Partnerzy serwisu:

Województwo małopolskie tnie rozkład jazdy. Od grudnia mniej pociągów

Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 14.09.2015 243

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-14 13:23:54 Autor: ---
---.dynamic.chello.pl
Może warto sobie przypomnieć treść tego artykułu pochylając się nad kartą do glosowania...?
2015-09-14 13:26:11 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
A w pomorskim ciągle EN57? ;)
2015-09-14 13:30:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
mniej pociągów = województwo mniej zapłaci przewoźnikowi.

gdzie jednak zmaleją koszty przewoźnika?
zapłacą jedynie mniej PLK, innych oszczędności nie będzie.

gdzie jednak zmaleją koszty PLK?
Nigdzie.
Będą musieli w przyszłości zebrać więcej kasy za pozostałe pociągi.

Więc przewoźnik nie będzie miał mniejszych kosztów.
Więc musi dostać od samorządu tyle samo kasy - mimo, że uruchamia mniej pociągów.

Likwidacja pociągów nie ma sensu ekonomicznego!!!!
2015-09-14 13:32:41 Autor: ---
---.dynamic.chello.pl
@Kflik:

Ale dobrze najedzony marszałek jeżdżący wyłącznie służbową limuzyna pewnie nawet w życiu nie jechał pociągiem, więc co się dziwisz?
2015-09-14 13:38:42 Autor: Pn11
---.3s.pl
Skandal i żenada... Od grudnia podobno ma się poprawić czas jazdy Kraków - Tarnów, to oni likwidują. A oszczędności z tego żadnych nie będzie tak jak pisze Kflik.
No ale Marek "Bus" Sowa nie byłby sobą gdyby w zamian za uruchomienie Balic nic nie zabrał.
2015-09-14 13:39:40 Autor: jontek
---.inter-sat.pl
Na linii 62 pozostaną raptem 3 pary pociągów. Po co w takim razie wyremontowano odcinek D. G. Strzemieszyce - S-c Kazimierz? Po co aktualnie gruntownie rewitalizuje się odcinek S-c Kazimierz - S-c Główny? Po co przystosowuje się stację Bukowno dla osób niepełnosprawnych?
2015-09-14 13:44:20 Autor: rotring
---
No chyba nikogo nie dziwi, że frekwencja wiąż spada, skoro czas przejazdu pociągu nadal nie ulega poprawie. Ponadto częstotliwość już istniejących połączeń jest bardzo słaba. Gdy jedziesz do dworca, by zdążyć do pociągu, stajesz kilka minut w korku i pociąg ucieka, a następny za 70-95 minut!!!! Tego problemu nie ma komunikacja autobusowa i busy, które odjeżdżają co 15-20 minut w szczycie. Jeśli nie zdążysz na jeden, pojedziesz za chwilę następnym. Śmiem twierdzić, ze kolej już nigdy nie odzyska pasażerów na linii Kraków - Tarnów. Jedyna szansa na minimalną odbudowę liczby pasażerów to moim zdaniem skrócenie przejazdu pociągów o 10-15 %, utrzymanie dotychczasowych cen (identycznych jak u prywatnych przewoźników autobusowych) i wprowadzenie krótkich składów co 25-30 minut w godzinach szczytu porannego, przed- i popołudniowego. Inaczej transport kolejowy zostanie unicestwiony, zostanie kilka nędznych TLK.
2015-09-14 13:44:57 Autor: abc
---.15-1.cable.virginm.net
Pełna racja z postem Kflik-a i jontek-a
Koszty nadal będą, odbije się to na innych, a linia 62 na odcinku DG Strzemieszyce - Sosnowiec Główny to pieniądze przy takiej siatce połączeń na marne
2015-09-14 13:47:01 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Na Kryniczance wygląda lista cięć tak:

30620 Nowy Sącz - Tarnów
30624 Krynica - Nowy Sącz "Radziejowa"
30628 Nowy Sącz - Tarnów

30611 Tarnów - Nowy Sącz
30613 Nowy Sącz - Krynica "Radziejowa"
30615 Tarnów - Nowy Sącz

No cóż trzeba się zrzucić na pociągi kampanijne do Oświęcimia.
2015-09-14 13:47:08 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja mieszkam na wsi w tzw. Polsce "B", a Kraków to tzw. Polska "A".

Ja mam w ciągu doby 47 pociągów do Warszawy. Dziękuję, dobranoc.
2015-09-14 13:47:21 Autor: Sławek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Prywatni przewoźnicy, tzw. busiarze już zacierają ręce. Marszałek dał im prezent.
2015-09-14 13:47:38 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post ---:
"Może warto sobie przypomnieć treść tego artykułu pochylając się nad kartą do glosowania...?"
@autor...


Jak PIS wygra wybory, pociągów braknie w Polsce. Ludzie będą mieli dłuższe bardziej płatne urlopy, odstawią samochody i przesiada się do pociągów. No i 11 milionów emigrantów wróci z USA do Polski.
2015-09-14 13:47:39 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Pockm do Balic nie mogą wziąć się z powietrza. Trzeba pociąg gdzie indziej.
2015-09-14 13:49:12 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@zeus04

Spotkać można też EN71
2015-09-14 13:57:35 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"mniej pociągów = województwo mniej zapłaci przewoźnikowi.

gdzie jednak zmaleją koszty przewoźnika?
zapłacą jedynie mniej PLK, innych oszczędności nie będzie.

gdzie jednak zmaleją koszty PLK?
Nigdzie.
Będą musieli w przyszłości zebrać więcej kasy za pozostałe pociągi.

Więc przewoźnik nie będzie miał mniejszych kosztów.
Więc musi dostać od samorządu tyle samo kasy - mimo, że uruchamia mniej pociągów.

Likwidacja pociągów nie ma sensu ekonomicznego!!!!"
Zobacz kto kandyduje z Oświęcimia z PO a będziesz wiedział na co pójdzie a właściwie na kogo kampanię kasa zajumana z Kryniczanki i innych.
2015-09-14 14:04:08 Autor: huciński ... (asm).
---.dynamic.chello.pl
Czyli potwierdza się to o czym nie tak dawno wspomnieli urzędnicy z NIK.
Oto zawęża się dostępność komunikacyjna poza największymi aglomeracjami, a w największych miastach się poszerza i stale poprawia.

Tak samo jak zwiększa się liczba mieszkańców Warszawy, Krakowa czy Gdańska a okolice obrastają 'suburbiami', a zwykła prowincja z dala za miastami zanika, albo jest na równi pochyłej w dół, aby ją taki los dotknął.

Przykre.
2015-09-14 14:07:13 Autor: MS
---.static.ip.netia.com.pl
ostatnia szansa na przejazd Kryniczanką...
2015-09-14 14:10:49 Autor: sheva17
---.205.221.231
Niestety efekty zdrojowej polityki są takie a nie inne. Brak powiązania poc. REGIO ze składami dalekobieżnymi musiał przełożyć się na brak zapotrzebowania na te pierwsze. Fakty są takie, że do zdrojowego miasteczka pociągiem jeździ mało kto, nawet nasz zdrojowy ekspert zapewne korzysta z busa. Zamiast wożących powietrze składów na odcinku Nowy Sącz - Krynica lepiej zwiększyć liczbę połączeń z Krakowa/ Tarnowa do Nowego Sącza w skomunikowaniu z REGIO busem w Grybowie do Krynicy. Taka oferta miałaby ręce i nogi. Bezpośrednie REGIO tylko w weekendy, może nawet tylko w sezonie, tak te kursy nie mają sensu. Potrzebne są natomiast składy TLK/IC dla podróżnych z dalszych miejscowości, dla nich czas przejazdu z Krakowa do Krynicy nie jest już takim problemem. Jeszcze raz gratuluję zdrojowemu znawcy, marszałek Sowa dzięki zdrojowej polityce ma doskonały argument do cięć. Tymczasem potrzebne jest wzmocnienie oferty z Krakowa/Tarnowa do Nowego Sącza, tam jeszcze zainteresowanie usługą jest zamiast przerzucania pociągów na zachód województwa.
2015-09-14 14:16:42 Autor: sheva17
---.205.221.231
Nie ośmieszaj się zdrojowy znawco, liczba pasażerów na odcinku Nowy Sącz-Krynica to dramat, skutki oderwania kolei lokalnej od kolei dalekobieżnej są tragiczne. O ile spokojnie mógłby funkcjonować IR z Warszawy do Tarnowa i dalej do Krynicy jako REGIO, o tyle REGIO wożący powietrze nie ma sensu, bo nie ma bonusu w postaci dodatkowych pasażerów ze stolicy. To rozwiązanie sprawdzało się przez lata przy łączeniu relacji pospiesznych i osobowych, tu też miałoby sens. Cóż zawsze dużo piszesz, jak w przypadku KŚ, a potem wszystko się kończy jak zwykle.....Niestety. Uważam, że obecnie należałoby jednak skoncentrować się na połączeniach do Nowego Sącza i zorganizować REGIO busa z Grybowa do Krynicy, jakaś alternatywa ze strony przewoźnika kolejowego jest potrzebna.
2015-09-14 14:17:53 Autor: haha
---.g-net.pl
@sheva17:
To Kryniczanin pracuje w Departamencie Transportu i Komunikacji? Szkoda że RK o tym nie napisał.
2015-09-14 14:19:39 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Niestety efekty zdrojowej polityki są takie a nie inne. Brak powiązania poc. REGIO ze składami dalekobieżnymi musiał przełożyć się na brak zapotrzebowania na te pierwsze. Fakty są takie, że do zdrojowego miasteczka pociągiem jeździ mało kto, nawet nasz zdrojowy ekspert zapewne korzysta z busa. Zamiast wożących powietrze składów na odcinku Nowy Sącz - Krynica lepiej zwiększyć liczbę połączeń z Krakowa/ Tarnowa do Nowego Sącza w skomunikowaniu z REGIO busem w Grybowie do Krynicy. Taka oferta miałaby ręce i nogi. Bezpośrednie REGIO tylko w weekendy, może nawet tylko w sezonie, tak te kursy nie mają sensu. Potrzebne są natomiast składy TLK/IC dla podróżnych z dalszych miejscowości, dla nich czas przejazdu z Krakowa do Krynicy nie jest już takim problemem. Jeszcze raz gratuluję zdrojowemu znawcy, marszałek Sowa dzięki zdrojowej polityce ma doskonały argument do cięć. Tymczasem potrzebne jest wzmocnienie oferty z Krakowa/Tarnowa do Nowego Sącza, tam jeszcze zainteresowanie usługą jest zamiast przerzucania pociągów na zachód województwa."
I dlatego słuchając tych wspaniałych rad mędrcy ze Starachowic od grudnia z Nowego Sącza do Tarnowa dziura będzie wynosiła 7 godzin. Dokładnie tyle samo ile dziura powstała poprzez uruchomienie IR Nikifor na odcinku Tarnów - Nowy Sącz.

2 pary znikają z Tarnów - Nowy Sącz.
2015-09-14 14:25:27 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Zobacz kto kandyduje z Oświęcimia z PO a będziesz wiedział na co pójdzie a właściwie na kogo kampanię kasa zajumana z Kryniczanki i innych."
Nie ma w tym żadnej logiki. Wybory są prawie 2 miesiące, przed wejściem w życie nowego RJ.
2015-09-14 14:29:59 Autor: SA10B
---.bsi.3s.pl
Katowice - Sędziszów tzw. wiocha.Znów będą protesty i niezadowolenie.Ludzie którzy dojeżdżają do i z Aglomeracji Katowickiej przeważnie do pracy mają coraz gorzej i wychodzi na to że ta tendencja utrzymuje się w dół.
2015-09-14 14:33:15 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Nie ma w tym żadnej logiki. Wybory są prawie 2 miesiące, przed wejściem w życie nowego RJ."
Nie wcale :-)

Uroczyście ogłosimy około 20 października powrót do Oświęcimia, konferencja, wizyta gospodarska w terenie.

A o z użytkownikami Tarnów - Nowy Sącz? Sprawdzą sobie około 10 listopada w rozkładzie i...niespodzianka!

Oczywiście pójdzie na konto nowych wybrańców z 25 października.
2015-09-14 14:35:31 Autor: antybeton
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tymczasem na linii nr 2 - liczba pociągów do Warszawy:

Siedlce (93 km od centrum Warszawy) - 28 pociągów na dobę (25 KM + 3 TLK)
Mińsk Mazowiecki (41 km) - 50 pociągów (47 KM + 3 TLK)
Sulejówek-Miłosna (22 km) - 80 pociągów (43 KM + 37 SKM)

Rozumiem, że w Krakowie pieniądze śmierdzą i miasto nie chce żeby przyjeżdżały do nich? Czy też może władze Krakowa mają jakiś inny sprytny plan na przyciąganie zarówno siły roboczej jak i kapitału?
2015-09-14 14:38:35 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Szczerze mówiąc to zdziwiłem się, że w Małopolsce tnie się połączenia. Przecież tam chyba już od 2000 roku tylko likwidowało się połączenia...
Naprawdę jest jeszcze z czego ciąć??? Myślałem, że już jest tam dno, a jednak jest jeszcze co niszczyć...
2015-09-14 14:43:17 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Nie wcale :-)

Uroczyście ogłosimy około 20 października powrót do Oświęcimia, konferencja, wizyta gospodarska w terenie.

A o z użytkownikami Tarnów - Nowy Sącz? Sprawdzą sobie około 10 listopada w rozkładzie i...niespodzianka!

Oczywiście pójdzie na konto nowych wybrańców z 25 października."
O te pociągi walczyli ludzie i samorządy lokalne (przeznaczyły na to kasę). O ich powrocie wiadomo od czerwca - informowały o tym media lokalne, chyba także nawet RK. Nie ma czego ogłaszać.
2015-09-14 14:45:52 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post antybeton:
"Tymczasem na linii nr 2 - liczba pociągów do Warszawy:

Siedlce (93 km od centrum Warszawy) - 28 pociągów na dobę (25 KM + 3 TLK)
Mińsk Mazowiecki (41 km) - 50 pociągów (47 KM + 3 TLK)
Sulejówek-Miłosna (22 km) - 80 pociągów (43 KM + 37 SKM)

Rozumiem, że w Krakowie pieniądze śmierdzą i miasto nie chce żeby przyjeżdżały do nich? Czy też może władze Krakowa mają jakiś inny sprytny plan na przyciąganie zarówno siły roboczej jak i kapitału?"
Gdyby była linia P-P, to z Krakowa do Sącza mogłoby być przynajmniej 15 par na dobę. Przy obecnych prędkościach handlowych wygrywają (auto)busy.
2015-09-14 14:47:10 Autor: sheva17
---.205.221.231
Jeżeli już to z Krakowa. Krakusem jestem od urodzenia i już zawsze nim będę, ale cieszę się, że śledzisz moje koleje losu, niegdyś przez chwilę faktycznie ze Starachowicami związane:). Tak ad vocem Starachowic no cóż, już nawet tam oferta jest lepsza niż na kryniczance, ale świętokrzyskie na rozwój kolei stawia. Obecnie zmiany zaś to efekt Twojej polityki, ona jest skutecznie wdrażana. Oderwanie transportu dalekobieżnego od lokalnego musiało się tak skończyć, pisałem o tym wielokrotnie, zawsze widziałeś lepiej, ot są i efekty. Bardzo mi przykro, gdy widzę opłakane skutki tej polityki na kryniczance. W obecnej sytuacji Jaworzyna mogłaby codziennie kursować do Nowego Sącza, podobnie Radziejowa i 30607, w 6-7 przynajmniej Jaworzyna i Radziejowa z Nowego Sącza do Krynicy i zamiast tego od 1-5 REGIO busy z Grybowa do Krynicy, skomunikowane ze wszystkim pociągami z Krakowa/Tarnowa i Nowego Sącza. Nie jest to rozwiązanie idealne, ale przynajmniej jakaś forma komunikacji z Krynicą byłaby zachowana i to na lepszym poziomie niż obecnie, w ramach tych samych środków. Skoro przeszło kiedyś wożenie autobusami z Sącza do Krynicy to taki model ma większy sens. Przy tych cięciach codzienny TLK Łukasiewicz, zapewniający codzienne i szybkie połączenie ze stolicą byłby jak najbardziej wskazany. Niestety na kryniczance dostaniemy zamiast niego wożący na 150% powietrze EIC E. Malinowski, uwalony przy pierwszej korekcie. Tak TLK Łukasiewicz miałby sens, także służyłby w połączeniach lokalnych do Tarnowa/Krakowa.
2015-09-14 14:49:36 Autor: sheva17
---.205.221.231
@kryniczanin, co mają wybory parlamentarne do wyborów do samorządu województwa? Kompetencje są po stronie marszałka Sowy, którego wybrano na kolejną kadencję. Jego polityka zatem spotkała się zatem z akceptacją ze strony wyborców.
2015-09-14 14:50:31 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"O te pociągi walczyli ludzie i samorządy lokalne (przeznaczyły na to kasę). O ich powrocie wiadomo od czerwca - informowały o tym media lokalne, chyba także nawet RK. Nie ma czego ogłaszać."
Jakiś Ty mało życiowy. W ostatni tydzień kampanii robi się oficjalne powroty.
2015-09-14 14:52:36 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"@kryniczanin, co mają wybory parlamentarne do wyborów do samorządu województwa? Kompetencje są po stronie marszałka Sowy, którego wybrano na kolejną kadencję. Jego polityka zatem spotkała się zatem z akceptacją ze strony wyborców."
Bardzo dużo, można na świeżo zwalić winę np.

Spytam się szczerze ile osób z ulicy wie, że to UMWM współwłaściciel PR Kraków odpowiada za transport kolejowy?

99% ludzi dalej myśli o rozkładzie z Warszawy.
2015-09-14 14:55:27 Autor: sheva17
---.205.221.231
Jest jeszcze inaczej. Większość uważa, że to samodzielna decyzja PR i to na nie spadnie całe odium. O udziale polityków w tej sprawie nikt nie ma nawet pojęcia.
2015-09-14 14:58:29 Autor: sheva17
---.205.221.231
A tak przy okazji, 30617 zostaje w obecnych godzinach czy w skutek likwidacji 30615 pojedzie nieco wcześniej? I jak z postojami Dunajca, zostają bez zmian?
2015-09-14 14:59:14 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Jeżeli już to z Krakowa. Krakusem jestem od urodzenia i już zawsze nim będę, ale cieszę się, że śledzisz moje koleje losu, niegdyś przez chwilę faktycznie ze Starachowicami związane:). Tak ad vocem Starachowic no cóż, już nawet tam oferta jest lepsza niż na kryniczance, ale świętokrzyskie na rozwój kolei stawia. Obecnie zmiany zaś to efekt Twojej polityki, ona jest skutecznie wdrażana. Oderwanie transportu dalekobieżnego od lokalnego musiało się tak skończyć, pisałem o tym wielokrotnie, zawsze widziałeś lepiej, ot są i efekty. Bardzo mi przykro, gdy widzę opłakane skutki tej polityki na kryniczance. W obecnej sytuacji Jaworzyna mogłaby codziennie kursować do Nowego Sącza, podobnie Radziejowa i 30607, w 6-7 przynajmniej Jaworzyna i Radziejowa z Nowego Sącza do Krynicy i zamiast tego od 1-5 REGIO busy z Grybowa do Krynicy, skomunikowane ze wszystkim pociągami z Krakowa/Tarnowa i Nowego Sącza. Nie jest to rozwiązanie idealne, ale przynajmniej jakaś forma komunikacji z Krynicą byłaby zachowana i to na lepszym poziomie niż obecnie, w ramach tych samych środków. Skoro przeszło kiedyś wożenie autobusami z Sącza do Krynicy to taki model ma większy sens. Przy tych cięciach codzienny TLK Łukasiewicz, zapewniający codzienne i szybkie połączenie ze stolicą byłby jak najbardziej wskazany. Niestety na kryniczance dostaniemy zamiast niego wożący na 150% powietrze EIC E. Malinowski, uwalony przy pierwszej korekcie. Tak TLK Łukasiewicz miałby sens, także służyłby w połączeniach lokalnych do Tarnowa/Krakowa."
No to krakowski mędrco :-)

Taki jest Twój dzisiejszy przekaz dnia?

Ostatnio domagałeś się wagonowych Regio z Krakowa do Krynicy.

Wystarczyłyby na początek dalekobieżne REGIO na wagonach. Aż prosi się o takie w relacjach Kraków-Przemyśl czy też Kraków-Krynica.


http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=19800&postdays=0&postorder=asc&start=480


z czasem jazdy 6h bez modernizacji a z modernizacją 7h i kosztami z marsa.

Ekonomia w wersji - jak wykończyć złoża piasku na pustyni:-)
2015-09-14 15:11:59 Autor: Miluś
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kryniczanin, trochę mimo wszystko nie pojmuję pewnej logiki... Fakt faktem od długiego czasu walczono o powrót pociągów na Linii Kraków- Skawina- Oświęcim. Lamentowano, że od grudnia 2014 ich jeszcze nie będzie, mimo wyremontowanej linii. A gdy w końcu będą to jest lament, że będą. Ja rozumiem, że politycy każdą okazję wykorzystują, by ogłosić swój sukces, bo to są po prostu pijawki, ale w związku z tym, że są wybory, to mieszkańcy wspomnianej linii mają czekać kolejny rok na powrót pociągów?
2015-09-14 15:15:36 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Człowieku - kto się czepia Oświęcimia? Ja jak najbardziej jestem za połączeniami przez Skawinę. Tylko nie kosztem choćby Tarnów - Nowy Sącz i 7 godzinnej dziury. Linia Kraków - Trzebinia - Oświęcim jest w stanie agonalnym - można tutaj spokojnie dokonać ograniczenia do Kraków - Chrzanów a zaoszczędzone km z Chrzanów - Oświęcim jeździć przez Spytkowice.
2015-09-14 15:16:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z Olkusza do Katowic som busy co 15 minut, wiecnc wiadomo że puciong nie ma szans. Natomiast wioski między Olkuszem i Sędziszowem przecież Bóg wie jakiego popytu nie wykreują. Linia Katowice - Sędziszów omija Miechów, wienc z Miechowa tesh bardziej ludziom pasujo busy do Katowic.

Z Kielc do Katowic znów szybciej jest busem, ktory jedzie 3 godziny a puciong ponad 4.

Tarnów - Kraków to wiadomo remont i tu tesh Voyagerem jest 2 razy szybciej. Tarnów - Nowy Sącz tu bez sensu, bo nie ma potoków na tej trasie zbyt dużych, som potoki Kraków - NowySącz a teraz jak jest autostrada to puciong stoi kompletnie na przegranej pozycji.

Nowy Sącz - Krynica puciong jedzie dookoła przez Rytro i Muszynę, bus prosto przez Nawojową.
2015-09-14 15:17:27 Autor: emeryt kolejowy
---.dynamic.chello.pl
Na linii 62 w tej chwili kursuje 5 par pociągów,jak zlikwidują jeszcze 3 to ile zostanie.Najlepiej zamknąć linię a Olkusz zaorać.Kompletny idiotyzm ze strony "wielkiego"Urzędu Marszałkowskiego z jego klęcznikowym marszałkiem Sową.
2015-09-14 15:17:34 Autor: jontek
---.inter-sat.pl
A śląskie planowało na linii 62 dołożyć jedną parę pociągów! http://slaskie.pl/strona_n.php?jezyk=pl&grupa=24&dzi=33&id=70962&id_menu=600
2015-09-14 15:19:48 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Miluś:
"@Kryniczanin, trochę mimo wszystko nie pojmuję pewnej logiki... Fakt faktem od długiego czasu walczono o powrót pociągów na Linii Kraków- Skawina- Oświęcim. Lamentowano, że od grudnia 2014 ich jeszcze nie będzie, mimo wyremontowanej linii. A gdy w końcu będą to jest lament, że będą. Ja rozumiem, że politycy każdą okazję wykorzystują, by ogłosić swój sukces, bo to są po prostu pijawki, ale w związku z tym, że są wybory, to mieszkańcy wspomnianej linii mają czekać kolejny rok na powrót pociągów?"
Napisałem to o co pytałeś się do Twojego przedmówcy.

Ciąć trzeba z głową a nie na ślepo.
2015-09-14 15:26:15 Autor: hucinski...(asm).
---.play-internet.pl
To co prezentuje KC PO UMWM , jest prostą drogą do tego, aby w Polsce było ze 6, może 7 województw, zamiast 16 jak obecnie. Z wypasionymi 6- cioma, 7 - mioma, ich stolicami i obrosnietym wokół nich 'suburbiami'. Taki to jest czarny scenariusz tego, z takim PODEJŚCIEM. Dobry transport publiczny i szynowy utrzyma się w tych największych polskich miastach, oraz pomiędzy nimi i będzie się tam rozwijał. A gdzie reszta kraju ? Co z pieniędzmi już wydamymi w infrastrukturę na prowincji ? Jak ludzie przy takim układzie będą stamtąd uciekac do metropolii. A więc mamy problem z pseudo polityką która wyklucza prowincję z racji bytu.
2015-09-14 15:28:19 Autor: sheva17
---.205.221.231
Ależ zdrojowy znawco:). Wagonowe REGIO do JG się świetnie sprawdzają, podobnie będzie w relacji do Przemyśla po modernizacji. Dobry czas przejazdu, potoki pewne, a do tego atrakcyjna cena biletu. W relacji Kraków-Przemyśl potrzebne jest bezpośrednie połączenie REGIO i do tego odpowiedni do jego obsługi, tj. wagony. Jakoś KM stawiają na piętrusy i nie marudzą, pasażerów nie brakuje. Podobnie na linii do Przemyśla jest wiele miast, które ten ruch może wygenerować. Co do Krynicy, wagony miałyby sens przy dłuższej relacji np. ze Skarżyska Kamiennej, przykładowo w weekendy, wtedy gdy są odpowiednie potoki. Pisałem później także, że opcja z Krynicą na wagonach to opcja na przyszłość, podstawowa to składy do Przemyśla na wagonach. Generalnie chodzi zatem o to, aby do składów REGIO pozyskać też pasażera dalekobieżnego, dla którego cena jest ważniejsza od czasu przejazdu. temu służyłoby łączenie relacji np. do Przemyśla. Tymczasem Ty plując na IR opowiadałeś banialuki jak to połączenie lokalne są oddzielnym rynkiem od dalekobieżnego i jak to na nich należy się koncentrować. Cóż, życie zadało kłam Twoim tezom szybciej niż sam myślałeś i to na najbliższej Ci linii. Boleję nad tym, ale z coraz mniejszej grupy uczniów nie utrzymasz pociągu REGIO. Trzeba szukać także innego rynku. I sam widzisz co się dzieje na linii. Składów towarowych jak na lekarstwo, PR coraz mniej, PKP IC puści jakieś EIC, które zaraz wytnie i nocne. Wszystko w oderwaniu od siebie, bez jakiejś koncepcji, jak tak dalej pójdzie nawet mijanki od Tarnowa nie będą już potrzebne....
2015-09-14 15:28:30 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Olkusz zaorać? Dobre. Z Olkusza co 15 minut busy do Krakowa, co 20 minut do Katowic. Jaka to różnica 2 puciongi mniej czy wiencej? Żadna.
2015-09-14 15:29:28 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - czy z Chełma i Przemyśla ludzie nie uciekają? Też uciekają, mimo że są tam puciongi.
2015-09-14 15:32:56 Autor: sheva17
---.205.221.231
@kryniczanin, co do Oświęcimia masz rację. Jedna część województwa jest lepsza, inna gorsza....Co do kryniczanki....Nawet jeżeli ma być na linię mniej środków, to trzeba pociągi inaczej poukładać, tak by jakiś takt był. Obawiam się, że po tych cięciach Dunajec będzie zwykłym REGIO, czekam też na info ws. 30617. Moim zdaniem z Krakowa mógłby jednak wyjeżdżać nieco wcześniej, koło 19:00, tak by luka po Dunajcu nie była zbyt duża. Jakby nie patrzeć, po tych cięciach, wychodzi, że Dunajec musi jechać jak zwykłe REGIO:(.
2015-09-14 15:39:08 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"@kryniczanin, co do Oświęcimia masz rację. Jedna część województwa jest lepsza, inna gorsza....Co do kryniczanki....Nawet jeżeli ma być na linię mniej środków, to trzeba pociągi inaczej poukładać, tak by jakiś takt był. Obawiam się, że po tych cięciach Dunajec będzie zwykłym REGIO, czekam też na info ws. 30617. Moim zdaniem z Krakowa mógłby jednak wyjeżdżać nieco wcześniej, koło 19:00, tak by luka po Dunajcu nie była zbyt duża. Jakby nie patrzeć, po tych cięciach, wychodzi, że Dunajec musi jechać jak zwykłe REGIO:(."
Nie myślałem, że tego dożyję :-) Zgadzamy się w czymś.

Ja także zgadzam się z Tobą - spodziewam się Dunajca jako Regio stające wszędzie przynajmniej z Tarnowa do Nowego Sącza.

Żeby jeszcze linia Kraków - Trzebinia - Oświęcim była ok a tu syf.

Tam można małym kosztem zrobić dobrą ofertę a zaoszczędzone pieniądze dać na Spytkowice. Wystarczy kibel do wahadła Trzebinia - Chrzanów skomunikowany z Regio Kraków - Katowice - Kraków i jakieś szczytówki bezpośrednie z Chrzanowa, do tego bezpośrednie z Oświęcimia przez Spytkowice.

I co? Wilk syty i owca cała.
2015-09-14 15:46:44 Autor: Pn11
---.3s.pl
Linia Tarnów - Krynica potrzebuje powrotu do tego co było jeszcze nie tak dawno, czyli normalności na odcinku do Krakowa i przyspieszonych pociągów. I nie mówcie, że do Sącza jest naokoło, a do Krynicy jeszcze bardziej. Osobówki bardzo ładnie pracowały (pracują?) na odcinku Grybów - Tarnów, na każdym postoju dosiadali się ludzie i skład dojeżdżał do Tarnowa pełniusieńki. Dla tych ludzi żadne P-P nie jest potrzebne, jest wręcz szkodliwe. Między NS a Piwniczną też mieszka sporo ludzi, a linia idzie całkiem korzystnie, trzeba sprawdzić dlaczego nikt nie chce jeździć.
Podsumowując: osobówki TAK dla wielu relacji pośrednich, dalekobieżne TAK dla jadących z głębi kraju. Oczywiście tak żeby się dało dalekobieżnym pojechać z Piwnicznej do Starego Sącza w taryfie regionalnej.
2015-09-14 15:57:57 Autor: sheva17
---.205.221.231
Pewnie, że się da, ale jak wiadomo lepiej sprzeda się połączenie bezpośrednie......Kosztem kryniczanki rzecz jasna.....Prawdą jest też, że na kryniczance powinien kursować chociaż jeden codzienny TLK/IC, jako grupa wagonów od Płaszowa. Jest kasa na połączenia w innych regionach, też szału jak chodzi o frekwencję nie ma, powinno być ono też na kryniczance, najlepiej takie jak obecny TLK Łukasiewicz. Przy planowanej godzinie odjazdu z Krakowa, jechałby na kryniczance jakąś godzinę za Jaworzyną, będąc zarazem ostatnim bezpośrednim połączeniem z Krakowem. Przy mizerii oferty PR-ów dodatkowe postoje w Bobowie Miasto i Tuchowie, można zastanowić się też nad Ciężkowicami. Ta grupa wagonów, dajmy na to IC Poprad, mogłaby być dołączana do TLK Łukasiewicza w kierunku na Warszawę i to do pierwszego porannego IC z Warszawy. Siłą rzeczy frekwencja by była, raz pasażerowie z Warszawy, dwa studenci jadący do Krakowa plus ruch lokalny. Znamy swój stosunek do wątku ws. economy na CMK, ale warto to co tam się ostało wykorzystać na kryniczance i zamiast durnego pomysłu z EIC Malinowskim zorganizować coś sensownego.
2015-09-14 16:03:00 Autor: anon mędrzec karczewski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mędrzec parczewski ma rację - dziadobusy januszobiznesu wygrywają z koleją, bo jeżdżą po państwowych drogach (bezpłatnych - dostęp do sieci dróg jest za darmo), a przewoźnicy kolejowi muszą płacić grube pieniądze właścicielowi sieci kolejowej. Państwowe zawsze wygra z prywatnym.
2015-09-14 16:03:59 Autor: sheva17
---.205.221.231
@Pn11, sorry, ale z frekwencją na linii Nowy Sącz-Krynica to jest jakiś dramat. Nawet maszyniści PR jadą z Krakowa na kurs do Krynicy autobusem.........Trzeba tutaj poszukać innego modelu, to co jest obecnie się nie sprawdza.
2015-09-14 16:05:45 Autor: hucinski...(asm).
---.play-internet.pl
@ aron mędrzec parczewski

Owszem, uciekają. Jednak szansa że wyniosą się z miasta gdzie jest transport szynowy, jest mniejsza niż z
takiego z którego nie odjedzie już żaden pociąg, czy pojazd szynowy. Bo stała infrastrultura jaką są torowiska
jednak jest wartością dodatkową. Drogi są niemal w
każdej miejscowości a szyny nie. Doceniają to
mieszkańcy i kapitał za nimi podążający. A co do busów,
to te przestały jeździć do wielu wiosek z miast. O czym
można przeczytać w lokalnej prasie niestety czesto, ale
kto sobie by z PO tym głowę zawracal.Oni mają inne
priorytety, a tak niestety zaczyna się i poszerza w kraju
wykluczenie komunikacyjne.
2015-09-14 16:09:20 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
@aron
a w Chełmie nie majom buszów?? to czemu uciekajom??
2015-09-14 16:16:27 Autor: zibi
---.mtk-tv.pl
Jacek Krupa liczne działania urzędu do poprawy działania transportu publicznego , jak ci to kłamstwo przeszło przez usta
2015-09-14 16:25:02 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Pewnie, że się da, ale jak wiadomo lepiej sprzeda się połączenie bezpośrednie......Kosztem kryniczanki rzecz jasna.....Prawdą jest też, że na kryniczance powinien kursować chociaż jeden codzienny TLK/IC, jako grupa wagonów od Płaszowa. Jest kasa na połączenia w innych regionach, też szału jak chodzi o frekwencję nie ma, powinno być ono też na kryniczance, najlepiej takie jak obecny TLK Łukasiewicz. Przy planowanej godzinie odjazdu z Krakowa, jechałby na kryniczance jakąś godzinę za Jaworzyną, będąc zarazem ostatnim bezpośrednim połączeniem z Krakowem. Przy mizerii oferty PR-ów dodatkowe postoje w Bobowie Miasto i Tuchowie, można zastanowić się też nad Ciężkowicami. Ta grupa wagonów, dajmy na to IC Poprad, mogłaby być dołączana do TLK Łukasiewicza w kierunku na Warszawę i to do pierwszego porannego IC z Warszawy. Siłą rzeczy frekwencja by była, raz pasażerowie z Warszawy, dwa studenci jadący do Krakowa plus ruch lokalny. Znamy swój stosunek do wątku ws. economy na CMK, ale warto to co tam się ostało wykorzystać na kryniczance i zamiast durnego pomysłu z EIC Malinowskim zorganizować coś sensownego."
Częstochowa zapewnia czas jazdy od grudnia na EP09 do Krakowa rzędu 3h35min więc żadna CMK nie jest nikomu potrzebna. Całościowy czas jazdy przez Częstochowy IC do Krynicy na EP 09 do Krakowa od grudnia by wyniósł około 7h50min więc szybciej niż obecny Łukasiewicz.

Co do postojów Tuchów, Bobowa Miasto, Grybów i wycięcie Stróż. Tuchów stacja 50km/h, Bobowa Miasto 70km/h a Stróże 60/90km/h więc największa strata około 3 minut.

Jakoś na wiosnę wyleciała ta 30 czy 40 w Stróżach co była na nadmierny hałas. Teraz v max.
2015-09-14 16:41:40 Autor: sheva17
---.205.221.231
Połączeń Krakowa z Częstochową jest od groma odkąd trasowane tędy są składy na Wrocław, więc moim zdaniem odpada. Byłbym dalej za CMK, tym bardziej, że obecnie Łukasiewicz masę czasu traci stojąc w Płaszowie. Niezależnie od powyższego, tu się nie dogadamy, co do wagonów z Krynicy, obydwaj widzimy, że taki kurs w kierunku do stolicy miałby sens. Byłbym jednak za tym postojem w Stróżach, tam zawsze ludzie do pociągów wsiadali, mnie też parking przed dworcem bardziej odpowiada niż ten w Grybowie. Poza tym jak sam piszesz te nowe postoje nie byłyby jakąś tragedią dla czasu przejazdu, a przy cięciach PR-ów byłaby to jakaś alternatywa. PKP IC musi pójść po rozum do głowy, zamiast bezsensownego EIC Malinowski, grupa wagonów z Krynicy dołączana do TLK/IC. Wiesz z obecnego zarysu RJ wynika, że rano byłby to kurs przez Żyrardów, CMK, a powrót tylko przez CMK. Nie w tym jednak rzecz, tu możemy prowadzić jałowe spory, wokół grupy wagonów porozumienie jest jak sądzę możliwe. Teraz tylko jakiś nacisk medialny na
2015-09-14 16:42:35 Autor: sheva17
---.205.221.231
PKP IC by się przydał. W obecnej sytuacji ta grupa wagonów jest bardzo potrzebna, EIC to zaś produkt do wycięcia.
2015-09-14 16:51:06 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Sheva, nawet Prezes PKP IC zauważa, że w tym roku IC będzie miało super żniwa na Częstochowie. ŚDM. Region Nowosądecki i Tarnowski znany jest z religijności ponad średnią. To tylko taka mała drobnostka - do przypomnienia teraz sam policz IC np. Galicja Warszawa - Częstochowa - Kraków/Zakopane/Krynica jednym składem masz załatwione Warszawa - Częstochowa/Kraków, Częstochowa-Kraków Łagiewniki, Częstochowa-Tarnów/Tuchów/dalej.

Nie wiem czy pamiętasz jednak nawet PR kombinowało z dziennym Dunajcem Nowy Sącz - Częstochowa a wcześniej Giewont był i zastąpił Dunajca.

Do tego przesiadka w Koluszkach dla Łodzi.

Co do kiblowania na Płaszowie - musisz tak czy siak wymienić 9 na 7 nawet bez grupy.
2015-09-14 16:53:54 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Sorki, nie w tym tylko przyszłym roku :-)
2015-09-14 16:59:28 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Ale o co ten skowyt? Przecież od dawna wiadomo, ze w woj. małopolskim jezdzi sie buszami. Wiedzieli juz o tym 20 lat temu naukowcy z Politechniki Krakowskiej, ktorzy m.in. na "Szczucince" (linia kolejowa nr 115, zawieszona w kwietniu 2000 r.) realizowali jazdy próbne pojazdem "Mitor":

http://ssb.strefa.pl/mitor/galeria/mitor01.jpg

Juz wtedy widzieli, ze przyszlosc zbiorowego transportu publicznego nalezy do buszów, nawet na szynach
2015-09-14 17:04:38 Autor: hucinski... (asm).
---.dynamic.chello.pl
@ Pn 11

Właśnie długi czas jazdy pociągiem typu regio. 5,5 z Krakowa do Krynicy może odstraszyć każdego. I co w tej trudnej sytuacji zrobić ?
Może zamiast ślepych cięć po prostu należy nieco skrócić relacje, pozostawiając połączenia kolejowe na najbardziej frekwencyjnych odcinkach, Tarnów - Nowy Sącz, Nowy Sącz - Piwniczna. ???
--------------------------------------------------------------------------------

Nowy Sącz - miasto szczyci się jednym z najlepiej zarządzanych miast w Polsce. Podobnie sąsiednia gmina Chełmiec która szczyci się że super wykorzystuje fundusze pomocowe z UE. W Nowym Sączu ma siedzibę znany producent taboru szynowego. Nieopodal w Stróżach jest słynny dawniej węzeł kolejowy, linia kolejowa Tarnów - Nowy Sącz - Krynica, ma kilka imponujących obiektów inżynieryjnych, linia o niezwykłych walorach widokowych. I CO - ? A NO NIC - DNO. masakryczne korki na drogach w okolicach Nowego Sącza. Nowy Sącz a pewnie i szereg innych miejscowości w kotlinach górskich - jedne z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie !!!

I zamiast inwestować w transport szynowy TAM !. To domagają się budowy kolejnych dróg !!! Te powstają,pod patronatem PO, a jeszcze mało.

Bez nowoczesnego transportu szynowego w sub regione nowosądeckim nie ma szans na jakikolwiek sukces cywilizacyjny i ekonomiczny !
2015-09-14 17:08:21 Autor: hucinski ...(asm).
---.dynamic.chello.pl
Na linię Piekiełko - Podłęże, też nie ma co liczyć. Po prostu nie powstanie nigdy, w takim układzie.
2015-09-14 17:08:37 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Zlikwidować Kolejkę Małopolską i kasa na połączenia będzie.
2015-09-14 17:08:51 Autor: zeus04
---.133.22.13
Wiwat DYREKTYWA RADY z dnia 29 lipca 1991 r. w sprawie rozwoju kolei wspólnotowych (91/440/EWG)...
2015-09-14 17:20:33 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@kryniczanin, @sheva17
Witajcie po dłuższej przerwie. Niestety mści się powoływanie samorządowych spółek bo siłą rzeczy odbija się to na ilości i jakości połączeń. Przykład Wielkopolski, Łódzkiego, Dolnośląskiego niczego zdaje się nie nauczył. Zawsze to bowiem spółka samorządowa zamiast zajmować się tym do czego jest powołana (obsługa linii małopotokowych) podbiera linie wysokopotokowe i zawsze PR są na przegranej pozycji. A jakie są skutki? Łatwe do przewidzenia, kolejne ucieczki pasażerów i likwidacja "niepotrzebnych" pociągów. Wiadomym jest, że na części tras pociągów likwidowanych przez PR wyjadą KML. Pytanie w jakim wydaniu.
Łukasz, mści się niestety ograniczanie pracy dla EN81, które idealne byłyby na kryniczance na odcinku Nowy Sącz - Krynica, celem cięcia kosztów przy zachowaniu oferty.
Adam problemem Małopolski jest też ambiwalentny stosunek do kolei marszałka. I tyle w temacie. MG
2015-09-14 18:49:54 Autor: Busowa ferajna
---.dynamic.chello.pl
Co na to ZDG TOR?
2015-09-14 19:20:05 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do zeus 04
Tak potwierdzam, iż jeżdżą w pomorskim EN57 i EN71 no i w odróżnieniu od większości województw zwiększa liczbę pockm z 8,5 mln do 10,5 mln pockm. Zgadza sie ze nie kupiono jeszcze żadnego nowego pojazdu o napędzie elektrycznym ale tutaj jeżdżą pociagi. Dla mieszkańców bardziej istotny jest dostęp do transportu kolejowego a nie ograniczony dostęp z nowymi pojazdami. I mozesz dalej sobie pisać. Poczekamy zobaczymy co dalej.
2015-09-14 19:27:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - do których wiosek przestały jeździć busy? Wymień nazwy, śmiało.
2015-09-14 20:00:42 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Patryk1:
"Do zeus 04
Tak potwierdzam, iż jeżdżą w pomorskim EN57 i EN71 no i w odróżnieniu od większości województw zwiększa liczbę pockm z 8,5 mln do 10,5 mln pockm. Zgadza sie ze nie kupiono jeszcze żadnego nowego pojazdu o napędzie elektrycznym ale tutaj jeżdżą pociagi. Dla mieszkańców bardziej istotny jest dostęp do transportu kolejowego a nie ograniczony dostęp z nowymi pojazdami. I mozesz dalej sobie pisać. Poczekamy zobaczymy co dalej.
"
No akurat ja to rozumiem i popieram. Chciałem tylko być dziś pierwszym i uprzedzić nałogowych malkontentów co to przy każdej okazji wypominają pomorskiemu EN57 :) Nie wiem ile płaci pomorskie za pockm, ale EN57 to najbardziej ekonomiczny pojazd kolejowy w Polsce...
Pzdr.
2015-09-14 20:10:43 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
@aron
a ty jesteś w stanie wymienić wioski z powiatu parczewskiego do których nic nie dojeżdża?? tylko nie wyskakuj z golfami II:))
2015-09-14 20:22:08 Autor: Drogowiec
---.hsi11.unitymediagroup.de
@scorpio
Spółki samorządowe to wspaniały pomysł. Dowodem są Koleje Mazowieckie? Da się! Tylko trzeba chcieć.

A w Krakowie niedasizm króluje, wraz z panami M i S wybieranymi na kolejne kadencje.
2015-09-14 20:27:15 Autor: hucinski...
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

Przecież sam przyznałeś, że w weekendy w niedziele i święta, do niektórych wsi nie dojeżdża ani jeden bus ?
A niektórzy ludzie ze wsi ostatnio też sygnalizują że nie mogą z miasta wrócić z roboty po 22 godzinie, bo już nic nie jedzie.
2015-09-14 20:40:07 Autor: OKz32
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego zawiesza się połączenia na trasie Kraków-Tarnów dopiero po zaplanowanym zakończeniu remontu, kiedy będą lepsze prędkości, a nie przed?
2015-09-14 20:42:34 Autor: asm.
---.dynamic.chello.pl
Jeszcze słówko o woj. małopolskim.
To jest specyficzne województwo. Do niego właśnie najbardziej pasuje transport szynowy (w tym kolejowy). Ma takie ukształtowanie terenu, że praktycznie poza Powiślem Dąbrowskim, okolicami Żabna, miejscami wzdłuż doliny rzeki Wisły, Kotliną Nowotarską,... praktycznie mamy mniej lub bardziej pofałdowany teren. Od wysokich gór, poprzez Pogórze Karpackie, wierzchowiny Jurajskie, z głębokimi dolinami. A tu tak na siłę promowany jest transport drogowy. Nie dość że silniki spalinowe samochodów są mniej efektywne w odniesieniu do elektrycznych, to jeszcze strome podjazdy na drogach, trudniejsze warunki atmosferyczne, częste zmiany pogody, wymuszają większe zużycie paliw przez samochody niż na płaskich terenach. Jest rzeczą niezrozumiałą że transport szynowy który w małopolskim powinien mieć znacznie wyższy stopień udziału w przewozach, jest tak po prostu niweczony i olewany przez obecnych funkcjonariuszy z UMWM. Skandal.
2015-09-14 20:52:17 Autor: sheva17
---.134.65.147
@kryniczanin, owszem religijność regionu to fakt, ale jadąc wieczornym składem pielgrzymi do Częstochowy nawet na apel jasnogórski na 21 nie zdążą.....Pozostałbym tu jednak przy CMK ( to jednak 2:50 do 3:30 h), trasa z Krynicy to kawał drogi, ostatni skład z EIP też nie konkuruje, bo już tego drugiego nie ma, a chodzi nam tu o jak najkrótszy czas przejazdu, a wszystkie pozostałe TLK-i z Krakowa do stolicy trasowałbym przez przez CMK i Żyrardów, opcja przez Kielce jest słaba - ale wiadomo kasa z UE i modernizacje i z Kielc musi być na CMK skład skierowany. Co do Częstochowy to obsługę z Krakowa mamy na super poziomie dzięki składom z Krakowa na Wrocław(świetny pomysł), z Warszawą zapewnią ją TLK-i ze Śląska, także tu każdy kierunek jest obstawiony. Ale pomysł masz bardzo ciekawy, tylko wariant może wato wybrać nieco inny? To raczej szlak na nocne połączenie, np. nad morze, z Nowego Sącza około 23, tak by do Częstochowy dotarł na około 4-5 rano. I byłbym za takim wariantem. Zastanawiam się tylko nad optymalną godziną powrotu, tu raczej najlepsze byłby godziny wieczorne, ale sensownej alternatywy nie widzę. Co do opcji przez Częstochowę.....Gdybyśmy mieli na nią postawić wagony z Krynicy musiałaby wyjeżdżać nieco wcześniej, tak by w Krakowie były dołączane np. do Mościckiego, który należałoby przetrasować przez Częstochowę, gdzie zajeżdżałby nieco przed 20. Wtedy Łukasiewicz pozostałby ostatnim bezpośrednim kursem via CMK z Krakowa. Przy takiej opcji należałoby Jaworzynę opóźnić, tak aby jako ostatni bezpośredni skład na Kraków odjeżdżała z Nowego Sącza godzinę później niż obecnie, np. około 17:30, przy założeniu, że wagony do Mościckiego w Stróżach mielibyśmy w okolicach 15-15:20. Co do postoju w Płaszowie, ok, niech będzie to nawet 20 minut, ale nie jak obecnie prawie 40, to jakieś nieporozumienie. Najbardziej wolałbym wariant z wagonami do Łukasiewicza, ale wariant z Częstochową jest i tak lepszy od skazanego na porażkę Malinowskiego. Wariant z Łukasiewiczem zamykałby nam lukę i zarazem byłoby to ostatnie połączenie na Kraków. Skoro w inne regiony są poc. TLK, to na kryniczance też jeden skład powinien być. Tym bardziej, że masa ludzi z regionu pracuje w stolicy i na pewno dobre połączenie kolejowe będzie alternatywą dla autobusów. Jak sam wiesz w Grybowie, ale też i w Stróżach sporo osób z Gorlic jest dowożonych na pociągi, pamiętam nawet kiedyś te tłumy....Rynek jest, trzeba ten potencjał wykorzystać.
2015-09-14 20:55:33 Autor: sheva17
---.134.65.147
@Drogowiec, spółki samorządowe to chory pomysł. Dezintegracja taryfowa, problemy ze skomunikowaniami, wyższe koszty funkcjonowania. KM jako wzór? Rano polecam byś się wbił do osobowego ze Skierniewic do stolicy, jak postoisz na jednej nodze to zmienisz zdanie. PR-y się pozytywnie zmieniają, ale co z tego skoro karty rozdaje kto inny. To marszałkowie decydują co i jak często jeździ po torach.
2015-09-14 21:04:18 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - ale ty pisałeś, że busiarze zlikwidowali linię do miasta. Tylko którego?
2015-09-14 21:04:58 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Nawet gdyby tylko woj. świętokrzyskie i śląskie znalazły kasę i chciały ją dać na połączenia Katowice - Sędziszów (Kielce), to i tak prawo im na to nie pozwala!

UMWM w Krakowie ma bardzo głębokim poważaniu mieszkańców od Kozłowa przez Tunel, Charsznicę, Wolbrom i Olkusz. Takie są fakty.

Zaś dwa w/w regiony będę śmigać Impulsami jako REGIO PRów jeszcze 9 lat po CMK! Co raz szybszej, ale i coraz drożej...
2015-09-14 21:09:45 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
...fakt, że trzeba być kompletnym cymbałem, aby nie dostrzec rewolucyjnego skrócenia czasu, na profesorsko remontowanym zagłębiowskim jednotorze od DG Strzem do S-ca Płd. Toż to 20 min krócej! Słownie: dwadzieścia.

Aż dziw bierze, że nikt się nie rzucił jeszcze na pociąg TLK Lublin - Kielce - Olkusz - Katowice - Bielsko Biała/Nysa, a może i Kłodzko? Czysty, zysk! Choćby w weekendy. Co za kretynizm, aby nie dostrzec takiej luki, tylu tysięcy spragnionych jazdy pasażerów. W tym tylu nowych... a pieniądze leżą na torach, wystarczy je podnieść.
2015-09-14 21:11:11 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
To że busy nie kursują w weekendy do niektórych wsi to wina marszałka, bo dofinansowuje kolej w dni robocze, gdy i tak jest pełno połączeń. Zamiast dofinansowywać kolej w dni robocze marszałek powinien dofinansowywać busy w weekendy i późnym wieczorem po 22.
2015-09-14 21:15:12 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
A wystarczy tylko zablokować tory w dzień inauguracji linii do Balic. Marszałek dostałby za swoje od mieszkańców przy linii 62 spod Olkusza i Bukowna. A może by tak koleje śląskie chciałby jeździć choć do Wolbromia?
2015-09-14 21:17:16 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"@kryniczanin, owszem religijność regionu to fakt, ale jadąc wieczornym składem pielgrzymi do Częstochowy nawet na apel jasnogórski na 21 nie zdążą.....Pozostałbym tu jednak przy CMK ( to jednak 2:50 do 3:30 h), trasa z Krynicy to kawał drogi, ostatni skład z EIP też nie konkuruje, bo już tego drugiego nie ma, a chodzi nam tu o jak najkrótszy czas przejazdu, a wszystkie pozostałe TLK-i z Krakowa do stolicy trasowałbym przez przez CMK i Żyrardów, opcja przez Kielce jest słaba - ale wiadomo kasa z UE i modernizacje i z Kielc musi być na CMK skład skierowany. Co do Częstochowy to obsługę z Krakowa mamy na super poziomie dzięki składom z Krakowa na Wrocław(świetny pomysł), z Warszawą zapewnią ją TLK-i ze Śląska, także tu każdy kierunek jest obstawiony. Ale pomysł masz bardzo ciekawy, tylko wariant może wato wybrać nieco inny? To raczej szlak na nocne połączenie, np. nad morze, z Nowego Sącza około 23, tak by do Częstochowy dotarł na około 4-5 rano. I byłbym za takim wariantem. Zastanawiam się tylko nad optymalną godziną powrotu, tu raczej najlepsze byłby godziny wieczorne, ale sensownej alternatywy nie widzę. Co do opcji przez Częstochowę.....Gdybyśmy mieli na nią postawić wagony z Krynicy musiałaby wyjeżdżać nieco wcześniej, tak by w Krakowie były dołączane np. do Mościckiego, który należałoby przetrasować przez Częstochowę, gdzie zajeżdżałby nieco przed 20. Wtedy Łukasiewicz pozostałby ostatnim bezpośrednim kursem via CMK z Krakowa. Przy takiej opcji należałoby Jaworzynę opóźnić, tak aby jako ostatni bezpośredni skład na Kraków odjeżdżała z Nowego Sącza godzinę później niż obecnie, np. około 17:30, przy założeniu, że wagony do Mościckiego w Stróżach mielibyśmy w okolicach 15-15:20. Co do postoju w Płaszowie, ok, niech będzie to nawet 20 minut, ale nie jak obecnie prawie 40, to jakieś nieporozumienie. Najbardziej wolałbym wariant z wagonami do Łukasiewicza, ale wariant z Częstochową jest i tak lepszy od skazanego na porażkę Malinowskiego. Wariant z Łukasiewiczem zamykałby nam lukę i zarazem byłoby to ostatnie połączenie na Kraków. Skoro w inne regiony są poc. TLK, to na kryniczance też jeden skład powinien być. Tym bardziej, że masa ludzi z regionu pracuje w stolicy i na pewno dobre połączenie kolejowe będzie alternatywą dla autobusów. Jak sam wiesz w Grybowie, ale też i w Stróżach sporo osób z Gorlic jest dowożonych na pociągi, pamiętam nawet kiedyś te tłumy....Rynek jest, trzeba ten potencjał wykorzystać."
Wszystkie Twoje wpisy to czyste dywagacje, gdyż o marca będziesz miał 3h30min przez Częstochowę, Skierniewice, i tyle samo przez polne perony, Tomaszów i Skierniewice.

Marzec będzie gorący :-)
2015-09-14 21:29:37 Autor: Kflik
---.centertel.pl
W odzyskaniu potoków na Kraków - Tarnów kluczowa będzie częstotliwość.
Najłatwiej to uzyskać ujednolicając taryfę we wszystkim co dotowane - wtedy jest szansa by ktoś kto jedzie do Bochni czy Tarnowa miał "więcej pociągów". Wskazane też byłoby zróżnicowanie połączeń osobowych: część z nich jechałaby np. do Bochni albo Brzeska jak przyspieszone.

Wszystkie pociągi do Krynicy czy Nowego Sącza - jako przyspieszone do Tarnowa.
2015-09-14 21:38:37 Autor: Kflik
---.centertel.pl
tak w temacie kulei w Polsce:
http://www.fly4free.pl/hit-8-nowych-linii-oraz-kolejnych-17-miast-w-siatce-polaczen-od-polskibus-com-i-nowa-marka-polskibusgold-com/
2015-09-14 21:39:50 Autor: Ekspert
---.dynamic.chello.pl
Po remoncie odcinka przez Sosnowiec Południowy redukuje się liczbę połączeń Katowice - Kielce/Sędziszów?

Czekamy na głos ZDG TOR. Panowie - wielkie sprawdzam dla Was, czy popieracie busy, czy jednak kolej. Cała nadzieja w Was, ekspertach i lobbystach z ZDG TOR. :):):)
2015-09-14 21:43:54 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
^^ Ciekawe czemu odpuscili wprowadzenie marki Premium na Katowice - Warszawa..
Teraz wszystkie puciongi, nawet "primjam" po 49 zlotych..
Na Kraków - Warszawa to chcą dokopać estońskiemu Luxowi; Wrocław - Warszawa brak krótkiej i szybkiej linii kolejowej; wezykujac przez Górny Śląsk i Częstochowę czs jazdy sie wydluza, tymczasem po oddaniu Wschodniej Obwodnicy Łodzi A1 sytuacja bedzie komfortowa: S8 > A1 > A2
2015-09-14 22:49:59 Autor: okokc
---.174.61.47
A gdzie bezpośredni Kraków-Żywiec dla studentów, Marszalek Śląskiego zgodził sie nadofinansowanie a krakowskie skrobisyrki nie!!!!
Będę musiał kupić 15-to letniego dieselka studentowi na dojazdy. Grunt to ekologia i czyste powietrze.
2015-09-14 23:05:44 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
@ARON:

No muszę się z Tobą zgodzić ;). Fakt, małopolski marszałek nie wie o tym, że w weekendy, zwłaszcza w niedziele popołudniu busów zwyczajnie nie ma... Żadnego! Nie ma jak po 18:00 w niedziele dojechać z Sędziszowa do Katowic!
2015-09-14 23:07:39 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Hmmm... Z Kielc do Sędziszowa PRy będę jeździć do usranej śmierci. Ale fakt, nikt nie zabrania aby KŚ jeździły z Katowic do Sędziszowa i tylko woj. śląskie i świętokrzyskie finansowało te połączenia.
2015-09-14 23:26:50 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"To że busy nie kursują w weekendy do niektórych wsi to wina marszałka, bo dofinansowuje kolej w dni robocze, gdy i tak jest pełno połączeń. Zamiast dofinansowywać kolej w dni robocze marszałek powinien dofinansowywać busy w weekendy i późnym wieczorem po 22."
Wsadź sobie te busy w buty, będziesz wyższy.
2015-09-14 23:46:53 Autor: sheva17
---.134.65.147
Opoczno i Włoszczowa to miasta powiatowe, przypomnę to po raz 100 i 101. Kraków z Częstochową ma obecnie bdb połączenie, podobnie Częstochowa ze stolicą, a dodatkowo wiedenką pojadą EIP z Wrocławia. Zdecydowanie to wystarczy, TLK-i z Krakowa niech jadą CMK i potem ewentualnie na Skierniewice. Częstochowa ofertę ma tak dobrą jakiej dawno nie miała, nie wolno jednak przesadzać. Fakty są takie, że frekwencja we Włoszczowie i w Opocznie jest niezła, lepsza niż w wielu większych ośrodkach np. na linii radomskiej. Tyle w temacie, teraz pozostaje nam czekać na ostateczną wersję rozkładu PKP IC i PR, szczególnie dla kryniczanki. Oprócz samej ilości kursów podstawa to takt, godziny.
2015-09-14 23:49:26 Autor: sheva17
---.134.65.147
Generalnie z Krakowa do Tarnowa przy kursach KMŁ pozostaną tylko REGIO o dłuższych relacjach, np. do Nowego Sącza, Rzeszowa, oby coś jeszcze zostało do Krynicy. W tym kontekście potrzebne jest też bezpośrednie REGIO do Przemyśla.
2015-09-15 00:29:21 Autor: Diadem
---.telpol.net.pl
Skoro Małopolskie chce pozbyć się pociągów z Katowic do Kielc to trudno. Koleje Śląskie powinny dogadać się ze Świętokrzyskim i puszczać składy przyśpieszone, które zatrzymają się tylko w Sosnowcu, Sławkowie, ewentualnie Bukownie, Olkuszu, a potem pierwszy przystanek dopiero w Sędziszowie i dalej normalnie do Kielc. Wolbrom, Charsznica, Tunel i Kozłów niech się wozi busami.
2015-09-15 06:25:36 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Opoczno i Włoszczowa to miasta powiatowe, przypomnę to po raz 100 i 101. Kraków z Częstochową ma obecnie bdb połączenie, podobnie Częstochowa ze stolicą, a dodatkowo wiedenką pojadą EIP z Wrocławia. Zdecydowanie to wystarczy, TLK-i z Krakowa niech jadą CMK i potem ewentualnie na Skierniewice. Częstochowa ofertę ma tak dobrą jakiej dawno nie miała, nie wolno jednak przesadzać. Fakty są takie, że frekwencja we Włoszczowie i w Opocznie jest niezła, lepsza niż w wielu większych ośrodkach np. na linii radomskiej. Tyle w temacie, teraz pozostaje nam czekać na ostateczną wersję rozkładu PKP IC i PR, szczególnie dla kryniczanki. Oprócz samej ilości kursów podstawa to takt, godziny."
Eh Sheva, Sheva a Ty ciągle to samo.

To, że jakaś miejscowość ma powiat to nic nie znaczy. Powtarzam po raz tysięczny - to jest polityka i układy a nie trzeźwe myślenie.

Z trzeźwym myśleniem powiatem by była np. Rumia a taka Sucha Beskidzka nigdy w życiu.

Powtarzam Ci tysięczny raz Rumia 47,5tyś mieszkańców, Opoczno 22,2, Włoszczowa 10,7.

Całe te dwa wielkie "miasta powiatowe" mają mniej ni 70% mieszkańców niepowiatowej Rumii.

Podobnie z województwami - trzeźwy pogląd by nigdy nie pozwolił na stworzenia Opolskiego, Lubuskiego i Podkarpackiego.

Polityczni kacyki AWS-UW z wsparciem SLD stworzyli polityczne potworki z układami a Ty ciągle to wychwalasz.
2015-09-15 06:49:25 Autor: studenciak
---.dynamic.chello.pl
Niesamowita logika .... kończy się remont najgorszego odcinka linii 62, Sosnowiec Płd - Strzemieszyce ... a znika połowa pociągów, w momencie gdy pasażerów mogło znacznie przybyć.
2015-09-15 07:36:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Woj. śląskie i świętorzyskie majom puciongi przez wspólną granice czyli Zawiercie i Włoszczowę, po co im jeszcze puciongi przez małopolski Olkusz?
2015-09-15 07:49:18 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Kryniczanin - ale Opoczno i Włoszczowa są ośrodkiem administracyjnym, edukacyjnym i handlowym dla sąsiednich wsi, a Rumia to sypialnia Trójmiasta.
2015-09-15 08:34:11 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W końcu do Zakopca coś więcej pojedzie, bo te 2 pociągi na dobę to był śmiech na sali.
2015-09-15 08:49:53 Autor: Busowy sabotaż
---.dynamic.chello.pl
Zgroza i skandal jakich mało. Trwa remont najgorszego odcinka przez Sosnowiec Południowy i Sosn. Kazimierz, gdy jechało się 20-30 km/h. Po remoncie będzie 70 km/h. I co? I władze Małopolski dokonują aktu dywersji, tnąc połączenia. Czy ktoś rozumie logikę władz Małopolski? Komu oni chcą zrobić dobrze, busiarzom? Bo dobro podatników, najzwyklejsza logika, rozwój regionu, turystyka i poprawa jakości życia mieszkańców na pewno nie wchodzą tutaj w grę. Ciekawe co na to ZDG TOR. Chciałbym poznać opinię tego towarzystwa, choć w kręgach lokalnych mediów mówi się, że będą milczeć. :) Ciekawe, prawda? :)
2015-09-15 09:15:30 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
@aron

Olkusz zawsze był "śląski" lub dokładniej zagłębiowski. Z Krakowem tto ma tyle wspólnego co nic
2015-09-15 09:30:44 Autor: sheva17
---.205.221.231
Dwa miasta powiatowe zyskały dostęp do kolei, korzysta z pociągów wiele ludzi i będę to chwalił. Nie pochwalam postojów EIP we Włoszczowie, popieram trasowanie TLK ze Śląska do stolicy przez Częstochowę. Economy na CMK jest potrzebne, ale tak by jeździły w gorszych godzinach. Dlatego pomysł z zamykającym dzienną listę połączeń Łukasiewiczem jest bdb, to on powinien jechać jako ostatni nie zaś EIP. Powtarzam Kraków z Częstochową ma świetne połączenie dzięki IC na Wrocław, Częstochowa dzięki składom ze Śląska ma też połączenie z Warszawą, dojdzie EIP z Wrocławia....Pchanie tutaj jeszcze czegoś to nieporozumienie. Opoczno i Włoszczowa, czy w wyniku decyzji politycznej czy też nie to mniejsza o to, ale to duże ośrodki powiatowe! Nie może być tak, że TLK-i ma Jędrzejów, ma Suchedniów, nie ma zaś ich Włoszczowa i Opoczno, bo kiedyś budowy peronów chcieli politycy. @kryniczanin, trzeba o nowych pasażerów dla kolei walczyć. Wątku nie ciągnijmy, ważny jest nasz wspólny wniosek z Krynicy, przynajmniej w weekendy potrzebna jest przynajmniej grupa wagonów do stolicy. EIP to chory pomysł.
2015-09-15 09:34:45 Autor: sheva17
---.205.221.231
Opoczno nie dość, że to duży ośrodek miejski, swoista mała ojczyzna dla regionu, to także ośrodek ze znaną w całym kraju fabryką płytek. Nie upieraj się @kryniczanin, bo Twój upór do niczego sensownego nie doprowadzi. Econony na CMK będzie dużo mniej, to jest jakiś kompromis. Podatki płacą jednak wszyscy i ofertę należy skierować i do mieszkańców Opoczna i Włoszczowy i ziemi sądeckiej. Tarnów, Grybów, Stróże, Nowy Sącz, Muszyna i Krynica zasługują na połączenie TLK/IC nie zaś na drogi EIC, oderwany od realiów ekonomicznych regionu.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony