Partnerzy serwisu:

Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie

Jakub Madrjas 04.02.2021 56

arrow
arrow
Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Fot. CRRC
Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Węgry: Chińska lokomotywa z CRRC zaczęła testy w Europie
Wyprodukowana przez CRRC dla Rail Cargo Hungaria lokomotywa elektryczna Bison rozpoczęła testy w Europie.
Należący do Kolei Austriackich OBB węgierski przewoźnik Rail Cargo Hungaria wybrał chińskiego producenta CRRC Zhunzhou Locomotive na dostawcę czterech elektrowozów do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych i lokomotyw manewrowych w 2019 roku. Umowa z Chińczykami jest bardzo atrakcyjna, zakłada m.in. pełne, czteroletnie utrzymanie pojazdów, w czasie których sprzęt będzie formalnie przez RCH leasingowany. W październiku poinformowano, że pierwsza z lokomotyw jest już gotowa.

Zaczęły się testy

Transport do Europy odbył się w grudniu. Teraz Rail Cargo Hungaria informuje, że rozpoczęły się testy nowego taboru. Jak czytamy, sprawdzana będzie zgodność pojazdu z europejskimi i węgierskimi wymogami; testy posłużą też uzyskaniu dopuszczenia do eksploatacji dla pojazdu na europejskiej sieci kolejowej.

Testy statyczne i dynamiczne odbędą się Minden (Nadrenia Północna-Westfalia) oraz na torze testowym DB. Według planów, zakończą się w maju. Następnym krokiem będzie eksploatacja nadzorowana. Docelowo, Rail Cargo Hungaria chce użytkować Bisony na Węgrzech oraz w Chorwacji, Serbii, Rumunii, Macedonii, Grecji i Bułgarii.

Pierwsza lokomotywa z superkondensatorami

Przewoźnik w komunikacie prasowym chwali się, że będzie pierwszym w Europie operatorem "bezemisyjnych hybryd" w transporcie towarów. W rzeczywistości określenie lokomotywy jako hybrydowej jest na wyrost – Bison wyposażony jest w superkondesatory, które umożliwią ruch na końcowych odcinkach tras pozbawionych sieci trakcyjnej (last mile). Ładowanie superkondesatorów będzie możliwe zarówno na postoju, jak i podczas jazdy. Możliwy ma być także zjazd z odcinka, na którym zasilanie zanikło w wyniku awarii. Lokomotywa bez zasilania z sieci trakcyjnej przejedzie do dziesięciu kilometrów.

Technologia superkondesatorowa została zastosowana już pięć lat temu w zbudowanym przez Zhuzhou Electric Locomotive tramwaju.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony