Partnerzy serwisu:

Warszawa: Ostatnia prosta do zamknięcia linii grodziskiej

Martyn Janduła 14.08.2017 4,1k

Warszawa: Ostatnia prosta do zamknięcia linii grodziskiej
Fot. PKP PLK
Polskie Linie Kolejowe informują, że wykonawca jest już na ostatniej prostej z pracami przygotowawczymi do rozpoczęcia modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. – Prace przebiegają planowo, nie mamy żadnych opóźnień – podkreśla zarządca. Oznacza to, że 3 września pociągi regionalne i SKM przestaną kursować na tej trasie.
Przed przystąpieniem do modernizacji linii aglomeracyjnej nr 447 z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego, PKP Polskie Linie Kolejowe zleciły wykonawcy przeprowadzenie w dwóch etapach prac przygotowawczych. Etap pierwszy obejmuje roboty związane z wykonaniem przejść podziemnych pod torem nr 1 linii kolejowej nr 1, z kolei etap drugi obejmuje prace przy obiektach pod torem nr 2.

Prace przygotowawcze powoli się kończą

– Prace wykonywane w etapie pierwszym zakończyły się zgodnie z harmonogramem i w zaplanowanym terminie rozpoczęliśmy etap drugi, a tym samym zamknięcie toru nr 2 – informuje Łukasz Kwasiborski z biura prasowego PKP PLK. – Prace w etapie drugim przebiegają zgodnie z planem, a ich realizacja zbliża się do końca – dodaje.

Całkowite dwutorowe zamknięcie linii kolejowej nr 447 na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki zaplanowano od 3 września. Wszystko wskazuje na to, że termin ten zostanie utrzymany. Wówczas wykonawca zabierze się za gruntowną przebudowę torów na długości 22 km. Ten etap prac potrwa 12 miesięcy. – Obecne prace przebiegają planowo, nie mamy żadnych opóźnień – zapewnia Kwasiborski. Wyjaśnia, że w chwili obecnej wykonawca realizuje segmenty przejść podziemnych pod torem nr 2, które zgodnie z planem powinny być gotowe do 2 września. – W tym momencie wykonawca jest na etapie wykonywania płyt stropowych – zaznacza.

Przygotowania do zamknięcia linii grodziskiej trwają nie tylko w związku z zabezpieczaniem obiektów inżynieryjnych, ale także w zakresie materiałów, które będą niezbędne do modernizacji infrastruktury. Jak podają PKP PLK, część materiałów, jak tłuczeń, szyny, podkłady, została już dostarczona na miejsce składowania na terenie budowy. – Wraz z rozwojem prac, materiały będą później dostarczane na bieżąco – informuje pracownik biura prasowego.

W imię celu

Inwestycja, jak zapewnia prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel, znacząco ma poprawić dojazd mieszkańców aglomeracji warszawskiej do stolicy. Według deklaracji, pociągi jeżdżące obecnie z prędkością 80 km/h będą mogły przyspieszyć nawet do 120 km/h. – Skróci to podróż o pięć minut – zapewnia Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Nie jest to co prawda dużo, ale prace pozwolą na poprawę przepustowości linii i podwojenie liczby pociągów – dodaje.

Celem prac na dwudziestodwukilometrowej linii jest zwiększenie niezawodności i punktualności przejazdu oraz lepsza obsługa pasażerów, w tym dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. W ramach inwestycji powstaje już także nowy przystanek Parzniew, który obsłuży mieszkańców tej miejscowości a także część Pruszkowa.

Przez rok autobusem

Na czas rocznego zamknięcia linii kolejowej nr 447 zaplanowano zorganizowanie autobusowej komunikacji zastępczej. Gminy otrzymają dedykowane linie, którymi mieszkańcy mają w sprawny sposób dostać się do Warszawy. Autobusy mają podjeżdżać na przystanek co 15 minut. Ostateczny kształt zastępczej komunikacji autobusowej wraz z zaprezentowaniem poszczególnych tras przebiegu został zaprezentowany na specjalnie poświęconej temu konferencji z udziałem ZTM Warszawa i Kolei Mazowieckich. Szczegóły dotyczące rozwiązań co do komunikacji zastępczej, podawaliśmy tutaj. Ułatwieniem ma być przede wszystkim 6 km nowego buspasa w ciągu Al. Jerozolimskich. Z kolei tutaj pisaliśmy, kto zapewni autobusy za SKM Warszawa.

Po zakończeniu modernizacji infrastruktury torowej, wykonawca przystąpi do realizacji ostatniego etapu prac. Polegać on będzie na demontażu konstrukcji odciążeniowych oraz na pracach wykończeniowych. Wszystko to odbywać się będzie przy wznowionym już ruchu kolejowym. Wykonawca będzie miał na to od 3 do 4 miesięcy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony