Partnerzy serwisu:

Wracają pociągi z Torunia do Chełmży

Jakub Madrjas 02.09.2022 2,8k

arrow
arrow
Wracają pociągi z Torunia do Chełmży
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Wracają pociągi z Torunia do Chełmży
Wracają pociągi z Torunia do Chełmży
Wracają pociągi z Torunia do Chełmży
Wracają pociągi z Torunia do Chełmży
Marszałek województwa i PKP PLK ogłosiły, że w niedzielę, 4 września, na linię 207 wrócą po modernizacji pociągi Toruń - Chełmża.
W marcu 2020 roku PKP PLK podpisała umowę na realizację linii 207 Toruń – Chełmża za 139,2 mln złotych netto. Wybór wykonawcy trwał rok, a roboty na gruncie zaczęły się w czerwcu ubiegłego roku. Czas realizacji w trybie projektuj i buduj wynosił 26 miesięcy, inwestycja jest więc opóźniona, ale wreszcie możliwy jest powrót pociągów. W trakcie prac było dużo zamieszanie związane z brakiem komunikacji zastępczej. To jednak nic przy problemach na odcinku tej linii z Malborka do Grudziądza.

Prace jeszcze trwają

Jak przyznaje PKP PLK, kontynuowane będą prace przy budowie nowego przystanku Toruń Jar. Do końca września ma powstać jednokrawędziowy peron o długości 125 metrów w sąsiedztwie rozbudowującego się osiedla mieszkaniowego, zakładów pracy i drogi krajowej nr 91. Aktualnie wykonywana jest nawierzchnia peronu oraz zabudowywana infrastruktura teletechniczna i elektroenergetyczna. Przy nowym przystanku budowane jest także przejście pieszo – rowerowe pod torami, które ułatwi komunikację w tej części miasta. Gotowa jest konstrukcja przejścia, postępują prace wykończeniowe - podaje PLK.

Na razie pociągi pojadą wolniej - pasażerskie 90 km/h, a towarowe 40 km/h. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Zakończenie robót planowane jest w III kwartale bieżącego roku.

Jak informuje PLK, do dyspozycji są już nowe perony w Łysomicach, Ostaszewie Toruńskim (nowa lokalizacja przystanku bliżej centrum wsi) i Grzywnie. Są wiaty, ławki oraz jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie. Są też gabloty z rozkładami jazdy oraz nowe czytelne oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się zyskały wygodny dostęp do peronów dzięki pochylniom. Na blisko 20 km odcinku linii wymieniono tor. Zabudowano 11 rozjazdów, które umożliwiają sprawną i bezpieczną zmianę toru jazdy. Przebudowano 15 przepustów. Po zakończeniu wszystkich prac nowa mijanka w Łysomicach oraz dodatkowy tor przed stacją Toruń Wschodni. Wykonano wymianę urządzeń oraz nawierzchni na 14 przejazdach kolejowo – drogowych oraz przejściach dla pieszych - podaje PLK.

Są pieniądze na tabor

Konferencję prasową w tej sprawie zorganizował też marszałek województwa. Poinformowano, że od lipca trwają procedury odbiorowe dotyczące wykonanych robót. Jednak postęp finansowy oceniono dopiero na 76%, tak więc zostało jeszcze sporo robót do wykonania. 

Co ciekawe, zdaniem marszałka na trasie pojawi się 15 par pociągów relacji Toruń-Grudziądz w dni powszednie (i 9 par w weekendy), a zdaniem PKP PLK - 14 par pociągów. Na przyszły tydzień zapowiedziano rozstrzygnięcie przetargu na zakup 5 nowoczesnych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z klimatyzacją i 150 miejscami siedzącymi każdy. Będą kosztowały blisko 180 milionów złotych - będą dofinansowane w ramach dodatkowych środków z Unii Europejskiej.

Samorząd pochwalił się też wzrost liczby osób korzystających w regionalnej oferty kolejowej – o aż 25 proc. w stosunku do sytuacji sprzed pandemii. Nie padła natomiast nowa informacja na temat wyboru przewoźników kolejowych na kolejne lata, mimo że wystartować muszą za niewiele ponad trzy miesiące.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony