Wielkie złomowanie EN57 należących do Przewozów Regionalnych
Michał Szymajda ⚫ 11.08.2016 ⚫
2,3k




Przewoźnicy samorządowi rozszerzają obszar swojego działania już z nowym i własnym taborem, a tam gdzie Przewozy Regionalne wykonują zlecenia na rzecz województw, PR również coraz częściej korzystają z ezt-ów należących do marszałków. W związku z tym zmniejsza się liczba elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, zwłaszcza tych, które przez lata nie doczekały się modernizacji.
Przetarg na sprzedaż 8 wraków ezt serii EN57 jest kolejnym rozpisanym w ostatnich miesiącach. Tym razem na złom pójdzie 5 ezt-ów stacjonujących na torach stacyjnych w Kołobrzegu (o numerach 732, 851, 864, 945, 1007) oraz 3 stojące na Wzgórzu Hetmańskim w Szczecinie (nr 796, 908, 977). Wszystkie wyprodukowano między 1969 a 1974 rokiem. Zainteresowani zakupem wraków mogą składać oferty 17 sierpnia.
Z końcem lipca dwa wraki ezt wystawił na sprzedaż także podlaski oddział PR, a łódzki oddział pozbywa się aż 12 sztuk EN57 wyprodukowanych między 1963 a 1981 stacjonujących w Kruszewcu (o numerach: 041, 806, 882, 926, 991, 993, 1101, 1449, 798, 903, 712) i Częstochowie (nr 667). 7 wraków ezt najpopularniejszej w Polsce serii złomować chce także oddział opolski PR, 10 sztuk oddział poznański. 8 sztuk EN57 zezłomuje odział podkarpacki, 4 sztuki oddział w Olsztynie i tyle samo oddział kielecki oraz kujawsko-pomorski. 1 sztukę na złom odda odział z Zielonej Góry.
Co ciekawe – w przypadku m.in. postępowania na sprzedaż wraków w Opolu i Szczecinie próba pozbycia się EN57 podejmowana jest powtórnie. Przyczyny są różne – albo oferty były zbyt niskie dla PR, albo w ogóle zabrakło chętnych na kasację zużytych ezt.
– Fizyczna likwidacja pojazdów w naszej firmie jest procesem ciągłym, dążymy bowiem do optymalizacji koszty magazynowania zbędnych jednostek taboru. Liczbę czynnych pojazdów uzależniamy do bieżących i przyszłych potrzeb przewozowych, a od dłuższego czasu nasi właściciele wyposażają nas w nowoczesne pociągi oraz finansują modernizację niektórych pojazdów starszego typu – mówi Michał Stilger, odpowiedzialny za kontakt z mediami w PR. – Obecnie większość naszych połączeń obsługiwana jest przez autobusy szynowe oraz elektryczne zespoły trakcyjne różnych serii. Sami również pozyskujemy nowy tabor i przeprowadzamy modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. W niektórych regionach odsetek nowych i zmodernizowanych pojazdów już teraz jest bardzo wysoki. Przykładowo w województwie zachodniopomorskim nowoczesne składy stanowią obecnie około 75 proc. wszystkich użytkowanych przez nas pojazdów – dodaje.
Na przestrzeni ostatnich 30 dni PR rozpisały też przetargi na złomowanie 40 wagonów osobowych z lokalizacji poznańskiej, zielonogórskiej, gdyńskiej i olsztyńskiej.
Obecnie 20 sztuk ezt serii EN57 modernizuje dla Polskiego Taboru Szynowego Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Prawdopodobnie pojazdy te trafią do Przewozów Regionalnych.
Z końcem lipca dwa wraki ezt wystawił na sprzedaż także podlaski oddział PR, a łódzki oddział pozbywa się aż 12 sztuk EN57 wyprodukowanych między 1963 a 1981 stacjonujących w Kruszewcu (o numerach: 041, 806, 882, 926, 991, 993, 1101, 1449, 798, 903, 712) i Częstochowie (nr 667). 7 wraków ezt najpopularniejszej w Polsce serii złomować chce także oddział opolski PR, 10 sztuk oddział poznański. 8 sztuk EN57 zezłomuje odział podkarpacki, 4 sztuki oddział w Olsztynie i tyle samo oddział kielecki oraz kujawsko-pomorski. 1 sztukę na złom odda odział z Zielonej Góry.
Co ciekawe – w przypadku m.in. postępowania na sprzedaż wraków w Opolu i Szczecinie próba pozbycia się EN57 podejmowana jest powtórnie. Przyczyny są różne – albo oferty były zbyt niskie dla PR, albo w ogóle zabrakło chętnych na kasację zużytych ezt.
– Fizyczna likwidacja pojazdów w naszej firmie jest procesem ciągłym, dążymy bowiem do optymalizacji koszty magazynowania zbędnych jednostek taboru. Liczbę czynnych pojazdów uzależniamy do bieżących i przyszłych potrzeb przewozowych, a od dłuższego czasu nasi właściciele wyposażają nas w nowoczesne pociągi oraz finansują modernizację niektórych pojazdów starszego typu – mówi Michał Stilger, odpowiedzialny za kontakt z mediami w PR. – Obecnie większość naszych połączeń obsługiwana jest przez autobusy szynowe oraz elektryczne zespoły trakcyjne różnych serii. Sami również pozyskujemy nowy tabor i przeprowadzamy modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. W niektórych regionach odsetek nowych i zmodernizowanych pojazdów już teraz jest bardzo wysoki. Przykładowo w województwie zachodniopomorskim nowoczesne składy stanowią obecnie około 75 proc. wszystkich użytkowanych przez nas pojazdów – dodaje.
Na przestrzeni ostatnich 30 dni PR rozpisały też przetargi na złomowanie 40 wagonów osobowych z lokalizacji poznańskiej, zielonogórskiej, gdyńskiej i olsztyńskiej.
Obecnie 20 sztuk ezt serii EN57 modernizuje dla Polskiego Taboru Szynowego Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Prawdopodobnie pojazdy te trafią do Przewozów Regionalnych.
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |