Partnerzy serwisu:

Więcej pasażerów w PKP Intercity

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 05.05.2015 132

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-05-05 15:55:02 Autor: Kflik
---.60.129.178
Brak wspolnego biletu okresowego na pociagoi dotowane przez samorzady (wszelakie typu osobowe) oraz przez budzet (wszelakie typu pospieszny) zabija transport kolejowy wszedzie poza najwiekszymi aglomeracjami (gdzie jest dobra oferta SKM i liniami choc troche podobnymi do KDP).

Idealny byłby jeszcze wspólny bilet jednorazowy albo choć by TLK i IC na krótsze odlełości kosztował podobnie jak osobowe.
Nie ma sensu by były droższe jesli oba są dotowane.

Nie należy dotować połączeń przeznaczonych tylko do podróży "na duże odległości".
Więc TLK nadają się do dotowania tylko jeśli będą współpracować z regionalnymi.
2015-05-05 15:58:41 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Gdyby nie Adrian Furgalski, który w TVP Info opowiadał różne bzdury na temat Pendolino (m.in. że to będzie eksperyment na żywym organizmie, że nie nikt nie będzie sprzątać pociągów) oraz modernizacji linii do Trójmiasta ("katastrofa budowlana"), to wzrost byłby nieznacznie większy. Wielce szanowny ekspert trochę pasażerów odstraszył od kolei. Mimo to, dobrze że PKP IC odbija się od dna, ale do sukcesu jeszcze baaardzo daleko.
2015-05-05 16:09:13 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A może by tak porównanie zmiany liczby pasażerów względem zmian rozmiarów pracy eksploatacyjnej PICU r/r? Taka informacja dałaby zdecydowanie lepszy obraz faktycznej sytuacji, niż same tylko dane nt. liczby pasażerów i pracy przewozowej. Jeżeli praca eksploatacyjna PICU wzrosła o porównywane 5% z hakiem (lub więcej), to wniosek będzie prosty - PIC wcale się na pasażera nie otwiera i wcale o niego nie zabiega. Jaką jest sztuką przewieźć więcej pasażerów wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych pociągów, przecież to byle głupi potrafi, żaden wysiłek temu nie towarzyszy.


@ Kflik

Na początek niech faktycznie obniżą ceny biletów w TLK o 30-40% jak zapowiadał niedawno imć pan Leonkiewicz, zbliżając się choćby do taryfy podstawowej na pociągi REGIO (nie mówiąc już w ogóle o konkurencji cenowej np. z Biletem Świętokrzyskim, Taryfą Podkarpacką, czy Połączeniem w Dobrej Cenie). Może wtedy ktokolwiek zacznie korzystać świadomie i celowo z pociągów pospiesznych na krótkich odległościach, bo jak na razie jeżdżą w ten sposób tylko kuleyaże, mikole, desperaci, dziwacy, posiadacze hojnych ulg ustawowych i ofiary losu zmuszone przez sytuację ;)
2015-05-05 16:24:01 Autor: az
---.limes.com.pl
@ G o r a l
Zwiększenie pracy przewozowej nie zawsze przekłada się na zwiększenie liczby pasażerów (niedawna informacja dotycząca SKMT). Łączenie tych dwóch pojęć jest z założenia błędne...
2015-05-05 16:29:08 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Wiesz co jest komiczne? Że jako zagorzały wieloletni hejter PICU poważnie zastanawiam się - oczywiście po debiucie - nad zasadnością inwestycji w papiery PKP IC. Patrząc po wynikach PKP Cargo może nie zarobiłoby się na wzroście wartości jego akcji, ale za to dywidenda była i wcale nie była symboliczna. A obecność na parkiecie jednak wymusza pewną politykę na zarządzie, z korzyścią dla udziałowców, nawet mniejszościowych.

Nie mówię tu o huraoptymizmie i inwestowaniu z marszu np. połowy portfela tylko w papiery PICU, ale pułap kilkunastu tys. PLN mógłby być sensownym.
2015-05-05 16:34:37 Autor: Kryniczanin
---.30.216.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W przyszłym roku mówiłem o plus 2mln po posprzątaniu CMK (choć w relacji do Katowic) i widzę, że być może zaniżyłem o jakiś 1 mln.
2015-05-05 16:41:33 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Ja sam wysłałem 6 osób pośpiechem i 8 w pendo w I kwartale, ale to nie z miłości do IC.
Nienawidzę IC tak jak Góral.
2015-05-05 16:46:36 Autor: Wojtacha
---.free.aero2.net.pl
w pociągach PKP IC robi się coraz bardziej tłoczno, w ostatnia sobotę Premium do Gdańska w jedynce wszystko zajęte, jak dalej będą bilety za półdarmo to pasażerowie ceniacy spokoju i wygodę szybko zrezygnują z klasy Premium.
2015-05-05 16:54:43 Autor: Kryniczanin
---.30.216.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
A tutaj projekt PO likwidujący busiarstwo/pks w wielu miastach np. w Krakowie z 60% busów nie wjedzie do miasta patrząc na ich wiek. W Krynicy podobnie. Nowy Sącz to nawet z 80%.


http://wyborcza.biz/biznes/51,100896,17860764.html?i=1&v=1&obxx=17860764&offset=19#opinions

Ja akurat spokojnie pierwsza rejestracja po zakupie nowego autka 24.01.2001 i benzyna

100% ekologii :-)
2015-05-05 16:59:10 Autor: Kryniczanin
---.30.216.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Ciekawe czy przed wyborami przejdzie :-)
2015-05-05 17:02:41 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Pewnie jako udziałowiec PICU nadal bym nie korzystał z jego pociągów, bo pewnych przyzwyczajeń w pewnym wieku zmienić się już nie da (a i naprawdę bardzo lubię to poczucie pozostawania w faktycznym i namacalnym kontakcie z rzeczywistością na pokładzie lokalnego kibelka, czego nie dają żadne inne pociągi, ba - nawet kiblowe interREGIO), ale wedle wszelkich prawidłowości dobrze zarządzany PIC powinien mieć niezłe perspektywy uzasadnionej ekonomicznie działalności. Co w dłuższym okresie ma szansę skutkować regularnie wypłacaną dywidendą. Co tu dużo mówić - nie pogardziłbym takową, o nie ;) Nawet za cenę teoretycznych strat na wycenie walorów w danym momencie, buforowanych co nieco ma się rozumieć np. przez portfel obligacyjny.
2015-05-05 17:03:31 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kryniczanin
Busiarze przejdą z diesla na CNG albo LPG i wjadą.
SM 42 i SZT też powinny dostać zakaz wjazdu.
2015-05-05 17:09:40 Autor: Kryniczanin
---.30.216.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@Kryniczanin
Busiarze przejdą z diesla na CNG albo LPG i wjadą.
SM 42 i SZT też powinny dostać zakaz wjazdu."
SZT mamy młode w zdecydowanej większości.

A busiarze - myślisz, że tak zarżnięte silniki ruszą na gazie :-)
2015-05-05 17:15:21 Autor: PetroF
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Uwzględniając, że jest to efekt Pendolino to jest to jak mówił klasyk [Admin: zmoderowano]
2015-05-05 17:52:37 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kryniczanin
Busiarze znajdą sposoby na ominięcie zakazu. Przedsiębiorcy są twórczy.
2015-05-05 17:54:36 Autor: Kryniczanin
---.30.216.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"@Kryniczanin
Busiarze znajdą sposoby na ominięcie zakazu. Przedsiębiorcy są twórczy."
Sam o tym myślałem

5 busów pod rogatki i przesiadka do autobusu 5 letniego np.
2015-05-05 17:57:27 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Małopolanin

Wiesz co jest komiczne? Że jako zagorzały wieloletni hejter PICU poważnie zastanawiam się - oczywiście po debiucie - nad zasadnością inwestycji w papiery PKP IC. Patrząc po wynikach PKP Cargo może nie zarobiłoby się na wzroście wartości jego akcji, ale za to dywidenda była i wcale nie była symboliczna. A obecność na parkiecie jednak wymusza pewną politykę na zarządzie, z korzyścią dla udziałowców, nawet mniejszościowych.

Nie mówię tu o huraoptymizmie i inwestowaniu z marszu np. połowy portfela tylko w papiery PICU, ale pułap kilkunastu tys. PLN mógłby być sensownym."
@G o r a l

Nie wiem jaka jest całkowita wartość twoich inwestycji, ale ja bym tego nie ładował pod korek. 2% wartości portfela, to maks. Z Cargo się akurat udało, a tutaj wcale tak różowo być nie musi :)
2015-05-05 18:41:54 Autor: pizel
---.icpnet.pl
Ciężko oceniać czy to jest sukces. Z jednej strony są oczywiste "plusy dodatnie", chociażby nowy tabor na części TLK/IC i dużo krótsze czasy przejazdów na części linii (ukończenie remontów), z drugiej strony "plusy ujemne": rzeź InterRegio i RegioExpress przymusiła tych, co nie mają Polskiego Busa ani własnego auta, do jazdy pociągami spółki PKO Intercity.
2015-05-05 19:14:41 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Nie wiem skąd autor wywnioskował, ze wzrost pracy przewozowej przełożył się na wydłużenie przejazdu przez klienta? Pracę przewozowa mierzy się w pociągokilometrach lub w pasażerokilometrach (oczywiście w ruchu pasażerskim),a w tym artykule nie widzę porównania ilości pasażerów do pracy przewozowej. Cieszy wzrost przewozów, ale powód do zadowolenia mają Balice. 10% r/r, a oferta IC jest śmieciowa. jadąc Krakowa do Wrocka drużyna konduktorska przez ponad 3 godziny pilnowała mnie abym nie pił piwa, życzę sukcesu:)
2015-05-05 20:01:52 Autor: MMM
---.iem.pw.edu.pl
W odpowiedzi na post Wojtacha:
"w pociągach PKP IC robi się coraz bardziej tłoczno, w ostatnia sobotę Premium do Gdańska w jedynce wszystko zajęte, jak dalej będą bilety za półdarmo to pasażerowie ceniacy spokoju i wygodę szybko zrezygnują z klasy Premium. "
Bardzo "mądre" wnioski wyciągasz - jest duża frekwencja - znaczy bilety za tanie, tja... Pracujesz w PKP może?
Jak jest duża frekwencja, to znaczy że należy zwiększać pojemność i liczbę pociągów, a nie podnosić ceny.
2015-05-05 20:33:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Akcyjna (tj. bezpośrednio akcyjna - bez TFI, choć i tu już od niedawna faktycznie symboliczna w oczekiwaniu na korektę, oraz III filaru) zerowa, generalnie wolę mniej, ale za to bez trzęsień ziemi w międzyczasie ;) Jednak nie wykluczam wejścia i bezpośrednio w akcje, a - jak to niejaki Warren B. radzi - raz, że warto inwestować z horyzontem co najmniej kilkuletnim, a dwa, co by inwestować w to, co się rozumie i niejako umie "pomacać".

Zważ, że obiektywnie patrząc - pod warunkiem sprawnego zarządu - PIC ma duże szanse na sukces. Na torach praktyczny brak konkurencji, iR wykoszone, wielkie mo(r)dernizacje głównych ciągów się powoli kończą, "coś" zaczyna się ruszać w kwestii przyjazności taryfy względem pasażera, tabor bądź co bądź jednak coraz nowocześniejszy, do tego kolosalna w stosunku do pracy przewozowej i udziału w rynku oraz dodatkowo sukcesywnie rosnąca dotacja w ramach PSC. Plus łaskawe oko wszelkich możliwych władz, od rządu po zarządcę infrastruktury włącznie. To są całkiem całkiem warunki do prowadzenia biznesu, co nie? W takich warunkach - przy dobrym zarządzaniu - firma powinna wykazywać raczej tendencje rozwojowe i tym samym bądź zapewniać regularną dywidendę, bądź mniejszy lub większy wzrost wartości walorów w czasie. Optymalnie oczywiście i jedno, i drugie ;)
2015-05-05 20:35:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Aha, bo bym zapomniał dodać - jest obecnie prawie na dnie ;-P
2015-05-05 21:08:45 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Goral

Jednak PR tez sie nie popisala ( w ostania sobote bilet turystyczny w KS nie jest honorowany )
2015-05-05 21:29:40 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
A nic "RK" nie napisze co działo się na stacji w Międzyzdrojach, jak to w niedzielne popołudnie tłum (nie pierwszy to raz zresztą), usiłował się dostać do pociągu PR Świnoujście - Szczecin Główny ?
Ludzie wracali znad morza w skrajnych warunkach, jak sardynki w puszce, niektórzy chcieli nawet przez okna wsiadać, (skąd my to znamy), ale się nie dało, bo pociąg nowy, jakby hermetyczny, okna się nie otwierają. Oj niedobrze że sytuacja ta powtarza się znowu, niedobrze...
2015-05-05 21:50:13 Autor: _
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Liczba pasażerów rośnie, a liczba sprawnych wagonów spada. Czy to jest normalne?

Może zapytajcie ich sami: jakub.karnowski@pkp.pl
piotr.rybotycki@intercity.pl
2015-05-05 22:03:09 Autor: wydajnie
---.238.96.14
Bardzo dobrze! Ludzie wracają do wagonów! A czy w kwietniu też jest przywidywany wzrost?
2015-05-05 22:30:02 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ stan

Nie jest honorowany turystyczny na IR.
W wersji tanszej - tylko na regio - jest honorowany.
Jakiś kolejny absurd. W praktyce można kupić turystyczny na regio i oddzielną dopłatę i tej dopłaty w KŚ nie pokazywać.

@huciński PL
Pewnie podstawili jeden EZT?
Na koneic długi weekendu?
Za takie rzeczy ktoś powinien przepraszać.
Powinny jechać 2xEZT chocby to były EN57.
Przez takie wpadki kolej w kraju umiera.

a PKP IC chyba nawet nie najgorzej sobie poradziło i składy były powydłużane. Jednak bez współpracy z przewoźnikami regionalnymi, przy wpadkach przewoźników regionalnych i przez utrudnianie życia przewoźnikom regionalnym (np. gorsze warunki finansowania niż ma PKP IC) i tak przszłości nie mają.
2015-05-05 22:49:47 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ stan & Kflik

Tu są szczegółowo opisane zmiany we wzajemnym honorowaniu od 1 maja:

http://kolejeslaskie.com/pl/news/257/honorowanie_biletow_%E2%80%93_zmiany_w_zapisach

I pełny wykaz z uwzględnieniem zmian:

http://kolejeslaskie.com/pl/pages/80/honorowanie-biletow-innych-przewoznikow-od-dnia-15122013-r


@ Kflik

Z punktu widzenia przeciętnego pasażera w województwie (generalnie - pasażera KŚ, lub pasażera pociągów regio PR) zmiana w zakresie zaprzestania honorowania turystyków/REGIOkarnetów w poc. KŚ nie ma większego znaczenia. Bardzo korzystną zmianą jest natomiast wprowadzenie pełnego honorowania biletów jednorazowych KŚ w pociągach regio PR na odcinkach wspólnych, bo sam przyznaj, że np. ostatni w dobie pociąg z Katowic do Rybnika (regio z Krakowa), w którym nie obowiązują bilety KŚ był grubym absurdem, podobnie obydwa kieleckie p. Zawiercie.
2015-05-05 23:00:40 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
honorowane są te na Regio więc nie jest najgorzej.

te przez CMK do Kielc to jak na razie sa też kiepsko wpisane w rozkład.
2015-05-06 03:22:43 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W przyszłym roku, kluczowa dla wzrostów będzie siatka ekonomiczna obsługiwana Flirtami i Dartami, tym bardziej, że to połączenia będą jak mniej narażone na ewentualną likwidacje, gdyż niektóre pomysł jak 3x Wrocław - Szczecin po nadodrzance, są z skazane na porażkę.

Zresztą, już widać pewną asekuracje i zmiany w planach - np, nocny Bystrzyca z Jelenie Góry do Lublina już jest planowany przez Katowice, nie Częstochowę Stradom, co pokazuje, że PIC nie zarykuje wejścia nocnym pociągiem w bez obsługi GOPu.
2015-05-06 07:44:45 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
3x Szczecin Wrocław to super pomysł! Ale TYLKO jeśli będzie uruchomione w współpracy z przewoźnikiem regionalnym, jako przyspieszony a częściowo może nawet z pozorem na każdej sytuacji. Wpisane w rozkład regionalnych a nie dublujące je.
Integracja taryfowa i rozkładowa to właśnie szansa na rozwój oferty.
2015-05-06 07:47:02 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
"z postojem na każdej stacji "
2015-05-06 08:17:24 Autor: Kflik
---.60.129.178
@G o r a l

to honorowanie biletów KŚ w PR ja bym wolał rozszerzone także na iR.
Co więcej: oczywiście w zamian iR powinny mieć jakaś formę dotacji od samorządu w formie np. zwrotu za stawki PLK.
Taka zmiana znacząco poprawiłaby ofertę tam gdzie są iR Giewont, iR Szyndzielnia...
2015-05-06 08:19:41 Autor: @G o r a l
---.itt.net.ua
Liniowe nie są honorowane w kieleckich, a od Gołonoga do Katowic to podstawa komunikacji.
2015-05-06 08:25:43 Autor: Authorek
---.tktelekom.pl
Skrócenie czasu podróży jest kluczowe dla popytu na usługi transportowe.
2015-05-06 08:53:02 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
W stosunku do tego dna, jaki IC obecnie prezentuje, każdy przyrost będzie robił wrażenie.
2015-05-06 09:40:30 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Kiedy bilet z przesiadkami przez internet? Wyrobią się do 2030?
2015-05-06 10:48:32 Autor: Kflik
---.60.129.178
Niech przekażą wszystkie dotowane do PRów to automatycznie pojawi się opcja zakupu biletu z przesiadką (bo w systemie PR jest taka możliwość) ;)

Przy okazji zamieni się je na osobowe (przyspieszone) a taryfe regio uczyni bardziej liniowa - przejazdy na dluzsze trasy zdrozeja.

Do takich zmian dodalbym jeszcze likwidacja pierwszej klasy a zamiast niej w skladzie bylyby wagony nie objete rezerwacja (co byloby wygodne dla osob jadacych na krotsze odleglosci ktorym rezerwacja tylko przeszkadza)
2015-05-07 15:31:18 Autor: mama
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
błagam o usunięcie tych stiułardów z pendolino w piątki co myslicie ze podrózny to debil i nieumie drzwi otworzyc tańsze biletyi zakup w pociągu
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony