Partnerzy serwisu:

Wieluń: Prace na trasie do Kępna. Ruch pasażerski jest tam marginalny

Kasper Fiszer 14.07.2020 14

arrow
arrow
Wieluń: Prace na trasie do Kępna. Ruch pasażerski jest tam marginalny
Peron w Wieluniu fot. D.B.
Wieluń: Prace na trasie do Kępna. Ruch pasażerski jest tam marginalny
Wieluń: Prace na trasie do Kępna. Ruch pasażerski jest tam marginalny
Wieluń: Prace na trasie do Kępna. Ruch pasażerski jest tam marginalny
PKP PLK realizują obecnie prace remontowo-utrzymaniowe na linii nr 181 pomiędzy Wieluniem a Kępnem. Trasa ta wykorzystywana jest w ruchu pasażerskim jedynie śladowo: kursuje tamtędy jedna para pociągów PKP Intercity. Nie ma obecnie planów uruchamiania kolejnych połączeń.
Linia kolejowa nr 181 Herby Nowe – Oleśnica wykorzystywana jest w regionalnym ruchu pasażerskim wyłącznie na odcinku do Wielunia-Dąbrowy. Pomiędzy Wieluniem a Kępnem kursują jedynie pociągi dalekobieżne, a łączący województwa wielkopolskie i dolnośląskie fragment Kępno – Syców – Oleśnica służy aktualnie wyłącznie niewielkiemu ruchowi towarowemu. Środkowa część tego ciągu znajduje się od 15 czerwca w remoncie. Z uwagi na zawieszenie połączeń regionalnych wymusiło to zmiany jedynie w rozkładzie jazdy PKP Intercity.

W remoncie siedem wiaduktów i mostów

– Prace na torach pomiędzy Wieluniem a Kępnem prowadzone są w celu zapewnienia możliwości sprawnego i bezpiecznego ruchu kolejowego – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Na odcinkach o łącznej długości ok. 3 km znajdujących się pomiędzy stacjami Wieruszów i Kępno wymieniane są wyeksploatowane podkłady. Zaplanowane zostało też wzmocnienie konstrukcji siedmiu mostów i wiaduktów.

Roboty mają pozwolić na podniesienie płynności ruchu, bo dotychczas na trasie obowiązywały punktowe ograniczenia prędkości, które zostaną zlikwidowane. Na dotychczasowym poziomie utrzymana zostanie natomiast podstawowa prędkość maksymalna 100 km/godz. dotycząca całego 42-kilometrowego odcinka Wieluń – Kępno. Inwestycja pochłonie ok. 4 mln zł.

IC „Osterwa” objazdem, dodatkowe autobusy do Krzepic

– Zadanie planowo zakończy się do 6 sierpnia – zapowiada przedstawiciel PKP PLK.. Do tego czasu w zamian za jedną parę kursów PKP Intercity uruchomiona została komunikacja zastępcza relacji Kępno – Krzepice. Pociąg IC „Osterwa” relacji Przemyśl Główny – Szczecin Główny kierowany jest bez dodatkowych postojów przez Kluczbork. Ruch pociągów Polregio z Tarnowskich Gór do Wielunia-Dąbrowy odbywa się bez przeszkód. W rozkładzie jazdy pojawiła się natomiast druga para autobusów PKP Intercity, która nie zastępuje wprost żadnego przekierowanego na inną trasę pociągu, ale uzupełnia ofertę obowiązującą pomiędzy Krzepicami a Kępnem.

Mimo poprawy stanu technicznego infrastruktury najprawdopodobniej nie będzie ona wykorzystywana w szerszym stopniu przez pociągi pasażerskie. Jak poinformował niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, nie ma planów wznowienia obsługi ruchu regionalnego. W opinii samorządu wystarczająca jest bowiem liczba połączeń autobusowych na równoległej drodze.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony