Partnerzy serwisu:

Warszawa: Zły stan kolejowego mostu. PLK negocjuje z nadzorem budowlanym

Jakub Madrjas 23.06.2016 38

Warszawa: Zły stan kolejowego mostu. PLK negocjuje z nadzorem budowlanym
Fot. Adrian Grycuk, wikipedia
Rozpoczęty przed rokiem remont mostu przy Cytadeli w Warszawie (Gdańskiego) przedłuży się. – Ekspertyzy dotyczące drugiego toru wykazały potrzebę rozszerzenie prac remontowych – przyznają PKP PLK.
Warszawski dodatek "Gazety Wyborczej" poinformował dziś, że "Most Gdański" się sypie, a jeden tor zamknął nadzór budowlany. W rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK przyznaje, że ekspertyzy dotyczące drugiego toru (remont pierwszego toru już się zakończył) wykazały potrzebę rozszerzenia prac remontowych. – Informacje te można było potwierdzić po rozpoczęciu prac na moście – zaznacza Jakubowski.

Prace na moście są elementem przygotowań do modernizacji czterech linii warszawskiego węzła kolejowego. Zaczęły się w połowie czerwca ubiegłego roku. Do wymiany jest niemal 3 km torów, ponad 1500 mostownic oraz prawie 700 podkładów na dojazdach do przeprawy. Wykonawca miał naprawić stalowe elementy przęseł, przyczółków oraz filary i wykonać zabezpieczenie antykorozyjne. Po remoncie prędkość na moście ma wzrosnąć z 40 do 60 km/h.

Pierwotnie warte 18 mln złotych prace miały zakończyć się we wrześniu. Niestety, remont – i związane z nim utrudnienia – przedłużą się. Wykonawca zrezygnował z dalszych prac z powodu znacznego zwiększenia spodziewanego zakresu. PKP PLK informują, że rozważają możliwość czasowego przywrócenia ruchu pociągów na niewyremontowanym jeszcze torze do czasu wykonania remontu po konsultacji z podmiotami odpowiedzialnymi za nadzór budowlany. – Obecnie, czasowe zmiany w kursowaniu pociągów dotyczą tylko kilkunastu z kilkudziesięciu pociągów, które każdego dnia przejeżdżają przez most. Planowana korekta od 1 lipca uwzględni rozkład jazdy pociągów kursujących przez Most Gdański – mówi Karol Jakubowski.

Most przy Cytadeli (zwany Gdańskim, taką nazwę ma biegnący obok most drogowy) nad Wisłą w Warszawie to konstrukcja stalowa, kratownicowa o długości 508 m. Każdego dnia przejeżdża nim około 130 pociągów pasażerskich oraz 40 pociągów towarowych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony