowo-drogowym w okolicy miejscowości Sątopy pomiędzy stacjami Opalenica a Nowy Tomyśl kierowca samochodu osobowego wjechał pod pociąg relacji Berlin – Warszawa Wschodnia. Prowadzący auto zginął. W samochodzie nie było pasażerów.
Przed przejazdem ustawiony jest znak STOP oraz znak informujący o uszkodzonej rogatce. Oznakowanie przejazdu jest związane z wymianą urządzeń zabezpieczenia. Na czas prac konieczne było wyłączenie sygnalizacji. Zgodnie z procedurami obowiązującymi w takich sytuacjach – wprowadzone było ograniczenie prędkości pociągów. Komisja ustali okoliczności i szczegóły zdarzenia.
Od momentu zdarzenia do godz. 10.00 była całkowita przerwa w ruchu. Do godz. 13.00 ruch pociągów odbywał się jednym torem. Organizacja ruchu nie wpływa istotnie na kursowanie pociągów."
W wypadku brał udział pociąg relacji Berlin - Warszawa. Przed przejazdem kolejowym ustawiony był znak STOP. Pod nim widniała informacja „sygnalizacja uszkodzona”. Lokomotywa pociągu zatrzymała się około 500 metrów od miejsca zdarzenia.
Pociągiem relacji Warszawa- Berlin podróżowało około 150 osób. Żaden z pasażerów nie ucierpiał w wyniku wypadku. Uruchomiono komunikację zastępczą dla nich.
[Aktualizacja]
Wiemy już, że w wypadku brał udział elektrowóz Husarz. Jego wyłączenie z ruchu pogorszy i tak trudną sytuację związaną z dostępnością lokomotyw wielosystemowych wykorzystywanych w ruchu pomiędzy Polską a Niemcami.
W przypadku awarii sygnalizacji, a na taką wskazywało oznakowanie umieszczone przed przejazdem, maszynista powinien poruszać się w obrębie przejazdu z prędkością 20 km/h. Droga hamowania pojazdu może wskazywać na to, że tak się nie stało. Wciąż oczekujemy na komentarz PKP Polskich Linii Kolejowych i PKP Intercity w tej sprawie.
Komunikat PKP PLK
"Dzisiaj o godz. 8:50 na przejeździe kolejowo-drogowym w okolicy miejscowości Sątopy pomiędzy stacjami Opalenica a Nowy Tomyśl kierowca samochodu osobowego wjechał pod pociąg relacji Berlin – Warszawa Wschodnia. Prowadzący auto zginął. W samochodzie nie było pasażerów.
Przed przejazdem ustawiony jest znak STOP oraz znak informujący o uszkodzonej rogatce. Oznakowanie przejazdu jest związane z wymianą urządzeń zabezpieczenia. Na czas prac konieczne było wyłączenie sygnalizacji. Zgodnie z procedurami obowiązującymi w takich sytuacjach – wprowadzone było ograniczenie prędkości pociągów. Komisja ustali okoliczności i szczegóły zdarzenia.
Od momentu zdarzenia do godz. 10.00 była całkowita przerwa w ruchu. Do godz. 13.00 ruch pociągów odbywał się jednym torem. Organizacja ruchu nie wpływa istotnie na kursowanie pociągów."
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |