Partnerzy serwisu:

Wielkie złomowanie EN57 należących do Przewozów Regionalnych

Michał Szymajda 11.08.2016 2,3k

arrow
arrow
Wielkie złomowanie EN57 należących do Przewozów Regionalnych
Fot. Grzegorz Koclęga
Wielkie złomowanie EN57 należących do Przewozów Regionalnych
Wielkie złomowanie EN57 należących do Przewozów Regionalnych
Przewoźnicy samorządowi rozszerzają obszar swojego działania już z nowym i własnym taborem, a tam gdzie Przewozy Regionalne wykonują zlecenia na rzecz województw, PR również coraz częściej korzystają z ezt-ów należących do marszałków. W związku z tym zmniejsza się liczba elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, zwłaszcza tych, które przez lata nie doczekały się modernizacji.
Przetarg na sprzedaż 8 wraków ezt serii EN57 jest kolejnym rozpisanym w ostatnich miesiącach. Tym razem na złom pójdzie 5 ezt-ów stacjonujących na torach stacyjnych w Kołobrzegu (o numerach 732, 851, 864, 945, 1007) oraz 3 stojące na Wzgórzu Hetmańskim w Szczecinie (nr 796, 908, 977). Wszystkie wyprodukowano między 1969 a 1974 rokiem. Zainteresowani zakupem wraków mogą składać oferty 17 sierpnia.

Z końcem lipca dwa wraki ezt wystawił na sprzedaż także podlaski oddział PR, a łódzki oddział pozbywa się aż 12 sztuk EN57 wyprodukowanych między 1963 a 1981 stacjonujących w Kruszewcu (o numerach: 041, 806, 882, 926, 991, 993, 1101, 1449, 798, 903, 712) i Częstochowie (nr 667). 7 wraków ezt najpopularniejszej w Polsce serii złomować chce także oddział opolski PR, 10 sztuk oddział poznański. 8 sztuk EN57 zezłomuje odział podkarpacki, 4 sztuki oddział w Olsztynie i tyle samo oddział kielecki oraz kujawsko-pomorski. 1 sztukę na złom odda odział z Zielonej Góry.

Co ciekawe – w przypadku m.in. postępowania na sprzedaż wraków w Opolu i Szczecinie próba pozbycia się EN57 podejmowana jest powtórnie. Przyczyny są różne – albo oferty były zbyt niskie dla PR, albo w ogóle zabrakło chętnych na kasację zużytych ezt.

– Fizyczna likwidacja pojazdów w naszej firmie jest procesem ciągłym, dążymy bowiem do optymalizacji koszty magazynowania zbędnych jednostek taboru. Liczbę czynnych pojazdów uzależniamy do bieżących i przyszłych potrzeb przewozowych, a od dłuższego czasu nasi właściciele wyposażają nas w nowoczesne pociągi oraz finansują modernizację niektórych pojazdów starszego typu – mówi Michał Stilger, odpowiedzialny za kontakt z mediami w PR. – Obecnie większość naszych połączeń obsługiwana jest przez autobusy szynowe oraz elektryczne zespoły trakcyjne różnych serii. Sami również pozyskujemy nowy tabor i przeprowadzamy modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. W niektórych regionach odsetek nowych i zmodernizowanych pojazdów już teraz jest bardzo wysoki. Przykładowo w województwie zachodniopomorskim nowoczesne składy stanowią obecnie około 75 proc. wszystkich użytkowanych przez nas pojazdów – dodaje.

Na przestrzeni ostatnich 30 dni PR rozpisały też przetargi na złomowanie 40 wagonów osobowych z lokalizacji poznańskiej, zielonogórskiej, gdyńskiej i olsztyńskiej.

Obecnie 20 sztuk ezt serii EN57 modernizuje dla Polskiego Taboru Szynowego Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Prawdopodobnie pojazdy te trafią do Przewozów Regionalnych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony