Partnerzy serwisu:

Warszawa Zachodnia: Przygotowania do budowy przejścia podziemnego

Jakub Madrjas 11.02.2021 2,9k

arrow
arrow
Warszawa Zachodnia: Przygotowania do budowy przejścia podziemnego
fot. Budimex
Warszawa Zachodnia: Przygotowania do budowy przejścia podziemnego
Warszawa Zachodnia: Przygotowania do budowy przejścia podziemnego
Na stacji Warszawa Zachodnia przy zachowanym ruchu pociągów postępuje budowa kładki i przejścia dla pieszych. Na budowie pracuje 500 osób i 150 jednostek sprzętu.  
PKP PLK informują o postępach prac przy modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Na czas budowy przejścia podziemnego oraz nowej kładki łączącej perony z Ochotą i Wolą, konieczne jest wyłączenie jednego z torów. – Niektóre pociągi mogą zatrzymywać się przy innych peronach, niż podane w rozkładzie jazdy. O możliwych zmianach informują dodatkowe komunikaty oraz informacje w gablotach. Informatorzy mobilni w przejściu podziemnym ułatwią orientacje w obszarze peronów Warszawy Zachodniej – podkreśla PLK

Prace na peronach

Na peronie nr 7 budowane są podpory kładki dla pieszych. Szeroki front prac przewidziano szczególnie w nocy, gdy jest znacznie mniejszy ruch pociągów. Zakres zmian wynika m.in. z trudnych warunków atmosferycznych, które wydłużają proces budowy. W obszarze Warszawy Zachodniej wykonano już większość fundamentów pod nową kładkę. Pracuje ciężki sprzęt m.in. palownice i koparki.

W kolejnym tygodniu rozszerzany zakres prac na stacji Warszawa Zachodnia będzie wymagał istotnych zmian w komunikacji od strony ul. Tunelowej. Zalecanym dojściem do stacji będzie kierunek od Alei Jerozolimskich. Wykonawca przygotowuje oznakowanie oraz szczegółowe informacje i rozmieszczenie planów z organizacją ruchu - podaje inwestor.

500 osób na budowie

Jak podaje z kolei wykonawca, firma Budimex, na budowie pracuje obecnie 70 podwykonawców i dostawców, 500 osób i 150 jednostek sprzętu. Budimex przeprowadził już roboty obejmujące m.in. niezbędne rozbiórki istniejących budynków, demontaże oświetlenia oraz przełożenia kolizji instalacji podziemnych. Trwają obecnie prace związane z przebudową peronów i budową nowego przejścia na poziomie +1 nad peronami. Funkcjonuje tymczasowe dojście do peronu 8 linii obwodowej – przesunięta została także o 200 m pętla autobusów ZTM na ulicy Tunelowej.

W ramach kontraktu Budimex zajmie się kompleksową przebudową około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieci trakcyjnej. Powstaną także nowe perony, a zadaszona hala dworcowa zostanie zmodernizowana tak, aby zapewnić pasażerom bardziej komfortowe warunki podróży – Przebudowa Warszawy Zachodniej to jedna z najbardziej ambitnych koncepcji infrastrukturalnych na kolei ostatnich lat – mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu. Węzeł Warszawa Zachodnia wprowadza i wyprowadza cały ruch kolejowy od strony południowej i Zachodniej do stolicy a prace wykonujemy cały czas pod czynnym ruchem kolejowym – dodaje Artur Popko.

Generalny wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych, w ramach których zajął się m.in. budową przejazdu technologicznego między peronami 2 i 7, wykonywaniem pali fundamentowych pod posadowienie kładki dla pieszych na peronie 2 i 7 oraz robotami związanymi z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu na ul. Tunelowej. W ostatnim czasie na budowie trwały także prace związane z przygotowaniem tymczasowego dojścia do peronu 8, budową: tymczasowej pętli autobusowej, murów dla ścian szczelinowych oraz demontaże związane z budową peronów.


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony