Wspólne świadectwo bezpieczeństwa dla zarządcy i przewoźnika
inf. prasowa UTK ⚫ 14.07.2017 ⚫
752

Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Zmniejszenie obciążeń administracyjnych i niższa opłata za wydanie łączonego świadectwa bezpieczeństwa – to efekt grudniowej nowelizacji Ustawy o transporcie kolejowym.
Po zmianie przepisów ustawy o transporcie kolejowym przedsiębiorca będący jednocześnie zarządcą infrastruktury i przewoźnikiem kolejowym może wystąpić o wydanie jednego wspólnego świadectwa bezpieczeństwa.
O jedno świadectwo bezpieczeństwa może wystąpić przedsiębiorca, który zarządza drogami kolejowymi:
• kolei wąskotorowych,
• funkcjonalnie oddzielonymi od reszty systemu kolei (przeznaczonymi do prowadzenia przewozów wojewódzkich lub lokalnych, lub wpisanymi do rejestru zabytków lub do inwentarza muzealiów),
• eksploatowanymi wyłącznie w celach wykonywania przewozów rekreacyjno-wypoczynkowych i okolicznościowych,
• stanowiącymi infrastrukturę prywatną,
• posiadającymi status bocznicy kolejowej.
Do togo funkcję przewoźnika powinien realizować wykonując przewozy po własnych drogach wymienionych powyżej lub po torach stacyjnych wyznaczonych przez innego zarządcę do obsługi przewozów na infrastrukturze :
• eksploatowanej wyłącznie w celach wykonywania przewozów rekreacyjno-wypoczynkowych i okolicznościowych,
• stanowiącej infrastrukturę prywatną lub
• posiadającej status bocznicy kolejowej.
Występując o wydanie jednego świadectwa należy złożyć mniej dokumentów niż występując o dwa osobne świadectwa bezpieczeństwa. Za łączone świadectwo bezpieczeństwa płaci się tylko raz. Oszczędności w takim przypadku wynoszą od 500 do 5000 zł.
O jedno świadectwo bezpieczeństwa może wystąpić przedsiębiorca, który zarządza drogami kolejowymi:
• kolei wąskotorowych,
• funkcjonalnie oddzielonymi od reszty systemu kolei (przeznaczonymi do prowadzenia przewozów wojewódzkich lub lokalnych, lub wpisanymi do rejestru zabytków lub do inwentarza muzealiów),
• eksploatowanymi wyłącznie w celach wykonywania przewozów rekreacyjno-wypoczynkowych i okolicznościowych,
• stanowiącymi infrastrukturę prywatną,
• posiadającymi status bocznicy kolejowej.
Do togo funkcję przewoźnika powinien realizować wykonując przewozy po własnych drogach wymienionych powyżej lub po torach stacyjnych wyznaczonych przez innego zarządcę do obsługi przewozów na infrastrukturze :
• eksploatowanej wyłącznie w celach wykonywania przewozów rekreacyjno-wypoczynkowych i okolicznościowych,
• stanowiącej infrastrukturę prywatną lub
• posiadającej status bocznicy kolejowej.
Występując o wydanie jednego świadectwa należy złożyć mniej dokumentów niż występując o dwa osobne świadectwa bezpieczeństwa. Za łączone świadectwo bezpieczeństwa płaci się tylko raz. Oszczędności w takim przypadku wynoszą od 500 do 5000 zł.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |