Partnerzy serwisu:

Wykolejenie w Strabli - zdjęcia

Rynek Kolejowy 28.12.2013 319

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-12-28 14:26:38 Autor: Czytt
---.ksiaznica.szczecin.pl
Na fachowym forum zawsze powinna być podana przyczyna wykolejenia - np. zgniłe podkłady. Już za PRL-u podawali.
2013-12-28 14:29:03 Autor: z okolicy
---.ip.netia.com.pl
To było do przewidzenia. Linia 32 jest w agonalnym stanie, bezpiecznie to może szynobusy mogą tam jeździć. Ciężkie towary na linii, gdzie podkłady nie trzymają się przytwierdzeń musiały doprowadzić do wykolejenia.

Objazd trzeba dać przez Ostrołękę, linia na odcinku Łapy - Śniadowo ma bardzo dobry stan.
2013-12-28 15:03:30 Autor: sd
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żeby nie rozebrano linii Małkinia - Sokołów, to z objazdem dla towarowych w kierunku Czeremchy/Siedlec problemu by nie było. A tak.... 2 dni przerwy w ruchu, a to właśnie tą linią puszczono częściowo objazd towarowych przy modernizacji w relacji Polska - Podlasie (zamiast linią p. Tłuszcz, Małkinię, Czyżew, Łapy).
Objazd przez Ostrołękę jest kłopotliwy, w Małkini trzeba wjeżdżać i zajmować tory główne, albo wręcz jechać aż do Sadownego. Marnotrawstwo czasu.
2013-12-28 15:20:05 Autor: Podlasiak
---.244.27.5
Niestety, to musiało się tak skończyć. O modernizacji Rail Baltici mówiono od dawna, wiadomym było, że będzie potrzebny jakiś objazd dla pociągów towarowych, a pomimo tego PLK nie zdecydowała się na porządny remont linii Białystok - Czeremcha. W ostatnim czasie wymieniono tylko ręcznie (sic!) przegnite podkłady, co niewiele poprawiło stan linii, a następnie od razu skierowano na linię ciężkie pociągi towarowe. Obawiam się, że nie będzie to ostatnie tego typu zdarzenie na tej linii.
2013-12-28 15:38:26 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Czytt
Na fachowym forum NIGDY nie podano by przyczyny wypadku w dniu jego zaistnienia.
Ku poprawie humoru Koleżeństwu, napiszę, że dziś "zgniłe podkłady" nazywają się "biologiczne zużycie nawierzchni" ;))) Serio.
2013-12-28 16:00:15 Autor: sdv
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post sd:
"Żeby nie rozebrano linii Małkinia - Sokołów, to z objazdem dla towarowych w kierunku Czeremchy/Siedlec problemu by nie było. A tak.... 2 dni przerwy w ruchu, a to właśnie tą linią puszczono częściowo objazd towarowych przy modernizacji w relacji Polska - Podlasie (zamiast linią p. Tłuszcz, Małkinię, Czyżew, Łapy).
Objazd przez Ostrołękę jest kłopotliwy, w Małkini trzeba wjeżdżać i zajmować tory główne, albo wręcz jechać aż do Sadownego. Marnotrawstwo czasu."
Objazd przez OSTROŁĘKĘ: Białystok - Łapy - OSTROŁĘKA - WYSZKÓW - Tłuszcz - Legionowo lub Pilawa
2013-12-28 16:10:17 Autor: Mateusz
---.elbar.katowice.pl
Wyjaśniając przyczyny wykolejenia i cytując jednocześnie kolejowego klasyka - "Bo szyny były i podwozie... Podwozie też było złe" :) !
2013-12-28 16:14:38 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
"podwozie" też może mieć przyczynę ( wykolejenie w środku składu ). Na mój gust to źle przeprowadzona wymiana pojedyńczych podkładów. Ale może byc też wagon/źle umieszczony ładunek. Lub wszystkie 3 razem.
2013-12-28 16:16:41 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@jurasN
jak już to biologiczne zużyte podkłady. Lub jak ktoś "bardziej" oblatany" to może być stopień degradacji podkładów = 1
2013-12-28 16:47:21 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Może się czepiam - ale znowu wywaliły się ładowne Eaos-y,
fakt - stan toru, wg WOS może być określony jako "zły technicznie" "lubo zły stan techniczny podkładów",
jedno nałożyło się na drugie i wydoopcylo się ...
2013-12-28 16:49:24 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Środek Europy ,,silne,, ,,państfo,, a podkłady rozłożone przez korniki i grzyby
2013-12-28 16:54:19 Autor: Jako
---.dynamic.chello.pl
Brawo PLK! Tu mamy jakość, której już zazdroszczę. A może Pendolino tamtędy poślijcie - oby zdalnie sterowane, bo życia szkoda.
2013-12-28 17:09:03 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@emeryt
Dwadzieścia lat temu przy okazji badania przyczyny wykolejenia tam ładownych dumpcarów zdarzyło mi się wyciągać z podkładów na CZYNNEJ linii (fakt, rzadko używanej) drzewka. Ich korzenie sięgały OBU końców podkładów! Zdaniem drogowca, tam stan toru nie mógł być przyczyną wypadku ;)

Teraz wg Ciebie "państfo". A "ftedy"?
2013-12-28 17:20:07 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
W odpowiedzi na post jurasN:
"@emeryt
Dwadzieścia lat temu przy okazji badania przyczyny wykolejenia tam ładownych dumpcarów zdarzyło mi się wyciągać z podkładów na CZYNNEJ linii (fakt, rzadko używanej) drzewka. Ich korzenie sięgały OBU końców podkładów! Zdaniem drogowca, tam stan toru nie mógł być przyczyną wypadku ;)

Teraz wg Ciebie "państfo". A "ftedy"?"
Miałem niegdyś wykolejenie na ET-22 na Warszawie Gdańskiej rejon WGB.Zebrała sie szanowna komisja i jak zobaczyli byczka od razu mieli winnego.Więc zacząłem wyjmować wkręty z podkładów a tam była szybkość porywająca całe 15 km/godz i zaniosłem reprezentantowi drogówki myślałem że go szlag trafi.Mieli pecha byczek w trakcie pomiarów miał parametry prawidłowe.Rozjazd kilka miesięcy był unieruchomiony.Objeździłem szmat Polski ale najgorsze tory na liniach głównych były w dyrekcji Centralnej.Teraz się zmienia ale linie drugorzędne i lokalne rozłażą sie w oczach
2013-12-28 18:02:24 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jurasN
@Czytt
Na fachowym forum NIGDY nie podano by przyczyny wypadku w dniu jego zaistnienia.
Ku poprawie humoru Koleżeństwu, napiszę, że dziś "zgniłe podkłady" nazywają się
"biologiczne zużycie nawierzchni" ;))) Serio.

Ale jak sie słyszy "biologiczne zużycie nawierzchni - a wiesz jak sie nazywa sprzątaczka po przeszkoleniu w Urzedzie Pracy - konserwator powierzchni płaskich.
2013-12-28 19:15:18 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ stan

Kiedyś zawsze - chcąc wkurzyć drogowców - pytałem aby wytłumaczyli różnicę w:

- złym stanie technicznym nawierzchni,
- złym stanem podkładów /betonowych, drewnianych etc./,
- zużyciem szyn,
- złym stanem technicznym toru,

i jeszcze wieloma innymi kretyństwami wypisywanymi w WOS /zużycie iglicy, opornicy, krzyżownika/,

jest 30 na długości od ... do ... od lat a wy tylko zmieniacie przyczynę,
aby coś napisać ...

ale to drogowcy ...
2013-12-28 20:03:36 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Maurycy

Mnie ciekawi co oni wymysla jeszcze -jak sie bedzie nazywał za pare lat szewc albo kolejarz.

Życze Szczęśliwego Nowego Roku.
2013-12-28 20:25:56 Autor: Rail Baltica Polska
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z informacji które uzyskaliśmy wynika, że przyczyną nie były wady torowiska lecz zejście obręczy z koła...wózek obrócił się i był ciągnięty jeszcze przez krótki odcinek aż haki puściły i pozostałe wagony zatrzymały się.

Info z drugiej ręki więc niepotwierdzone.
2013-12-28 21:35:51 Autor: pit
---.play-internet.pl
Szkoda, że nie wykoleił się łagodniej od Strabli do Bielska, od Lewickich do Strabli etc... Może wtedy zaorany odcinek by zrobili na nowo ze staroużytecznych materiałów, a nie wstawiali co któryś nowy podkład, jak ostatnio.
2013-12-28 23:51:05 Autor: Krzysiek
---.244.212.127
Przyczyną wykolejenia wagonów była pęknięta obręcz na kole jednego z wagonów.Byłem tam dziś i widziałem jak całe zdarzenie zaczęło się tuż przed przejazdem kolejowym gdyż ziemia i płyty drogowe są podarte.Następnym z czynników świadczącym o tym , że to jest główna przyczyna jest to ,że gdyby była to wina bezpośrednia podkładów to pierwsza by się wykoleiła lokomotywa ,a nie wagon przewożący zrębki drzewa do Swedspamu w Koszkach.
2013-12-29 10:51:03 Autor: paf
---.warszawa.vectranet.pl
Co by nie było bezpośrednim powodem wykolejenia, nie zmienia to faktu, że owa linia na tych zdjęciach wygląda tragicznie.
2013-12-29 11:05:07 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A gdzie, panie paf, widzisz tragiczny stan linii?
Może masz jakieś inne zdjęcia? Bo ja widzę podkłady w zupełnie dobrym stanie.

A ciekawe jest to, że wszyscy - jak jeden zacznie - powtarzają te same brednie o złym stanie technicznym linii, opowiadają o zgniłych podkładach, itp. itd. A nikt nie popatrzy na zdjęcia...
2013-12-29 12:17:01 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Korrek: „A ciekawe jest to, że wszyscy - jak jeden zacznie - powtarzają te same brednie o złym stanie technicznym linii”

Brednię, drogi Kolego, przeczytałem właśnie w Twoim tekście, gdy piszesz, że „wszyscy…”
Nauczyłeś się czytać, co nie znaczy, że czytać ze zrozumieniem.
Serdeczności…
2013-12-29 14:10:34 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Masz rację, jurasN, że nauczenie się czytania nie oznacza czytania ze zrozumieniem.

Proponuję ci więc przeczytać to, co napisałem. Potem odłóż to i po 10 minutach powtórz. I potem jeszcze raz.
I wtedy może dojdziesz do wniosku, że napisałem iż wszyscy powtarzają brednie o złym stanie technicznym linii. Oczywiście wszyscy spośród tych, którzy powtarzają te brednie. Bo tylko oni powtarzają. Ci, którzy nie powtarzają, lecz przytaczają własne opinie czy fakty, siłą rzeczy do kategorii chóru się nie zaliczają.

CBDU
2013-12-29 15:53:38 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Korrek
Zamiast przeprosić...
Skończyłem rozmowę z Tobą. Bezcelowa...
2013-12-29 16:42:48 Autor: msp
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post Korrek:
"Masz rację, jurasN, że nauczenie się czytania nie oznacza czytania ze zrozumieniem.

Proponuję ci więc przeczytać to, co napisałem. Potem odłóż to i po 10 minutach powtórz. I potem jeszcze raz.
I wtedy może dojdziesz do wniosku, że napisałem iż wszyscy powtarzają brednie o złym stanie technicznym linii. Oczywiście wszyscy spośród tych, którzy powtarzają te brednie. Bo tylko oni powtarzają. Ci, którzy nie powtarzają, lecz przytaczają własne opinie czy fakty, siłą rzeczy do kategorii chóru się nie zaliczają.

CBDU"
Skoro dla ciebie wyznacznikiem jakości linii są zdjęcia, to życzę powodzenia. Linia przeszła punktową wymianę podkładów. Akurat na zdjęciu kilka załapało się. Ale stan generalny jest tragiczny od wielu, wielu lat.
2013-12-29 19:22:14 Autor: Leśny Dziad
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post msp:
"Skoro dla ciebie wyznacznikiem jakości linii są zdjęcia, to życzę powodzenia. Linia przeszła punktową wymianę podkładów. Akurat na zdjęciu kilka załapało się. Ale stan generalny jest tragiczny od wielu, wielu lat."
Tak samo jak linii nr 39 Olecko - Suwałki, szczególnie na odcinku od km. 17.100 do Suwałk, gdzie ze względu na ostre łuki kończą się podkłady betonowe, a zaczyna się drewno. Drewno brzmi dumnie, bo obecnie w większości próchno, też po tzw. punktowej wymianie podkładów.
Od wielu lat po tym próchnie spokojnie jeżdżą składy 2xST44 z bruttami do 3200 t. lub Class 66 z jeszcze bardziej pokaźną masą żwiru i jakoś nic na tych ostrych łukach koło Wasilówki, Raczek czy Poddubówka od wielu lat się nie wykoleiło.

Stan obu linii jest bardzo podobny i skoro na jednej się wykoleiło a na drugiej nie wykoleiło się nic od wielu lat, to przepraszam bardzo, ale większość z Was pieprzy farmazony, czepiając się argumentu o fatalnym stanie toru jak pijany płotu!!
Bo pociągi wykolejały się, wykolejają i będą wykolejały jak kolej stara, długa i szeroka. I nie jest obligatoryjną przyczyną wyłącznie ta, po stronie złej jakości toru.

Znając stan techniczny wagonów "tego" przewoźnika, na pewno zablokował się czop skrętu, urwał resor, wieszak, zderzak lub pękła/spadła obręcz... Udowodnijcie mi że nie mam racji. G...no mi udowodnicie, jedynie może to zrobić komisja powypadkowa.

Więc skończcie ten jazgot bez sensu.
2013-12-29 20:23:28 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@jurasN

A cóż tak nerwowo?
Rok kolejny przeżyliśmy, jesteśmy mądrzejsi o kolejny rok, a tu o takie fochy o bzdury?
Więcej luzu i spokoju, bo nie wiem o co Ci biega...
Najlepszego i też skończyłem...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony