Partnerzy serwisu:

Wydłużą czeskie Railjety

jm, Rynek Kolejowy 14.02.2012 122

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-02-14 16:17:20 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a u nas dalej poczciwy zmodernizowany albo i nie kibelek :):):):)
2012-02-14 16:29:49 Autor:
---.sgh.waw.pl
ciekawe jak to jest, że u Czechów można w trakcie realizowania zamówienia publicZnego zmienić zakupywane rzeczy a u nas jakoś tego nigdy nie słyszałem? Prawo zamówień publicznych ...
2012-02-14 16:59:25 Autor: ciekawy
---.pptp.stw-bonn.de
przeliczyl ktos ile bedzie jedno miejsce w Pendolino dla PKP IC kosztowac?
2012-02-14 17:09:23 Autor: Maxccxor
---.gorzow.insant.pl
w polskich warunkach koncepcja \"railjet\" byłaby zdecydowanie lepsza niż Pendolino bez tilta.
Czesi widać myślą.
2012-02-14 17:48:15 Autor: Rexx
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem czy ktoś z Pesy (Mińska) czy Newagu czytał tę wiadomość.

Bo jeżeli tak, to jest możliwość, że będą nici z tego zamówienia.
Ogłoszenie ex-ante zostało opublikowane, więc byłoby trzeba się odwołać. Bo przecież nie było przetargu.

Casus Kolei Śląskich kłania się, więc prawnicy z Peso-ZNTK-Newagu, do dzieła!!!
2012-02-14 18:21:03 Autor: MichałM
---.dynamic.chello.pl
Szkoda, że PIC takich nie kupił, miejmy nadzieję, że Pendo nie będa gorsze, ale życzę Czechom, żeby kiedyś wjechali tym na polskie szlaki.
2012-02-14 19:20:09 Autor: inzynier
---.178.4.134
Boze, kiedy ja zobacze taki standard wykonczenia wagonow w PICu..?
2012-02-14 20:02:05 Autor: Snecme
---.ghnet.pl
Co to ma być: \"ostatnią serią dużego ZAMIENIA dla ÖBB\"? Droga redakcjo RK, ogarnijcie się. Stopień niechlujstwa językowego w Waszych tekstach zaczyna być wprost zatrważający.

[Admin: Już poprawione. Dzięki za uwagę. Pozdrawiamy]
2012-02-14 20:28:49 Autor: sdvsdv
---.adsl.inetia.pl
@ życzę Czechom, żeby kiedyś wjechali tym na polskie szlaki

ja im życzę żeby broń boże tu nie wjeżdżali! i pędzili tym wspaniałym taborem po swoich wspalanie utrzymanych szlakach
2012-02-14 21:02:16 Autor: Czech
---.net.upcbroadband.cz
Nazwa przewoznika do poprawy: nie České Dráhy, ale České dráhy.
2012-02-14 21:10:28 Autor: Niepiko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sorry, ale poziom indolencji przekracza już granice przyzwoitości. Oczywiście, jak najbardziej Czesi są o niebo w lepszej sytuacji nie polska kolej, ale bez przesady ... Ostatnio miałem okazję pojeżdżenia sobie ich kolejami. I tak sobie, powiem krótko.

Na przykład pociąg kategorii EC, nowe, paroletnie wagony, ale w jednej bezprzedziałówce wysiadło ogrzewanie, nikt nic nie zrobił, nikt nikomu nic nie zaproponował przez 5 godzin jazdy...
Oprócz tych paru dobrych wagonów w składzie jeden z zupełnie innego świata, ze skajowymi siedzeniami, cały trzeszczący. Wagony dołączone po drodze w stylu zwykłego, nieremontowanego tlk ... Ĺťadna rewelacja.

Po drodze pociąg złapał z 45 minut opóźnienia. Inne również na stacjach węzłowych z mniejszymi czy większymi zapowiedziami. W Pradze hl. nadr. można było się czuć jak w Polsce, gdy podawali opóźnienia ...

No, może Pendolino, to inna klasa. Ale z drugiej strony wypełnienie składów SC - skromne, prędkość rozwijana taka sobie ...

Infrastruktura - w porządku, jak najbardziej. Ale bez przesady. Do wspaniałości daleko, daleko ...
2012-02-14 23:27:37 Autor: Mr 44
---.adsl.inetia.pl
Do RailJetów potrzeba Taurusów:-D albo Vectronów.

2012-02-14 23:56:01 Autor: towot
---.adsl.highway.telekom.at
@Niepiko
Liczy się oferta, a nie lakier czy materiał foteli. Wolę jechać na skaju niż więdnąć parę godzin na peronie.

1. Czesi uruchamiają podobną ilość połączeń co Polska.

2. Na koridorach osiągają średnie podobne do tych na głównych szlakach w Polsce. Fakt, że topografia o niebo trudniejsza to szczegół.

3. Przejazd Pendolino z Ostravy do Pragi to 500 koron. Ile woła PIC za podobną relację?

4. Z Pragi do Brna jest ponad 30 bezpośrednich połączeń mimo równoległej autostrady. Do Ostravy niecałe 30 (z paroma prywatnymi włącznie). Ile bezpośrednich połączeń ze stolicą mają porównywalne ośrodki miejskie w Polsce?
BTW: Zobaczymy co powie PIC, jak w Polsce ośrodki miejskie połączą szybkie drogi.

Z własnego podwórka:
Polskim kolejom udało się tak zdegradować infrastrukturę i tak pociąć połączenia, że z Krakowa do Wiednia zacząłem latać samolotem.
Z polskiej granicy (Bohumin) do Wiednia to dobre 3h, ale wydostać się za tę granicę to odyseja.
2012-02-15 00:33:48 Autor: Niepiko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale towot ja niczego z tego co napisałeś nie zanegowałem i z prawie wszystkim się zgadzam.

Napisałem tylko to, czego sam doświadczyłem na własnej skórze podczas korzystania z oferty czeskich kolei. I dla zrównoważenia różnych fantastów, którzy uważają że sąsiedzi mają kolejowy raj na ziemi. Wystarczy poczytać czeskie fora ...
2012-02-15 08:21:21 Autor: użytkownik polskich kolei
---.sgh.waw.pl
@Niepiko

Spójrz jak CD zajebiście komunikuje pociągi na stacjach. Druga sprawa, wagony w rychlikach też są stare, często starsze niż u nas w pośpiesznych. Ale za to techniczne utrzymanie o niebo lepsze. Jeszcze mi sie nie zdażyło żeby gdzieś nie działały drzwi. Praca konduktorów tylko do pozazdroszczenia. Czy gdzieś było żeby nie sprawdził komuś biletu, albo sprawdził dwa razy jednej osobie? Poza tym, CD prawie w ogóle nie mają opóźnień! Ogólnie CD mi się bardzo podoba.
2012-02-15 08:26:08 Autor: użytkownik polskich kolei
---.sgh.waw.pl
@Niepiko

I dla zrównoważenia różnych fantastów, którzy uważają że sąsiedzi mają kolejowy raj na ziemi. Wystarczy poczytać czeskie fora ...

- ale im chodzi o koleje szwajcarskie i niemieckie... :)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony