Partnerzy serwisu:

Wszystkie grzechy Pendolino? Replika PKP IC

pr, Rynek Kolejowy/Dziennik Gazeta Prawna/PKP Intercity 28.11.2014 253

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-11-28 12:28:13 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
Złota zasada obowiązująca na SSC - artykuły podpisane "Konrad Majszyk" traktujmy jako niebyłe. Państwu z Rynku Kolejowego radzę zastosowanie się do niej :)
2014-11-28 12:29:43 Autor: niepowiem
---.dynamic.mm.pl
Tyle krzyku, Pendolina będą jeździć, zarabiać i wpiszą się w nasz krajobraz, jestem tego pewien. Krzykacze nic tutaj nie zmienią.

Ważniejsze jest dla mnie kiedy rusza modernizacja linii Kraków-Katowice.
2014-11-28 12:30:59 Autor: Zegarek
---.dynamic.chello.pl
To nie są żadne pendolina, pendolino ma wychylne pudło. To jest miś na miarę naszych możliwości.

2014-11-28 12:40:02 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Śmieszny, ciasny plastikowy pociąg jako wyrób niepełnowartościowy.
Wyrób pendolinopodobny.
Pojedzie od słupka do słupka w czasie i kilka minut krótszym niż EU07 plus 10 wagonów 20 lat temu.
Oczywiście z wykorzystaniem niecałej połowy jego możliwości.
Przyjdzie -10 st., wiatr śnieg i trza będzie SM42 po stacjach trzymać żeby toto ściągnęły ze szlaku.
PIC bije pianę, rżnie głupa na całego, kity niebywałe wciska licząc że ciemny lud to kupi...
2014-11-28 12:45:54 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
W odpowiedzi na post Zegarek:
"To nie są żadne pendolina, pendolino ma wychylne pudło. To jest miś na miarę naszych możliwości.

"
Powiedz to chińczykom :P To jest "New Pendolino" i swoim pisaniem tego nie zmienisz.
2014-11-28 12:59:35 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@Małopolanin

A pamiętasz kiedyś - za PRL-u - "wyrób czekoladopodobny"?
Dziwne że Szwajcarzy zamówili to samo tylko że nie "New".
2014-11-28 13:02:13 Autor: Maorycy_
---.free.aero2.net.pl
po co zwracanie uwagę na tego kretynów ?
2014-11-28 13:11:22 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Dokładnie, z tym 650 zł rżną głupa jak mało kto. Przecież nikt nie kwestionuje wysokości tej opłaty tylko powód jej pobierania! Opanujcie się!
2014-11-28 13:12:52 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Tak naprawdę jedynym sensownym zarzutem jest absurd wokół 650 zł kary. Niepotrzebny idiotyzm, którego Katarski Lotnik trzyma się zupełnie nie wiadomo po co. Oby ten absurd pomógł mu wreszcie pożegnać się ze stanowiskiem.

Cała reszta wynika z jakichś fobii dziennikarza DGP, a już mieszanie spraw poważnych (kara, infrastruktura) z obiciami foteli świadczy tylko o usilnym wymyślaniu argumentów przeciw Pendolino.

Te pociągi są, wreszcie zaczną jeździć i wszystkim, którym zależy, żeby kolej w naszym smutnym kraju odbiła się od dna, powinno zależeć na ich sukcesie. Można dywagować czy pomysł zakupu był udany czy nie oraz co można było kilka lat temu zrobić lepiej, ale dziś się już tego nie zmieni.

Teraz ważny jest odpowiedni marketing PKP IC (o dziwo jest pewne przebudzenie - reklamy z czasami w wielu miastach, także w prasie) i lepsza polityka cenowa. Konieczne są jeszcze reklamy innych tras (nie EIP), gdzie czas się bardzo skraca, np. Wrocław - Kraków. Do tego trzeba chyba niestety zmiany zarządu PKP IC.

Ale dla redaktora Majszyka ważniejsze jest pisanie o obiciach foteli.
2014-11-28 13:14:29 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
http://mkaczmarczyk.blox.pl/2014/11/Pendolino-projekt-nieudany-4-powody.html?utm_source=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz
2014-11-28 13:21:01 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Wręcz przeciwnie, trzeba życzyć efektownej katastrofy tej całej inicjatywie, bo tylko to może spowodować do powrotu "kolei dla ludu", inaczej się nie da. Pociągi muszą być tanie albo nie będzie ich wcale.
2014-11-28 13:30:36 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Dobre sobie, wolne żarty...

A gdzie jest ten JegoMość z "DGP" który nie tak dawno temu, sypnął pomysłem żeby
"zaasfaltować tory kolejowe w Polsce" - pracuje tam jeszcze ???

Wobec tego, takie pismadło jest chyba najmniej uprawnionym podmiotem do zajmowania się tematyką kolejową.

Oczywiście faktem jest że w PKP IC źle się dzieje, spółka nie ma szczęścia, do zarządzających nią osób, które powinny mieć właściwe podejście dt. spraw kolei, a nie mają. Wiele już zostało napisane o tym i tej całej "dziecinadzie" z ich strony za publiczne pieniądze, o dziwnych, przeczących zdrowemu rozsądkowi - rozporządzeń władz PKP IC, cierpi na tym - cały - wizerunek kolei w Polsce.

Jednak mimo niesprzyjających okoliczności, życzę wszystkim pasażerom kolei w Polsce, żeby pociągi ED250, zaczęły przewozić w końcu pasażerów, pojawiły się w regularnym ruchu liniowym, na szlakach między największymi aglomeracjami w Polsce.
2014-11-28 13:38:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
@niepowiem
"Tyle krzyku, Pendolina będą jeździć, zarabiać i wpiszą się w nasz krajobraz, jestem tego
pewien. Krzykacze nic tutaj nie zmienią."

Nawet jeśli to z punktu widzenia pasażera (a nie odbiorcy propagandy medialnej)
NIC to nie zmienia.
Kolej będzie działać jak działała, skończyły się remonty więc będzie jeździło się szybciej.
Jedyne co wnosi Pendolino (poza samym faktem, że to kilka nowych składów więcej, choć mniej wygodnych od tego co obecnie jeździ na części EIC) to wyższa cena (150zł zamiast 127zł). Tyle, że to nie jest pozytywna zmiana...

a kolej, całe reszta, czeka.
W szczególności kolej regionalna czeka aż minesterstwo sobie uświadomi, że nie da się robić kolej dalekobieżnej (zwłaszcza takiej która nie jest typowym KDP) BEZ kolei regionalnej więc ta kolej regionalną trzeba też wspierać.
Oraz, że symbolem kolei w Polsce nadal jest i dosyć długo będzie EN57.
2014-11-28 13:46:32 Autor: pasażer polski
---.dynamic.chello.pl
Zaiste jest to "miś na miarę naszych możliwości" - "śmieszny,ciasny plastikowy pociąg" - wypisz wymaluj nasze para - Pendolino taki polski przerost dzioba nad treścią.I to nie jest żadne ED250 to jest ED160 a może kiedyś ED200 na jakimś kawałeczku gorączkowo modernizowanej CMK .Ale niech już jeździ zamiast gnić w krzakach.Po tygodniu wszyscy będą ziewać na jakąkolwiek wieść o tym wynalazku.
Za to faktycznie dla Małopolan i nie tylko ważniejszy jest temat co z modernizacją linii Kraków - Katowice która jest kluczem do powrotu "złotej żyły" czyli wiecznie pełnych pociągów relacji Przemyśl - Szczecin normalną, logiczną trasą przez Katowice..
2014-11-28 13:50:53 Autor: Glass
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wychylne pudło. Jak ktoś kupi samochód za 50 tys. z z 5 biegami to dopłaci kolejne 50 tys. żeby mieć 6 bieg? Wątpię. I słusznie.
2014-11-28 14:07:45 Autor: TT
---.158.219.167.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zabawnie brzmi komunikat, że wkład finansowy spółki w ten projekt wynosi zaledwie 10 procent, bo reszta to Unia Europejska i kredyt. Unia - OK, ale kredyt trzeba spłacić, z odsetkami zresztą... Czyj to jest udział, jeśli nie spółki? Na dziś 10 proc., ale w ciagu najbliższych lat trzeba pracować na bankowców z EBI.

To są takie półprawdy zamazujące całość obrazu.
2014-11-28 14:10:16 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
"(...) Ryanair odpowiedział w swoim stylu. – Nie wiemy, dlaczego PKP Intercity wychodzi z założenia, że pasażerowie mieszkają na dworcach – usłyszeliśmy w biurze irlandzkiego przewoźnika (...)".

Dobre! :D :D :D

Ogólnie jak na "DGP" jestem pod wrażeniem, dość fachowy i w miarę obiektywny teskt. Szacun za napisanie etapowości dochedzenia na prędkości, stanie infry, jak i o rozporządzeniu i samym "a dop" na łukach - no, tu już trzeba cuś wiedzieć.

Do tego kika słów o olodzeniu, niby PLK smaruje jakimś olejem przepracowanym przewody, ale ile w tym prawdy i skuteczności...? Zobaczymy. Może kiedyś uświadczymy na sieci PLK przyszłościowego i kosmicznego oleju sojowego?!
2014-11-28 14:11:28 Autor: lopez
---.static.ip.netia.com.pl
Mnie nie interesują szczegóły czy będę jeździł z v 200 km/h czy mniejszą. Grudniowy rozkład jazdy jest jak dla mnie b. dobry sporo pociągów z krótkim czasem jazdy przynajmniej pomiędzy trójmiastem a Warszawą. Na pewno nie będę korzystał już z samolotu.
2014-11-28 14:15:27 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
"Śmieszny, ciasny, plastikowy pociąg, wyrób jako niepełnowartościowy,
wyrób penolinopodobny..."

Maurycy_ to według Ciebie z czego powinien wykonany być nowoczesny pociąg ???

Popatrz do specyfikacji i warunków zamówienia. W każdym przetargu w dzisiejszych czasach jest napisane, że materiały użyte do wykonania (wyrobu) wagonu, muszą łatwo poddawać się obróbce, w celu ponownego tego wykorzystania, recyklingowi, materiały mają być ogólnie - przyjazne środowisku naturalnemu itd.

I tak jest.
2014-11-28 14:29:39 Autor: p1
---.tktelekom.pl
Co znaczy "replika"?
2014-11-28 14:38:17 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pomijając już czy artykuł jest zasadny czy nie, czy autorowi chodziło o zdeprecjonowanie Pendo czy nie, mnie martwi jedno. Tu maleńki cytat:

"(...) „DGP” zwróciło też uwagę, że spośród 976 km tras, Pendolino ma szansę pojechać w grudniu z prędkością 200 km/h na maksymalnie 8 proc (...)"

No właśnie - niespełna 1000 km. I tak naprawdę to wszystko kręci się tylko wokół tego:

1) jak to będzie nieziemsko szybko, jak już wyremontujemy ten "prawie-tysiąc";
2) jak to pasażerowie zlecą się do pociągów kursujących po tym "prawie-tysiącu" jak pszczoły do miodu;
3) jaki to nastanie raj, jak już ten "prawie-tysiąc" opanują same dziobaki;
4) jak to Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Trójmiasto + drobnica mająca szczęście znaleźć się po drodze zyska WSZYSTKO;

I tak dalej.

A sieć liczy kilkanaście tysięcy km. Co z nimi? Ano jajco. Najlepiej byłoby toto... zoptymalizować. I tego właśnie obawiam się najbardziej, że w dalekosiężnych rządowych planach docelowa sieć kolejowa w Polsce to ten "prawie-tysiąc" dziobaczych tras.

PS. Oczywiście życzę dziobakowi jak najlepiej, niemniej zgadzam się z Kflikiem, że bez kolei regionalnej nie będzie kolei dalekobieżnej z prawdziwego zdarzenia, w tym dziobaczej. Dziobak w tej sytuacji będzie jedynie kosztownym narzędziem propagandy, jak czarna dziura pochłaniającym wszystkie możliwe środki bez większych efektów. A ministerstwo odpowie ciemnemu ludowi, że nie będzie, nie wiem, pociągów do Bohumina, bo "nie ma pieniędzy". No nie ma, bo i skąd, skoro wszystko zeżarł dziobuś...
2014-11-28 14:53:07 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@PiotrW

Na razie jedyna linia po której można "rozpędzić się" do więcej niż 160 to CMK.
Dziś to możliwe na 87 kilometrach.
Wątpię czy będzie więcej - może dołożą ze 40 km i koniec.
Linia nr 9 na rj 2015 to zaledwie 160 km/h na 1/3 długości po 10 latach robót i miliardach utopionych.
I co mamy?
Ok 10 pociągów, kilkanaście miliardów zeta utopione i odtworzenie bieżącego stanu infrastruktury sprzed 20 lat.
O to chodzi?
2014-11-28 14:53:08 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
W odpowiedzi na post pasażer polski:
"Zaiste jest to "miś na miarę naszych możliwości" - "śmieszny,ciasny plastikowy pociąg" - wypisz wymaluj nasze para - Pendolino taki polski przerost dzioba nad treścią.I to nie jest żadne ED250 to jest ED160 a może kiedyś ED200 na jakimś kawałeczku gorączkowo modernizowanej CMK .Ale niech już jeździ zamiast gnić w krzakach.Po tygodniu wszyscy będą ziewać na jakąkolwiek wieść o tym wynalazku.
Za to faktycznie dla Małopolan i nie tylko ważniejszy jest temat co z modernizacją linii Kraków - Katowice która jest kluczem do powrotu "złotej żyły" czyli wiecznie pełnych pociągów relacji Przemyśl - Szczecin normalną, logiczną trasą przez Katowice.."
Muszę cię zmartwić, ale nawet po zmodernizowaniu Kraków-Jaworzno i puszczeniu pociągów przez Strzelce, w relacji Kraków-Wrocław i tak będzie szybciej przez Koniecpol i Częstochowę.
2014-11-28 15:27:12 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Są obawy że projekt "pendolino" się nie powiedzie. Ponieważ niestety procent niepewności jest dość duży, to może warto zadać sobie pytanie gdyby tak się stało co dalej z polską koleją, zwłaszcza dalekobieżną ???
Co będzie jeżeli najbliższa zima rozłoży cały ten projekt na łopatki, i okaże się że realnie te pociągi nie są w stanie funkcjonować w czasie mroźnej, śnieżnej zimy, zimy normalnej w naszej szerokości geograficznej, a jak się przytrafi ostra zima ???
To może być test, jeżeli okaże się że te pociągi nie są w stanie wtedy normalnie funkcjonować - no to w takiej sytuacji zrobić ? Co z tym zrobić - sprzedać ???
I co dalej ? Czym to zastąpić ? Czy mamy pociągi, w nowoczesnym wydaniu, które mogłyby zastąpić ED250 ??? Pewnie tak, tylko czy w ogóle spółka kolejowa, kiepsko zarządzana potrafiłaby sobie poradzić z tak dużymi problemami, jak nie radzi sobie z wydaje się "błahostkami" ???

Bardzo dużo znaków zapytania i wątpliwości.
2014-11-28 15:36:02 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@Małopolanin

A wiesz może kiedy owo "zmodernizowanie" nastąpi?
Bo jakoś się na to nie zapowiada i na rj 2015 jest v = 60/40/50 z jednym porywem 120 na 4 kilometrach...
2014-11-28 15:44:04 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
O naiwnosci! Tanczycie jak Wam zagraja.Polemika miedzy DGP a IC sprytna zaslona dymna dla totalnej kompromitacji w kwesti oferty dla pasazera.Oferta dla biznesu? Bilet za 390 zl, brak przedzialow menadzerskich,programu lojalnosciowego,likwidacja stref VIP.Oferta dla rodzin? Tak samo beznadziejna jak w innych markach spolki. Oferta dla czesto podrozujacych? Nie istnieje.Oferta dla mlodych? Ulgi ustawowe:-)
Ludzie, z perspektywy "zwyklego" pasazera,to wyzej wymienione elementy stanowiv beda o porazce lub sukcesie produktu.Przyslowiowy Kowalski ma w nosie informacje o montazu finansowym.Oczekuje dobrego produktu, pozycjonowanego dla szerokiej grupy odbiorcow.EICP tych warunkow z pewnoscia nie spelnia.
2014-11-28 15:56:24 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
@Krakus_E30:

Słusznie, także i w moich oczach rośnie z miesiąca na miesiąc szacuneczek dla DGP. Fakt, coś robią, rozmawiają z inżynierami, sprawdzają wiedzę i weryfikują to na gruncie! No, taki dziennik ogólnokrajowy, to ja rozumiem!

Oby tak dalej DGP!!!

Co do smarowania przewodów trakcji przez PLK zurzytym olejem transformatorowym, czy też tym z pierwszego tłoczenia, jak i w końcu kosmicznym i przyszłościowym - sojowym, to jeszcze dużo ścieków w Wiśle popłynie zanim nasz Narodowy Zarządca na to wpadnie... W latach 70-ych był pomysł i wstępne testy z ultradźwiękami.... To były czasy!

No, a @@@Droga Redakcjo RK!!!@@@:
Zagrożeniem dla sieci zasilającej nie jest sam opad gęstego śniegu, zimno - a padający deszcz czy deszcze ze śniegiem i potem spadki temperatur, no i tworzenie się lodu na przewodach. A więc zamarznięta woda! :D I tym trzeba sobie poradzić, a najlepiej przeciwdziałać pojawieniu się takiemu zjawisku!
2014-11-28 17:33:52 Autor: Ppp111
---.multimo.pl
Ad. Kara 650 – nieprawdą jest, że przy prędkości 160-200 km/h nie można stać. Można – stałem przy 250km/h bez trzymanki, bo robiłem zdjęcia i nie miałem problemów ze stabilnym trzymaniem aparatu. Tłumaczenie PKP-IC, to BZDURA.
Ad. system rezerwacyjny – Padł, trzeba przeprosić i tyle. To się każdemu zdarza.
Ad czasów przejazdu – Lata 90-te, Kraków Gł. - Warszawa Centralna, czas jazdy 2g45m., chwilami 2g35m. Jak zejdą poniżej 2g15minut, to będą się mogli chwalić – na razie nie mają czym.
Ad sprzątania – Zobaczymy.
Ad homologacja – “Dziennik” napisał prawdę, nie wiem, o co PKP-IC się rzuca.
Ad finansowania – Nie skomentuję, sprawa jest bardzo skomplikowana.
Ad wychylnego pudła – “Dziennik” napisał prawdę, “Pendolino” będzie pod tym względem “niepełnosprawne”, choć być może na trasach długości 300-400km różnica nie będzie duża.
Ad mrozu – nawet minus cztery stopnie bywa problemem!
WNIOSEK: Moim zdaniem “DGP” napisał prawdę.
Pozdrawiam.
2014-11-28 17:51:54 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
najlepszy sposób na zamarzający deszcz na trakcji to odpowiednio częsta jazda
2014-11-28 17:51:54 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
najlepszy sposób na zamarzający deszcz na trakcji to odpowiednio częsta jazda
2014-11-28 19:10:46 Autor: pasażer polski
---.dynamic.chello.pl
@ Małopolanin

Ty mnie nie martwisz.Ty mnie rozbawiasz.Nie chodzi tylko o to żeby było tylko szybciej.Musi też być mądrzej,logiczniej.A to oznacza właśnie jazdę przez Katowice.
A Pendolino niech sobie gdzieś tam jeździ ku uciesze gawiedzi.Ono nawet przy 200 km/h nie ma większego sensu bo tyle można jechać tradycyjnym wygodniejszym składem.A jeśli może kiedyś zacznie jeździć szybciej niż owe 200 km/h to wówczas do myślących dotrze że nie ma sensu jeździć do Krakowa przez Tunel i Miechów i tracić to co się zyskało na większej prędkości po CMK.To jest takie proste że dla niektórych niezrozumiałe.W sumie to już powinno się budować łącznik do CMK skoro Kraków ze wszystkich największych miast w Polsce ma w najgorszym stanie linie kolejowe do innych miast. Przykładem tego jest tzw. modernizacja (???) linii do Katowic o której trzeba przypominać na każdym kroku aż do skutku...
2014-11-28 19:39:00 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
pociąg Pendolino to jest pociąg z wychylnym pudłem a to jest zwykły sracz dopuszczony do 250
2014-11-28 21:36:05 Autor: sieciowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeżeli mówimy o mrozie, to najgroźniejszy będzie tylko i wyłącznie marznący deszcz, czyli to, co zatrzymuje co rok pociągi na niektórych trasach. Zatrzyma i Pendolino, bo żaden pociąg sobie sam z tym nie poradzi.
Ale jest lekarstwo. Wynająć od PKP CARGO lub IC kilka maszyn, które będą wyposażone w nakładki miedziane i będą w nocy kursować po głównych korytarzach. Przynajmniej one będą przejezdne.
Drogo? A zatrzymanie kilkuset pociągów pasażerskich i towarowych oraz ich wyciąganie awaryjne spalinówkami ile kosztowało rok temu?
2014-11-28 21:43:27 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Przede wszystkim to jeździłem na stojąco w Niemczech w ICE, we Francji w TGV, we Włoszech w Pendolino.
Nie rozumiem dlaczego w Polsce ma to być karane (bo w praktyce przecież obecne zasady sprowadzają się do tego, że bilet na miejsce stojące jest znacznie droższy a nie, że NIE DA SIĘ jechać na stojąco - a nie da się np. w samolocie lub Polskim Busie - i to jest naturalna cecha transportu lotniczego/autobusowego )
2014-11-28 23:34:45 Autor: Mariusz
---.ssp.dialog.net.pl
w najzimniejszym miesiącu, czyli styczniu, średnia temperatura to - 3.3 °C .

Zwykle około połowy lutego, tuż przed przedwiośniem, zdarza się tydzień z temperaturami około minus dwudziestu stopni przez całą dobę. Średnie pomiary mogą tu okazać się bezwartościowe.
2014-11-29 09:57:24 Autor: kłamstewko
---.adsl.inetia.pl
„DGP” zwrócił uwagę, że przewoźnik domagał się pociągów homologowanych do prędkości 250 km/h – zgodnie z umową. Alstom odpowiadał, że potrzebuje systemu sterowania ruchem tzw. ETCS poziomu drugiego, którego w Polsce nigdzie nie ma. Miał być, ale wykonawcy pracujący dla spółki PKP PLK nie dotrzymali terminów. Rozmowy PKP Intercity z Alstomem, delikatnie mówiąc, nie należały do łatwych. Wiceprezes Alstom Transport Andreas Knitter ujawnił „DGP”, że w rozmowy z zarządem PKP zaangażowana była centrala koncernu w Paryżu. Ostatecznie UTK przystał na homologację etapową, a sprawa naliczonych kar rozstrzygnie się w arbitrażu. Z powodu konfliktu gotowe składy stały kilka miesięcy bezczynnie.

IC delikatnie rzecz biorąc mija się z prawdą, twierdząc, że wykonawca ERTMS poziomu 2 dał ciała! Co na to Bombardier??? Prawda jest taka, że to PLK nie wywiązała się z umowy! Mają tylko dwie lokomotywy z 8 przewidzianych do zabudowy pokładówki i cały worek zmian przed nimi. Przejeli też podobno nadzór nad całym projektem, ale nie wyrabiają więc szukają jelenia który to weźmie. Na mój nos nie ma szans zakończyć tego w 2015 roku. Więcej polityki i "szpecjalistów" na pewno poprawi sytuację.
2014-11-29 11:28:33 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Dla pełnej i rzetelnej oceny "projektu Pendolino" dobrze byłoby przedstawić prędkości handlowe uzyskiwane przez szybkie pociągi w innych krajach europejskich - w końcu {podobno z powodzeniem...) "gonimy Europę!
2014-11-29 12:46:32 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale to nie chodzi o prędkości handlowe, a o czas jazdy. Przeciętny pasażer nie wie jaka jest odległość między Warszawą i Gdańskiem a jaka między np. Rzymem i Mediolanem czy między Madrytem i Barceloną czy między Kolonią i Hamburgiem. Ważne będzie to że i tu i tu jedzie się 3 godziny.
2014-11-29 13:20:19 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Rzeczywiście, liczy się czas podróży! Znajomi obcokrajowcy, którzy latem korzystali z usług naszej kolei, po zapoznaniu się z rozkładem jazdy, stwierdzili ze zdumieniem: "Nie wiedzieliśmy, że Polska jest tak duża!". Naiwni, nie znali jeszcze właśnie "prędkości handlowej", z jaką poruszają się nasze "luxtorpedy". Nasuwa się przypuszczenie, że PLK opanowane zostało przez skrajnych narodowców, wcielających - na swój sposób - hasło "wielkiej Polski"!
2014-11-29 16:57:51 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dokładnie. Teraz jak będzie Pendolino to oni nie będą się dziwić, że z Warszawy do Gdańska jadą 3 godziny, bo przecież tyle samo jedzie się z Paryża do Marsylii, z Rzymu do Mediolanu czy z Berlina do Frankfurtu nad Menem.
2014-11-30 01:45:37 Autor: flirt
---.dynamic.chello.pl
Przeczytałem tekst, przeczytałem odpowiedź IC. dla mnie zdecydowanie większość racji po stronie "Dziennika" który im efektownie przysr..., to musiało zaboleć to zadufane towarzystwo, ale merytorycznie tekst ok poza detalami nieistotnymi dla sprawy. dziennikarze są chyba od tego żeby trzymać za jajka takich buców w rodzaju katarskich lotników, nie od tego żeby ich po tych samych jajkach głaskać.



nie siedzę w każdym detalu Pendolino, ale nawet z tej perspektywy widzę, że IC manipuluje, bo piszą o ETCS, ale nie o tym, że mają ETCS 1, a nie ETCS2; albo koszty utrzymania wagonowych kontra Pendo- te pierwsze będą niższe w stawce dla Peelki, zgoda, ale Pendolino w utrzymaniu w sensie wydatków na ALstom będą o wieeele wyższe od klasycznych wagonowych. i tak dalej.....
2014-12-01 20:05:55 Autor: hubert
---.dynamic.chello.pl
@flirt

Hiszpanie pokazali, że z ETCS-1 można 300 km/h.
2014-12-02 13:50:16 Autor: muztaghata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
zapewne autorze chodziło Ci o ripostę,nie replikę
ach te braki w elementarnym wykształceniu...

[Admin: http://sjp.pwn.pl/sjp/replika;2574007.html
naprawdę, wystarczy poświęcić 2,63 s. i sprawdzić zarzuty. no ale po co]
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony