Wielka Brytania: Pociągiem elektrycznym z Edynburga do Glasgow
Tomasz Kościelny ⚫ 30.10.2017 ⚫
4k

Fot. dave souza, CC BBY-SA 4.0/Wikimedia Commons
Ruszyły jazdy testowe na zelektryfikowanej linii kolejowej Edynburg – Glasgow. Pierwszy pociąg elektryczny firmy ScotRail wyruszył na tory 18 października. Budowę sieci trakcyjnej udało się zakończyć w pierwszych dniach września.
Były to pierwsze testy, które zostały przeprowadzone na odcinku Edynburg – Linlithgow. Firma ScotRail deklaruje pełną gotowość do uruchamiania pociągów testowych na całej trasie. Flota pierwszych składów elektrycznych, które będą obsługiwały linię, zostanie włączona do eksploatacji w ciągu kilku najbliższych miesięcy. ScotRail wstępnie deklaruje, że nastąpi to 11 grudnia.
Dostawcą nowego taboru (British Rail Class 385), dedykowanego m.in. dopiero co zelektryfikowanej linii, jest firma Hitachi. Producent dostarczy 70 pociągów – 46 trójczłonowych oraz 24 czteroczłonowe. Kontrakt na dostawę został podpisany w marcu 2015 roku. Obejmuje on także 10-letnie utrzymanie pociągów. Pierwsze składy powstają w Kasado w Japonii. Kolejne będą budowane w Newton Aycliffe.
– Tworzymy kolej, jakiej Szkocja nie miała nigdy wcześniej. Kiedy zastąpimy pociągi spalinowe nowoczesnymi składami elektrycznymi, zapewnimy pasażerom mnóstwo korzyści. Będzie to przede wszystkim bardziej ekologiczna podróż, pociągami o większej liczbie miejsc siedzących i krótszym czasem przejazdu. To znacząco zbliży nasze dwa największe miasta – powiedział Ian McConnell, dyrektor ds. programów rozwojowych w firmie ScotRail.
Elektryfikacja linii Glasgow – Edynburg to część wartego 742 mln funtów programu, którego celem jest poprawa przepustowości i jakości podróży w tej relacji. Inwestycje, poza budową sieci trakcyjnej, obejmują modernizacje węzłów, a także całkowitą przebudowę niektórych stacji. Cały program ma zostać sfinalizowany w 2019 roku.
Dostawcą nowego taboru (British Rail Class 385), dedykowanego m.in. dopiero co zelektryfikowanej linii, jest firma Hitachi. Producent dostarczy 70 pociągów – 46 trójczłonowych oraz 24 czteroczłonowe. Kontrakt na dostawę został podpisany w marcu 2015 roku. Obejmuje on także 10-letnie utrzymanie pociągów. Pierwsze składy powstają w Kasado w Japonii. Kolejne będą budowane w Newton Aycliffe.
– Tworzymy kolej, jakiej Szkocja nie miała nigdy wcześniej. Kiedy zastąpimy pociągi spalinowe nowoczesnymi składami elektrycznymi, zapewnimy pasażerom mnóstwo korzyści. Będzie to przede wszystkim bardziej ekologiczna podróż, pociągami o większej liczbie miejsc siedzących i krótszym czasem przejazdu. To znacząco zbliży nasze dwa największe miasta – powiedział Ian McConnell, dyrektor ds. programów rozwojowych w firmie ScotRail.
Elektryfikacja linii Glasgow – Edynburg to część wartego 742 mln funtów programu, którego celem jest poprawa przepustowości i jakości podróży w tej relacji. Inwestycje, poza budową sieci trakcyjnej, obejmują modernizacje węzłów, a także całkowitą przebudowę niektórych stacji. Cały program ma zostać sfinalizowany w 2019 roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |