Partnerzy serwisu:

Warszawa Główna na nowo: lepsze przesiadki

wu, Transport-publiczny.pl 31.01.2015 289

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-01-31 09:47:49 Autor: Jako
---.dynamic.chello.pl
A może już dość tego egocentryzmu. Jak zwykle w Warszawie to, w Warszawie tamto, a gdzie wschodnia Polska?
2015-01-31 10:05:01 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Do linii obwodowej nie włączą (i tak to był dziwny pomysł), a wariant "północ-południe" uznano (bardzo słusznie) za korzystniejszy. Jaki jest więc sens odbudowy tego ogryzkowego dworca? Porażka stacji końcowej na lotnisku nikogo nic nie nauczyła? Przecież pociągi do niego dojeżdżające będą się robiły prawie puste od Zachodniego. Zamiast tego lepiej byłoby przenieść peron 8 Zachodniego jak najbliżej reszty stacji. Koszt podobny a pożytek dużo większy. Wtedy pociągi Okęcie-Modlin można by puścić przez Gdański zamiast pchać przez średnicę z 10 minutowymi postojami na Centralnym, a jednocześnie przesiadka na Zachodnim byłaby wygodna.
2015-01-31 10:54:57 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Generalnie to nic się nowego w koncepcji tego dworca nie dzieje. Odtworzy się stan z 1995r. tylko użyje się nowoczesnych technologii budowlanych. A mając je do dyspozycji , myślę że pierniczeniem jest niemożność włączenia się w linię obwodową. Uważam że jest to jedyna okazja aby to dobre rozwiązanie wprowadzić w życie. Pociągi od strony Nasielska uczyniłyby z W-wy Zachodniej i Głównej naprawdę atrakcyjny i przyszłościowy węzeł komunikacyjny. Jeżeli nie zrobi się tego teraz to już nigdy , i sprawa zostanie przesrana.
2015-01-31 10:57:42 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Jako:
A nowa sieć tramwajowa w Olsztynie to co?
A rozbudowa sieci trolejbusowej w Lublinie to co?
2015-01-31 11:23:45 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Jako
O jakim egocentryzmie mówisz ? Pytasz gdzie wschodnia Polska. Odpowiadam. Wyjechała do Warszawy.
2015-01-31 11:49:46 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Znakomitym pomysłem jest: "Plany zakładają m.in. przedłużenie peronów Warszawy Ochoty na drugą stronę Towarowej i stworzenie tam dodatkowego wejścia".
Nie zapominajmy jednak, że istniejące co najmniej 30 lat po wschodneij stronie Towarowej zejście na peron zostało przez to samo PKP zlikwidowane.
2015-01-31 11:51:07 Autor: Maciek
---.adsl.inetia.pl

Maciek
Ktoś wie, gdzie znajduje się oryginał tego obrazka, w rozdzielczości pozwalającej coś rozczytać?
2015-01-31 12:06:38 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Moim zdaniem linia obwodowa straciła sens wraz z budową II linii metra. Znacznie lepszym pomysłem jest stworzenie linii łączącej południowo-zachodnio-północne rejony aglomeracji.
Jadące z lotniska pociągi do Legionowa jechałyby tą nową linią, a jadące do Sulejówka jeździłyby przez Śródmieście.
Niestety Warszawa Zachodnia jest słabo skomunikowana, aż prosi się by wzorem Krakowa Głównego pod peronami przebiegały tory tramwajowe, które łączyłyby Wolę (ul. Kasprzaka) z Ochotą i Mokotowem.
Oczywiście słowem skandal można nazwać decyzję polegającą na uczynienie stacji lotniskowej stacją czołową a nie przelotową na kierunku Piaseczno-Radom, co zapewniłoby znacznie lepszą obsługę pasażerską.
2015-01-31 12:14:33 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Czy przy okazji modernizacji WWK myśli się o KDP? Na który dworzec miałyby jeździć pociągi?
Wykop linii średnicowej można spokojnie poszerzyć dla dwóch kolejnych torów zastępując nachylone trawiaste skarpy pionowymi ścianami oporowymi. Najwięcej problemów jest na ostatnich kilkuset metrach, na samym wlocie na dworzec Centralny - poczynając od okolic ul. Żelaznej
2015-01-31 13:25:57 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Jan
Linia obwodowa jest potrzebna choćby ze względów technicznych i w sytuacjach awaryjnych. Z takimi będziemy mieli do czynienia w czasie tej przebudowy. 2 linia metra to ważny element komunikacyjny w Wa-wie , i potrzebny niezależnie od wszystkiego. Natomiast tramwaj pod dw. Zachodnim był już jakoś rozważany. Polecam stronę SISKOM , tam gdzieś Pan to znajdzie. W zakładce kolej , mała linia obwodowa. ( tak mi się zdaje). A co do KDP to niech się Pan nie łudzi. Droga daleka , noc taka ciemna... Jak śpiewał klasyk.
2015-01-31 13:33:53 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Jan
Strona SISKOM , zakładka kolej , dworce warzszawskie , W-wa Zachodnia.
2015-01-31 13:37:34 Autor: pistolet_prezesa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Jan
Co do stacji na Okęciu - 100% zgody. Ta stacja powinna być stacją przelotową na linii nr 8. Wystarczyło nieco odgiąć linię w stronę lotniska, a wtedy mogłyby się zatrzymywać tam wszystkie pociągi jadące w stronę Piaseczna/Warki/Radomia. A tak mamy kolejny bubel komunikacyjny na dziesięciolecia, tak jak w przypadku chociażby stacji metra Ratusz-Arsenał, która miała być pod pl. Bankowym.

A teraz kolejny bubel szykuje się przy stacji II linii metra Wola Park - wg obecnych planów, żeby się przesiąść na pociąg, będzie trzeba drałować na piechotę dobre 0,5 km. Może jeszcze ktoś zawczasu pójdzie po rozum do głowy...
2015-01-31 14:01:43 Autor: RuruMaHobi
---.centertel.pl
Bardzo dobry układ ma Berlin Hbf - tj. skrzyżowanie szlaków wschód - zachód i północ - południe. Ale w Warszawie chyba nie da się tego zrobić albo byłoby bardzo drogie.
2015-01-31 14:49:27 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
Fajnie się czyta komentarze podobne do tych, które pisałem 2 lata temu odnośnie stacji na lotnisku, ze powinna być przelotowa. Tylko, ze wtedy wszyscy krytykowali taka koncepcję pisząc "że za drogo", "po co?" itp. Skutki tego będą takie, ze przepustowość na odcinku Warszawa Służewiec - Warszawa Zachodnia bardzo się zmniejszy i znów będzie płacz i narzekanie "trzeba było zrobić przelotowy tunel".
2015-01-31 15:32:23 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
W odpowiedzi na post beblin:
"@Jan
Strona SISKOM , zakładka kolej , dworce warzszawskie , W-wa Zachodnia."
@beblin, Dziękuję. Wiem, projekt istnieje już od dawna z tym, że nawet modernizacja Dworca Zachodniego i przebudowa peronów nie zachęca decydentów do skorzystania z okazji by ten tunel tramwajowy wykonać. Dworzec Zachodni istnieje w tym kształcie już 80 lat - następna okazja do zrobienia czekoś pożytecznego będzie na przełomie wieku XXI i XXII ?
2015-01-31 15:41:35 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Jan
O to chodzi że ona nadarza się teraz. Ale tu potrzeba jakiejś wizji. Tego brakuje , a szkoda , bo to są gotowe pomysły. Niestety... Jak śpiewał klasyk. (-;
2015-01-31 17:54:39 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Dalej jestem zdania, że odtworzenie Głównej jest niepotrzebne jeśli tylko na średnicy lokalnej usunie się wąskie gardło jakim są długie postoje na przystanku Śródmieście. Nie ma powodu do dyskryminacji linii radomskiej i ograniczenia jej penetracji do pl. Zawiszy.
2015-01-31 18:14:32 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@życzliwy
Dworzec Główny byłby tym czym jest Wileński dla linii Tłuszczowskiej. Kiedyś zresztą tak było. Nie dyskwalifikowałbym pomysłu. A średnica.. obaj wiemy że to nie jest prosta sprawa. Jeżeli przy placu Zawiszy zorganizuje się węzeł przesiadkowy , tylko z głową , to ma chyba rację bytu.
2015-01-31 19:50:20 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@berlin
Dw. Wileński znajduje się w miejscu, w którym nie ma innej stacji kolejowej. Dodatkowo jego znaczenie rośnie w związku ze stacją metra. Tymczasem Główny jest tuż obok Ochoty i nie stworzy żadnej nowej oferty przewozowej, a celem jego uruchomienia jest jedynie odciążenie średnicy. Dużo lepszą metodą na odciążenie średnicy jest kierowanie pociągów liniami 20, a w przyszłości także 509, które są słabo wykorzystane. Nie wszyscy chcą i potrzebują jechać przez Śródmieście, a Gdański też jest ważnym i dobrym punktem przesiadkowym.

2015-01-31 20:37:27 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@busiarzewon
No tak ,niby racja , ale stacja metra jest tam od niedawna , a dworzec był zawsze oblężony. Myślę że w aglomeracji warszawskiej każda opcja przyjmująca pasażerów jest dobra , łącznie z wykorzystaniem linii 509 i 20. Dworzec Główny postrzegam jako kolejną alternatywę dla podróżnych. Pamiętam ile osób przyjeżdżało na niego z linii radomskiej kiedy jeszcze działał. Uważam że karygodnym błędem była jego likwidacja. I dziś kiedy jest szansa na jego odrodzenie , powinno się ją wykorzystać , najlepiej jak się da.
2015-01-31 20:39:30 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@busiarzewon
BEBLIN, a nie BERLIN , Brachu. (-:
2015-01-31 22:21:31 Autor: d3
---.158.218.120.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Prezentacja rojeń - ciąg dalszy, wyjaśniam, wjazd z linii 20 na Główny był od czasów carskich wystarczy odbudować łącznicę to w żaden sposób nie koliduje przejazdem na linę 8, tylko po co ten dodatkowy przejazd, po co ludzie z Radomia mają jechać na północ Warszawy jak tam wszystkie miejsca pracy zajęte przez tych z Legionowa i Działowa, dodatkowym problemem jest próba przeniesienia toru wyjazdowego w kierunku zachodnim na wiadukt, projektanci idioci usiłują zrobić dodatkowe zakręty wraz z podjazdem pod górkę na wiadukt o spowoduje stratę czasu i dodatkowe zużycie energii na najważniejszej linii dalekobieżnej w kraju a wszystko to z powodu paru kibelków z trasy Radomskiej które mają być przepchnięte na linę 20..
Co się tyczy trasy wjazdowej do centrum to uważam że dodatkowa para torów po stronie północnej jest niezbędna a nawet dodatkowy uniwersalny tunel po północnej stronie Centralnego.
2015-01-31 22:37:51 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@d3
O tej parze dodatkowych torów czytam już nie pierwszy raz. Zastanawiam się tylko w jaki sposób włączyć je do układu torów na Zachodnim. Że niby tak jak na Główny tak ?. Tylko że koniec byłby dalej. Takie plany też już gdzieś widziałem. Na dzień dzisiejszy to za poważny temat. Nikt na to nie pójdzie. Raczej stanie na tym Głównym. Więc jak już tak ma być , to niech będzie najlepiej jak można. Chyba że stanie się cud i zdecydują się kopać , też bym tak chciał , ale... znowu klasyk zaśpiewa : Droga daleka , noc taka ciemna...
2015-01-31 22:50:00 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Po za tym. I to już do wszystkich. Kolej w komunikacji stołecznej nie jest jedynym, a tylko jednym z elementów . Na pewno ważnym ,ale musi być kompatybilna z innymi środkami transportu , a na dodatek są jeszcze koszta które trzeba ponosić na ich rozwój. Rozumiem ze to forum jest kolejowe , i jak słusznie zauważył kolega d3 snuje się tu rojenia. Ale rzeczywistość jest bardziej skomplikowana. No ale cóż , pomarzymy sobie to przecież nic nie szkodzi.
2015-01-31 23:31:37 Autor: zyczliwy
---.dynamic.chello.pl
W końcu to technika, więc spróbujmy troch policzyć. Powiedzmy, że na średnicy po modernizacji uzyskamy (z rezerwami) następstwo 2,5 minutowe. Daje to 24 pociągi na godzinę, czyli 10 tysięcy osób. Od zachodu wchodzą trzy linie, czyli mają średnio po osiem na jedną. Częstotliwość 7,5 minuty na każdej. Za mało? Nie sądzę. Po wschodniej stronie jest jeszcze lepiej, bo Tłuszcz jest w ilościach śladowych.
2015-02-01 17:51:11 Autor: Lynx
---.play-internet.pl
@życzliwy
A ja jestem za dyskryminacją wszystkich kierunków i kończeniu biegu wszystkich KMów (a'la paryski RER) na Dw. Wschodnim i Zachodnim, a na średnicy tylko SKM dojeżdżający do pierwszych miejscowości graniczących z Warszawą (Otwock, Pruszków, Sulejówek, Piaseczno, Legionowo)+ SKM obwodowa Dw. Wschodni-Okęcie
2015-02-01 19:47:35 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
@busiarzewon Co to za pomysł, żeby kierować pociągi z linii radomskiej na Gdański??? Komu z Radomia, czy Warki będzie się chciało jechać na Gdański, żeby się przesiadać w drodze do Centrum??? Z resztą dw. Gdański wcale nie jest dobrym węzłem przesiadkowym. Pasażer, który tam wysiada, żeby dojechać do Centrum ma do wyboru zasadzie tylko i tak już zatłoczone metro. Nikt nie pomyślał, żeby bezpośrednio z peronów zrobić wejścia na wiadukt ul. Andersa, gdzie jest przystanek tramwajowy. Budowa dw. Głównego jest jak najbardziej uzasadniona ponieważ jest on blisko Centrum, do tego z dobra komunikacja miejską.
2015-02-02 02:05:06 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mając 5 lat na remont i gigantyczne pieniądze może by jakiemuś kolejowemu tępakowi przyszło w jakimś przebłysku inteligencji do głowy, że W KOŃCU wypadałoby przedłużyć od dawna postulowany odcinek Zachodnia - Główna aż do linii metra? Takie to trudne wybudować kawałek tunelu który zwiększyłby przepustowość zachodniej połówki linii średnicowej?
2015-02-02 09:58:03 Autor: Trepanowski
---.dynamic.chello.pl
Warszawa Zach. niedługo ma być przebudowana, więc powinni cofnąć jej perony w kierunku Śródmieścia i zrobić łącznicę pomiędzy linią obwodową a torami do Głównego. Ten ósmy peron jest jakimś żartem nadającym się do filmu Barei.
2015-02-02 21:01:48 Autor: Zochan
---.static.ip.netia.com.pl
Te Ósmy peron to jest od niedawna kiedyś zwał się Warszawa Wola.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony