Partnerzy serwisu:

Wszystkie Impulsy 2 dotarły do włoskiego Bari [zdjęcia]

Michał Szymajda 22.05.2021 6,3k

arrow
arrow
Wszystkie Impulsy 2 dotarły do włoskiego Bari [zdjęcia]
fot. Newag
Wszystkie Impulsy 2 dotarły do włoskiego Bari [zdjęcia]
Wszystkie Impulsy 2 dotarły do włoskiego Bari [zdjęcia]
Wszystkie Impulsy 2 dotarły do włoskiego Bari [zdjęcia]
Wszystkie Impulsy 2 dotarły do włoskiego Bari [zdjęcia]
Wszystkie Impulsy 2 dotarły do włoskiego Bari [zdjęcia]
Newag zakończył dostawy jedenastu zamówionych przez operatora FSE Impulsów 2. Pierwsze 5. zespołów trakcyjnych dostarczono w ramach zamówienia podstawowego, kolejnych 6 w ramach opcji. Na południu Włoch będzie jeszcze więcej Impulsów, bo Włosi są zadowoleni z ich eksploatacji.
Przygoda Newagu z FSE rozpoczęła się w grudniu 2015r., gdy została podpisana umowa ramowa oraz wykonawcza na pierwsze pięć trójczłonowych Impulsów 2. Dopiero w maju 2019 wyprodukowany przez Newag pierwszy pojazd otrzymał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji. W maju 2019 też doszło do podpisania umowy na dostawę kolejnych 11 pojazdów. Opóźnienie w dostawach wobec pierwotnych terminów było związane m.in. z opóźnieniem w elektryfikacji trasy, dla której przeznaczono nowoczesne polskie pociągi. 

Pierwsze pociągi z drugiej serii wyjechały do Apulii jesienią 2020. Wyróżnia je inne, w stosunku do pierwszych pięciu pojazdów, malowanie.

– Obecnie wszystkie zamówione pojazdy zostały dostarczone do Włoch. Kolejne pojazdy z drugiej umowy wykonawczej obsługują pasażerów na linii FSE: Bari Sud Est – Putignano. 9 pojazdów jeździ już z pasażerami, 2 pojazdy są na końcowym etapie testów – powiedziała Aldona Mastalerz z biura prasowego Newagu.

Newag będzie dostarczał do Bari jeszcze pięć trójczłonowych ETR 322. Ich dostawy powinny zakończyć się, zgodnie z umową, na początku 2022 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony