W sobotę i niedzielę szykują się kolejne utrudnienia w warszawskim metrze. Pociągi na I linii nie będą zatrzymywać się na stacjach Świętokrzyska i Służew, co związane jest z montażem linii prowadzących dla osób niewidomych. Stacja Świętokrzyska na II linii funkcjonuje normalnie.
W ten weekend na kolejnych dwóch stacjach metra będą montowane linie prowadzące, wyznaczające bezpieczną drogę przejścia, wolną od przeszkód, dla osób z dysfunkcjami wzroku. W zeszły weekend montowano je na stacjach Natolin i Stokłosy. Mimo wyłączenia stacji z ruchu na peronach do późnych godzin w sobotę nie było widać żadnych prac. ZTM przekonuje jednak, że zamknięcie stacji jest konieczne. – Właściwe prace są prowadzone w nocy. Natomiast wiele elementów jest klejonych, a ten klej potrzebuje przynajmniej 12 godzin żeby dobrze związać. Zamknięcie głowic nic nie da bo ścieżki są montowane na całej stacji – przekonuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u.
W ten weekend prace obejmą kolejne dwie stacje I linii.W sobotę 8 czerwca, od początku kursowania pociągów, do niedzieli 9 czerwca włącznie zamknięte będą stacje Służew i Świętokrzyska. Pociągi będą przejeżdżać przez stacje bez zatrzymania. Utrudnienia nie obejmują nocnych kursów z piątku na sobotę oraz stacji Świętokrzyska na II linii, która przez cały weekend będzie funkcjonować normalnie.
Dla obsługi stacji Służew ZTM uruchomi linię zastępczą Z-5, która będzie kursować pomiędzy pętlami Metro Wilanowska i Metro Ursynów. ZTM uznał, że istniejąca komunikacja w centrum wystarczy i nie będzie uruchamiana linia zastępcza za zamkniętą stację Świętokrzyska.
Do końca roku linie prowadzące mają pojawić się w sumie na siedmiu stacjach I linii. W czasie kolejnych weekendów prace planowane są na Kabatach, Imielinie i Ursynowie. Zgodnie z przepisami do końca przyszłego roku w takie linie powinny być wyposażone wszystkie stacje metra.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
