Wagony Z1, przetarg numer cztery
Jakub Madrjas ⚫ 29.11.2022 ⚫
4,2k

Fot. Adam Kilian
PKP Intercity po raz czwarty spróbuje wybrać wykonawcę przeglądów 40 wagonów osobowych typu Z1. Przewoźnik ogłosił też postępowanie na wykonanie 50 napraw poziomu P4 dla swoich podstawowych lokomotyw EU/EP07.
Wagony typu Z1A (pierwszej klasy) i Z1B (klasy drugiej) należą do serii budowanej w drugiej połowie lat 90. przez ABB (częściowo w kooperacji z FPS). Mimo 20-letniej historii uważane są za jedne z wygodniejszych i cichszych we flocie przewoźnika. Dlatego wykorzystywano je do zestawiania pociągów ekspresowych i międzynarodowych. Od przeszło dwóch lat przewoźnik nie może jednak rozstrzygnąć przetargu na ich naprawę. Przeprowadzono już trzy próby, częściowo z kuriozalnymi efektami. W międzyczasie PKP Intercity udało się w końcu wybrać wykonawcę naprawy głównej w innym długotrwałym przetargu wagonowym – na naprawy P5 59 wagonów serii 152A i 154A.
Przedmiotem najnowszego postępowania jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM. Podobnie jak poprzednio, przedmiot zamówienia podzielony jest na trzy części. Termin związania ofertą wyznaczono aż do maja przyszłego roku, a otwarcie ofert zaplanowano na 3 stycznia.
PKP Intercity ogłosiło też kolejne postępowanie – tym razem wykonanie naprawy okresowej na 4. poziomie utrzymania 50 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. To wciąż "koń roboczy" przewoźnika; niedawno podjęto decyzję, że nie będą one jednak modernizowane do prędkości 160 km/h. Upadł bowiem specjalizujący się w tym Olkol.
Zarówno w przetargu na naprawy wagonów Z1, jak i lokomotyw EU/EP07 PKP Intercity oprócz ceny będzie oceniać również czas dostawy i proponowaną długość gwarancji.
Przedmiotem najnowszego postępowania jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM. Podobnie jak poprzednio, przedmiot zamówienia podzielony jest na trzy części. Termin związania ofertą wyznaczono aż do maja przyszłego roku, a otwarcie ofert zaplanowano na 3 stycznia.
PKP Intercity ogłosiło też kolejne postępowanie – tym razem wykonanie naprawy okresowej na 4. poziomie utrzymania 50 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. To wciąż "koń roboczy" przewoźnika; niedawno podjęto decyzję, że nie będą one jednak modernizowane do prędkości 160 km/h. Upadł bowiem specjalizujący się w tym Olkol.
Zarówno w przetargu na naprawy wagonów Z1, jak i lokomotyw EU/EP07 PKP Intercity oprócz ceny będzie oceniać również czas dostawy i proponowaną długość gwarancji.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |