Partnerzy serwisu:

Wielkopolska ma pieniądze na pociągi spalinowe i czeka na Elfy 2

Jakub Madrjas 03.09.2019 205

arrow
arrow
Wielkopolska ma pieniądze na pociągi spalinowe i czeka na Elfy 2
Fot. Pesa
Wielkopolska ma pieniądze na pociągi spalinowe i czeka na Elfy 2
Wielkopolska ma pieniądze na pociągi spalinowe i czeka na Elfy 2
Pięć składów Elf 2 dla województwa wielkopolskiego jest gotowych - czekają na ostatnie dokumenty dopuszczeniowe. Samorząd i spółka Koleje Wielkopolskie mają już zagwarantowane środki na zakup kolejnych pojazdów - tym razem spalinowych pociągów z Newagu. 
Województwo wielkopolskie podpisało z Pesą Bydgoszcz umowę na dostawę 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf2 w sierpniu 2017 roku. Kontraktu za 193,5 mln zł netto nie udało się zrealizować w pierwotnym terminie, o czym pisaliśmy tutaj.

Jak informowaliśmy, pojazd dla Wielkopolski zadebiutuje na targach Trako. Gotowych jest już pięć składów, ale nie zostały jeszcze przekazane. - Czekamy na dokumenty homologacyjne, to kwestia kilku dni - mówi PR manager Pesy Maciej Grześkowiak. Producent chce do końca miesiąca dostarczyć wszystkie pięć jednostek do Poznania.

To nie jedyna pozytywna informacja z Wielkopolski. Wczoraj (2 września) podpisano umowę na dofinansowanie zakupu przez Koleje Wielkopolskie czterech nowych pociągów spalinowych. Kwota projektu to 96 038 400,00 zł, w tym wysokość środków przekazanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 66 368 000,00 zł. Jak już informowaliśmy, dostawcą będzie Newag.

Cztery fabrycznie nowe, trójczłonowe, spalinowe zespoły trakcyjne, mają pomieścić co najmniej 330 osób każdy; prędkość eksploatacyjna wyniesie co najmniej 120 km/h. Wicemarszałek Wojciech Jankowiak zauważył, że „pierwszy raz tabor kupuje spółka Koleje Wielkopolskie. Dotychczas właścicielem pociągów był Samorząd Województwa Wielkopolskiego, który udostępnia pojazdy eksploatującemu je przewoźnikowi”. Wicemarszałek zwrócił również uwagę na fakt, że nowe pociągi będą większe od dotychczas użytkowanych spalinowych zespołów trakcyjnych i zostaną przeznaczone do obsługi połączeń cieszących się największym zainteresowaniem podróżnych na liniach niezelektryfikowanych, m.in. w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony