Partnerzy serwisu:

Ważny odcinek Nadodrzanki bez prac. PLK unieważniły przetarg

Martyn Janduła 11.07.2017 5

Ważny odcinek Nadodrzanki bez prac. PLK unieważniły przetarg
KostrzynFot. Patryk, bazakolejowa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe poszukiwały wykonawcy prac na lubuskim odcinku linii nr 273 od Drzeńska do Kostrzyna. Zainteresowanie firm na kompleksową wymianę torowiska na górnym odcinku Nadodrzanki okazało się bardzo małe. W dodatku oferty znacząco przekroczyły budżet zamawiającego.
Prace miały sprowadzać się do kompleksowej wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na odc. Drzeńsko – Kostrzyn na Nadodrzance. To kolejne zadanie pochodzące z projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.

Kompleksowa wymiana nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza miała mieć miejsce w torze 1 w km 228,900-254,305 oraz w torze nr 2 w km 238,261-247,930. Wykonawca miał wymienić szyny wraz z przytwierdzeniem w torze nr 1 w km 254,807-255,040. Planowana była również przebudowa peronów, gdzie skorygowano by układy geometryczne na stacjach Kowalów, Laski Lubuskie i Ługi Górzyckie. Planowano do wymiany 28 sztuk rozjazdów, zaś do likwidacji zaplanowano 15 sztuk

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały budżet na to zamówienie w wysokości 118,1 mln zł brutto. Do przetargu stanęły dwa konsorcja, których oferty mocno przekroczyły kosztorys zamawiającego. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Schweerbau, które wyceniło prace na 173,9 mln zł brutto. Droższa oferta pochodzi z kolei od Colas Rail, który prace wycenił na 185,96 mln zł brutto. Polskie Linie Kolejowe poinformowały o braku możliwości zwiększenia kwoty przez do wartości oferty najkorzystniejszej i unieważniły postępowanie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony