Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 20.09.2022 ⚫
2k


![Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia] Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220920134303s1.JPG_60-60.jpg)
![Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia] Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220920134447s3.JPG_60-60.jpg)
![Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia] Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220920134448s4.JPG_60-60.jpg)
![Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia] Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220920134448s5.JPG_60-60.jpg)
![Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia] Wodorowa premiera Stadlera. Flirt H2 dla San Bernardino na Innotrans [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20220920134504s2.JPG_60-60.jpg)
Najważniejszą premierą Stadlera podczas targów Innotrans 2022 w Berlinie jest bez wątpienia pokaz wodorowego zespołu trakcyjnego dla amerykańskiego miasta San Bernardino.
Stadler po raz pierwszy publicznie pokazał Flirta, którego paliwem jest wodór. Dwuczłonowy (z trzecim środkowym modułem silnikowym) pojazd pokazano w niezwykłym malowaniu.
Założenie konstrukcyjne Flirta H2 bazuje na rozwiązaniach stosowanych w spalinowych pojazdach tej marki – w specjalnym środkowym członie zmagazynowano wszelkie urządzenia niezbędne do napędzania pojazdu i wyodrębniono je z przestrzeni pasażerskiej (oficjalnie przez człon silnikowy można tylko przechodzić, ale nie można tam zajmować miejsc stojących). Ale wodorowy Flirt ma sporo więcej schodów i mniej niskiej podłogi niż spalinowy odpowiednik.
Pojazd jest unifikowany ze spalinowymi pojazdami, niemal identyczna jest też kabina pojazdu (różnicą w stosunku do pojazdów europejskich jest panel amerykańskiego systemu bezpieczeństwa PTC zamiast ETCS). Ma to pozwolić na łatwą wymianę lub naprawdę kluczowych podzespołów pojazdu.
Flirt dla San Bernardino jest pierwszym pasażerskim wodorowym pociągiem w USA. Projekt jest wspierany finansowo przez stan Kalifornia. Pociąg tego typu będzie kursować między stacją San Berdardino a uniwersytetem Redlands (około 15 kilometrów). Pokona dziennie od 480 do 600 kilometrów. Jazdy z pasażerami planowane są na rok 2024. Maksymalną prędkość pojazdu oszacowano na 79 mph, czyli 127 km/h.
Zamawiający zdecydował się na ciekawy design wewnątrz pojazdu, łącząc ze sobą niebieski, szary i zielony. Siedzenia, pomimo swojej wielkości, nie są przesadnie wygodne, ale podróż tym pojazdem będzie bardzo krótka. Uwagę zwracają zamocowane przy przejściach międzywagonowych wielkie i solidne stoły oraz bardzo czytelna informacja pasażerska.
Założenie konstrukcyjne Flirta H2 bazuje na rozwiązaniach stosowanych w spalinowych pojazdach tej marki – w specjalnym środkowym członie zmagazynowano wszelkie urządzenia niezbędne do napędzania pojazdu i wyodrębniono je z przestrzeni pasażerskiej (oficjalnie przez człon silnikowy można tylko przechodzić, ale nie można tam zajmować miejsc stojących). Ale wodorowy Flirt ma sporo więcej schodów i mniej niskiej podłogi niż spalinowy odpowiednik.
Pojazd jest unifikowany ze spalinowymi pojazdami, niemal identyczna jest też kabina pojazdu (różnicą w stosunku do pojazdów europejskich jest panel amerykańskiego systemu bezpieczeństwa PTC zamiast ETCS). Ma to pozwolić na łatwą wymianę lub naprawdę kluczowych podzespołów pojazdu.
Flirt dla San Bernardino jest pierwszym pasażerskim wodorowym pociągiem w USA. Projekt jest wspierany finansowo przez stan Kalifornia. Pociąg tego typu będzie kursować między stacją San Berdardino a uniwersytetem Redlands (około 15 kilometrów). Pokona dziennie od 480 do 600 kilometrów. Jazdy z pasażerami planowane są na rok 2024. Maksymalną prędkość pojazdu oszacowano na 79 mph, czyli 127 km/h.
Zamawiający zdecydował się na ciekawy design wewnątrz pojazdu, łącząc ze sobą niebieski, szary i zielony. Siedzenia, pomimo swojej wielkości, nie są przesadnie wygodne, ale podróż tym pojazdem będzie bardzo krótka. Uwagę zwracają zamocowane przy przejściach międzywagonowych wielkie i solidne stoły oraz bardzo czytelna informacja pasażerska.
Komentarze:
STADLER

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |