Partnerzy serwisu:

Wiceminister Bittel oraz dyrektorzy UIC i UNIFE otworzyli V Europejskie Forum Taborowe

Jakub Madrjas 21.03.2018 937

Wiceminister Bittel oraz dyrektorzy UIC i UNIFE otworzyli V Europejskie Forum Taborowe
Andrzej Bittelfot. Łukasz Pater / Rynek Kolejowe
Dziś (21 marca) w Warszawie rozpoczęło się piąte Europejskie Forum Taborowe. Jak podkreślił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, który oficjalnie otworzył Forum, jest to największa konferencja o tej tematyce w naszej części Europy.
Tegoroczne Forum skupi się na kwestii nowych regulacji unijnych i wprowadzania pojazdów do obrotu, nowoczesnych rozwiązań napędowych wykorzystywanych w taborze kolejowym i perspektyw dla rynku. Specjalne debaty poświęcone będą nowoczesnym pojazdom wykorzystywanym w inwestycjach infrastrukturalnych oraz potencjałowi rynku wagonów towarowych.

Zbliżają się duże zakupy PKP Intercity

Jak poinformował na wstępie dyrektor TOR Konferencje – organizatora Forum – Jędrzej Puzyński, rynek taborowy w Polsce w 2017 roku zanotował wzrost względem poprzedniego roku. Przewidywany jest dalszy rozwój, wraz z rozpoczęciem największych zakupów przez PKP Intercity i Przewozy Regionalne. – Polska kolej zmienia się na naszych oczach dzięki środkom unijnym, ale – o czym nie wolno zapomnieć – także krajowym – dodał wiceminister Andrzej Bittel. – Intensywnie prowadzona jest wymiana taboru kolejowego. Chcemy, by kolej była bezpieczniejsza, szybsza i bardziej przyjazna dla pasażera – podkreślił.

Jak przyznał wiceminister, modernizacje szlaków i dalsze podnoszenie prędkości wymusza zakup taboru o prędkości maksymalnej większej niż 160 km/h. – Nie wystarczy dowieźć pasażera do celu, musi się to odbyć w odpowiednim standardzie. Do tego potrzebny jest dobry, nowoczesny tabor i inwestycje w zaplecza przewoźników – powiedział wiceminister, przypominając o programie inwestycyjnym PKP Intercity wartym ok. 8 miliardów złotych. To kwota większa, niż podawano wcześniej (7,3 mld zł). – Z tego ok. 7 miliardów zostanie wydana na zakup i modernizację taboru – wyjaśnił Bittel.

Najważniejsze międzynarodowe organizacje biorą udział w Forum

Otwarcie Forum uświetnili ważni goście zagraniczni. Jean-Pierre Loubinoux, dyrektor generalny Międzynarodowej Unii Kolejowej UIC zaprezentował rolę jego organizacji w obszarze standaryzacji produktów kolejowych na kontynencie. Jak podkreślił, kwestie zużycia energii i kosztów życia taboru są coraz bardziej istotne dla zamawiających tabor i prowadzących przewozy. Ale nie tylko. – W przyszłym, odnoszącym sukcesy, sektorze kolejowym linie kolejowe, dworce i tabor muszą mieć wysoki standard, który zaspokoi oczekiwania pasażerów dotyczące komfortu – przewiduje.

Ważne są nie tylko potrzeby klienta, ale również kwestie związane z bezpieczeństwem i niezawodnością przewozów. UIC proponuje jednolite standardy w europejskim sektorze kolejowym i apeluje o systemowe podeście do inwestycji.

Philippe Citroen, dyrektor generalny organizacji europejskiego przemysłu kolejowego UNIFE zaprezentował  jego wkład przy wdrożeniu jednolitego europejskiego obszaru kolejowego. Obaj podkreślali znaczenie inicjatywy partnerstwa publiczno-prywatnego Shift2Rail, która – jak podkreślił Citroen – jest obecnie jednym z najważniejszych tematów podczas rozmów na temat nowej perspektywy unijnej w Brukseli.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony