Włoski prywatny operator Italo grozi wstrzymaniem przewozów
Artur Bogdanowicz ⚫ 19.09.2020 ⚫
3,2k

Pendolino należące do ItaloFot. Superalbs, lic. CC BY-SA 4.0
Biznes
Narzucone przez włoski rząd zasady reżimu sanitarnego i ograniczenie do połowy liczby pasażerów w krajowych pociągach dalekobieżnych do maksymalnie 50% poważnie obciążają wyniki prywatnego przewoźnika Italo SpA, kontrolowanego w 72,6% przez amerykański fundusz Gip. Dziennik „Il Giornale” informuje o nieoficjalnej kwocie 200 mln euro straty w pierwszej połowie bieżącego roku. Niewykluczone, że roczna strata może wynieść nawet pół miliarda euro.
Italo postuluje zmianę ograniczeń i podniesienie liczby pasażerów w pociągach, podobnie jak to ma miejsce w samolotach i połączeniach lokalnych. Jeśli nie nastąpią zmiany, przewoźnik widzi zagrożenie funkcjonowania firmy i nie wyklucza pełnego wstrzymania przewozów w listopadzie, a tym samym zagrożenie dobrze funkcjonującej od ośmiu lat konkurencji na włoskim rynku przewozów dalekobieżnych.
W pierwszej fazie, już od 1 października, zawieszonych zostanie 27 z 87 wykonywanych obecnie codziennych kursów (przed wybuchem epidemii było ich 111). Średnia dzienna liczba pasażerów spadła z 60 tys. (2019) do 18 tys.
W ubiegłym tygodniu minister komunikacji Paola De Micheli zasygnalizowała możliwość zmian.
– Italo i Trenitalia przedstawiły szereg różnych propozycji, które po raz kolejny przeanalizujemy. Niektóre z nich zostały już wdrożone, inne są przekonujące i będą rozważane tak, aby przy podwyższonym wypełnieniu pociągów zapewnić bezpieczeństwo pasażerów – powiedziała De Micheli.
W pierwszej fazie, już od 1 października, zawieszonych zostanie 27 z 87 wykonywanych obecnie codziennych kursów (przed wybuchem epidemii było ich 111). Średnia dzienna liczba pasażerów spadła z 60 tys. (2019) do 18 tys.
W ubiegłym tygodniu minister komunikacji Paola De Micheli zasygnalizowała możliwość zmian.
– Italo i Trenitalia przedstawiły szereg różnych propozycji, które po raz kolejny przeanalizujemy. Niektóre z nich zostały już wdrożone, inne są przekonujące i będą rozważane tak, aby przy podwyższonym wypełnieniu pociągów zapewnić bezpieczeństwo pasażerów – powiedziała De Micheli.
Komentarze:
Koronawirus a transport

M&MR Trading: Pandemia zmusiła do zmiany przyzwyczajeń, ale nie do porzucenia planów rozwojowych
690

Ryanair, Wizz Air i inne linie przygotowują się na zakaz lotów do Wielkiej Brytanii [Aktualizacja]
0
