Włoski przewoźnik zamawia nowy tabor. W tym wagony ze Świdnicy
Tomasz Kościelny ⚫ 22.11.2017 ⚫
5,4k

Fot. Mercitalia
Spółka zależna Kolei Włoskich – Mercitalia, planuje kupić 125 lokomotyw oraz 250 wagonów do obsługi przewozów towarowych. Zamówienie było poprzedzone trwającym blisko osiem miesięcy przetargiem. Większość wagonów, które będą dostarczone przewoźnikowi, powstanie w Świdnicy.
125 lokomotyw dostarczy firma Bombardier, która ma wyprodukować maszyny Traxx DC3/MS. Wartość tego kontraktu to około 400 mln euro. Jak informuje przewoźnik, Bombardier zwyciężył w przetargu z innymi światowymi liderami w tej dziedzinie. Pierwsze dostawy ruszą jesienią 2018 roku. W ramach kontraktu Bombardier zajmie się także ośmioletnim utrzymaniem lokomotyw. Prace będą prowadzone zarówno we Włoszech, jak i w bazach producenta w innych europejskich krajach.
Zakup lokomotyw to część projektu odmłodzenia taboru. Kontrakt przewiduje także dostawę 250 wagonów. Wartość tej części zamówienia to 27 mln euro. Firma Tatravagonka Poprad ma dostarczyć 50 wagonów CEMAT, które pposłużą przewozom intermodalnym. 200 wagonów do tradycyjnych przewozów dostarczy firma Greenbrier. Ta część zamówienia zostanie zrealizowana w Polsce. Wagony wyprodukuje firma Wagony Świdnica sp. z o.o., której jedynym udziałowcem jest Greenbrier Europe.
Dzięki zamówieniu przewoźnik wymieni jedną trzecią swojego taboru w ciągu trzech lat, a to pozwoli na znaczące odmłodzenie floty. Inwestycje to część projektu wymiany taboru przewoźnika, zaplanowanego na lata 2017–2026. Wartość tego dziesięcioletniego planu to ok. 1,5 mld euro. Głównym założeniem planu jest poprawa jakości przewozów towarowych – szczególnie w rejonie korytarzy transalpejskich, a także w krajach, z którymi Włochy blisko współpracują.
Zakup lokomotyw to część projektu odmłodzenia taboru. Kontrakt przewiduje także dostawę 250 wagonów. Wartość tej części zamówienia to 27 mln euro. Firma Tatravagonka Poprad ma dostarczyć 50 wagonów CEMAT, które pposłużą przewozom intermodalnym. 200 wagonów do tradycyjnych przewozów dostarczy firma Greenbrier. Ta część zamówienia zostanie zrealizowana w Polsce. Wagony wyprodukuje firma Wagony Świdnica sp. z o.o., której jedynym udziałowcem jest Greenbrier Europe.
Dzięki zamówieniu przewoźnik wymieni jedną trzecią swojego taboru w ciągu trzech lat, a to pozwoli na znaczące odmłodzenie floty. Inwestycje to część projektu wymiany taboru przewoźnika, zaplanowanego na lata 2017–2026. Wartość tego dziesięcioletniego planu to ok. 1,5 mld euro. Głównym założeniem planu jest poprawa jakości przewozów towarowych – szczególnie w rejonie korytarzy transalpejskich, a także w krajach, z którymi Włochy blisko współpracują.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |