Partnerzy serwisu:

Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]

inf. pras 04.07.2020 56

arrow
arrow
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
Trwają prace na odcinku Poznań – Wronki na E59 [zdjęcia]
PKP PLK opublikowała kolejne zdjęcia z prac na magistrali E59 Poznań – Szczecin. Podróżni korzystają z nowych peronów w Poznaniu, Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku. Pociągi kursują po 30 km nowych torów z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania.
Jak informuje PKP PLK, do nowych peronów na przystanku Poznań Wola i na stacji Kiekrz w wakacje dołączą kolejne, a wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Dla podróżnych przewidziano wiaty i ławki. Przygotowano nowe oświetlenie oraz czytelne oznakowanie i system informacji pasażerskiej. W Kiekrzu dostęp do kolei ułatwi przejście podziemne z windami, a w Poznaniu Woli pochylnie. Wygodniejszy dostęp do pociągów jest już na pierwszych peronach przystanków Pamiątkowo i Baborówko. Latem wykonawca udostępni sąsiednie perony. Komfortowe podróże zapewnią też przebudowywane perony w Rokietnicy, Pęckowie i Wronkach. Na odcinku Poznań – Wronki podróżni zyskają na 8 stacjach i przystankach 16 dostępnych dla wszystkich peronów.

Pociągi jeżdżą nowym torem na odcinku 30 kilometrów. No nowych konstrukcjach wsporczych rozwieszono nową sieć trakcyjną. Uruchomiono nowoczesne urządzenia sterowania ruchem na szlakach: Poznań – Kiekrz, Rokietnica – Szamotuły i Pęckowo – Wronki. W wakacje zapewniona będzie jazda po dwóch zmodernizowanych torach na odcinku Poznań Wola – Kiekrz. Prace nie wpływają na rozkładowy ruch pociągów – zapewnia inwestor. 

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych realizowana z udziałem środków CEF „Łącząc Europę” obejmuje trasę z Wielkopolski do Szczecina. Poza odcinkiem Poznań – Wronki, to także szlaki Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie: – Cieszę się, że wszystkie umowy na modernizację trasy Poznań – Szczecin zostały podpisane i rozpoczęły się prace na wszystkich jej odcinkach, obejmujących około 187 km nowoczesnej linii kolejowej położonej w korytarzu sieci bazowej Bałtyk-Adriatyk. Odcinek ten łączy także między innymi port sieci bazowej w Szczecinie z korytarzem sieci bazowej Morze Północno-Bałtyckie. Zakończenie inwestycji zwiększy możliwości tej ważnej kolejowej trasy i skróci czas podróży na tej linii. Ponadto zwiększy się atrakcyjność, bezpieczeństwo i efektywność transportu kolejowego, w szczególności zwiększenie połączeń między Europą Północną i Środkową wzdłuż korytarza Bałtyk – Adriatyk. Jest to jeden z największych projektów od 2014 roku z dofinansowaniem z instrumentu „Łącząc Europę” w wysokości 408 mln euro – powiedział Morten Jensen, Head of Unit at INEA – Innovation and Networks Executive Agency cytowany w komunikacie.

Między Wronkami a Słonicami przed montażem nowych, rozbierane są stare tory. Demontowana jest sieć trakcyjna, która zostanie zastąpiona nową. Prace koncentrują się m.in. na szlakach Dobiegniew – Bierzwnik i Dobiegniew – Mierzęcin. Na stacji Drawski Młyn budowane są nowe perony. Klientom kolei lepsze podróże zapewnią też przebudowane stacje m.in. w Miałach, Rębuszu i Słonicach. Na Pomorzu Zachodnim do września podróżni zyskają nowe perony m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie. Nowy tor układany jest między Słonicami a Choszcznem, Dolicami a Kolinem oraz na szlaku z Reptowa do Szczecina Dąbie – wylicza PLK. 

W sumie Na 187 km trasie zmodernizowanych zostanie 65 peronów na 32 stacjach i przystankach. Przebudowanych będzie blisko 100 mostów i wiaduktów, m.in. we Wronkach i Stargardzie. Efektem prac będzie zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h. PLK zapowiada, że po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Szczecina w czasie poniżej 2 godzin. 
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony