Partnerzy serwisu:

Włosi będą walczyć o francuski rynek KDP. SNCF przygotuje się na konkurencję

Tomasz Kościelny 06.04.2018 25

Włosi będą walczyć o francuski rynek KDP. SNCF przygotuje się na konkurencję
Fot. Bastiaan, GFDL
Francuska spółka zależna Trenitalii, firma Thello, planuje uruchamiać we Francji pociągi dużych prędkości. Tym samym stanie się konkurentem państwowego przewoźnika – SNCF. Koleje Francuskie są coraz bliżej otwarcia rynku przewozów pasażerskich na prywatnych przewoźników. Ma to nastąpić już w przyszłym roku.
Thello chce uruchamiać połączenia dużych prędkości na francuskich torach od 2020 roku. Chodzi przede wszystkim o trasy międzynarodowe, przynajmniej w początkowej fazie działalności przewoźnika. Firma jest zainteresowana relacjami: Paryż – Mediolan oraz Paryż –Bruksela. Kolejnym krokiem ma być uruchomienie pociągów na trasie krajowej – z Paryża do Bordeaux. W dalszej kolejności przewoźnik będzie zabiegał także o zaistnienie na innych liniach dalekobieżnych.

Poprzez wejście na francuski rynek Thello chce zniwelować straty, jakie Trenitalia poniosła w związku z liberalizacją rynku przewozów pasażerskich we Włoszech. W związku z tym wpływy z biletów zmniejszyły się aż o jedną czwartą. Udział w rynku KDP to jednak dopiero początek. Thello chce również zaistnieć na liniach regionalnych. Okazją do tego będą przetargi na prowadzenie przewozów pasażerskich, które będą ogłaszać francuskie regiony już w przyszłym roku.

Rząd planuje natomiast wzmocnić flotę SNCF – tak, aby między innymi odmłodzić tabor przewoźnika w związku z otwarciem rynku. Minister finansów Francji zapowiedział zamówienie 100 szybkich pociągów. Będzie to następna generacja TGV, nad którą Alstom i SNCF pracują wspólnie od 2016 roku. Nowe pociągi mają obniżyć koszty operacyjne aż o 20%. W 90% składy mają być zbudowane z materiałów podlegających recyklingowi, mają też przynieść oszczędności energii na poziomie 25%. Będzie w nich o jedną piątą więcej siedzeń. Podróżni będą mieli na pokładzie dostęp do szeregu usług.

Umowa na realizację kontraktu zostanie podpisana między kwietniem a czerwcem. Pociągi zastąpią floty TGV PSE oraz Atlantique, które są w eksploatacji jeszcze od lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Produkcja miałaby być prowadzona w zakładach Alstomu w La Rochelle oraz Belfort. Wartość zamówienia to ok. 2,5 mld euro.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony