Partnerzy serwisu:

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Przemysław Farsewicz 01.11.2022 1,9k

arrow
arrow
Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin
Fot. Hitachi Rail
Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin
Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin
Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin
Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin
Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin
Eversholt Rail, Southeastern i Hitachi Rail ogłosiły modernizację szybkich pociągów serii 395 Javelin. Składy oferują dzisiaj usługi między London St Pancras i Kent. Modernizacja zabezpieczy na przyszłość jedną z najszybszych flot Wielkiej Brytanii, którą cechuje wysoki poziom niezawodności.
Jak podaje Hitachi Rail, składy 395 Javelin przynoszą Wielkiej Brytanii 1 miliard funtów wzrostu gospodarczego, dzięki turystyce do Kent. Modernizacja pierwszego z 29 składów rozpocznie się w marcu 2023 roku w bazie przewoźnika w Southeastern's Ashford. Umowa opiewa na 27 milionów funtów, co dzisiaj daje prawie 150 mln zł. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy zaplanowano fazę związaną z projektowaniem i gromadzeniem materiałów.

Program obejmie remont całego wnętrza. Zaplanowano nowe dywany i siedzenia, a także nowe układy siedzeń dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Oprócz modernizacji systemu monitoringu, przebudowę przejdzie również system informacji pasażerskiej, w tym ekrany.

Pojawią się ładowarki USB obok siedzeń oraz oświetlenie LED. Przewoźnik zapowiada, że instalacja najnowszych rozwiązań cyfrowych w pociągach ułatwi sprawne zarządzanie pasażerami i monitorowanie infrastruktury.

Eversholt Rail, właściciel pojazdów, wdroży nowy system monitoringu wizyjnego, który w połączeniu z cyfrowymi narzędziami Hitachi Rail będzie oferować aktualne dane dotyczące liczby pasażerów i całkowitego obciążenia składu. Bieżące i dokładne informacje pozwolą przewoźnikowi Southeastern na długoterminowe planowanie oferty pod kątem zainteresowania klientów, a także zarządzanie utrzymaniem składów. Z kolei zewnętrzna technologia od Hitachi Rail w postaci kamer o wysokiej rozdzielczości zainstalowanych na dachu pomoże w monitorowaniu na żywo linii sieci trakcyjnej i otaczającego sprzętu.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z Southeastern i Hitachi Rail, aby ulepszyć naszą flotę serii 395. Inwestycja zapewni, że nasze szybkie pociągi będą nadal gwarantować pasażerom HS1 doskonałą obsługę – mówi Paul Sutherland, dyrektor ds. obsługi klienta w Eversholt Rail.

Pociągi 395 Javelin to dwunapięciowy elektryczny zespół trakcyjny zbudowany przez Hitachi jako część rodziny Hitachi A-train AT300. Cała flota jest obsługiwana przez Southeastern. Seria 395 może kursować z maksymalną prędkością 225 km/h (To najszybsze tego typu składy w Wielkiej Brytanii) pod prądem przemiennym z sieci trakcyjnej 25 kV na linii HS1, zaś 160 km/h przy zapewnieniu prądu z „trzeciej szyny” 750 V DC na liniach konwencjonalnych. 395 to pierwszy pociąg zamówiony przez Anglików w Japonii. To także pierwszy pojazd szynowy wyprodukowany przez Hitachi, który został sprzedany europejskiemu klientowi
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony