Partnerzy serwisu:

Włosi zainwestują w kolej olbrzymie pieniądze

Michał Szymajda 14.05.2019 54

Włosi zainwestują w kolej olbrzymie pieniądze
SZT Pesy w ToskaniiFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W latach 2019–2023 Koleje Włoskie chcą zainwestować nawet 58 miliardów euro w poprawę warunków przewozów na liniach konwencjonalnych. Głównym celem jest poprawa jakości przewozów na liniach regionalnych i podmiejskich.
Gianfranco Battisti, dyrektor generalny Ferrovie dello Stato, zapowiedział bezprecedensowe inwestycje 10 maja w Rzymie. Minimalna wartość inwestycji będzie wynosić 42 mld euro, z możliwością uzupełnienia kontraktów o opcje, do 58 mld euro. 

Największe pieniądze pójdą na dokończenie nowego Tunelu Brenner, który ma doprowadzić do wzrostu konkurencyjności kolei w starciu z transportem drogowym. Ważną inwestycją będzie także budowa linii KDP z Mediolanu do Genewy oraz z Brescii do Padwy przez Weronę. Sporo pieniędzy pochłonie modernizacja linii Neapol – Bari, a także unowocześnienie systemów metra zarządzanych przez FS. Włochy chcą też zakończyć zabudowę ERTMS/ETCS na liniach konwencjonalnych, a 5,5 mld euro związać z działaniami, które mają na celu poprawę punktualności pociągów (chodzi o przebudowę systemów srk, dobudowę torów, mijanek, etc.).

Koleje Włoskie chcą kupić aż 2000 nowych pojazdów. W tej liczbie znajdą się przede wszystkim nowe autobusy szynowe i ezt do obsługi linii regionalnych. Szucuje się, że do 2023 roku na torach pojawi się ich ok. 240. FS chcą też inwestować w nowe wagony platformy i… autobusy zeroemisyjne, które kursują w ramach siatki połączeń tam, gdzie nie można dotrzeć pociągiem. FS chcą wyasygnować też pieniądze na zakup 14 szybkich pociągów do obsługi rozwijającej się siatki połączeń „alta velocita” – czyli kolei dużych prędkości.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony