Partnerzy serwisu:

Wasiak na Radzie UE: Liberalizacja tak, ale...

MIR 16.03.2015 131

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-16 09:15:21 Autor: haha
---.g-net.pl
A może Pani minister i Redakcja odniosą się do podsumowania, jakie wystawiła Polsce KE:

"Sprawozdanie krajowe - Polska 2015 r."

"W przeciągu ostatnich 25 lat niedoinwestowany transport kolejowy uległ znacznej degradacji; dochodziło do zamykania tras i ograniczeń ruchu kolejowego, pomimo priorytetowego finansowania ze środków UE. Ponadto, bardzo wysokie w porównaniu z innymi europejskimi państwami opłaty za dostęp do torów hamują rozwój tego środka transportu w porównaniu z transportem drogowym."

http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/csr2015/cr2015_poland_pl.pdf
2015-03-16 10:46:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
Minister Wasiak kolej regionalną w Polsce już rozwaliła gdy zajmowała inne stanowisko (przez próby oszczędzania przez likwidacje części połączeń - co jest absurdalnym pomysłem w przypadku kolej, która musi albo działać na 100% albo nie działać w ogóle) a teraz działa dalej w Europie....
2015-03-16 10:50:38 Autor: Kflik
---.60.129.178
@haha

opłaty za dostęp do torów do największy problem,
NIE TYLKO ich wysokość, ale sam sposób ich wyliczania - zwłaszcza na słabszych liniach.

Przykłady widać jak na dłoni:
Przecież to ABSURD, że jak przewoźnik na linii gdzie nie ma problemów z przepustowością jak uruchomi dwa razy mniej pociągów to płaci dwa razy mniej a żeby uruchomić dwa razy więcej musi płacić dwa raz więcej (zakładam brak zmiany czasu otwarcia linii kolejowej).

Albo np. CMK kontra 1 i 8.
Albo CMK jest za tania, albo 1 i 8 za drogie (skoro wielu forumowiczów narzeka na "kanibalizowanie" przez tańsze pociągi;)
2015-03-16 10:53:20 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Czy może być coś gorszego w poranny poniedziałek niż kolejny artykuł o radomskiej karykaturze ministry?
co by tu jeszcze spieprzyć ...
2015-03-16 12:51:56 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Podsumował takie gadki +Jonasz Kofta:
gadać każdy może, ..., ale nie oto chodzi, jak co komu wychodzi.

Ślaska miss wcześniej też skompromitowała się, wygłaszając swoje zdanie na temat współpracy ze związkami i małymi zakładami. To nie Polska, na swoje widzimisię.
Marysia gada, tylko czy wie co? Bo przecież zaprzecza sama sobie !!
2015-03-16 14:26:55 Autor: J.k.
---.tktelekom.pl
Pani Ministra rozwaliła przedsiębiorstwo Polskie Koleje Państwowe jak była dyrektorem Biura Ministra Syryjczyka, później rozwaliła nieruchomości kolejowe, a teraz to już dobija do dna transport kolejowy.
2015-03-16 15:48:14 Autor: Kryniczanin
---.181.115.74.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Kfilik

Popatrz się jaką drogą po doradztwie wiadomo kogo idzie Ukraina.

POdwyżka stawek dostępu o 25%

http://transport-kolejowy.wnp.pl/ukrzaliznycja-podwyzszy-oplaty-za-korzystanie-z-infrastruktury,246373_1_0_0.html
2015-03-16 18:46:15 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Należy pochwalić panią minister, że skrytykowała "zbyt ambitne cele redukcji gazów cieplarnianych w sektorze transportowym przyjmowane w UE".
W krajach Ameryki i Azji, które emitują 10x "gazów cieplarnianych" co jewroSojuz nikt się tym nie martwi.
Gdyby nawet emisja tychże gazów miała jakiś wpływ na zmiany klimatu (co oczywiście nigdy nie zostanie udowodnione), to przecie atmosfera Ziemi jest jedna ponad granicami politycznymi.
2015-03-16 20:56:39 Autor: haha
---.g-net.pl
Stefan:
Wiadomo że problem CO2 to tylko przykrywka dla wprowadzenia nowego podatku. Przecież unijna biurwa jest nienażarta jak Lucyfer. W ubiegłym roku w lipcu z podatku węglowego zrezygnowała Australia. Nie ma go w Chinach, nie ma w Indiach, nie ma w USA.

A tutaj ciągle słychać od różnych polnisze durniów jakie to dobrodziejstwo dla polskiej gospodarki.
2015-03-16 22:49:24 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Oj musiu, musiu :D

Aluzje do Niemców i gazy cieplarniane... dobre!

Skupmy się może na Polsce i EU. Jak skończą się umowy nowo zawierane umowy z marszałkami na 5 lat, to IV będzie już w Polsce obowiązywał. Być może da się jakoś przepchnąć, aby marszałkowie zlecali wykonywanie przewozów z wolnej ręki bez przewozów, nieco dłużej. No, ale z tym poolem taborowym to wypadałoby zacząć w przyszłym roku chociaż pozorować jakieś działania... Natomiast jeśli chodzi o połączenia dalekobieżne, to PKP IC na pewno poczuje oddech konkurencji na plecach! I to miażdżący! I bardzo dobrze, jak to firma nie upaść, a zostać sprywatyzowana tu musi się nauczyć konkurować! Na nic kłody PLK, PKP IC czy nawet UTK :D. Ileż można?

Nie jestem natomiast fanem rozdzielenie PKP LHS S.A. na dwie spółki od przewozów i od torów. A już na pewno nie włączenia szerokiego toru do struktur PLK. To nie jest dobry pomysł.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony