Partnerzy serwisu:

Wasiak: Dodatkowe sto milionów na kolej na Śląsku

MIR/Rynek Kolejowy 30.06.2015 173

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-30 12:32:34 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-30 12:37:36 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Dlaczego te inwestycje na Śląsku są dopiero teraz??? Większość linii doprowadzono do stanu agonalnego i teraz wielkie halo że się coś robi jak pociągi towarowe jeżdżą czasami objazdami 50-100 km dalej, a z osobowych wielu pasażerów zrezygnowało ze względu na słabe czasy jazdy. Najgorsze budynki dworcowe i najbardziej zaniedbane perony i zarośnięte stacje można znaleźć właśnie w województwie śląskim bo IZ Tarnowskie Góry jest kompletnie do bani i nie panuje nad dużą pajęczyną sieci.
2015-06-30 12:55:51 Autor: wwa
---.tktelekom.pl
Niech pani nie odpowie za linie Kraków - Katowice, restrukturyzację kolei razem z Adrianem. Może łaskawie posadzą was w jedne celi?
2015-06-30 12:58:29 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Takie pytanie do autora tego artykułu:

CYTAT: "Wasiak: Dodatkowe sto milionów na kolej na Śląsku"

Na co konkretnie zostanie przeznaczone te dodatkowe 100 mln??? Ani wzmianki o tym...
2015-06-30 13:26:56 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
PO w ciągu 8 lat wydłużyło czas jazdy Kraków - Katowice z około 75min (najszybszy pociąg) do około 150 min (teraz) i łaskawie rzuca ochłapy ha ha
2015-06-30 13:38:57 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kryniczanin
Targeo pokazuje z Krakowa Gł do Katowic Gł 81 km i 66' jazdy door to door.
Rozumiem, że jak są korki to może się zrobić i 2 razy tyle, ale nikt rozsądny chyba już nie jeździ pociągiem po tej trasie, zwłaszcza że "nie każdy mieszka przy dworcu kolejowym".
Ja trochę jeździłem 8 lat pociągami osobowymi między Krakowem i Katowicami i było już wówczas może niezbyt szybko, ale fajno dla MiKola - EN57: derma, pyrkocząca sprężarka, ślonskie dziołchy na pokładzie i dużo pociągów towarowych za oknem.


Jeździ
2015-06-30 13:54:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gubernator Kalifornii

Odpowiedź jest bardzo prosta - na nic, mamy wszak kampanię wyborczą i w dobrym guście jest obiecać wszystko wszystkim. Nawet wzajemnie wykluczające się obietnice są teraz w modzie, a PO, PiS, SLD, ba, nawet i Kukiz są w tej kwestii po jednych pieniądzach.
2015-06-30 15:00:56 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Najłatwiej jest klepać w klawisze bez znajomości podstawowych faktów. Nowy WPIK się proceduje w MIR i są tam zapisane linie w GOP-ie. Ale to na 100% kampania, bo przecież po wyborach PLK zrezygnuje z prowadzenia tych remontów. Za te dodatkowe 100 mln będzie można "zrewitalizować" 30-40 km toru. W bieżącym WPIK zrobiono (lub jeszcze robi się) w woj. śląskim głównie trasy pasażerskie. Gliwice-Katowice, Zawiercie-DG-Jaworzno, Rybnik-Chałupki, Kalety-Kluczbork, wiedenka do Częstochowy, "proteza koniecpolska", Gliwice-Pyskowice-Błotnica. Podejrzewam, że w nowym WPIK znajdą się śląsko-dąbrowskie typowe trasy towarowe, jak na przykład linie nr 141, 142, 171, 180.
2015-06-30 15:05:22 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Najłatwiej jest klepać w klawisze bez znajomości podstawowych faktów. Nowy WPIK się proceduje w MIR i są tam zapisane linie w GOP-ie. Ale to na 100% kampania, bo przecież po wyborach PLK zrezygnuje z prowadzenia tych remontów. Za te dodatkowe 100 mln będzie można "zrewitalizować" 30-40 km toru. W bieżącym WPIK zrobiono (lub jeszcze robi się) w woj. śląskim głównie trasy pasażerskie. Gliwice-Katowice, Zawiercie-DG-Jaworzno, Rybnik-Chałupki, Kalety-Kluczbork, wiedenka do Częstochowy, "proteza koniecpolska", Gliwice-Pyskowice-Błotnica. Podejrzewam, że w nowym WPIK znajdą się śląsko-dąbrowskie typowe trasy towarowe, jak na przykład linie nr 141, 142, 171, 180."
I te ochłapy mają imponować? Gliwice - Katowice nawet nie wyżebrano obiecanych 120km/h w zamian za rezygnację z moderny (to było słuszne). 30-40km toru Pszczyna - Rybnik, wielka inwestycja która odmieni cały Śląsk :-)
2015-06-30 15:07:20 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Jeśli mnie pamięć nie myli w 2006 mówiono o 140km/h na Zawiercie - Dąbrowa Górnicza więc sam widzisz jak wygląda rzeczywistość.
2015-06-30 15:47:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin

Codzienna kolacja za 1300-1500 zeta/każdych 2-3 członków rządu niestety sporo kosztuje w skali roku...
2015-06-30 15:49:15 Autor: rzemieslnik
---.146.78.96.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Sluszne posunięcie aby zlikwidować centrale CARGO w Krakowie. Przecierz to teraz jeden zaklad-Poludniowy.
A dla tych co narzekają, ze daleki, czy dlugi czas dojazdu do Katowickiego zakladu byli stworzony PDO ale skorzystali z niego tylko pracownicy fizyczni, którzy za marne pieniądze harowali na bankomaty...
2015-06-30 15:51:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin

A i rządowa fura na wodzie też nie pojedzie, a kierowca nie będzie pracował za miskę zupy jedynie...
2015-06-30 16:02:33 Autor: lider
---.dynamic.chello.pl
Katowice - Kraków
Długość trasy - 77 kilometrów
Czas jazdy - 2 godziny i 10 minut
2015-06-30 16:03:30 Autor: Jaxa
---.dynamic.chello.pl
Kiełbasa wyborcza.
2015-06-30 16:12:31 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Misia akurat wyskakuje z tym w czasie "wyjazdowego posiedzenia rządu w Katowicach". Czysty przypadek i brak związku z kampanią;-)
2015-06-30 16:13:57 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"I te ochłapy mają imponować? Gliwice - Katowice nawet nie wyżebrano obiecanych 120km/h w zamian za rezygnację z moderny (to było słuszne). 30-40km toru Pszczyna - Rybnik, wielka inwestycja która odmieni cały Śląsk :-)"
Ochłapy? To jest ok. 620 km toru w granicach woj. śl. Ciekawe ile by musiało być, żebyś nie nazwał tego ochłapem.

Gliwice-Katowice 120 zamiast 100 to 1,5 min szybciej dla TLK z postojem w Zabrzu. Poza tym nie przypominam sobie, aby ktoś obiecywał tam 120. Napisałem, że dodatkowe 100 melonów to dodatkowe 30-40 kmt. Nie, że to będzie całość nowych inwestycji w tory na terenie województwa...
2015-06-30 16:16:58 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Malopolanin

Codzienna kolacja za 1300-1500 zeta/każdych 2-3 członków rządu niestety sporo kosztuje w skali roku..."
Najpierw musiałbyś udowodnić, że oni takie kolacje jedzą codziennie za państwową kasę. No i chyba kalkulatora nie masz, bo kwota 1500*3*365 ma się nijak do 100 milionów na tory.
2015-06-30 16:20:24 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Jeśli mnie pamięć nie myli w 2006 mówiono o 140km/h na Zawiercie - Dąbrowa Górnicza więc sam widzisz jak wygląda rzeczywistość."
To też wychodzi ledwo minuta zysku, ale tutaj podobno temat jest jeszcze otwarty. Tzn. że mogłoby to być podniesione, ale za jakieś 2 lata.
2015-06-30 16:22:06 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Ochłapy? To jest ok. 620 km toru w granicach woj. śl. Ciekawe ile by musiało być, żebyś nie nazwał tego ochłapem.

Gliwice-Katowice 120 zamiast 100 to 1,5 min szybciej dla TLK z postojem w Zabrzu. Poza tym nie przypominam sobie, aby ktoś obiecywał tam 120. Napisałem, że dodatkowe 100 melonów to dodatkowe 30-40 kmt. Nie, że to będzie całość nowych inwestycji w tory na terenie województwa..."
Nie chce mi się głębiej szukać, może znajdę jak dobrze poszukam:

Odcinek z Gliwic do Sosnowca Jęzora to linia przecinająca centra kilku miast, silnie obciążona pasażerskim ruchem regionalnym i dalekobieżnym. Choć parametry projektowe większej jej części zakładają prędkości maksymalne od 90 do 120 km/h, obecnie między Gliwicami a Katowicami pociągi nie przekraczają 60 km/h, a w Mysłowicach zwalniają do 20 km/h.

http://podroze.onet.pl/linia-kolejowa-gliwice-sosnowiec-do-2015-roku/2erk2
2015-06-30 16:25:30 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Jaxa:
"Kiełbasa wyborcza."
Tu się zgadzam. Kiełbasą jest sposób i termin przedstawienia tej informacji. Nie podano żadnych konkretów oprócz chwytliwego hasła "100 milinów" (swoją drogą mnie się to kojarzy z obietnicami Wałęsy :D), a to nie jest tak, że dopiero teraz ktoś w PLK zaplanował takie czy inne prace. Przygotowywanie nowych projektów pod nowy budżet unijny i uzupełnienie tego robotami ze środków krajowych trwa już od dobrych 2 lat.
2015-06-30 16:31:27 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Zresztą Małopolanin efekty są tylko na Żelisławice - Opole, reszta to katastrofa choćby Opole - Gliwice czas jazdy katastrofa w 2000 Ex Barbakan 49min na przelocie ile dzisiaj Karkonosze? Ha ha Zawiercie - Sosnowiec zysk 0 do 60 sekund.

Jakby choć 1/3 Śląska zrobiono bym chwalił PO gdzie się da. A tak mamy może 10-15%.

Oczywiście z efektem czasowym pozytywnym.
2015-06-30 16:33:12 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Nie chce mi się głębiej szukać, może znajdę jak dobrze poszukam:

Odcinek z Gliwic do Sosnowca Jęzora to linia przecinająca centra kilku miast, silnie obciążona pasażerskim ruchem regionalnym i dalekobieżnym. Choć parametry projektowe większej jej części zakładają prędkości maksymalne od 90 do 120 km/h, obecnie między Gliwicami a Katowicami pociągi nie przekraczają 60 km/h, a w Mysłowicach zwalniają do 20 km/h.

http://podroze.onet.pl/linia-kolejowa-gliwice-sosnowiec-do-2015-roku/2erk2"
Ja tam nie widzę żadnej obietnicy 120. Zresztą nie ma czegoś takiego jak "parametry projektowe". Jest "prędkość konstrukcyjna", która w chwili powstania tamtego artykułu wynosiła 100 km/h, a obecnie wynosi 120 km/h.
2015-06-30 16:35:02 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
Spokojnie czekam jak premier Szydło przesunie owe 100 baniek na msze w intencji poprawy życia na Śląsku, w tym i uzdrowienia połączenia kolejowego Częstochowa - Wadowice...
2015-06-30 16:46:04 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Zresztą Małopolanin efekty są tylko na Żelisławice - Opole, reszta to katastrofa choćby Opole - Gliwice czas jazdy katastrofa w 2000 Ex Barbakan 49min na przelocie ile dzisiaj Karkonosze? Ha ha Zawiercie - Sosnowiec zysk 0 do 60 sekund.

Jakby choć 1/3 Śląska zrobiono bym chwalił PO gdzie się da. A tak mamy może 10-15%.

Oczywiście z efektem czasowym pozytywnym."
Co do Opole-Gliwice - Karkonosze lecą przez KK gdzie dopiero będą roboty, Ex Barbakan nie wiem którędy jeździł w 2000 r., ale od grudnia dla poc. TLK/IC przez Strzelce ma być Opole-Gliwice do zrobienia w 45 minut, Gliwice-Katowice bodajże w 22. Są tam jeszcze pewne babole do poprawy i dopracowania.
2015-06-30 16:52:19 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Co do Opole-Gliwice - Karkonosze lecą przez KK gdzie dopiero będą roboty, Ex Barbakan nie wiem którędy jeździł w 2000 r., ale od grudnia dla poc. TLK/IC przez Strzelce ma być Opole-Gliwice do zrobienia w 45 minut, Gliwice-Katowice bodajże w 22. Są tam jeszcze pewne babole do poprawy i dopracowania."
Przez Strzelce Karkonosze już jadą słabo słabo :-) Barbakan przez Strzelce gnał. Jakoś w latach 60 tam rekord Ślązaka wynosił 47min. Katowice - Gliwice 22min więc czas Bolka z 2000 z 1 min postojem w Zabrzu (łącznie 23).
2015-06-30 16:52:46 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin

A może Ty udowodnisz, że nie jedzą? ;)

No i skąd wziąłeś 1500*3? Obecny rząd i wszyscy wiceministrowie, sekretarze stanu, podsekretarze stanu i inne nikomu niepotrzebne opierniczające się na każdym kroku ministerialne urzędasy liczą chyba nieco więcej niż 6-9 osób (Twoje 3 x 2-3)? Samych "głównych" ministrów masz już 20 plus premiera. Przyjmijmy, że premier wpier... ośmiorniczki za nasze podatki sama i bardziej ekskluzywnie, a pozostali - dla równego rachunku - w dwójkach, wtedy mamy tak:

20/2=10 par x 1500 x 365 = 5 475 000 PLN rocznie
plus premier 1500 x 365 = 547 500 PLN rocznie

Nie chce mi się teraz szukać, ilu wiceministrów jest w poszczególnych ministerstwach, ale myślę, że finalnie spokojnie udałoby się dobić do tych 100 baniek...
2015-06-30 16:55:08 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin

Sorry, teraz zauważyłem. Wszak sekretarze stanu = wiceministrowie, więc należy tych "wyrzucić" z wyliczanki.
2015-06-30 17:09:51 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Przez Strzelce Karkonosze już jadą słabo słabo :-) Barbakan przez Strzelce gnał. Jakoś w latach 60 tam rekord Ślązaka wynosił 47min. Katowice - Gliwice 22min więc czas Bolka z 2000 z 1 min postojem w Zabrzu (łącznie 23)."
Nie jest możliwe pobicie tych rekordów bez wprowadzenia 160 km/h na omawianej trasie. Inwestycja "rewitalizacyjna" jest zgodnie z założeniami odtworzeniowa. Koszty pełnej modernizacji w tym przypadku byłyby niewspółmierne do efektów, bo pełnych 160 jak po stole i tak by się nie dało zrobić bez budowy nowej linii. Trzeba iść w kierunku ścinania rezerw, bo one blokują potencjał wielu tras. 3 min/100 km dla ekspresów jest obecnie fikcją w PLK. 4,5-5 min to standard. Co do Ślązaka z lat 60. - nie kojarzę zupełnie, co nie znaczy oczywiście, że nie mogło to mieć miejsca.
2015-06-30 17:22:48 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Maurycy +
Kościół w Polsce utrzymuje się z dobrowolnych datków wiernych, więc ani to śmieszne ani prawdziwe.
Nie wiadomo czy premierzycę Kopacz zastąpi Szydło, bo może wybuchnie III wojna albo skończy się z innego powodu demokracja i w ogóle nie będzie jej święta
2015-06-30 17:23:05 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Goral
"Codzienna kolacja za 1300-1500 zeta/każdych 2-3 członków rządu"

Zrozumiałem, że chodzi o to, że 2-3 członków rządu je taką kolację i tyle. Nie chce mi się wchodzić w takie dyskusje, bo z koleją nie ma to nic wspólnego i nie opiera się na faktach. Stawiasz tezę, której nie potrafisz udowodnić i żądasz udowodnienia zaprzeczenia tej tezy. W takie coś bawić się nie zamierzam.
2015-06-30 17:23:56 Autor: traveller
---.play-internet.pl
Obecnie czas Kraków-Katowice to równe 2 godz, czasem niektóre pociągi w rozkładzie schodziły już do 1.55 (np. IR Galicja). Jeżdżę regularnie i od czasu wprowadzenia impulsów ludzi jadących całą relację wyraźnie przybyło i nie są to masochiści ani mikole. Gdyby nowy tabor zbiegł się ze skróceniem jazdy, to bardzo szybko pociągi na tej trasie by się wypełniły, bo potencjał jest ogromny i wiele osób jest już zmęczonych nieprzewidywalnością autostrady - wystarczy jedna stłuczka i już na czas nie dojedziesz...
2015-06-30 17:26:57 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Nie jest możliwe pobicie tych rekordów bez wprowadzenia 160 km/h na omawianej trasie. Inwestycja "rewitalizacyjna" jest zgodnie z założeniami odtworzeniowa. Koszty pełnej modernizacji w tym przypadku byłyby niewspółmierne do efektów, bo pełnych 160 jak po stole i tak by się nie dało zrobić bez budowy nowej linii. Trzeba iść w kierunku ścinania rezerw, bo one blokują potencjał wielu tras. 3 min/100 km dla ekspresów jest obecnie fikcją w PLK. 4,5-5 min to standard. Co do Ślązaka z lat 60. - nie kojarzę zupełnie, co nie znaczy oczywiście, że nie mogło to mieć miejsca."
Ja analizowałem wszelkie cegły od 1946:-)

Co do rewitalek, Małopolanin doskonale wiemy, że w ciągu ostatnich 15 lat brutto 95% pociągów drastycznie spadło pozwalając na lepsze rozpędzanie i krótsze hamowanie. To mnie najbardziej zaskakuje np. długi odcinek z stałą v max po rewitalce a tutaj nawet nie zbliżamy się do rekordu. Pamiętasz jak jesienią gadaliśmy o 8 Kraków - Miechów i dopiero w tym roku czas jest lepszy (ponad 5 lat od końca głównych prac i podwyższenia szlakowej z 100 do 110) niż w 1992. W dodatku po przebudowie głównego hamulcowego - Tunelu...
2015-06-30 17:28:46 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Stefan banderą

"Dobrowolnego" Funduszu Kościelnego poruszać tutaj nie będę, bo to marne 120 baniek rocznie. Ale "nauka" katechezy za 1,3 mld rocznie? To są te dobrowolne datki? Do 1997 r. (mimo, że religia była już w szkołach od 1990) państwo nie dawało na to ani grosza. Nie wiem jak było przed wojną, bo do PRL-u odwoływać się nie będę (aczkolwiek tam na religię chodziło się do salek i ksiądz nie brał za to pensji).
2015-06-30 17:44:11 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Kryniczanin
Czas byłby jeszcze lepszy, ale do takiego Miechowa masz ponad 4,5 min rezerw na 100 km.
2015-06-30 18:03:29 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"@Kryniczanin
Czas byłby jeszcze lepszy, ale do takiego Miechowa masz ponad 4,5 min rezerw na 100 km."
24min do Miechowa to czysty czas z tego co pamiętam :-)
2015-06-30 18:21:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ traveller

Ludzi też jest więcej, bo jest PWDC. Od 23 czerwca dodatkowo dość mocno rozszerzone - wychodzi na to, że na mój wniosek, bo nawet i te nowe ceny praktycznie w 100% zgadzają się z moją propozycją wysyłaną nie tak dawno do PR ;)

Np. z punktu widzenia mieszkańca Mysłowic pociąg wlokący się ok. 2h, ale za to kosztujący 11 zł (nowa relacja w PWDC od 23.06.), jest nieraz lepszym rozwiązaniem od dojazdu do Katowic na UniBusa z ceną 3,80 zł (2,50 za busa) +14 zł za autobus i łącznym czasem w okolicach prawie 2h (Mce-Kce to ponad 20 min plus dojście na dw. PKS/pl. OMP).

Podobnie nowa relacja Jaworzno-Kraków (9,50 zł) ma szansę przyciągnąć co nieco ludzi do pociągów, przynajmniej tych ze Szczakowej i Ciężkowic.
2015-06-30 18:32:50 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin
Przecie państwo ukradło Kościołowi ziemię za PRLu (w mojej parafii 99.5% ziemi) i fundusz kościelny ma zrekompensować to czego złodziej nie może oddać poszkodowanemu, bo na ukradzionych gruntach miasto zzbudowało ulicę, urzędy a najczęściej sprzedało jak paser.
Likwidację religii w szkole popieram, ale razem z likwidacją MEN i wszystkich szkół państwowych.
Kiedyś miał ziemię to prowadził im szkoły
2015-06-30 18:37:55 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Góral
Każdy pociąg os.z Krakowa do Katowic gdzie p. Mysłowice?
Ile jest ich na dobę?
Kto je finansuje i uruchamia?
2015-06-30 18:38:49 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Ty chyba nie słyszałeś o komisji majątkowej. Zakończyła swoją działalność ponad 4 lata temu, ale procesy nadal trwają - w sądach. Przekręty przy jej działalności były zacne (na korzyść KK oczywiście). Twoje 99,5% to są dane z sufitu.
2015-06-30 18:50:04 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin
Nie słyszałem. Dane nie z sufitu, ino b.proboszcz podał w ogłoszeniach parafialnych. Parafia miała do 1945 bogatych kolatorów: Czartoryscy, Potoccy, Braniccy.
Dla każdego starego kościoła w Polsce historia jest podobna, ale Wyborcza o tym nie pisze..
2015-06-30 18:53:45 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Jest "socjalny" poziom oferty, 6 par, w tym jedna w bezpośredniej rel. Kraków-Rybnik-Kraków. Plus od Szczakowej do Krakowa dochodzi jeszcze "Orlik" z/do Częstochowy (jeżdżący p. Sosnowiec Maczki i Dąbrowę Górniczą Ząbkowice). Pociągi te są finansowane przez samorządy wojewódzkie, jak w całej Polsce.
2015-06-30 19:05:28 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
Wiem, że samorząd, ale który?
Przecie to przekracza tą absurdalną granicę woj.

@Malopolanin
Z tego co słyszałem, to lekcje religii są też elementem refundacji, ale tego akurat nie popieram. Z resztą sam na takich lekcjach zachowywalem się skandalicznie
2015-06-30 20:30:44 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
@Stefan banderą

Tak, tak - kościół utrzymuje się z "dobrowolnych" datków na zasadzie cennika parafialnego - po tysiaku za pogrzeb, ślub, chrzciny, komunie, tzw. wizyty duszpasterskie etc.
i oczywiście bez podatków...

lubię czytać takie pierdołki i słuchać kierowniczki brzeszczańskiej remizy strażackiej jak obiecuje Ateny zamiast Budapesztu nad Wisłą...
2015-06-30 21:02:23 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"@Stefan banderą

Tak, tak - kościół utrzymuje się z "dobrowolnych" datków na zasadzie cennika parafialnego - po tysiaku za pogrzeb, ślub, chrzciny, komunie, tzw. wizyty duszpasterskie etc.
i oczywiście bez podatków...

lubię czytać takie pierdołki i słuchać kierowniczki brzeszczańskiej remizy strażackiej jak obiecuje Ateny zamiast Budapesztu nad Wisłą..."
Za Ateny to podziękuj rudemu i następczyni. Ateny przy nich to małe piwo.
2015-06-30 21:27:51 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
@Kryniczanin

Oczywiście - Polska w ruinie...
2015-06-30 21:53:15 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Nie wiem, jak to jest faktycznie - tzn. czy Urząd Marszałkowski Woj. Małopolskiego, czy UMWŚl., ale teoretycznie te 2 urzędy wspólnie. Ewentualnie tylko krakowski - tj. w ramach wymiany pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez Koleje Śląskie i finansowanej przez UMWŚl. na linii Katowice-Oświęcim-Czechowice Dziedzice, która częściowo biegnie wszak przez teren woj. małopolskiego (odc. Oświęcim-Jawiszowice Jaźnik), a gdzie pociągów PR nie ma.
2015-06-30 22:08:58 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
Przed wyborami lepiej wygląda miliard niż sto milionów. Tak wygląda:

1.000.000.000

Mario, nie zaniżaj Ewie politycznego rozmachu. Idź na całość.

Obiecaj wszystko.
2015-06-30 22:23:07 Autor: ubawiony
---.adsl.inetia.pl
Artykuł jest o kolei, ale jacyś idioci piszą o finansach Kościoła katolickiego.
Administratorze czy nie czas zacząć banować idiotów?
2015-06-30 23:13:56 Autor: migdał
---.as24875.net
A co mnie obchodzą obiecanki pani Misi dla ślunzoków? Wybory idą, ona obiecuje wszystkim, to im też.
Ja w każdym razie sobie nie życzę, żeby płacone rzeze mnie odatki szły na cokolwiek n ślunsku. Ta samo jak na metro w Warszawie. Niech płacą sobie samiza te swoje inwestycje.
Wolałbym płacić podatki na swój region, w tym na lokalnych darmojazdów, a nie swietych gorników.

Zaraz Szydło do nich pojedzie i też coś obieca. Na zdrowie.
2015-07-01 08:08:08 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@ubarwiony
Przecie Maurycy +, głos z USA i wielu innych wybitnych myślicieli zgodnym chórem pieją, że za upadek kolei żelaznej w Polszy odpowiada KK.
2015-07-01 08:25:49 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"@Kryniczanin

Oczywiście - Polska w ruinie..."
W końcu mówisz z sensem i nie mijasz się z prawdą. Czas jazdy Kraków - Katowice jest porównywalny z czasem jazdy po zakończeniu II wojny światowej.
2015-07-01 09:08:51 Autor: rompap1954
---.dynamic.chello.pl
...a widziałeś naszą obecną"premierę"jak pada na kolana i całuje łapska watykańskiego "guru" Franciszka zwanego"papieżem...
2015-07-01 09:46:51 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ rompap1954

Akurat Franciszka zostaw w spokoju, myślę, że niejednemu polskiemu hierarsze ze świecznika nóż się otwiera w kieszeni, gdy go widzi... Np. niejakiemu Sławojowi L. G., he, he, he... ;)

@ Stefanek wiadomy

Za kolej akurat nie, ale na sekularyzacji dóbr kościelnych i zakonnych (wszystkich religii w PL, może poza najbardziej normalnymi z nich wszystkich protestantami, ale trudno się dziwić - nie dość, że mają żony, to jeszcze wywodzą się od porządnych pragmatycznych Niemców) moglibyśmy wszyscy sporo ugrać. Zresztą nawet sekularyzacja nie byłaby potrzebna, tylko związki wyznaniowe powinny mieć zakaz prowadzenia jakiejkolwiek działalności zarobkowej, interesującym rozwiązaniem byłaby również penalizacja poboru składek od wiernych i nakaz życia w absolutnym ubóstwie, tj. za kwotę poniżej 1$ dziennie.
2015-07-01 10:41:23 Autor: mech.
---.arbelon.com.pl
@JP

Jacku masz rację, niech dołoży jeszcze i Inflanty jak kiedyś Zagłoba podczas poselstwa w trylogii Sienkiewicza.
2015-07-01 10:59:40 Autor: Leniwiec
---.static.ip.netia.com.pl
Co do linii 137 na odcinku Katowice-Gliwice, to nawierzchnia jest w pełni przystosowana do prędkości 120 km/h na zrewitalizowanych odcinkach, sieć trakcyjna również jest przystosowana do takich prędkości. Barierą jest automatyka, po prostu SBL jest ustawiona na 100 km/h. Rozwiązaniem jest zbudowanie SBL od nowa albo przerobienie obecnej SBL na czterostawną (tańsze i mniej efektywne).

Wie ktoś może czy wjazd do Chorzowa Batorego od strony Katowic będzie w końcu "na wprost"? Obecnie "na wprost" jedzie się do Chorzowa, co jest patologią pozostałą po komunie.
2015-07-01 11:05:38 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post JP:
"Przed wyborami lepiej wygląda miliard niż sto milionów. Tak wygląda:

1.000.000.000

Mario, nie zaniżaj Ewie politycznego rozmachu. Idź na całość.

Obiecaj wszystko."
Przypomina mi raczej Laskowika i TAY:
- Tjaktoj zepsuty, koło nawaliło
- nie siej defektyzmu, są trzy dobre
- ale to jest to samo
- ale jak brzmi

Budżet, są trzy dobre, jak brzmi! A czy mld czy mln to i tak plebsowi nic nie mówi i na co to w sumie wystarczy. Ale dadzą (co, gdzie, kiedy?)!

Ostatnio czytałem bajkę wnuczce o sierotce Marysi i czasem przestawałem czytać w zamyśleniu (czemu?).
2015-07-01 13:06:26 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
sekularyzację dóbr kościelnych i zakonnych zrobił PRL, przez Kościół już nie prowadzi szpitali ani szkół, ino robi to państwo poprzez NFZ i MEN. Na jakim poziomie każdy widzi.. Poziom chyba nawet gorszy niż u PKP PLK i IC..
2015-07-01 14:40:20 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Ja bym taki pewny nie był, że nie prowadzi...

http://bonifratrzy.pl/index.php?option=18&action=articles_show&art_id=103&menu_id=18&page=4

http://www.fundacjaelzbietanki.cieszyn.pl/

http://szukaj.sluzbazdrowia.pl/Spzoz-szpital-im-sw-elzbiety/Katowice/Ul-warszawska-52/j31146.html

http://www.szpitalse.pl/
2015-07-01 14:44:10 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Ponoć jedna z lepszych szkół zawodowych tu u nas na południu, o bardzo dobrej wieloletniej renomie:

http://www.salezjanie.edu.pl/
2015-07-01 18:45:46 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@Goral
Zostało kilka wyjątków. Podkreślam, że Kościół jest największą i najstarszą na świecie instytucją prywatną
2015-07-01 23:03:09 Autor: prawy
---.adsl.inetia.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-02 08:53:25 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Podobno Pani Wasiak, Pan Karnowski oraz inni znamienici baksterzy robią wszystko by zrealizować dyrektywę Jakuba Bermana.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony