Partnerzy serwisu:

Warsewicz: Strategia 2K nada dynamizm polskiej kolei

ez, Rynek Kolejowy 15.05.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-05-15 16:27:22 Autor: krakowiak1111
---.hist.uj.edu.pl
Oto himalaje obłudy....


Warsewicz krytykuje miotłę partyjną, a jego jedyna szansa na stołek na kolei to.... własnie miotła partyjna, bo tylko ona jest w stanie przywrocic go na jakis kolejowy stolek.

Troche problem, troche dylemat, bo Warsewicz reprezentuje sluszna opcje, bo PiS, ale z drugiej strony - porazka PO w wyborach sprawi ze Malinowski wyleci, a jako prezes IC sprawdza sie znakomicie.

Wniosek? Kazda partia mowi ze nie bedzie karuzeli stanowisk po wyborach, a i tak jest.

Jak nie kijem to pałką. Ten kraj musi upasc.
2013-05-15 16:41:44 Autor: pragmatyk
---.ip.netia.com.pl
Polskiej kolei potrzebne są:
a) liberalizacja rynku kolejowego
b) zwiększenie liczby połączeń
c) konkurencja

KOLEJ REGIONALNA: zakaz tworzenia spółek kolejowych przez samorządy, \"odsamorządowienie kolei\" poprzez powołanie Narodowej Agencji Transportu Kolejowego, która będzie ogłaszać przetargi na obsługę tras w polskich regionach - do przetargów dopuszczani będą tylko przewoźnicy prywatni. Samorządowy tabor do poolu taborowego - spółki skarbu państwa PKP Tabor. Podział PR-ów na 3 konkurujące ze sobą podmioty i ich prywatyzacja: najlepiej giełdowa, muszą jednak do niej przez 3-4 lata dojrzeć. Stopniowe obniżenie stawek za dostęp o nawet 100% przez dekadę.

KOLEJ DALEKOBIEĹťNA: prywatyzacja giełdowa PKP Intercity, preferencyjne obniżone o 200% stawki za dostęp dla przewoźników dalekobieżnych w celu przyciągania konkurencji i obniżki cen, rozpoczęcie budowy kolei dużych prędkości - nie mam tu jednak na myśli tylko Y i CMK, ale cały system budowany do 2045 roku obejmujący także linię Warszawa-Radom-Lublin-Rzeszów, północną CMK przez Płock, Włocławek, Toruń, Grudziądz, KDP Południe z Wrocławia do Rzeszowa, KDP Zachód z Wrocławia do Szczecina przez Poznań i Gorzów. Narodowa Agencja Transportu Kolejowego ma ogłaszać przetargi na obsługę linii dalekobieżnych.+

KOLEJ TOWAROWA: prywatyzacja giełdowa PKP Cargo, reforma LHS poprzez przekazanie tras zreformowanej peelce i wpuszczenie przewoźników prywatnych, preferencyjne obniżone o 200% stawki za dostęp dla przewoźników oferujących przewozy \"tiry na tory\". Stopniowe obniżenie stawek za dostęp przez dekadę o nawet 100%.

INFRASTRUKTURA: konsolidacja TK Telekom, PKP PLK, PKP Energetyka, PKP Dworce Kolejowe, PKP Nieruchomości w jeden silny podmiot - państwową agencją o nazwie np. Infrakol. Zwiększenie nakładów na modernizację infrastruktury - w 2035 roku na 95% sieci ma być możliwe poruszanie się z prędkością nie mniejszą, niż 100 km/h, a 160-200 km/h ma być na wszystkich liniach równoległych do esek i autostrad (nie licząc sieci KDP).

AGLOMERACJE: tworzenie rozbudowanych kolei aglomeracyjnych we wszystkich miastach.

Temu wszystkiemu mają towarzyszyć intensywne akcje marketingowe. Przewoźnicy wykonujący publiczne przewozy w ramach sieci NATK będą zobowiązani do tworzenia podstawowych promocji. Ponadto 40% taboru w 2022 roku i 90% taboru w roku 2030 ma stanowić tabor nowy lub zmodernizowany.

Wiem, że jest to horrendalnie drogie rozwiązanie, ale to jedyny sposób na zwiększenie liczby pasażerów kolei w Polsce. Tyle.
2013-05-15 17:02:36 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
@pragmatyk Czyli według Ciebie jeszcze jest za mało spółek i spółeczek oraz prezesów? Przecież już teraz polski rynek kolejowy jest najbardziej zliberalizowany w Europie! Mamy największy syf na kolei ze wszystkich krajów Europejskich. Właśnie przez tą liberalizację. Najlepszą koleją w Europie są koleje Szwajcarskie SBB i powiedz mi czy tam są takie rozwiązania jakie proponujesz? Koleje Niemieckie DB również są wysoko w tej klasyfikacji i powiedz mi czy tam są takie rozwiązania jakie proponujesz? Podaj mi kraj w którym są proponowane przez Ciebie rozwiązania i porównaj go w zestawieniu najlepszych kolei w Europie i powiedz mi czy jednak nie ma lepszych rozwiązań niż Twoje.
Kolej prywatna już była i wszyscy wiedzą jak to funkcjonowało. Już w czasach zaborów upaństwowiono kolej i scalono w jeden \"organizm\" żeby nie było takich cyrków jak ten który mieliśmy na śląsku a niedługo będziemy mieli również w kujawsko-pomorskim.
2013-05-15 17:10:40 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
W dodatku prywatna kolej nie będzie bezpieczna. Bezpieczeństwo to jest rzecz na której najłatwiej ciąć koszta. Już dzisiaj widać jak dbają o bezpieczeństwo prywatne spółki towarowe. Maszynista w spółce prywatnej jedzie przez cały kraj po to żeby odebrać pociąg z drugiego krańca Polski i później może nim jechać przez 12 godzin, to nic że on po ten pociąg w charakterze pasażera np jedzie 6 godzin. Jazda jako pasażer nie liczy mu się do czasu pracy. W praktyce taki maszynista zasiadając za nastawnikiem już ma 6 godzin \"pracy\" jest zmęczony podróżą i potem ma jeszcze jechać 12 godzin co daje w praktyce co najmniej 18 godzin pracy. Myślę, że taki maszynista już po 17 godzinach takiej pracy stwarza duże zagrożenie w ruchu kolejowym, ponieważ zmęczony człowiek ma większe prawdopodobieństwo popełnienia błędu na który nie ma miejsca na kolei. Jak są skutki błędów maszynistów doskonale pokazują przykłady Białegostoku i Szczekocin. Znajdzie się jeszcze mnóstwo innych przypadków. W PKP i PR jazda pasażerem się zalicza do czasu pracy więc normy bezpieczeństwa są zapewnione. Gorzej jest z takimi STK, DB Schenker, CTL, Orlen, Frightliner itp.
Należy również wspomnieć, że prywaciarze za nic sobie mają przepis zabraniający tankowania pojazdów trakcyjnych na torach zelektryfikowanych \"pod drutem\" Prędzej czy później będzie z tego jakaś tragedia.
2013-05-15 17:16:05 Autor: pragmatyk
---.opera-mini.net
Bezpieczeństwo to kwestia norm. Nie mamy najbardziej zliberalizowanego rynku kolejowego, co za głupoty. Najbardziej zliberalizowane rynki mają Szwedzi i Brytyjczycy, zresztą świetnie na tym wyszli. DB i SBB są jakie są, bo są horrendalnie wysoko dotowane. Czemu nie możemy zmodernizować kolei taniej?
2013-05-15 17:20:29 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
Nie trzeba chyba również wspominać o tym, że prywaciarz nie pojedzie do jakiejś wiochy gdzie przewozy nie są opłacalne. Tak więc prywatyzacja będzie niosła za sobą ogromne koszty społeczne. Odcięcie wielu obywateli od komunikacji zbiorowej. Sprawnego przemieszczania się pomiędzy domem, pracą i szkołą.
Tak samo będzie z prywatną służbą zdrowia. Jeśli się sprywatyzuje szpitale to te nie będą się zajmowały działalnością przynoszącą straty. Tak więc obywatel będzie musiał sobie sam radzić ze swoją chorobą i nikt mu nie pomoże. Istnieje również możliwość dotacji takich działalności, ale to będzie sposób na zrujnowanie budżetu państwa, ponieważ państwo będzie płaciło za coś na co nie będzie miało wpływu i będzie można je doić aż do bankructwa. Po zniszczeniu państwowych spółek prywaciarze już będą mogli kształtować ceny na poziomie jaki będą chcieli, a państwo będzie musiało płacić. Przecież nie od dziś wiadomo, że prywatne spółki zaniżają koszty funkcjonowania swojej działalności. Zaniżają w różny sposób, zazwyczaj poprzez brak rezerw taborowych, kadrowych i oszczędności na bezpieczeństwie. Zobaczymy jak poradzi sobie Arriva po przejęciu przewozów w Kujawsko-pomorskim ;)
Przykład Leo-Expresa pokazuje, że prywaciarze są zainteresowani tylko najbardziej dochodowymi liniami, tak więc nie pojadą do małych miejscowości aby zapewnić obywatelom możliwość sprawnego przemieszczania się pomiędzy pracą, domem i szkołą.
2013-05-15 17:21:38 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
@pragmatyk
Powiedz mi ile spółek przewozowych jest w Wielkiej Brytanii? a ile w Polsce?
2013-05-15 17:26:34 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
@pragmatyk nie wiesz, że tania jest tylko tandeta i podróbki? Cena idzie w parze z jakością. Chcesz mieć dobrą kolej musisz w nią inwestować sporo pieniędzy. Dając mało pieniędzy zawsze będziesz miał tandete. Takie już jest życie, to samo się tyczy ciuchów, samochodów elektroniki itp itd.
Według wszelkich zestawień najlepsze koleje w Europie to koleje Francuskie SNCF, Szwajcarskie SBB i Niemieckie DB.
Nie wiedziałem, że kolej Brytyjska jest na lepszym poziomie niż Szwajcarska, Francuska czy Niemiecka. Ja bym chciał, aby kolej w Polsce była jedną z najlepszych w Europie dlatego uważam, że trzeba się uczyć od najlepszych.
2013-05-15 17:29:25 Autor: Janusz P
---.icpnet.pl
@ Myślący
Jako maszynista wolę jechać 16 godz na kołach w spokoju bez nękania przez nawiedzonych statystyków i MI, niż 12 z pas. z nawiedzonymi świrami pekapowskimi za plecami. Od cała prawda o psełdo fachofcach
2013-05-15 17:32:32 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
Tak samo jest również z armią. Jeśli jakieś państwo chce mieć silną armię musi w nią inwestować mnóstwo pieniędzy. Bez pieniędzy oraz dobrego zarządzania nie ma szans na dobrą armię albo dobrą kolej. Najważniejsze są pieniądze i sprawne zarządzanie. Uważam, że przy rozdrobnieniu kolei nie ma szans na sprawne jej funkcjonowanie co doskonale widać dzisiaj. Jedno PKP funkcjonowało sprawniej niż ponad 100 spółek. Dzisiaj dochodzi do takich cyrków, że PKP PLK modernizuje linię pod tabor z wychylnym pudłem czego nikt nie wykorzysta bo nikt tam nie pojedzie z wychylnym pudłem. Gdyby było sprawne zarządzanie to by tego nie robiono lub zaplanowano zakup taboru z wychylnym pudłem aby wykorzystać tę linię w 100% i pieniądze nie poszły na marne.
Polska podczas rozbicia dzielnicowego również była osłabiona i nie mogła konkurować z innymi krajami w żadnej dziedzinie. Rozbita dzielnicowo kolej również nie ma szans konkurować z innymi rodzajami transportu. Tylko jedna silna kolej może konkurować z transportem np. samochodowym.
2013-05-15 17:35:06 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
@Janusz P
A ja jako pasażer wolę jechać z wypoczętym i w pełni sprawnym psycho-fizycznie maszynistą. Nie powiesz mi, że pracując 16 godzin jesteś w pełni sprawny psycho-fizycznie. Człowiek niewyspany, niewypoczęty ma porównywalną sprawność do człowieka będącego pod wpływem alkoholu.
Jako maszynista, wolę jechać po szlaku na którym jeżdżą wypoczęci maszyniści i na którym ruch prowadzą wypoczęci dyżurni ruchu.
2013-05-15 17:35:15 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Kilka bardzo ciekawych cytatów:

(...) te działania mają uzdrowić polską kolej według Czesława Warsewicza, doradcy kandydata PiS na premiera technicznego, prof. Piotra Glińskiego. Ekspert zaprezentował dziś główne założenia swojej strategii, która ma być podstawą polityki transportowej w sektorze kolejowym po odsunięciu rządu Donalda Tuska od władzy.(...)

– Ja reprezentuje zespół niezależnych, interdyscyplinarnych ekspertów z branży kolejowo-transportowej, który jest skupiony wokół portalu nakolei.pl. Efektem naszej wielomiesięcznej pracy jest opracowanie spójnej, efektywnej strategii nakierowanej na rozwój. My nazywamy to strategią 2K - konsolidacja i koordynacja – powiedział ujawniając swój plan Czesław Warsewicz.(...)

(...) „zespół niezależnych, interdyscyplinarnych ekspertów” sformułował „kilka tez”, które „mogą pozwolić w sytuacji zdekompowanego rynku” w uzdrowieniu polskiej kolei.(...)

(...)stwierdził ekspert rządu technicznego prof. Glińskiego. (...)



Czytając to chciałbym po krótkim zastanowieniu się przedstawić:

Zenon Wszechmocny - profesormistrz, doktorek hobbitowany, ekspert mega niezależnego, eurodyscyplinarnego i tonowszechmądrego zespołu technicznego, skupiony wokół ducha \"Prawdziwej Kolei\", który na pewno przejmie władzę po obaleniu rządu technicznego najjaśniejszego prof Glińskiego, który to tak spektakularnie obalił rząd Donalda Ducka wprost z iPada Jarosława Minibarczystego Kaczkowego na mówicy w chlewni sejmowej...

Czy Szanowna Redakcja też mogłaby opublikować mój Manifest o cudownym uzdrowieniu kolei niepoparty żadnymi wyliczeniami, badaniami, przykładami???
2013-05-15 17:36:32 Autor: Uhaha
---.ip.netia.com.pl
Cy psypatkiem Cesiu jako prezio swojej firmy doradczej nie szuka łatwej kasy?
2013-05-15 17:41:54 Autor: Janusz P
---.icpnet.pl
@ Myślący
Prawdopodobnie jesteś jednym z tych psełdo fachowców kolejowych co to wiedzą najlepiej co człowiekowi szkodzi i co pomaga. A tak naprawdę załapałeś się na fuchę, którą piastujesz może dzięki partii lub związkom zawodowym.
2013-05-15 18:08:00 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Może \"niezależny ekspert\" Warsewicz pochwali się swoimi osiągnięciami kiedy dorzynano kolej?

a poza tym takie doradztwo \"premierowi technicznemu profesorkowi\" to jeszcze za mało na miejsce na liście wyborczej PiS do cyrku ....
2013-05-15 21:23:36 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
Ĺťeby należeć do związku zawodowego najpierw trzeba być pracownikiem danej spółki. W żadnej partii nigdy nie byłem i urodziłem się w czasach w których partii w zakładach pracy już nie ma. Powiedz mi na jakiej podstawie twierdzisz, że załapałem się na fuchę dzięki ZZ i partii? Nie bierzesz pod uwagę, że może znam się na tym co robię i mam jakieś wykształcenie i predyspozycje w tym kierunku? Musisz oceniać wszystkich swoją miarą? Może ty się do niczego nie nadajesz i jedynym ratunkiem dla Ciebie są znajomości. Spółki kolejowe zatrudniają stale ludzi na stanowiska pomocnika maszynisty i maszynistę. Są otwarte nabory i każdy spełniający wymagania może złożyć swoje CV. Następnie gdy się już dostanie zdaje się odpowiednie państwowe egzaminy i można pracować. Może partia lub ZZ zaliczyła mi egzaminy? Głupoty wypisujesz.
Wystarczy oglądać różne programy naukowe, poczytać odpowiednią literaturę oraz porozmawiać z różnymi specjalistami z dziedziny medycyny. Nie wmówisz mi, że osoba która pracuje 16 godzin na dobę czyli pozostaje jej wolnego czasu 6 godzin na dotarcie do domu oraz wyspanie się będzie wypoczęta.
2013-05-15 21:25:52 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
Przepraszam, w poprzednim poście miało być 18 godzin pracy a nie 16. W przypadku 18 godzin zostaje 6 godzin wolnego. Nawet w przypadku 16 godzin pracy gdy zostaje 8 godzin wolnego to i tak za mało na wypoczynek.
2013-05-15 22:14:35 Autor: Ezil
---.free.aero2.net.pl
@Myślący
Koleś, odp..l się z łaski od Arrivy, dobrze?
A jeżeli potrzebujesz do tego podpórki, to obejrzyj sobie rozkład PKP na trasie Bydgoszcz - Chojnice dziś i w 1990.
Jakoś Arriva potrafi dowozić ludzi na 8.00 i do Bydgoszczy, i do Tucholi, i godzinnych przerw w podróży (w Tucholi czy Wierzchucinie) ludziom nie serwuje.

I jeszcze jedno: ich konduktorzy nie mają gdzieś tego, co się dzieje na składzie.
2013-05-15 22:31:28 Autor: Myślący
---.icpnet.pl
@Ezil
Nie sztuką jest jeździć na paru liniach. Sztuką jest jeździć w całym kraju albo chociaż całym województwie. Zobaczymy jak sobie z tym poradzi Arriva.
KŚ też super jeździły gdy nie przejęły obsługi całego województwa. Arriva twierdzi, że zbędne są rezerwy taborowe oraz kadrowe. Z tego co mi wiadomo jest mnóstwo przypadków odwołanych pociągów przez Arrivę i braku informacji podróżnych. Nawet była oficjalna skarga do UM.
Ciekawe jak Arriva rozwiąże połączenia Bydgoszcz - Poznań.
2013-05-15 22:43:22 Autor: AntyCzesio
---.play-internet.pl
Czesio już swoje odpierniczył... ale nie powiem co :)
2013-05-15 23:13:27 Autor: Franek
---.warszawa.vectranet.pl
\"Nie sztuką jest jeździć na paru liniach.\"

Czyli umniejszamy osiągnięcie Arriwy tak jak by przez te kilka lat nic nie zrobiła? No gratuluję. Sztuką mój drogi jest cokolwiek robić, a nie siedzieć i pierd..., że to i tamto mi się nie podoba.
2013-05-15 23:16:27 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
Pragnę zauważyć, że gdy Pan Warsewicz jako prezes PKP IC pojawił się na forum IC Forum to jego głównym celem były ataki personalne na Pana Jacka Prześlugę, byłego prezesa IC. Oczywiście innych jego \"sukcesów\" nie chce przytaczać, bo każdy je zna...
Teraz jest potwierdzenie faktu, że Pan Warsewicz jest raczej politykiem niż managerem.
2013-05-16 00:58:51 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.195.231
Odnośnie IC Forum: gdy odszedł z niego Krzysztof \"Iwan\" Waszkiewicz - upadło.
2013-05-16 08:10:45 Autor: rozczarowany
---.wapgw.era.pl
Naprawde PiS ma tak krótką ławkę, że w sprawach kolejowych musi stawiać na Warsewicza?? Już chyba Kogut albo Celiński są mniej skompromitowani...
2013-05-16 09:06:22 Autor: kudlaty
---.31.228.125.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Warsewicz, apropos koordynacji to powiedz lepiej dlaczego za Twojej zmiany w PIC uwalono tilta w Pendo?
2013-05-16 09:36:22 Autor: zplkireaktywacja
---.ip.netia.com.pl
@pragmatyk

A świstak zawija w papierki...

Oprócz tej świetlanej wizjii państwo musi zrealizować jeszcze drogi, energetykę, oświatę, słuzbe zdrowia, system emerytalny, innowacje, polityke rolną itp. itp. itp.

Proponuję do tego planu dodac jeszcze jakies zródła finansowania, bo jak nie ma armat to wszystko o d.. potłuc.
Alternatywnie - okroic ten plan do realiów i postawic przede wszystkim na zmiany organizacyjne nie wymagajace wysokich nakładów
2013-05-16 19:04:03 Autor: mindi
---.30.107.140.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
O dziwo! - to u Warsewicza 2k nie oznacza już kapliczka i katolik (pokręcony)??!
Najpierw był ekspertem od PZZ-tów, później od kapliczek, a po kilku miesiącach pracy na kolei stał się ekspertem kolejowym!!
2013-05-16 22:25:35 Autor: pragmatyk
---.adsl.inetia.pl
Panie Myślący, niech panu się nie wydaje, że maszyniści w PKP Cargo i PR-ach nie robią solidnych nadgodzin... Robią, przynajmniej w mojej Wielkopolsce. I to nie są odosobnione przypadki, ale większość maszynistów jakich poznałem, a poznałem dużo.
2013-05-19 18:15:37 Autor: senome
---.30.41.142.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@pragmatyk



\"Czemu nie możemy zmodernizować kolei taniej? \"
Niby pragmatyk nie wiesz, że jak zamiast chlega g...no do pieca wsadzisz , to g...no wyjmiesz ...!?
2013-05-21 12:55:27 Autor: ag
---.dynamic.gprs.plus.pl
ze specjalisty w Centrali Nasiennictwa nagle z Pana zrobił się ekspert w sprawach kolejnictwa,
minister konstytucyjny łamie ustawę kominową, lubuje się w drogich zegarkach i jeszcze droższych przyjęciach i ma znakomitą amnezję,
prezes PKP nie daje sobie rady z podstawowymi problemami tej firmy, to strajk, to likwidacja linii na sieci PKP która sama się szybko /propozycja likwidacji/ zlikwidowała itd. ale podział synekur
udał się p. Prezesowi znakomicie i spijanie śmietanki z pracy swoich poprzedników, to faktycznie duże osiągnięcia,
p.Premier Tusk broniący ludzi bez twarzy z uporem godnym podziwu lepszej sprawy,
premier techniczny i p. Adrian Furgalski, dwa wujki\"dobra rada\",
i p. min. Massel z życiową decyzją o nieodpłatnym przekazaniu miastu dóbr kolejowych/ w Cieszynie / i plajta dyletantów KŚ,

oto pejzaż kolejowej rzeczywistości !
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony