Wspólnego Biletu nie kupimy w każdej kasie. PKP SA: Pracujemy nad tym
Michał Szymajda ⚫ 11.02.2019 ⚫
1,9k

Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
W grudniu PKP SA zadeklarowała, że do końca stycznia 2019 roku Wspólny Bilet obejmie swoim zasięgiem także Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie i Arrivę RP. Sprawdziliśmy, czy udało się wprowadzić w życie tę deklarację.
10 grudnia 2018, na podstawie informacji przekazanej przez PKP SA pisaliśmy: "Na początku Wspólny Bilet będzie dostępny w ponad 630 okienkach kasowych w całej Polsce, a na podróże pociągami części przewoźników także przez internet, w systemie Bilkom. Docelowo (do końca stycznia 2019 r.) Wspólny Bilet obejmie swoim zasięgiem także Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie i Arrivę RP, dzięki czemu będzie mogło z niego skorzystać ponad 90 proc. wszystkich pasażerów polskich kolei."
Kiedy Wspólny Bilet będzie wspólny?
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia udało się wdrożyć sprzedaż biletów według oferty WB w kasach Kolei Małopolskich. Wcześniej – 10 grudnia 2018 – bilety stały się dostępne w kasach PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i PKP SKM Trójmiasto. Co z pozostałymi przewoźnikami?
– Jeszcze w lutym br. planowane jest uruchomione sprzedaży Wspólnego Biletu w Kolejach Śląskich, jednakże dokładną datę będziemy mogli określić po zakończeniu testów oprogramowania kasowego przez tego przewoźnika – napisał Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. – W przypadku spółek Arriva RP i Koleje Dolnośląskie oczekujemy na deklarację z ich strony gotowości technicznej do wdrożenia tej oferty. Deklaracje przystąpienia do Wspólnego Biletu wspominanych wcześniej przewoźników nadal pozostają aktualne – dodał.
Warto wspomnieć, że przewoźnicy, na pociągi których nie można jeszcze kupić Wspólnego Biletu, honorują w swoich pociągach bilety innych operatorów wydane w ramach oferty WB.
Bilkom 2 wciąż z "Pakietem Podróżnika"
Wciąż są dość duże problemy z zakupem Wspólnego Biletu za pośrednictwem dedykowanego do tego portalu Bilkom 2 zbudowanego przez PKP Informatyka. Na stronie głównej portalu można wybrać jedynie przewoźników z „Pakietu Podróżnika” (trójmiejską SKM, Przewozy Regionalne i PKP Intercity), a nie w ramach oferty „Wspólny Bilet”. W praktyce to to samo, jednak wprowadza niepotrzebny zamęt – o Wspólnym Bilecie na stronie głównej nie znajdziemy zresztą ani słowa. Nie wiadomo, kiedy uda się PKP Informatyce zintegrować WB do sprzedaży biletów innych przewoźników poprzez internet.
– W pierwszym etapie bilety w serwisie Bilkom 2 sprzedawane są na pociągi trzech państwowych przewoźników (…). Biorąc pod uwagę złożoność procesu implementacji danych o cenach i rozkładach jazdy pociągów, korzystniejszym krokiem było pilotażowe uruchomienie sprzedaży na pociągi 3 przewoźników, którzy od początku uczestniczyli w projektach Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika. Zależało nam na tym, aby przewoźnicy samorządowi, którzy zdecydowali się na dołączenie do projektu WB znacznie później, otrzymali sprawdzony system – informowała w grudniu spółka PKP SA. Od tego czasu dla pasażera nie zaszły zmiany na portalu.
Kiedy Wspólny Bilet będzie wspólny?
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia udało się wdrożyć sprzedaż biletów według oferty WB w kasach Kolei Małopolskich. Wcześniej – 10 grudnia 2018 – bilety stały się dostępne w kasach PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i PKP SKM Trójmiasto. Co z pozostałymi przewoźnikami?
– Jeszcze w lutym br. planowane jest uruchomione sprzedaży Wspólnego Biletu w Kolejach Śląskich, jednakże dokładną datę będziemy mogli określić po zakończeniu testów oprogramowania kasowego przez tego przewoźnika – napisał Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. – W przypadku spółek Arriva RP i Koleje Dolnośląskie oczekujemy na deklarację z ich strony gotowości technicznej do wdrożenia tej oferty. Deklaracje przystąpienia do Wspólnego Biletu wspominanych wcześniej przewoźników nadal pozostają aktualne – dodał.
Warto wspomnieć, że przewoźnicy, na pociągi których nie można jeszcze kupić Wspólnego Biletu, honorują w swoich pociągach bilety innych operatorów wydane w ramach oferty WB.
Bilkom 2 wciąż z "Pakietem Podróżnika"
Wciąż są dość duże problemy z zakupem Wspólnego Biletu za pośrednictwem dedykowanego do tego portalu Bilkom 2 zbudowanego przez PKP Informatyka. Na stronie głównej portalu można wybrać jedynie przewoźników z „Pakietu Podróżnika” (trójmiejską SKM, Przewozy Regionalne i PKP Intercity), a nie w ramach oferty „Wspólny Bilet”. W praktyce to to samo, jednak wprowadza niepotrzebny zamęt – o Wspólnym Bilecie na stronie głównej nie znajdziemy zresztą ani słowa. Nie wiadomo, kiedy uda się PKP Informatyce zintegrować WB do sprzedaży biletów innych przewoźników poprzez internet.
– W pierwszym etapie bilety w serwisie Bilkom 2 sprzedawane są na pociągi trzech państwowych przewoźników (…). Biorąc pod uwagę złożoność procesu implementacji danych o cenach i rozkładach jazdy pociągów, korzystniejszym krokiem było pilotażowe uruchomienie sprzedaży na pociągi 3 przewoźników, którzy od początku uczestniczyli w projektach Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika. Zależało nam na tym, aby przewoźnicy samorządowi, którzy zdecydowali się na dołączenie do projektu WB znacznie później, otrzymali sprawdzony system – informowała w grudniu spółka PKP SA. Od tego czasu dla pasażera nie zaszły zmiany na portalu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |