Partnerzy serwisu:

Trwa przebudowa Szczecina Głównego

inf. pras. 08.03.2019 67

arrow
arrow
Trwa przebudowa Szczecina Głównego
Fot. PKP PLK
Trwa przebudowa Szczecina Głównego
Trwa przebudowa Szczecina Głównego
Trwa przebudowa Szczecina Głównego
Kolejne prace przy modernizacji peronów trwają w Szczecinie Głównym, rusza też przebudowa kładki nad peronami. PKP Polskie Linie Kolejowe na drugi etap modernizacji stacji przeznaczyły ok. 60 mln zł. Projekt współfinansowany jest z POIiŚ.
Wszystkie prace skończyły się już na peronie nr 1, zyskał on pełne zadaszenie. Wiata od strony budynku dworca została wydłużona o odnowione elementy przeniesione z zabytkowych zadaszeń sąsiednich peronów. Na peronie, już wcześniej powstała antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Są wygodne ławki i estetyczne oświetlenie, poziom bezpieczeństwa pasażerów podnosi monitoring. Z nowoczesnego peronu odjeżdżają przede wszystkim pociągi regionalne i szynobusy w kierunku Niemiec. Podróżni w pełni skorzystają ze zmodernizowanej platformy od niedzieli, 10 marca, wraz z wejściem w życie korekty rozkładu jazdy.

Przeszklona kładka nad torami i łącznik nad peronem

Przebudowana kładka będzie przeszklona i całkowicie zadaszona. Ochroni ona podróżnych przed śniegiem, deszczem i ułatwi dojście na perony. Zamontowane będą 4 windy prowadzące na platformy i jedna przy ul. Kolumba. Obiekt zostanie połączony blisko 150-metrowym łącznikiem z drugą istniejącą kładką, wybudowaną w 2016 roku. Obecnie, przy pomocy ciężkiego sprzętu, montowane są ważące po kilkaset kilogramów podpory, które będą podtrzymywały nowoczesny łącznik. Postępują prace przy przebudowie peronu – wykonawca układa ściany nowego obiektu. Do wybudowania 400-metrowego peronu wykorzystanych zostanie około 800 ścianek typu „L”.

Od 10 marca, na czas prac przy przebudowie kładki, obiekt będzie częściowo wyłączony z użytkowania. Dla podróżnych dostępne będzie dojście od strony ul. Czarneckiego – na peron nr 4. Znajduje się tam pochylnia, z której mogą korzystać osoby z ograniczoną mobilnością. Dojście na pozostałe perony będzie możliwe wyłącznie z nowszej kładki, od strony ul. Kolumba i ul. Owocowej oraz z budynku dworca. O zmianach informuje czytelne oznakowanie oraz ulotki rozdawane podróżnym.

Nowe urządzenia srk

Dzięki modernizacji, na stacji Szczecin Główny zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zapewnia to sprawniejszą obsługę i większy poziom bezpieczeństwa. Wydłużenie toru przy peronie nr 2 zwiększyło przepustowość stacji, na którą może wjechać teraz większa liczba składów.

Prowadzona na stacji Szczecin Główny inwestycja jest kontynuacją przebudowy realizowanej między 2014 a 2016 r. wspólnie z PKP S.A. Przebudowany został dworzec, wybudowano nowoczesną kładkę, zmodernizowano perony nr 1 i 4.

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM) Etap I Szczecin Główny”. Realizowany obecnie drugi etap prac warty jest ok. 60 mln zł netto. Projekt współfinansuje Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie wynosi ok. 51 mln zł netto. Wszystkie prace planowane są do końca roku.

Kontrowersje

Niestety, obiekty peronowe, choć z pewnością nowoczesne, nie stanowią architektonicznie spójnej całości. Po demontażu XIX-wiecznych wiat z peronu 2 i 3, obecnie znajdują się one wyłącznie na peronie 1. Peron 2 znacząco odstaje swoim stylem od starszych obiektów, jest też inny kolorystycznie od tego z peronu 4. Z kolei wiata z peronu 3 będzie jednocześnie przejściem pomiędzy kładkami nad torami (będzie zabudowane na dachu wiaty peronowej) i będzie innej budowy niż pozostałe. Na przełomie roku w Szczecinie Głównym miała też miejsce kontrowersyjna wymiana wyświetlaczy informacji pasażerskiej, które pracowały na peronach zaledwie 6 lat.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony