Partnerzy serwisu:

Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci

Michał Szymajda 04.05.2022 6,5k

Wielosystemowe Dragony 2 dla PKP Cargo jeżdżą już po czeskiej sieci
DFot: Grzegorz Bogal
W Nowym Sączu można zobaczyć wielosystemowe elektrowozy Dragon 2 przygotowane do dostarczenia klientowi, którym jest PKP Cargo. Zapytaliśmy producenta, jak przebiegają testy sześcioosiowych pojazdów w Czechach.
Wielosystemowe lokomotywy Dragon 2 E6MST produkowane są obecnie dla PKP Cargo. Pochodzą z zamówienia złożonego w Nowym Sączu we wrześniu 2019 roku na 31 pojazdów, z których 24 ma być właśnie dwusystemowe. Mają one mieć możliwość pracy w Polsce, jak i w Czechach i na Słowacji, będą też mogły wjechać do pierwszych stacji granicznych na terenie Węgier. W związku z tym, pojazdy musiały być testowane na specjalnym torze w Velimiu w Czechach, a teraz ich testy weszły w kolejną fazę, tym razem już na ogólnodostępnej sieci kolejowej.

– Badania dopuszczające do obrotu na kolejowej sieci Czech i Słowacji wkroczyły w fazę jazd końcowych na sieci potwierdzających zgodność i bezpieczną integrację systemów bezpieczeństwa lokomotywy z sieciami kolejowymi tych krajów – napisał Łukasz Mikołajczyk, rzecznik Newagu. – Po ich zakończeniu złożony zostanie wniosek do Agencji Kolejowej Unii Europejskiej o wydanie zezwolenia na wprowadzenie lokomotyw do obrotu w tym trzech krajach oraz węgierskich stacjach przygranicznych – dodał.

Lokomotywa Dragon 2 E6MST będzie pierwszą polską sześcioosiową lokomotywą eksploatowaną w tych krajach. Jak poinformował czeski portal zdopracy.cz, od 20 kwietnia trwają testy sprawdzające integrację systemów ETCS i ERTMS na liniach Ostrawa – Hawirzów – Czeski Cieszyn – Bogumín – Ostrawa. Przypomnijmy, że ze względu na epidemię Covid-19 dostawy Dragonów 2 są opóźnione, co reguluje aneks pomiędzy zamawiającym a producentem.

Przy okazji zapytaliśmy Newag o postępy w projektowaniu i produkcji wielosystemowych Griffinów dla PKP Intercity.

– W odniesieniu do lokomotyw czteroosiowych wielosystemowych Griffin E4MSUa zgodnie z harmonogramem finalizowane są prace projektowe tej lokomotywy, zamówionej przez PKP Intercity. Lokomotywy tego typu będą eksploatowane w Polsce, Niemczech, Słowacji, Czechach oraz Austrii – dodał rzecznik producenta.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Newag
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony