Partnerzy serwisu:

Wrocław poważnie myśli o budowie metra

Grażyna Kuryłło, Transport-publiczny.pl 25.05.2015 123

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-05-25 16:06:25 Autor: ///
---.dynamic.gprs.plus.pl
Hanka Waltz i jej experci tez twierdzili ze cieki to nie problem. A później trzeba było tygodniami osuszać tunele
2015-05-25 17:36:18 Autor: tabylopstoprawda
---.dynamic.chello.pl
Metro? A po co! Zrobić szybki tramwaj częściowo prowadzony tunelem pod centrum miasta + w końcu zorganizować kolej aglomeracyjną i wtedy byłoby to miasto skomunikowane świetnie!
2015-05-25 19:40:20 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Chore rojenia wariata. Miasto zadłużone, kredyty będziemy spłacać my, Wrocławianie, przez wiele następnych lat, a tu mikstackiemu sołtysowi marzą się kolejne "szklane domy".
2015-05-25 21:03:05 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Wypisz - wymaluj -
Dokładnie dzisiaj mija rok czasu, kiedy w Krakowie (przy okazji wywalenia idei IO KR 2022), zapytano mieszkańców Krakowa czy chcą budowy metra w Krakowie.

I co ? I NIC ?

Władze Krakowa totalnie olały uczestników (ważnego) referendum, w którym 55% uczestniczących w referendum krakowian opowiedziało się na TAK za budową metra.

Minął rok, i wszystko przepadło, czyli szansa na I linię "lekkiego metra" bo takie miało być. W zamian będą tramwaje, bo władze chcą linie tramwajowe budować po śladzie projektowanego metra, więc metra w Krakowie nie będzie, podobnie może być we Wrocławiu, przecież mniejszym od Krakowa, ale w tym przypadku może się mylę, może tam jest inna mentalność ? inne myślenie ? niż w zacofanym Krakowie ?
2015-05-25 21:32:39 Autor: wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rojenia wariata. Miała być kolej aglomeracyjna - nie ma. Miał być szybki tramwaj - nie ma. Miały być normalne linie, na Psie Pole, Jagodno i Nowy Dwór. Też nie ma, bo Dudi mówi, że nie ma za co (choć wywalił 20 mln na przebudowę Przejścia Świdnickiego i gigantyczną kwotę na fotografie Marylin Monroe). Do niedawna twierdził, że tramwaj na ND niepotrzebny, i upierał się przy metrobusie. Za chwilę powie, że dwa krańce miasta połączą tanie linie lotnicze.
2015-05-25 21:51:09 Autor: Wroclawianinn
---.ssp.dialog.net.pl
Esperci sie wypowiadaja, a zaden z nich nie mieszka we Wroclawiu i nie jezdzi komunikacja! Owszem miasto jest zadluzone, Euro, Slask, ktoremu jednak kibicuje. Tramwaj Plus jezdzi i naprawde prawie jest swietny. Reszta linii tramwajowych jedne sa szybsze, drugie ze wzgledu na torowiska wolne. Wszystko jest prawie dobrze bo pomimo rozbudowanej sieci (pod koniec II wojny wroclawska siec tramwajowa byla nawet bardziej rozwinieta niz berlinska siec) i inteligentnego systemu sterowania ruchem to po prostu jedzie sei dalej wolno, przez te wszystkie skrzyzowania. I dopoki wszystko bedzie w jednym poziomie w centrum mista (czyli od kochanowskiego po pilczyce, od dw. nad odrze po park poludniowy) to nic sie nei poprawi. Nawet zakreskowanie sporej czesci ulic (o co wielu kierowcow by wbilo szpilke w lalke vodo dudtkiewicza) nie usparwni ruchu tramwajow na tyle zeby bylo szybciej i zachecalo sie do przesiadania w komunikacje miejska. na wielu odcinkach w tramwajach i autobusach naprawde jest tloczno. niektore rozklady wrecz sa ulozone na styk. - motorniczowie wiedza jak jest ten ruch napiety. Dlatego Metro jest bardzo potrzebne Wroclawiowi, ktory sie ciagle rozbudowuje. Ale nawet z pomoca unii, przy obecnych dlugach mozna tylko pomarzyc: (
2015-05-25 21:56:28 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
Polecam miasta powyzej Norymbderga 560 tys.. 3 linie metra
Frankfurt Main pow. 600 tys. 4 linie metra,
Valencja pow. 500 tys mieszkancow, 1 lina metra.

Bilbao pow 500 tys mieszkancow 2 linie metra

Lizbona pow. 600 tys. mieszkancow 4 lini metra

zobaczcie miasta we Francji, czy Wloch.

Miasta powyzej 500 tys mirszkancow metro to standart, a w Polsce to beton.. tylko monopol ma Warszawa...
2015-05-25 22:45:38 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Zgoda, z tym że w miastach powyżej 500 000 mieszkańców, metro to standard.
Ale jak to powiedzieć takim urzędnikom w Krakowie czy Wrocławiu ? Nic do nich nie dociera.
W Krakowie rok temu było referendum, wydawało się że wszystko jest "na dobrej drodze",
Ustawiło się pięć konsorcjów które w ramach PPP, chciały budować "lekkie metro", częściowo w tunelach
i na estakadach. Listę otwierał Alstom, Bombardier... i nic z tego. Będzie tramwaj.

Przepadła możliwość wykorzystania funduszy pomocowych z UE, na projekty kolejowe, - w tym przypadku
budowę metra. Nie ma już szans rozliczyć projektu do 2023 roku. Za późno. W Polsce tylko Warszawa na tym
skorzysta, bo może sobie na to pozwolić. Z polskich miast, właśnie oprócz stolicy Wrocław i Kraków mogłyby
mieć metro klasyczne. Łódź już nie, bo się wyludnia, Poznań, Szczecin - to raczej szybki tramwaj, Gdańsk - SKM,
pełniący rolę metra i tyle.

Poza tym, błędem jest nazywanie szybkiego tramwaju, systemów mieszanych - metrem. To substytut metra, to można nazwać - premetem, co najwyżej.
Dlatego nie można porównywać metra w Norymberdze, z tym co jest we Frankfurcie am Main. W Niemczech są cztery klasyczne sieci metra - Berlin, Hamburg, Monachium i Norymberga, reszta miast to ciekawe kombinacje metra z tramwajem i kolejką dojazdową (podmiejską), różniące się nawet znacznie między sobą (vide Stuttgart a np. Kolonia) różniący się obsługiwanym taborem a nawet parametrami infrastrukturalnymi.
2015-05-25 22:58:38 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Inną ciekawostką, dt. miast francuskich, angielskich, jest fakt masowej likwidacji sieci tramwajowych, w wyniku zachłyśnięcia się motoryzacją. Linie tramwajowe likwidowano i zastępowano autobusami w latach 50' i 60'. Podobnie było m.in. w USA. Ale w dużych miastach, autobusy nie wystarczały, by obsługiwać duże potoki pasażerskie, więc powstały linie metra. I teraz te miasta mają metro, ale wracają do tramwajów też, bo są tańsze ale i efektywne transportowo, choć mniej od metra klasycznego. A my jesteśmy w innej sytuacji, mamy świetnie rozbudowane systemy tramwajowe w największych miastach, ale już doskwiera brak metra, bo wyczerpuje się limit przepustowości na niektórych liniach tramwajowych. Lekarstwem jest właśnie metro, SKM, kolej podmiejska, wysokowydajne masowe środki transportu szynowego. Jednak każde miejsce trzeba rozpatrywać indywidualnie, bo nie wszędzie jest możliwość poprowadzenia metra/SKM/tramwaju. Trzeba to odpowiednio dobrać do danego miasta/miejsca, a jeszcze nie spieprzyć, nie przepłacić i nie zdublować z innymi wysoko wydajnymi środkami transportu publicznego.
2015-05-25 23:14:09 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ Wrocławianin
Inteligentny system sterowania? Przepłacony bubel krytykowany przez wszystkich.
Tramwaj plus? Miś na miarę naszych możliwości - z resztą de facto już go nie ma.
Zakorkowanie miasta? Tysiące wygodnickich, którzy muszą wygodnie wieźć tyłek w swoich 4 kółkach, bo do tramwaju czy autobusu nie łaska.
Skupić się na realnych możliwościach - kolej aglo i sprawna komunikacja tramwajowa, a nie mrzonki za miliardy złotych, które uwalą finansowanie wielu
innych, potrzebnych miastu inwestycji.
2015-05-26 07:18:34 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Majchrowskiemu i jego ekipie czas już podziękować w Krakowie w najbliższych wyborach. To referendum o metro to była zwykła kiełbasa polityczna, mieszkańcy powiedzieli TAK, a teraz cisza i tramwaj budują w śladzie planowanego metra. Totalnie olewają mieszkańców. A tramwaje w centrum Krakowa i tak się już ledwo mieszczą, co chwile awarie tramwajów, a to szyna pęka z mrozu, a to wygina się z upału, a to wypadek, a to źle zaparkowane auto blokuje torowisko itp. itd. Tylko metro jest ratunkiem dla zatłoczonego centrum!
2015-05-26 11:51:07 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zeromskiemu sie marzyly "szklane domy" i marzenia sie spelnily - metro bedzie sluzyc ludziom wiekami .
2015-05-26 18:09:05 Autor: Dolnoslązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tia... Wsioki zza Buga będą jeździć z kurami na targ z Sołtysowic na Świniary. To może jeszcze przedłużmy to metro na północ - będą przywozić obornik z Obornik. Myślałem, że po wsi jeździ się furmankami, a nie metrem. Popatrzcie jak już zasyfili świeżo wyremontowany dworzec we Wrocławiu.

Wrocław to bankrut. Niech lepiej gromadzi pieniądze na utrzymanie deficytowego stadionu za miliard, zamiast myśleć o inwestycjach.
2015-05-26 19:39:07 Autor: adrians
---.185.134.40
Skoro Wrocław nawet na swoje drogi kradnie pieniądze Dolnemu Śląskowi (vide 50 milionów, które prezydent Wrocławia ukradł z kasy marszałka na wschodnią obwodnicę Wrocławia, a jak marszałek złożył sprawę do sądu, to dogadał się z Protasiewiczem i wymienili marszałka), to ile ukradnie na swoje metro? Gdyby nie stale dojony Dolny Śląsk, Wrocław do dzisiaj nie miałby nawet kanalizacji.
2015-05-26 21:54:00 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Rozumiem krytykę Wrocławia ale powyższe wpisy trącą już trochę kompleksami rodem ze wsi za Legnicą.
2015-05-27 16:37:36 Autor: zxc
---.185.147.55
W odpowiedzi na post wasiu:
"Rozumiem krytykę Wrocławia ale powyższe wpisy trącą już trochę kompleksami rodem ze wsi za Legnicą."
Masz jakiś uraz do Legnicy, Wiesiu? Może napiszesz coś jeszcze o "warsiawce", jak wam kradła cegły z Wrocławia (policzyłeś już je dokładnie?)? Skoro ty reagujesz, to znaczy że to ty masz kompleksy.

A z krytyką Wrocławia się zgadzam.
2015-05-27 18:50:54 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-27 19:39:46 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-27 21:38:05 Autor: aldo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No jasne, bo to nie ty piszesz o jakiejś wsi za Legnicą. Wynurzeń etatowego wrocławskiego zakompleksiaka tego portalu pod dwoma nickami ("wasiu" & "stan") ciąg dalszy...
2015-05-28 00:03:28 Autor: jaco
---.85.44.204
Hi hi, metro... Niech wsioki zza Buga najpierw posprzątają psie kupy na chodnikach. I śmieci, których pełno się wala w lasach, wystarczy tylko wyjść za Wrocław.
2015-05-30 14:28:17 Autor: Warszawiаk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak czytam, że Wrocław o czymś "poważnie myśli", to od razu wiem, że będzie kabaret. Przecież Wrocław to od dawna finansowy bankrut, oni aktualnie prowadzą inwestycje tylko pod warunkiem, że pieniądze dostaną z centrali. Tak jak np. wyremontowany za grube pieniądze dworzec główny we Wrocławiu (który nota bene lokalsi już zaszczali i obsrali).
2015-06-01 12:46:25 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-01 19:34:14 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-03 22:20:33 Autor: student z lubina
---.free.aero2.net.pl
We Wrocławiu już psy d.. szczekają. Biedne miasto, pełno patologii. Nawet nie mają kasy na sprzątanie chodników z psich g..wien i śmieci, jakie wyrzucają miejscowe brudasy a marzy im się metro. Bo wielcy nałkoffcy z prowincjonalnej szkółki jaką jest Politechnika Wrocławska sobie to wymyślili. Wcześniej wymyślili kolejkę linową przez Odrę i teraz miejscowe snoby robią sobie w niej zdjęcia w pełnym ekwipunku narciarskim (takie wrocławskie "Krupówki" :d). Ta szkołka znana jest najbardziej z afer i skandali, wpiszcie sobie w Google "Politechnika Wrocławska", "afera", "spółdzielnie profesorskie". Wrocławscy nałkoffcy z habilitacjami przywiezionym z Rużomberoka :d
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony