Partnerzy serwisu:

Wielkopolskie przyspiesza z Polregio. Umowa PSC podpisana

inf. pras 10.12.2020 2,9k

Wielkopolskie przyspiesza z Polregio. Umowa PSC podpisana
Fot. PolRegio
Szybsze połączenia oraz nowe pociągi w rozkładzie. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i Polregio podpisały 10-letnią umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie na kwotę ponad 970 mln zł. Porozumienie oznacza dla mieszkańców gwarancję uruchomienia połączeń, które przez dziesięć lat pokonają 38,3 mln km, czyli niemal stukrotnie więcej niż przeciętna odległość z Ziemi na Księżyc.
Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego oraz Polregio podpisali 10 grudnia nową, 10-letnią umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie o wartości ponad 970 mln złotych. Zacznie ona obowiązywać od 13 grudnia 2020 r., a pociągi Polregio w jej ramach pokonają do 14 grudnia 2030 r. 38,3 mln kilometrów (dokładnie: 38 283 739,11 pockm).

– Wielkopolska jest dla nas bardzo ważnym regionem, w którym codziennie uruchamiamy ponad sto połączeń. Od nowego rozkładu uruchamiamy dodatkowe połączenia z Poznania do Koszalina, Kołobrzegu i Wrocławia. W dalszym ciągu będziemy zapewniać dogodny dojazd w region Karkonoszy i Kotliny Kłodzkiej, uruchamiając bezpośrednie połączenia w relacjach Poznań – Szklarska Poręba ze skomunikowaniem w kierunku Czech oraz Poznań – Międzylesie. Dzięki zmodernizowanym z unijnych i krajowych funduszy trasom, możemy zapewnić mieszkańcom szybsze i pewniejsze połączenia oraz wygodniejszy rozkład – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu Polregio.

– Jestem przekonany, że zawarte dziś umowy przyczynią się do tego, że przywiązanie i zaufanie mieszkańców Wielkopolski do komunikacji kolejowej będzie nieustannie wzrastało. Wykonywanie powierzonych dwóm spółkom kolejowym usług publicznych łączy się z ogromną odpowiedzialnością, gdyż będzie wpływało na codzienne życie Wielkopolan – mówi Wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Zmiany dobrze widać na zmodernizowanej linii Poznań – Wrocław. Pociągi będą jeździły nawet o kilkadziesiąt minut krócej. Na odcinku Poznań – Leszno pociągi będą kursowały w godzinach szczytu nawet co 30 minut. Przy czym przewoźnik zabiegał o ustalenie jak najbardziej regularnych odstępów czasowych. Wszystkie połączenia będą realizowane bez tymczasowo skróconych relacji. Oszczędności czasowe na przystankach położonych najbliżej Poznania będą wynosiły kilka minut w stosunku do poprzedniego rozkładu. Im dalej tym większa oszczędność czasu. W przypadku miejscowości położonych bliżej Wrocławia takich jak Oborniki Śląskie, Pęgów czy Szewce oznaczać to będzie przejazd krótszy o blisko godzinę.

Również jedna para pociągów uruchamianych na trasie Poznań – Piła – Poznań, dzięki podwyższeniu prędkości do 120 km/h, pokona prawie 100-kilometrowy odcinek w nienotowanym wcześniej czasie, tj. odpowiednio 90 i 88 minut i to pomimo czterech dodatkowych postojów na nowo uruchomionych przystankach. Przewozy objęte umową będą realizowane na następujących liniach i odcinkach linii kolejowych:

Trakcja spalinowa

345a – Krzyż – Trzcianka – Piła
350 – Leszno – Głogów
360 – Poznań Gł. – Krzyż Wlkp. – Szczecin Gł.
365 – Piła – Wałcz – Szczecin
426 – Piła – Krajenka – Chojnice

Trakcja elektryczna

200a – Ostrów Wlkp. – Kalisz – Łódź
200b – Ostrów – Międzybórz – Wrocław
300b – Poznań Gł. – Zbąszynek – Zielona Góra
320a – Poznań Gł.– Jarocin – Ostrów
320b – Ostrów Wlkp. – Kępno – Kluczbork
330 – Poznań Gł. – Leszno – Wrocław Gł.
340 – Poznań – Piła – Szczecinek
360 – Poznań Gł. – Krzyż Wlkp. – Szczecin Gł.
425 – Piła – Wyrzysk – Bydgoszcz Gł.
430 – Poznań Gł. – Gniezno – Inowrocław

Skróceniu ulegną jedynie połączenia z Wrocławia do Łodzi, od nowego rozkładu pociągi Polregio pojadą jedynie z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego. Obsługę trasy Łódź – Ostrów, zgodnie z decyzją łódzkiego samorządu przejmuje ŁKA.

Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego jest dwunastą wieloletnią umową zawartą przez Polregio w tym roku. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty z województwami dolnośląskim, małopolskim, łódzkim, warmińsko–mazurskim, zachodniopomorskim, podkarpackim, lubelskim, lubuskim, opolskim, świętokrzyskim a w 2019 roku – z województwem śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC (ang. Public Service Contract) najpóźniej do 12 grudnia 2020 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony