Partnerzy serwisu:

Wychylne pudło rozwiązaniem nadchodzących problemów brytyjskiej sieci KDP?

Łukasz Pastor 25.09.2016 645

Wychylne pudło rozwiązaniem nadchodzących problemów brytyjskiej sieci KDP?
UNKIEPAUL / Paul Johnston/Wikimedia Commons
Wielkimi krokami Wielka Brytania przygotowuje się do realizacji projektu budowy linii kolejowej High Speed 2. Nowa linia dużych prędkości ma początkowo połączyć Londyn z Birmingham. Spółka zajmująca się projektem szuka pomysłu na to, co zrobić, bo tabor zapewniał korzystny czas przejazdu zarówno na nowo zbudowanej linii, jak i liniach konwencjonalnych. Z własnym pomysłem dla HS2 wyszła firma Alstom. Producent chce zaproponować Brytyjczykom pociągi z systemem wychylnego pudła.
Firma Alstom, jeden ze światowych liderów w produkcji taboru przeznaczonego do obsługi linii dużych prędkości, planuje zaproponować Brytyjczykom pociąg, który będzie miał wysokie osiągi jeśli chodzi o czas przejazdu - zarówno na torach KDP, jak i na liniach konwencjonalnych. Propozycją Alstomu ma być pociąg z wychylnym pudłem. Zdaniem producenta, bez tego systemu, na liniach konwencjonalnych pociąg dużych prędkości musiałby najprawdopodobniej pokonywać znaczącą część odcinków wolniej niż tradycyjny tabor. Tak mogłoby być np. na odcinku z Preston do Glasgow, gdzie w tej chwili kursują pociągi Pendolino z systemem wychylnego pudła.

Dyskusja, w którą włączyła się firma Alstom, nabrała rozmachu w momencie, gdy odpowiedzialna za realizację projektu firma HS2 rozważa zmianę strategii w kwestii taboru. High Speed 2 planowała zamówić pierwotnie tabor, który byłby w stanie obsługiwać tylko trasę KDP. Dopiero w kolejnym przetargu miałyby zostać kupione składy obsługujące zarówno linię HS2, jak i linie konwencjonalne. Teraz jednak spółka High Speed 2 chce najpierw kupić składy kompatybilne z siecią konwencjonalną, a dopiero później te dedykowane wyłącznie linii KDP. Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie jednak na szczeblu rządowym.

Henrik Anderberg z firmy Alstom, przyznał, że pociągi dla Wielkiej Brytanii mogłyby zostać zbudowane w oparciu o te, które producent zaoferował niedawno Stanom Zjednoczonym. W tym przypadku składy mają rozpędzać się do 300 km/h i będą miały system wychylnego pudła. - System wychylnego pudła w pociągach dla Amtraku jest tą samą technologią, jaka została zastosowana w pociągach Pendolino - podkreślił. Anderberg dodał, że system mógłby zostać oczywiście dopracowany do specyfiki linii, po których pociągi będą kursowały. Z informacji przedstawionych przez firmę Alstom wynika, że oferta dla HS2 przewidywałaby jednak znacznie wyższą prędkość niż 300 km/h, wymagane przez Amerykanów

Pierwszy odcinek linii HS2 z Londynu do Birmingham, ma zostać otwarty do roku 2026. Następnie ma powstać trasa w kierunku Manchesteru i Leeds. Ze wstępnych deklaracji wynika, że o zamówienie taborowe powalczą m. in.: Alstom, Siemens, Bombardier oraz Hitachi. Wydaje się, że Alstom będzie jedynym producentem, który zaproponuje pociągi z systemem wychylnego pudła.

Z niezależnego raportu przeprowadzonego przez firmę Albion Economics wynika, że do 2020 roku powstanie około 27 tys. miejsc pracy dla osób zaangażowanych w realizację projektu. Dwie trzecie osób będzie zajmować się budową, a jedna trzecia - projektowaniem i zarządzaniem tym dużym infrastrukturalnym projektem.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony