Partnerzy serwisu:

Woj. mazowieckie: Za wcześnie na liberalizację rynku przewozów pasażerskich

lp, Rynek Kolejowy 31.01.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-01-31 19:00:55 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Nie jestem przekonany...
może po prostu KM nie widzą dla siebie miejsca w sytuacji gdy będą przetargi?
(zostaje kwestia taboru ale może być tak, ze wygrywający dostaje tabor a pracownicy szeregowi przechodzą do nowego pracodawcy i...tyle)

a już najciekawiej by to było w przypadku PKP IC.
Tutaj przetargi są wręcz niezbędne...bo obecna sytuacja jest katastrofalna - nie ma co czekać, kolej nie przetrwa kolejnych 15 lat z betonowo dotowanym PKP IC
2014-01-31 19:24:35 Autor: Radomiak
---.play-internet.pl
Już Struzik zaczyna robić podchody w celu uratowania spółeczki o nazwie Koleje Mazowieckie.
Faktycznie, jeżeli doszłoby do uwolnienia rynku, Koleje Mazowieckie jako najdroższy przewoźnik regionalny w Polsce przegrywa z kretesem nawet z upadającymi Przewozami Regionalnymi.

Obecne działanie regionalnego transportu kolejowego osób w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie chodzi tutaj o granice województw, które stały się niemal jak granice państwowe. Wiele popularnych połączeń pocięto skutecznie zniechęcając podróżnych do korzystania z usług kolei.
2014-01-31 20:15:33 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
Na nic nie jesteśmy przygotowani:
http://biznes.onet.pl/skok-na-slaska-kase-audyt-ujawnia-jak-z-inteko-wyp,18493,5601301,3045147,82,1,news-detal

Mając takich decydentów w Województwach, którzy doprowadzają do takich sytuacji i marnotrawią publiczne pieniądze to nigdy w transporcie publicznym nie będzie dobrze. Oczywiście nikt za to nie beknie oprócz płotek, a mln na kontach będą służyć rekinom dalej.
2014-01-31 20:58:31 Autor: dawincjusz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Struzik pokaż PIT-a
2014-01-31 21:07:40 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Radomiak
Najdroższy ale za to najlepszy największy stabilny i wypłacalny. Kolej pasażerska ma u nas wielkiego pecha i nie ma żadnej przyszłości dlatego szczególnie maszyniści powinni się zastanowić bo puki co jest wiele ofert od przewoźników towarowych wypłacalnych i stabilnych. Po latach zmian i rewolucji co kilka lat sytuacja się ustabilizuje do czasu nadejścia pakietu kolejowego który spowoduje następne rewolucje pasażerowie ci którzy jeszcze zostali mogą tego już nie wytrzymać.
Zresztą łatwo można obejść ten cały pakiet i tak myślę będzie przetarg się zrobi na góra 3 lata.
2014-01-31 21:10:04 Autor: Bolek_i_Lolek
---.197-178.cust.bluewin.ch
Cwaniaczki z Rodziewiczem za czele juz zaczynają lobbować przeciwko planowanym zmianom. Co oni będą robić jak przepisy wejdą z życie i trzeba będzie startować w przetargach? A co będą robiły ich rodziny, znajomi, ciotki, pociotki i inni, którzy żyją teraz z tego biznesu? Konkurencja im nie służy.
2014-01-31 21:48:26 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
najbardziej stabilny bo też ma jedną z najlepszych sieci kolejowych i dowozi do miasta z całkiem dużymi korkami.

Tutaj nie ma co porównywać tego z np. Katowicami gdzie z Olkusza lub Tarnowskich Gór albo Bytomia do centrum Katowic jedzie się pociagiem nawet w szczycie dłużej niż autobusem, nie mówiąc o samochodzie....
2014-01-31 21:52:53 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginmedia.com
Mieliście wystarczająco czasu na ustabilizowanie, dobrą i przemyślaną reformę przewozów regio i dalekobieżnych i mieliście dość czasu aby dźwignąć kolej pasażerską na nogi...ale...nie...spired...liliście co można było, rozkradliście co dało się rozkraść i oszczędzaliście...tylko nie tam gdzie trzeba!!! Wasze bajki o oszczędnościach dwudziestu milionów złotych przy wydatkach państwa na drogi -150 mld złotych i armię -140 mld złotych to jest jakaś kpina!! Biedni ludzie w tym pojeba...ym kraju nic wam niestety skur...syny zrobić nie mogą ale msm nadzieję, że UE będzie mądrzejsza i zlikwiduje to ścierwo toczące polską kolej raz na zawsze a ty strózik pakuj mandżur i wy...!!!!!!
2014-01-31 22:09:15 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Kflik
Ja wiem czy takie lepsze Działdowo i Siedlce to może za Żyrardowem do Skierniewic ale główna średnica od grodziska do otwocka specjalnie się od śląskich torów nie różni. Podstawowy powód moim zdaniem to jest wspólny bilet na 1,2 strefę to powoduje wzrost ilości pasażerów. Na Śląsku Tychy próbują cos w ten deseń działać ale reszta to olewa.
2014-02-01 09:34:02 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Za wcześnie na liberalizację rynku przewozów pasażerskich"

Nic podobnego. Wręcz przeciwnie nawet. W obecnej sytuacji kolei w Polsce ta liberalizacja to bodaj jedyna szansa na normalność, może raczkującą, może jeszcze nie do końca taką, jaka być powinna, ale jednak normalność - chociażby bez tych bzdurnych (miejmy nadzieję) granic województw w szczerym polu czy rozkładu nie-wiadomo-dla-kogo.

Dobrze mówi @kali74 - czasu było nadto. Trzeba było go wykorzystać jak należy, a nie stękać teraz, że jesteśmy nieprzygotowani. Trudno - to nasz problem.

A do 2019 jeszcze sporo czasu. "Zbyt sporo", powiedziałbym. Aż strach pomyśleć na co "wadze" jeszcze mogą wpaść, żeby ukatrupić co tylko się da. Dobrze, że ta kuriozalna optymalizacja się nie udała, ale "uny" zdolne są do wszystkiego. Pamiętamy jak ex-minister Sławek N. przekonywał, że na KDP, co prawda, na razie nas nie stać, ale za to rozpoczynamy wielki program modernizacji wszystkich (!) istniejących szlaków, po którym będzie hohohooo raj jak się patrzy...

Że też język kołkiem nie staje w gardle po takich publicznie składanych deklaracjach, z definicji będących jawnymi, cynicznymi kłamstwami (bo chyba nikt w to "ministerskie" gardłowanie nie wierzył, łącznie z nim samym).
2014-02-01 10:36:24 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Już "zliberalizowano" rynek przewozów autbusowych. Efekt: kiedyś jeździł sobie PKS, rozkład dość marny, ale był, autobusy jeździły. Potem PKS zaczął się sypać i weszło busiarstwo, które wycięło PKS w pień. Teraz busiarstwo jeździ jak chce, a rozkłady gorsze niż za najgorszego PKS, a tabor nadający się wożenia kartofli.

Na kolei powinno być normalnie:
Jeden wspólny bilet, skomunikowania, stałość oferty i tabor na miarę przynajmniej końca XX wieku. A kto będzie jeździć, to już nie powinno być problemem pasażera.

Panie Rodziewicz - najpierw dogadajcie się ze "stykami" - dlaczego KM-y nie dojeżdżają do Kutna (zatrzymując się od Łowicza do Kutna - przynajmniej ze 4 pary), do Torunia zamiast tylko do Sierpca, do Kielc czy do przynajmniej Tomaszowa Mazowieckiego czy Koluszek? Dlaczego KM-y nie honorują biletu turystycznego czy regio-karnetu?
2014-02-01 11:00:28 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Arrivederci

"Panie Rodziewicz - najpierw dogadajcie się ze "stykami" - dlaczego KM-y nie dojeżdżają do Kutna (...), Torunia (...), Kielc (...), Tomaszowa Mazowieckiego czy Koluszek? Dlaczego KM-y nie honorują biletu turystycznego czy regio-karnetu?"

No, otóż to. Nic ująć, nic dodać.
2014-02-01 11:21:10 Autor: aron parczewski mędrzec
---.nette.pl
nooo, za PKSu to była oferta. Z Lublina do Krakowa 3 PKSy dziennie ( obecnie busy co godzinę).
Z Lublina do Warszawy 15 PKSów dziennie ( obecnie busy co 15minut)
2014-02-01 13:32:51 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Pakiet pakietem, ale ważniejsze jest ustawowe wprowadzenie związków transportowych. Moim zdaniem tak.
1 stopień- związek, miasta i/lub gmin sąsiednich, ew. gmin.
2 stopień- powiatowy, zrzeszający związki gminne, lub jeśli nie ma związków gminnych ten będzie pierwszy
3 stopień- związek wojewódzki, jako nadzwiązek dla reszty.
Proste, łatwe przyjemne, wzorowałem się na Niemczech, gdzie mamy taki BVG, który coś tam robi, ale nad tym panuje VBB.
2014-02-01 16:25:13 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Podzielam stanowisko Pana Rodziewicza, iż za wcześnie jest na otwarcie rynku kolejowego. W pierwszej kolejności konieczne jest zawarcie porozumień miedzy wojewodztwami dot. Tzw. Styków. Nastepnie należy zebrać z gmin informacje o organizowanych prżez nie przewozach do i z szkół. Na tej bazie stworzyć siatkę połączeń autobusowo -kolejowych, która należy rozszerzyć o pozostałe połączenia pomiędzy gminami i powiatami. Stworzyć system wspólnego biletu kolejowo- autobusowego. Województwo ponosi pełne koszty szkieletu transportoweogo, a połączenia uzupełniające winny być współfinansowane razem prźez wszystkie samorządy każdego szczebla. Trzeba skończyć z zasada zgłaszania zadań przez gminy dot. Dodatkowych połączeń bo nic to nie kosztuje a wyborcy beda klaskac. To jest droga do nikad. Wojewodztwa nie sa tak bogate, aby mogły realizować wszystkie postulaty.
2014-02-01 17:15:44 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
I wtedy nie bedzie już mozna niczym dojechać, bo pociągi w zimie utkną w zaspach a alternatywy nie będzie
. Dziś można choć busem, przynajmniej po drogach krajowych i wojewódzkich.
2014-02-01 17:17:37 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Radomiak:
"Już Struzik zaczyna robić podchody w celu uratowania spółeczki o nazwie Koleje Mazowieckie.
Faktycznie, jeżeli doszłoby do uwolnienia rynku, Koleje Mazowieckie jako najdroższy przewoźnik regionalny w Polsce przegrywa z kretesem nawet z upadającymi Przewozami Regionalnymi.

Obecne działanie regionalnego transportu kolejowego osób w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie chodzi tutaj o granice województw, które stały się niemal jak granice państwowe. Wiele popularnych połączeń pocięto skutecznie zniechęcając podróżnych do korzystania z usług kolei."
Pod względem dotacji drogi nie jest
Koleje Mazowieckie biorą nieco poniżej 15 zł dotacji za pockm
Koleje Śląskie prawie 24 zł
Przewozy Regionalne powyżej 22 zł itd.
Co raczej świadczy, że dla samorządu Koleje Mazowieckie są najtańszą spółką w kraju.
2014-02-01 17:37:49 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A może wystarczy te kolejki marszałkowskie poprywatyzować?
W końcu jaka różnica czy marszałek dofinansowuje przewoźnika
prywatnego czy też własną spółeczkę?
Rozkład jazdy powinien być tworzony w Urzędzie Wojewódzkim,
który zamawiałby również dostęp do torów.
A potem przetarg: kto ten rozkład lepiej/taniej/bardziej komfortowo
zrealizuje.
KMy mają całkiem sporo nowego taboru wysokiej klasy - dadzą radę.
...
Że co? że pociotki ciepłe posadki stracą?
Przecie właśnie O TO chodzi.
Najdroższa jest ta firma przewozowa, która zatrudnia zbyt wielu
pociotków i płaci im kupę kasy za nic nie robienie.
Na poziomie eksploatacji i utrzymania wszędzie jest mniej-więcej
jednakowo. (Prawo popytu i podaży działa.)
2014-02-01 18:29:18 Autor: Paul86
---.204.240.121.dsl.dynamic.t-mobile.pl
"zdestabilizować planowanie i organizację kolejowych przewozów pasażerskich w województwach"
To da się jeszcze bardziej? Nic tak nie mobilizuje jak oddech konkurencji na plecach.
2014-02-01 22:12:48 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Radomiak:

co do stawek PRów to na pewno zależy jeszcze w jakim województwie.

Jednak tylko KM działają w tak dobrych warunkach (dowozy do Warszawy to zdecydowana większość pockm)
2014-02-02 14:18:25 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Arrivederci

z tymi busami to jest różnie.

Sa niecywilizowane busy a są i lepsze.
Dużo też zalezy od regionu.

Są takie co mają bilety okresowe, stabilny rozkład jazdy (znacznie bardziej stabilny niż kolej!!!) i nawet trzymają skomunikowania.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony