Wiedeń daje przykład, jak wpisać dworzec w miasto
wu, Transport-publiczny.pl ⚫ 03.07.2015 ⚫
193
Archiwum RK
Komentarze:
2015-07-03 12:09:50 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Szkoda, że nie napisano czy ten dworzec jest podobny np. do Poznania, gdzie podróżnym rozmyślnie zafundowano drogę z przeszkodami.
Może ktoś był i widział?
Austriacy to praktyczny naród i może rozwiązali to jednak inaczej.
Może ktoś był i widział?
Austriacy to praktyczny naród i może rozwiązali to jednak inaczej.
2015-07-03 12:47:57 Autor: pkc
---.ssp.dialog.net.pl
@podróżnik
Dworzec kompletnie nie przypomina galerii z aneksami dworcowymi jak to w PL jest w modzie. Główny hall dworca jest przestronny, z wielką tablicą odjazdów, znajdują się tam przede wszystkim punkty obsługi podróżnych, wnęka z automatami biletowymi i punkty gastronomiczne (Burger King etc.), jednak są one skupione w jednym miejscu (taki food court powiedzmy). Tunel pod peronami to jakby przedłużenie hallu, trochę to wygląda jak powiedzmy Kraków Główny :P na Poziomie 0 są głównie krzesełka, poczekalnie, sklep spozywczy etc. Sklepy "galeriowe" (w tym nasze CCC ;) ) znajdują się na poziomie niżej i żeby się do nich dostać trzeba extra zjechać w dół - idąc od głównego wejścia na perony nie trafi się na "szmateksy" w ogóle. Nie mówiąc, że skala tego "pięterka galeriowego" to na warunki polskie jest mikroskopijna - wielkość powiedzmy "pasażu" sklepów przy Tesco czy czymś podobnym. Na niższym piętrze są również kawarnie, duże pomieszczenie z szafkami do wynajęcia no i przejścia do stacji metra.
Stacja nie jest jakaś olbrzymia - duża, ale jednocześnie w "ludzkiej" skali i po prostu przemyślana.
Dworzec kompletnie nie przypomina galerii z aneksami dworcowymi jak to w PL jest w modzie. Główny hall dworca jest przestronny, z wielką tablicą odjazdów, znajdują się tam przede wszystkim punkty obsługi podróżnych, wnęka z automatami biletowymi i punkty gastronomiczne (Burger King etc.), jednak są one skupione w jednym miejscu (taki food court powiedzmy). Tunel pod peronami to jakby przedłużenie hallu, trochę to wygląda jak powiedzmy Kraków Główny :P na Poziomie 0 są głównie krzesełka, poczekalnie, sklep spozywczy etc. Sklepy "galeriowe" (w tym nasze CCC ;) ) znajdują się na poziomie niżej i żeby się do nich dostać trzeba extra zjechać w dół - idąc od głównego wejścia na perony nie trafi się na "szmateksy" w ogóle. Nie mówiąc, że skala tego "pięterka galeriowego" to na warunki polskie jest mikroskopijna - wielkość powiedzmy "pasażu" sklepów przy Tesco czy czymś podobnym. Na niższym piętrze są również kawarnie, duże pomieszczenie z szafkami do wynajęcia no i przejścia do stacji metra.
Stacja nie jest jakaś olbrzymia - duża, ale jednocześnie w "ludzkiej" skali i po prostu przemyślana.
2015-07-03 13:01:38 Autor: ToT
---.internetia.net.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-03 13:04:36 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
@pkc
Dzięki za wyjaśnienia.
To potwierdza moje podejrzenia, że podróżny dla obecnych władz PKP to "jeleń", którego należy oskubać zanim wsiądzie do pociągu.
Ot, mentalność warszawskiego cwaniaczka z przedmieścia, dla którego obrobienie przybysza z prowincji to sprawa honoru.
Krótko mówiąc niewielki dodatek dworca do galerii handlowej służyć ma tylko temu, aby zwabić ofiary na swoje podwórko.
Dzięki za wyjaśnienia.
To potwierdza moje podejrzenia, że podróżny dla obecnych władz PKP to "jeleń", którego należy oskubać zanim wsiądzie do pociągu.
Ot, mentalność warszawskiego cwaniaczka z przedmieścia, dla którego obrobienie przybysza z prowincji to sprawa honoru.
Krótko mówiąc niewielki dodatek dworca do galerii handlowej służyć ma tylko temu, aby zwabić ofiary na swoje podwórko.
2015-07-03 13:28:18 Autor: dr_joint
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dworzec jest bardzo fajny,tylko okolice to ciągle wielki plac budowy. Hala dworca przestronna, nie ma problemu z odnalezieniem się na dworcu, wszystko jest ładnie opisane, na każdy peron oczywiście schody ruchome i windy. Od strony północno-wschodniej dociągnęli linie tramwajową "D" i od razu z peronu można się dostać do tramwaju. Dworzec obsługuje jeszcze podziemny tramwaj no i metro U1. Stary Sudbahnhof miał klimat, ale zajmował olbrzymią powierzchnie oraz był niefunkcjonalny.
2015-07-03 14:02:29 Autor: Wiedeńczyk
---.dynamic.chello.pl
To jest obecnie najlepszy dworzec w Europie (pod względem funkcjonalności, połączeń z komunikacją miejską itp.) oraz najładniejszy (wg mojej subiektywnej oceny). Mam przyjemność z niego korzystać. Ale dopiero za parę lat projekt będzie skończony jak skończą budować praktycznie nową dzielnicę biurowo-mieszkaniową w jego pobliżu.
W Polsce niestety nic tak dobrego się nie znajdzie. Może łódzki nowy dworzec nawiążę z tym wiedeńskim równorzędną walkę.
W Polsce niestety nic tak dobrego się nie znajdzie. Może łódzki nowy dworzec nawiążę z tym wiedeńskim równorzędną walkę.
2015-07-03 19:43:36 Autor: Adolf Hitler
---.146.48.122.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wiedeń zawsze dawał dobry przykład :)
2015-07-03 20:45:26 Autor: hahaha
---.centertel.pl
A my będziemy mieli dworzec Zachodni w Warszawie.
2015-07-03 23:17:37 Autor: JarMark
---.dynamic.chello.pl
Nie ma się czemu dziwić, że dworzec w Wiedniu jest i piękny i funkcjonalny.
Od sześciu lat Wiedeń znajduje się na czele rankingu miast najlepszych do życia :))
Np. tutaj:
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/wieden-ponownie-na-czele-rankingu-miast-najlepszych-do-zycia/dyhfn
Widać, że dworzec Hauptbahnhof jest zrobiony z zamysłem, sercem, gustem i dla LUDZI :)
Tylko żal, że w Polsce się tak nie da i mamy często niefunkcjonalny syf ... :(
Od sześciu lat Wiedeń znajduje się na czele rankingu miast najlepszych do życia :))
Np. tutaj:
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/wieden-ponownie-na-czele-rankingu-miast-najlepszych-do-zycia/dyhfn
Widać, że dworzec Hauptbahnhof jest zrobiony z zamysłem, sercem, gustem i dla LUDZI :)
Tylko żal, że w Polsce się tak nie da i mamy często niefunkcjonalny syf ... :(
2015-07-04 09:14:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@JarMark
Żadne miasto nie jest dobre dla życia, jeśli ma >50.000 mieszkańców.
Dla życia najlepsze są osamotnione siedliska.
Żadne miasto nie jest dobre dla życia, jeśli ma >50.000 mieszkańców.
Dla życia najlepsze są osamotnione siedliska.
2015-07-06 13:27:34 Autor: idz pan stad
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
Dworce kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |