Rozkładowe pociągi z parowozami wróciły na tory [filmy]
Roman Czubiński ⚫ 18.01.2021 ⚫
6,8k
W sobotę na szlak wyruszył pierwszy w tym roku pociąg Kolei Wielkopolskich prowadzony lokomotywą parową. Poprowadzony przez Pt47-65 skład wykonał dwie pary kursów między Wolsztynem a Poznaniem. Na przełomie sierpnia i września ma odbyć się – według wstępnych planów – tradycyjna Parada Parowozów.
Jak pisaliśmy jesienią ubiegłego roku, Koleje Wielkopolskie zamówiły obsługę dwóch par pociągów Wolsztyn – Leszno (w dni powszednie) i Wolsztyn – Poznań (w soboty). Są one obsługiwane parowozem z dwoma wagonami pasażerskimi 120A – cały tabor należy do Parowozowni Wolsztyn.
Praca przewozowa na obu trasach ma wynosić w tym roku około 54 tysięcy kilometrów. Sezon kursowania pociągów parowych – będących nie tylko środkiem codziennego transportu mieszkańców Wielkopolski, ale i niepowtarzalną atrakcją turystyczną – zakończy się 27 listopada. Szef Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewicz powiedział, że pod znakiem zapytania stoi na razie obsługa pociągów na trasach turystycznych.
Obsługa codziennych połączeń zapewnia Parowozowni Wolsztyn regularny dochód (2,5 mln zł rocznie) – bardzo potrzebny w obliczu kryzysu finansowego, o którym pisaliśmy przeszło pół roku temu. Dwóch spośród czterech sponsorów – PKP Cargo i starostwo powiatowe w Wolsztynie – w 2019 r. wstrzymało przekazywanie dotacji. Wiadomo, że świadczenia, do których się zobowiązali, nie zostaną uregulowane przynajmniej do czasu zakończenia audytu, zleconego przez przewoźnika towarowego. Co gorsza, w ubiegłym roku z powodu pandemii bardzo zmalał ruch turystyczny: nie udało się, między innymi, zorganizować dorocznej Parady Parowozów. W tym sezonie wydarzenie ma zostać zorganizowane, ale w zmienionym terminie – zamiast początku maja organizatorzy mówią o przełomie sierpnia i września.
Praca przewozowa na obu trasach ma wynosić w tym roku około 54 tysięcy kilometrów. Sezon kursowania pociągów parowych – będących nie tylko środkiem codziennego transportu mieszkańców Wielkopolski, ale i niepowtarzalną atrakcją turystyczną – zakończy się 27 listopada. Szef Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewicz powiedział, że pod znakiem zapytania stoi na razie obsługa pociągów na trasach turystycznych.
Obsługa codziennych połączeń zapewnia Parowozowni Wolsztyn regularny dochód (2,5 mln zł rocznie) – bardzo potrzebny w obliczu kryzysu finansowego, o którym pisaliśmy przeszło pół roku temu. Dwóch spośród czterech sponsorów – PKP Cargo i starostwo powiatowe w Wolsztynie – w 2019 r. wstrzymało przekazywanie dotacji. Wiadomo, że świadczenia, do których się zobowiązali, nie zostaną uregulowane przynajmniej do czasu zakończenia audytu, zleconego przez przewoźnika towarowego. Co gorsza, w ubiegłym roku z powodu pandemii bardzo zmalał ruch turystyczny: nie udało się, między innymi, zorganizować dorocznej Parady Parowozów. W tym sezonie wydarzenie ma zostać zorganizowane, ale w zmienionym terminie – zamiast początku maja organizatorzy mówią o przełomie sierpnia i września.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |