Wielka Brytania: Grand Central rezygnuje z pociągów do Blackpool. Przez koronawirusa
Roman Czubiński ⚫ 26.09.2020 ⚫
1k

By Phil Sangwell from United Kingdom - 180112 , Crow Park, CC BY 2.0, commons.wikimedia.org
Świat
Brytyjski przewoźnik kolejowy Grand Central poinformował o definitywnym porzuceniu planów uruchomienia połączenia „North West” w relacji Londyn – Blackpool. Jako powód podano pandemię COVID-19 i wywołany nią kryzys gospodarczy oraz zmiany w życiu społecznym, z powodu których przedsięwzięcie stało się nieopłacalne. Firma zapowiedziała też zwolnienia części personelu.
Jak twierdzą przedstawiciele Grand Central, ostatnie miesiące upłynęły im na intensywnych próbach ratowania planów uruchomienia nowej trasy. Żadne z analizowanych rozwiązań nie gwarantowałoby jednak opłacalności całego przedsięwzięcia. W dobie niepewności co do przyszłości rynku oraz wobec zmiany nawyków transportowych znacznej części Brytyjczyków podjęto więc decyzję o anulowaniu projektu.
Cytowany w komunikacie prasowym przewoźnika dyrektor zarządzający Richard McClean przypomina, że kursy do Blackpool miały być uruchamiane na prawach otwartego dostępu. Grand Central nie mógłby więc liczyć na jakąkolwiek pomoc finansową ze strony państwa – wszelkie koszty związane z prowadzeniem przewozów musiałby więc pokryć zysk ze sprzedaży biletów. – Mimo całych miesięcy pracy nad optymalizacją kosztów oraz monitorowania rynku przewozowego w poszukiwaniu sygnałów korzystnych zmian stało się dla nas jasne, że inwestowanie w przedsięwzięcie o charakterze startupu w tych warunkach jest po prostu nierealne – tłumaczy McClean.
Zaangażowanych w North West pracowników (łącznie 51 osób) poinformowano już, że utrzymanie ich miejsc pracy stoi pod znakiem zapytania. Przygotowania były już zaawansowane: w Blackpool otwarto biura Grand Central, zatrudniając w nich nowych pracowników. Do pracy przyjęto też dodatkową liczbę maszynistów i innych członków personelu. Dotyczące ich szczegółowe rozwiązania są przedmiotem negocjacji z udziałem związków zawodowych.
Grand Central zamierza teraz skierować cały wysiłek na odbudowę potoków pasażerskich na dwóch obsługiwanych już dziś trasach: West Yorkshire (Londyn – Bradford) i North Eastern (Londyn – Sunderland). Z powodu lockdownu musiały one zostać czasowo zawieszone. Ruch przywrócono na nich dopiero 17 maja.
Pociągi linii North West miały zatrzymywać się po drodze w Preston, Nuneaton i Milton Keynes. Stacją końcową w Londynie miał być dworzec Euston.
Grand Central Railway Company to brytyjska spółka-córka Arrivy, działająca w Yorkshire i północno-wschodniej Anglii. Ich mieszkańcy mogą korzystać z pociągów spółki do Londynu. Przewoźnik chwali się wysokimi ocenami w badaniach satysfakcji pasażerów: wiosną bieżącego roku uczestnicy sondażu uznali go za najlepszego operatora kolejowego w Wielkiej Brytanii.
Cytowany w komunikacie prasowym przewoźnika dyrektor zarządzający Richard McClean przypomina, że kursy do Blackpool miały być uruchamiane na prawach otwartego dostępu. Grand Central nie mógłby więc liczyć na jakąkolwiek pomoc finansową ze strony państwa – wszelkie koszty związane z prowadzeniem przewozów musiałby więc pokryć zysk ze sprzedaży biletów. – Mimo całych miesięcy pracy nad optymalizacją kosztów oraz monitorowania rynku przewozowego w poszukiwaniu sygnałów korzystnych zmian stało się dla nas jasne, że inwestowanie w przedsięwzięcie o charakterze startupu w tych warunkach jest po prostu nierealne – tłumaczy McClean.
Zaangażowanych w North West pracowników (łącznie 51 osób) poinformowano już, że utrzymanie ich miejsc pracy stoi pod znakiem zapytania. Przygotowania były już zaawansowane: w Blackpool otwarto biura Grand Central, zatrudniając w nich nowych pracowników. Do pracy przyjęto też dodatkową liczbę maszynistów i innych członków personelu. Dotyczące ich szczegółowe rozwiązania są przedmiotem negocjacji z udziałem związków zawodowych.
Grand Central zamierza teraz skierować cały wysiłek na odbudowę potoków pasażerskich na dwóch obsługiwanych już dziś trasach: West Yorkshire (Londyn – Bradford) i North Eastern (Londyn – Sunderland). Z powodu lockdownu musiały one zostać czasowo zawieszone. Ruch przywrócono na nich dopiero 17 maja.
Pociągi linii North West miały zatrzymywać się po drodze w Preston, Nuneaton i Milton Keynes. Stacją końcową w Londynie miał być dworzec Euston.
Grand Central Railway Company to brytyjska spółka-córka Arrivy, działająca w Yorkshire i północno-wschodniej Anglii. Ich mieszkańcy mogą korzystać z pociągów spółki do Londynu. Przewoźnik chwali się wysokimi ocenami w badaniach satysfakcji pasażerów: wiosną bieżącego roku uczestnicy sondażu uznali go za najlepszego operatora kolejowego w Wielkiej Brytanii.
Komentarze:
Koronawirus a transport

M&MR Trading: Pandemia zmusiła do zmiany przyzwyczajeń, ale nie do porzucenia planów rozwojowych
707

Ryanair, Wizz Air i inne linie przygotowują się na zakaz lotów do Wielkiej Brytanii [Aktualizacja]
0
