Partnerzy serwisu:

Wszystkie Impulsy już w Szczecinie

Newag/RK 26.03.2015 246

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-26 08:56:50 Autor: ggg
---.play-internet.pl
Świetne pociągi. Znacznie lepsze niż elf. Szkoda ze newag tak mało wygrywa.
2015-03-26 09:04:06 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Błękitny?!? Na moim osiedlu kariery by nie zrobił ;-) Pozazdrościli Słonecznemu.
2015-03-26 09:05:21 Autor: emigrant
---.111.17.205.ntlworld.ie

emigrant
Naprawdę jeździ się rewelacyjnie. Nie miałem okazji jeszcze porównać z SKM Warszawa, ale chyba o ile dobrze pamiętam, od strony pasażera nie odstaje od Flirta Stadlera. Cicha, płynna, bardzo komfortowa jazda.
2015-03-26 09:23:15 Autor: Maurycy+
---.97.198.177
Dobry ruch, nie powiem, dobry, 12 pociągów dla województwa to już jest coś,
nie to co trójmiejska SKM zakupuje 2 /dwie/ sztuki i robi wielki szum,

ale ten akapit ile to stali, szyb, farby i czegoś tam zużyto to "bżmi" jak za Gierka, brakuje jeszcze ile to roboczo-godzin zużyto i wykonano normy ...
2015-03-26 09:51:08 Autor: waw
---.static.ip.netia.com.pl
Warszawskie Impulsy odstają od Elfów i Stadlerów. Od tych drugich to odstają bardzo. Ekspresowe tempo wykonania skutkuje niedoróbkami. W jednym z Impulsów trafiłem swego czasu nawet na luźne rurki z uchwytami dla osób stojących. Strach się trzymać. W innym widziałem niedokręcone albo nieprzymocowane właściwie takie duże plastikowe osłony na suficie przy końcu wagonu. Wolałbym poczekać jeszcze z miesiąc i dostać coś, co jest skręcone. Choć jest jeden plus - wyświetlacze reklamowe mocowane do sufitu nie trzęsą się jak galaretka, jak w pociągach ELF, gdzie ma się wrażenie, że zaraz się oderwą od sufitu i spadną. I to chyba jedyny "plus".
2015-03-26 10:17:29 Autor: thomas
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Kiedy beda nastepne ?
2015-03-26 10:20:57 Autor: lumbago
---.155.178.2
Wnętrze zachodniopomorskiego Impulsa można interaktywnie zwiedzić na stronie www.superkolej.pl w zakładce "wirtualny spacer".
2015-03-26 10:29:24 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.205
Tu komfort, a na Śląsku biedne Elfy.
2015-03-26 10:44:37 Autor: Gdynianin
---.19.247.67
Po prostu 35We cierpiały na choroby wieku dziecięcego, im dalej w produkcji tym Impulsy lepsze.
2015-03-26 10:49:23 Autor: BIPA
---.19.18.205
Elfy jakoś nadal bez ustanku cierpią na choroby wieku dziecięcego.
2015-03-26 10:51:39 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Wyraźnie widać efekciarstwo jak na nie jednej dyskotece :) Newag na gadżety nie żałuje pieniędzy :) Oby nie wyglądały po latach jak 14WE wykonane chyba z najtańszej stali węglowej (St3 ?). Oby ogrzewanie było ciche jak w Elfie, a siedzenia równie wygodne (tak wiem fotele wyglądają efektownie, ale kto dużo podróżuje ten wie, że utrudniają krążenie w kończynach dolnych).
2015-03-26 10:53:52 Autor: waw
---.static.ip.netia.com.pl
No nie wiem. Kleją? Chodziło mi o tą dużą pokrywę:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:35WE_of_SKM_Warszawa#/media/File:17-06-2012-SKM_35WE-001_Wnętrze_(31).JPG

tu też jest na zdjęciu na 4 tym od końca. Zamknięć nie zmienili, nie wierzę, że to była "choroba wieku dziecięcego".
Ponadto wentylacja działa dość głośno niestety, głośniej niż w innych pojazdach.
Jest się do czego przyczepić. Może te w Szczecinie mają jakoś to lepiej pomyślane.
2015-03-26 11:02:22 Autor: S9
---.158.219.137.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
ELFY cierpią na inne dolegliwości. Kilka razy już widziałem zablokowane drzwi, siedzenia rozkładane się nie składają, a wykładzina podłogowa odchodzi na łączeniach. Ostatnio z Legionowa trafiłem na krótki szynobus Kolei Mazowieckich, SA135 jak potem zobaczyłem, to tam są identyczne problemy - wykładzina przy wejściu na "górę" przy kabinie maszynisty była po prostu zupełnie odlepiona od podłogi.
W Impulsach nie ma tych problemów, to są inne, na przykład faktycznie w środku składu są dość głośne wentylatory, to chyba klimatyzacja, sama jazda jest cicha. Do Legionowa jeżdżą na zmianę jedne i drugie, można sobie porównać. Jakość materiałów chyba ma tu największe znaczenie, bo poza tym jakoś jeżdżą iElfy i Impulsy.
2015-03-26 11:30:51 Autor: Gdynianin
---.19.247.67
Nie ma Impulsa co by miał idiotyczne rozwiązanie z 4 silnikami zasilanymi przez jeden moduł napędu jak 22wec. Co do porównań jednostek z SKMW, niech ktoś mnie oświeci czy 27we też mają cztery silniki zasilane z jednego modułu (całość razy dwa bo silników 8) czy do każdej pary silników jest osobny moduł? Jak się pojawił temat SA135 to czy ktos może porównać jak to jest z konkurencyjnym 222M Newagu co jest w KM?
2015-03-26 11:44:25 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Każda asynchroniczna EN57 i EW60 ma tak podłączone silniki jak 22WEc...
2015-03-26 11:45:57 Autor: waw
---.static.ip.netia.com.pl
Znalazłem informacje, że ELFy i Impulsy mają zawsze tak samo: 2 silniki na 1 falownik.
Źródło: http://www.skm.warszawa.pl/ezt-27-we.html i http://www.skm.warszawa.pl/ezt-35-we.html
2015-03-26 12:30:52 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post waw:
"Znalazłem informacje, że ELFy i Impulsy mają zawsze tak samo: 2 silniki na 1 falownik.
Źródło: http://www.skm.warszawa.pl/ezt-27-we.html i http://www.skm.warszawa.pl/ezt-35-we.html"
W Elfach, Impulsach, Acatusach etc. każdy silnik ma swój mostek trójfazowy. W EN57/71 i EW60 jeden mostek zasila po dwa silniki z przełączoną konfiguracją uzwojeń w "gwiazdę". Ma to większe znaczenie w lokomotywach towarowych. W ezt nie ma w praktyce żadnego...
2015-03-26 12:31:14 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
222M spotkać jest o wiele trudniej niż SA135, ponieważ kursuje tylko na linii (Mińsk Maz.-) Siedlce-Czeremcha, a do szopy w Tłuszczu podsyłany jest nie przez Warszawę (z pasażerami) lecz towarową linią przez Pustelnik i bez pasażerów.
2015-03-26 12:46:19 Autor: waw
---.static.ip.netia.com.pl
z opisu wynika, że Impulsy i ELFy też mają jeden mostek trójfazowy (falownik chyba jest lepszą nazwą) na dwa silniki
2015-03-26 13:19:39 Autor: Gdynianin
---.19.247.199
Moduł napędowy zawiera wiele elementów, niektóre mogą być wspólne dla kilku silników, niektóre tylko do max pary, a niektóre wyłącznie indywidualnie dla danego silnika. 22wec jest szczególnym przypadkiem gdyż moduł w tej wersji Elfa zawiera niektóre elementy wspólne dla wszystkich silników (falowniki oczywiście nie gdyż nie można łączyć więcej niż dwóch silników asynchronicznych w szereg). Wszystkie Impulsy i pozostałe Elfy nie mają modułów z elementami wspólnymi dla więcej niż dwóch silników, każda z par ma całkowicie niezależny moduł. Z tego co rozumiem to tak jest w 27We, przy 8 silnikach są to 4 niezależne moduły. Ma to znaczenie, że jak się chce porównywać co lepsze w SKMW, czy 27we czy 35we to właśnie warto uwzględnić taką samą konfigurację napędu i jakie elementy się psują częściej w jednym pociągu, a które w drugim
2015-03-26 13:50:54 Autor: czer
---.114.62.122
a w lubuskim IMPULsie (wg tekstu jest jeden) nie działa informacja pasażerska, bo się zepsuła jakaś konsola :(
2015-03-26 14:33:27 Autor: Gdynianin
---.19.247.199
Dostarczany przez niezależnych producentów SIP potrafi się sypać w bardzo różnych pojazdach różnych producentów
2015-03-26 14:40:36 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gdynianin:
Raz już Ci tłumaczyłem, a Ty ciągle swoje. Skoro wtedy nie zrozumiałeś to jeszcze raz trochę obszerniej.

Są inne powody niż "wspaniałość" dlaczego Newag nie ma takiego Imulsa:
1 - proponowane przez Newag rozwiązanie wpływa na cenę i jako droższe ogranicza możliwość wygrania "takiego" przetargu.
2- Newag (w stosunku do Pesy która jest przygotowana i robi wiele wersji) jest mało operatywny. Wynika to z tego że nie ma własnego rozbudowanego biura projektowego które na miejscu i szybko dokonywałoby dostosowywań oferty do warunków przetargu. Dostosowywanie kupionego projektu musi zlecać autorom zewnętrzym. Oprócz pieniędzy zajmuje to również czas. Pamiętasz ile Newag miał kłopotów z wymogiem "falowników na dachu"?
3- Do takiego rozwiązania Newag nie ma napędowego wózka wspoólnego.

Będzie więcej przetargów na rozwiązania z 22WEc to chcąc je wygrywać Newag również zrobi podobnego Impulsa. W przetargu kujawsko-pomorskim "dał się zaskoczyć". No chyba że będzie sie zadowalał wygrywaniem sztampowych rozwiązań - typu "Ford T w różnych kolorach - ale pod warunkiem że będzie czarny".
2015-03-26 15:27:35 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post waw:
"z opisu wynika, że Impulsy i ELFy też mają jeden mostek trójfazowy (falownik chyba jest lepszą nazwą) na dwa silniki"
Na większość opisów nie ma po prostu co patrzeć :) Na stronie producentów falowników można znaleźć więcej szczegółowych informacji. Producent zarówno polski jak i hiszpański zamieścili schematy ideowe obwodu głównego. Standardowy falownik z serii FT500 ma jak sama nazwa wskazuje 500 kW mocy znamionowej i jest oczywiście chwilowo przeciążalny dość znacznie...
2015-03-26 15:30:56 Autor: omek
---.158.219.235.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Właśnie jadę takim Impulsem. w Warszawie. W środku duszno.. nawiew nie działa. Jeszcze reset był.
2015-03-26 16:01:17 Autor: AndrzeJ.
---.centertel.pl
Marszałek spełnia kolejne obietnice,modernizuje i zakupuje nowy tabor.Zachodniopomorski Zakład PR. traci kolejnych maszynistów od kwietnia kolejnych trzech odchodzi z zakładu i kolejnych trzech najpóźniej w lipcu.Dyrektor Chańko wierzy,że ciągle będzie "łatał"kadrowe braki maszynistami,którzy dorabiają w PR będąc na emeryturze.Związki zawodowe zdają się tego nie zauważać.
2015-03-26 17:04:31 Autor: Bellerophon
---.tktelekom.pl
Impulsy są IMO lepsze od Elfów
2015-03-26 18:18:26 Autor: mk
---.dynamic-ww-4.vectranet.pl
Ten nowy tabor jest słaby jakościowo. Może pojeździ 10 lat i połowa laminatów w środku będzie do kompletnej wymiany. Koła zużywają się dość szybko, bo jednostki są lekkie i podatne na poślizg. Piasek znika w piasecznicach błyskawicznie, jego brak to pewne "sanki" mimo wszystkich ABSów na rozruchu i hamowaniu, a ten ABS w Impulsach jest bardzo niedelikatny, bardzo szarpie.
2015-03-26 18:41:40 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Z tego co pamiętam to w przetargu na wozy dla BiT City nie było określone jaki ma być układ napędu, Pesa w Elfach dla BiT City zastosowała taki układ ze względu na niższy koszt takiego rozwiązania, mogła zastosować rozwiązanie klasyczne, lecz przegrałaby cenowo z Newagiem co też by zastosował klasyczny układ, lecz cenę obniżyć mógłby na innych elementach. Podstawowym problemem takiego rozwiązania jest brak redundancji, jak napęd padnie to całość stoi i ezeta musi ściągnąć stonka. Z niezależnymi modułami na parę silników można się doczłapać do najbliższej stacji na połowie napędu. W układzie Bo' (2') (Bo') (2') 2' rozłożenie sił jest nierównomierne, część z tego co się przyoszczędziło na napędzie traci się na konieczności stosowania napędowego Jacobsa będącego rozwiązaniem pod wieloma względami dalekim od ideału, niedorównującym w wielu aspektach klasycznym napędowym wózkom. Do tego mniejsza moc, 1,6MW zamiast 2MW. Takie rozwiązanie napędu od biedy można by zaakceptować w dwuczłonie, naprzeciwległy wózek napędowy względem tego napędowego nad którym znajduje się aparatura byłby klasyczny i do tego 1,6MW wystarczy dla dwuczłona.
Mało prawdopodobne jest by ktoś w przyszłości ściśle chciał rozwiązania z 22Wec, a nawet jeśli to lepiej by Newag przegrał, by odbić to sobie gdzie indziej gdzie wymagają klasyczny układ, przynajmniej nie będzie straty wizerunkowej z powodu wypuszczenia przez Newag awaryjnego wozu Bo' (2') (Bo') (2') 2' i choć będzie miał na koncie klasyki to przynajmniej dobre klasyki, a właśnie dobre sprawowanie się dotychczasowych pojazdów ma wpływ na zakup kolejnych nowych pojazdów w przyszłości.
Co do innych kwestii związanych z Newagiem, nie jest on wcale taki sztywny. Pesa w swoich EZT WC zawsze umiejscawia w członach skrajnych, Newag zaś w części wozów w skrajnych, w części w środkowych, w trójczłonach będąc w środkowym członie jest WC umieszczone pośrodku całego pojazdu co jest rozwiązaniem optymalnym. Odchodząc zaś od tematu nówek to nawet w modernach EN57 Newag zastosował rzeczy o których Pesa nie pomyślała, choćby nowe silniki i nowe przekładnie, całkowicie odsprężynowane. Oczywiście może to ulec zmianie, zresztą czy Pesa nie zgarnęła jakiegoś zamówienia w którym konkretnie wymagana była nowa przekładnia? Ktoś wie więcej? Oczywiście Newag idealny nie jest, WC w ichnich turboklopach ma sławę awaryjnego gdy o WC w Pesach tak jednoznacznych komentarzy nie ma. Można by długo gadać kto lepszy, przykład szerszeni pokazuje, że stylistycznie ładne wnętrze może być w standardzie, w przypadku Pes ładne wnętrze jest dopiero w Linkach będących premium SZT, tańsze SA133/SA134/SA135 są dość obskurne.
2015-03-26 20:21:09 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ ep40
Nie przesadzajmy z tą redundacją - słyszałeś o jakimkolwiek przypadku że 22WEc zablokowały kiedyś szlak?

Jak rozłożenie sił (nacisków?) ma takie znaczenie dla lekkiego EZT, to co wtedy powiedzieć o railjetach?

Po co 2MW dla pociągu o Vmax 120 km/h.

---------------
Poza tym SA133 jest najpiękniejszym SZTem w Polsce. Nawet Link mu nie dorównuje. ;)
2015-03-26 22:59:40 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Obadamy jak impulsy będą wyglądać za 10 lat. Ciekawe też co zrobi morda przy dzwonie - oby nie wciągnęła auta pod ezet bo wykolejenie gotowe.
2015-03-26 23:31:54 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Ładne, a na Śląsku Elfy, Flirty i Impulsy. Swoją drogą blisko było aby powstały Koleje Zachodnie czy Zachodniopomorskie, a wtedy los ZZPR w Szczecinie byłby przesądzony. Podobnie jak teraz we Wrocławiu :D.
2015-03-27 08:11:59 Autor: Gdynianin
---.19.246.94
SA133 z zewnątrz jest ładny, lecz we wnętrzu wieś tańczy i śpiewa. Po co 2MW w czteroczłonie? Po to żeby przy przełożeniu przekładni na prędkość 160km/h przyspieszenie było wysokie, a nie żałosne jak w kiblu. Jakby było przełożenie na 120km/h to by dało radę uzyskać takie samo przyspieszenie przy mniejszej mocy. Rzecz w tym, że przełożenie nadal jest na 160, a obniżenie do 120 jest realizowane programowo więc 1,6MW to za mało. Warto zwrócic uwagę, że żaden z zachodnich producentów nie stosuje rozwiązania z 22wec. Oczywiście różnice są, część łączy dwa asynchrony w szereg, część ma osobne falowniki dla każdego silnika, choćby Stadler tak robi, dowodem tego jest fakt istnienia Flirta Bo'(2')(2')1A'
2015-03-27 09:54:40 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Gdynianin:
Asynchroniczne EN57 z Newagu mają 1MW, a przekładnie na przynajmniej 190 km/h i co? Napiszę tak: w praktyce zmiany w 22WEc nie mają większego znaczenia. Mogę policzyć faktyczne parametry - mam zapis pracy napędu "żywego" i prawdziwego Elfa w rzeczywistych warunkach pracy...
2015-03-27 10:45:54 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ep40:
Owszem klasyczny Elf to jakby dwie niezależne lokomotywy. Ma dwa nadrzędne komputery (jeden normalnie wyłączony) itd. Natomiast 22WEc jest pod tym względem nie gorszy od asynchronicznych EN57 a także bardzo wielu lokomotyw elektrycznych nie wspominając o spalinowych. Na dwóch silnikach taki Elf nie tylko doczłapie się do najbliższej stacji, ale nikt tego nawet nie zauważy że jedzie na dwóch. Czasem elfom się to zdarza, bo najsłabszym elementem jest tam ZTCW kontrola przepływu powietrza chłodzącego silniki (w sumie niedrogi element który który i u innych producentów taboru często szwankuje - najwięcej na lokomotywie 6Dg) . Napędny Jacobs niczym szczególnym się nie wyróżnia poza tym, że jest pod harmonią i więcej dźwięków ma szansę przeniknąć do przestrzeni pasażerskiej. Rodzaj przekładni tzn. przełożenie ma naprawdę marginalne znaczenie. Wolniejsza przekładnia pogorszyłaby przyspieszenia w wyższym zakresie prędkości. Obecna przekładnia przy ciut lepszych tranzystorach pozwoli uzyskać te same przyspieszenia w dolnym zakresie prędkości.
2015-03-27 13:15:24 Autor: Gdynianin
---.19.246.94
Dobre informacje, w pojazdach z silnikami prądu stałego przełożenie miało pierwszorzędne znaczenie, lecz w asynchronach najwidoczniej jest inaczej.
2015-03-27 17:09:19 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
To w sumie które elementy napędu 22Wec są w liczbie sztuk 1 czyli są wspólne dla wszystkich silników?
2015-03-27 22:55:29 Autor: dolim
---.181.171.212.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zapewne pantograf, wyłącznik szybki, możliwe, że dławiki wejściowe i być może jakiś układ wstępny (czoper, układ hamowania ED, cokolwiek takiego). Falowniki są z jednego punktu zasilane, ale tak źle nie jest.
2015-03-28 00:27:02 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
To w sumie takich elementów jest niewiele więc może ten układ nie jest taki zły na jaki początkowo wygląda.
2015-05-18 17:35:22 Autor: WB
---.dynamic.gprs.plus.pl
Super!
Bardzo wygodnie się nimi jeździ. No i polski producent. O to właśnie chodzi, żeby pieniądze zostawały w naszym kraju.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony