Partnerzy serwisu:

Wagony Sundeck i lokomotywy Gama oficjalnie przekazane Kolejom Mazowieckim (zdjęcia)

ms, Rynek-Kolejowy.pl 13.01.2016 478

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2016-01-13 16:41:48 Autor: rsx78re
---.dynamic.chello.pl
Nieźle się prezentują nowe wagony.

Panie Struk, Pomorskie również takie chce, i chce Impulsy/Elfy/Flirty, wspólny bilet w Trójmieście za normalną cenę, pojemniejsze składy na Tczew- Chojnice, SKM do Pruszcza Gdańskiego, reaktywacji Kościerzyna- Czersk. Pomorskie potrzebuje teraz nowych EZT, bo SZT to już jest sporo (fakt- i tak za mało na obsługę Pomorskiego)
2016-01-13 16:54:25 Autor: esteta01
---.dynamic.chello.pl
Jakbym mial zaprojektować takie brzydkie czoło wagonu sterowniczego to bym się ze wstydu zapadł... Bez żartów to powoduje niestrawności i odruch wymiotny.
2016-01-13 16:56:35 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Zaledwie 5 miesięcy po umownym terminie dostawy.
2016-01-13 17:03:20 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Brawo ! i w taki pojemny tabor powinno się inwestować , dobrze by było kolejne takie zamówienie zrobić ! Takiego taboru potrzeba , a pasażerowie kochają piętrowe wagony i bardzo chwalą na różnych liniach .Z przyjemnością można z takiego pociagu korzystać . Jeszcze jedno takie zamówienie , i tabor będzie idealny .
2016-01-13 17:26:41 Autor: ktoś
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2016-01-13 17:37:26 Autor: ciekawy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co to za stolik z barowymi siedzeniami na czwartym zdjęciu od końca? Jaki to ma cel? :D
2016-01-13 18:08:44 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
typowe wagony do przewozów przyspieszonych
2016-01-13 18:11:56 Autor: Dekrek
---.centertel.pl
Jako amator chciałbym zapytać dlaczego te składy mają jeden wagon sterowniczy + lokomotywa zamiast np 2 wagonów sterowniczych na końcach składu - wyglądałoby to dużo lepiej.

Czy wagon sterowniczy ma zbyt małą moc ? Czy w takim razie 2 wagony sterownicze - na końcu i na początku składu też by nie dały rady ? W takim razie do czego on w ogóle ? Nie może być zwykłej lokomotywy i samych wagonów ?


Z góry przepraszam za "laickie" pytanie ale się nie znam na tym.
2016-01-13 18:13:12 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post esteta01:
"Jakbym mial zaprojektować takie brzydkie czoło wagonu sterowniczego to bym się ze wstydu zapadł... Bez żartów to powoduje niestrawności i odruch wymiotny."
Co, pewnie Twindexx ładniejszy. Chłe, chłe...

Wcale nie jest taki brzydki. Co do tego stolika barowego to faktycznie ciutkę przerost formy nad treścią. Skoro nie ma baru, to po hugona taki stolik?
Zresztą nieco podobne rozwiązanie, którego idei również nie pojmuję, jest w 45WE Kolei Mazowieckich. Tyle że bez stołków.
2016-01-13 18:16:44 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
kto podejmie sie zadania: "wylicz co w tym produkcie jest z Polski"? :)
2016-01-13 18:17:28 Autor: MR
---.dip.cf.ac.uk
Drogi Rynu Kolejowy,

doceniam, że byliście i zrobiliście relację i zdjęcia. Jednocześnie pytam: czy wasz fotograf ma vertigo albo inne zaburzenia równowagi? Rozumiem, że nie było czasu na statyw, ale na tych zdjęciach wszystko się wali...
2016-01-13 18:18:33 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Dekrek:
"Jako amator chciałbym zapytać dlaczego te składy mają jeden wagon sterowniczy + lokomotywa zamiast np 2 wagonów sterowniczych na końcach składu - wyglądałoby to dużo lepiej.

Czy wagon sterowniczy ma zbyt małą moc ? Czy w takim razie 2 wagony sterownicze - na końcu i na początku składu też by nie dały rady ? W takim razie do czego on w ogóle ? Nie może być zwykłej lokomotywy i samych wagonów ?


Z góry przepraszam za "laickie" pytanie ale się nie znam na tym."
Wagon sterowniczy nie ma w ogóle mocy, bo on służy tylko i wyłącznie do sterowania lokomotywą podpiętą z tyłu składu. Takie składy nazywa się "push-pull" Jedzie w obydwie strony bez konieczności przepinania lokomotywy.
Analogiczne rozwiązanie to lokomotywy Bombardier Traxx (W Kolejach Mazowieckich "Hetmany") z wagonami Twindexx Vario.
2016-01-13 18:29:02 Autor: gumiś
---.bydgoszcz.hypnet.pl
Gibaza ... lekcje zrobione ?
2016-01-13 18:31:45 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post esteta01:
"Jakbym mial zaprojektować takie brzydkie czoło wagonu sterowniczego to bym się ze wstydu zapadł... Bez żartów to powoduje niestrawności i odruch wymiotny."
Dokładnie. Teraz wszystko wygląda jak tasiemiec uzbrojony, bądź nie. Światła mogli dać okrągłe, poprawiłoby to wygląd znacznie. Cóż - wzornictwo przemysłowe w tym kraju ( i nie tylko) leży. Samochody też są teraz wszystkie takie same.
2016-01-13 18:38:48 Autor: galileo78
---.catv.broadband.hu
No z tym przodem to mogli się bardziej postarać,poprostu uciel tyko od starej Syrenki.
Co do jakości,typowy podukt Pesy.
Zacznijcie wolniej i dokładniej produkować pojazdy,a nie będzie tyle krytyki!!!!
2016-01-13 18:48:52 Autor: rott
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najlepiej prezentuje się lokomotywa. Bardzo dynamicznie. Z wagonem sterowniczym jest gorzej przez to dziwne czoło. Ale najważniejsze, co się dzieje w środku. Moim zdaniem to krok wstecz względem starych wagonów Bombardiera, którymi dojeżdżam regularnie.
2016-01-13 18:51:22 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
A ja się zapytam czy 10 wagonów na skład to nie za dużo?

Czy push&pull będzie stosowane np dla 5-ciu wagonów a reszta będzie sobie swobodnie fruwać?

Bo nawet DB jeździ w tym systemie max na 6 piętrusów...
2016-01-13 18:53:39 Autor: fgh
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
mam pytanie, dotyczy przedostatniego zdjęcia.
widzę piktogram na szybie "rower" , czy to jest to pomieszczenie na rowery, bo nie widzę do czego mam mój rower zawiesić, zaczepić.
ta rurka przy oknie do tego służy?
poproszę o odpowiedź
2016-01-13 19:04:47 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@fgh

Wg obecnego rządu - rower to przejaw dekadencji, zostanie niebawem zabroniony,
jako przejaw walki nowych kultur i ras - w tym rowerzystów i wegetarian walczących z religią,

to pomieszczenie zostanie niebawem przerobione na wagonową kaplicę...
2016-01-13 19:05:52 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
Widać, że przestrzeń dla niepełnosprawnych jest na środkowym poziomie zamiast na dolnym pokładzie, to chyba jeden z nielicznych wagonów piętrowych z takim układem, racja? Bo poza tym to przychodzi mi na myśl jedynie KISS dla Moskwy (przy tu jest tak tylko częściowo, funkcje tej przestrzeni są rozdzielone między dół, a środek, między miejscem postoju dla wózka, a WC niepełnosprawny musi zaliczyć windę nad schodami) oraz rumuńska turbobipa czyli TE Acvila. W sumie to dobrze poniekąd, że Pesa nie wpisuje się w utarte schematy i jest nowatorska.
2016-01-13 19:33:37 Autor: mkp_lwo
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post fgh:
"mam pytanie, dotyczy przedostatniego zdjęcia.
widzę piktogram na szybie "rower" , czy to jest to pomieszczenie na rowery, bo nie widzę do czego mam mój rower zawiesić, zaczepić.
ta rurka przy oknie do tego służy?
poproszę o odpowiedź"
Pewnie tak jak w obecnych - też nie masz wieszaków tylko po prostu trochę więcej wolnej przestrzeni, żeby swobodnie zapakować i poustawiać "na sobie" kilka rowerów. Mi to jakoś mocno nie przeszkadzało nigdy, bo da się tak ustawić rowery, żeby nie zagradzały przejścia.
2016-01-13 19:34:50 Autor: PESAfan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ciekawe czy poprawili coś wózki na tej GAMIE czy też będą pękały jak w tej z ICC
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb845ce064d97efd
2016-01-13 19:39:54 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post ciekawy:
"Co to za stolik z barowymi siedzeniami na czwartym zdjęciu od końca? Jaki to ma cel? :D"
Można kulturalnie spożyć kanapki itp., czy to przyniesione z domu, czy kupione w ostatnim momencie na peronie :)
2016-01-13 19:46:25 Autor: autochton
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i pęknie. Teraz czekamy na nowe składy na mazowieckich trasach. Cieszą nowe nabytki. Tak trzymać KM.
2016-01-13 20:30:13 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"A ja się zapytam czy 10 wagonów na skład to nie za dużo?

Czy push&pull będzie stosowane np dla 5-ciu wagonów a reszta będzie sobie swobodnie fruwać?

Bo nawet DB jeździ w tym systemie max na 6 piętrusów..."
Zdaje mi się, że maksymalnie może być 5 lub 6 środkowych.
Reszta na wydłużenie tych już jeżdżących.
W końcu składy 3 wagonowe to cienizna - więc się poprawili.
2016-01-13 20:40:50 Autor: corridor
---.40.248.93.threembb.co.uk
a ja mam pytanie jak sie zmiescic/wyminac w dwie osoby w tych waskich korytarzach i schodach......??
2016-01-13 20:54:32 Autor: nanga eboko
---.dynamic.chello.pl
Czoło wagonu sterowniczego nie wygląda wcale źle a nawet całkiem dobrze w porównaniu do designu Gamy.No ale od niej przecież ładniejsza jest nawet Multipla.
Ciekawe jak się sprawdzą w eksploatacji bo to ważniejsze.I co z tymi pękającymi wózkami wspomnianymi wyżej.Na zdjęciu nie wygląda to dobrze.
2016-01-13 20:54:41 Autor: kamil20
---.dynamic-ra-3.vectranet.pl
Jest i Pani Dagmara :)
2016-01-13 21:15:21 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
ZDG TOR mógłby wczytać się w ten artykuł, to może przestałby tak usilnie promować elektryfikację toru na Hel.
Wystarczą nowe mijanki, nowiutka Gama hybrydowa i zestaw piętrowy z PESY i pasażerowie byliby zachwyceni! Taka jest prawda...
Poza wakacjami skład jeździłby w relacji Gdynia - Malbork i zawsze byłoby pełne obłożenie...
2016-01-13 21:19:41 Autor: gosciu
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"Można kulturalnie spożyć kanapki itp., czy to przyniesione z domu, czy kupione w ostatnim momencie na peronie :)"
A nie miało tam być też przypadkiem automatu z przekąskami/napojami? Czy coś mi się po prostu pomyliło?
2016-01-13 21:31:30 Autor: LD
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post ciekawy:
"Co to za stolik z barowymi siedzeniami na czwartym zdjęciu od końca? Jaki to ma cel? :D"
Czytales pajacu artykul czy tylko potrafisz zdjecia ogladac??
2016-01-13 23:06:10 Autor: LD(ebil)
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pajacu zanim coś skomentujesz pomyśl dwa razy, bo o jeszcze o 18 nic o tym nie było napisane....Skompromitowałeś się i tyle...
2016-01-13 23:10:25 Autor: Ave jaja
---.242.138.101
W odpowiedzi na post corridor:
"a ja mam pytanie jak sie zmiescic/wyminac w dwie osoby w tych waskich korytarzach i schodach......??"
Dobrze że w końcu ktoś zadał to zasadnicze pytanie.

Dodałbym, że te drzwi mają identyczną szerokość jak w Elfie, więc dwie osoby jeśliby chciały wejść/wyjść jednocześnie obok siebie, to muszą się przepychać - w Bombardierach drzwi są o wiele szersze, że nawet poręcz dali pośrodku.

Wymiana pasażerska będzie przez to o wiele wydłużona, nawet można powiedzieć że podwójnie, skoro z moich obserwacji wynika że we wszystkich składach ze standardowymi drzwiami ludzie zawsze wychodzą pojedynczo, bo 99,9% ma jednak elementarną kulturę i nie lubi się przepychać z obcymi ludźmi.

Ale pewnie prezes Zaboklicki znowu wytłumaczy, że "konkurencja mogła sobie naginać skrajnie a my nie" jak w kwestii, że sufity są niżej - w sumei dzięki temu półki bagażowe są płytsze niż w Twindexxach
2016-01-13 23:13:42 Autor: zrw
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak patrzę na ten szyderczy uśmiech prezesa żaboklickiego to mam mdłości.
"Jego" firma nawciskała ile wlezie bubli, za które wzięła ogromny hajs

... tyle w kwestii komentarza tej imprezy.
2016-01-13 23:37:47 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
Jechałem dzisiaj sundeckami i moim zdaniem to jeden z lepszych produktów Pesy. Bardzo na plus materiały wykończeniowe i ich kolorystyka, jasne oświetlenie, bardzo ładnie wykonane przedsionki (ciekawe oświetlenie sufitu w tym miejscu). Wejścia i zejścia z pokładów średnich i przedsionków zrobione schludnie, system informacji pasażerskiej prosty, ale w porządku. Wagony mają bardzo cichy bieg. W końcu okna takie, że każdy coś zobaczy. Podłoga na takiej wysokości, na jakiej powinna być, czego nie da się powiedzieć o Bombkach. Z zewnątrz zwłaszcza wagon sterowniczy bardzo ładny, ale to oczywiście kwestia gustu. Na minus kilka elementów, które można było wykonać nieco staranniej - gdzieniegdzie wychodzi trochę za dużo materiału łączącego laminaty wewnątrz, gdzie indziej jakiś kawałek uszczelki lekko nadszarpnięty, albo lekko odstające maskowanie sufitu. Szkoda, że miejscami zabrakło tej staranności, bo wagony są ciekawe i moim zdaniem spokojnie dorównują pod każdym względem Bombardierom. Mocna 4. Hejterów zachęcam do przejażdżki.
2016-01-14 00:13:35 Autor: TomTom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Ave jaja

Kwestia szerokości drzwi to z jednej strony wymóg KM - ile zażądali, tyle dostali.
Z drugiej zaś strony, Sundecki (też zresztą na życzenie KM) mają wejścia na poziomie 760 mm - muszą więc być na półpiętrze. To wykluczało wejścia nad wózkiem, a szersze wejście powodowałoby mniej miejsca w części dwupokładowej.
2016-01-14 00:30:23 Autor: Dekrek
---.centertel.pl
Dziękuje bardzo za wyjaśnienie.

Czyli cała zaleta takiego składu poza pojemnością wagonów piętrowych to to że nie trzeba przestawiać lokomotywy podczas zmiany kierunku jazdy ?

A dlaczego maksymalnie do 6 wagonów na skład ? Taka lokomotywa chyba spokojnie uciągnie z 10 takich wagonów piętrowych - problem jest z pchaniem większej ilości niż 6 ?
2016-01-14 00:53:10 Autor: halfix
---.dynamic.dsl.as9105.com
Bardzo Ładne czoło wagonu...
2016-01-14 06:54:29 Autor: SP45-116
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Po co na czole sterowniczego numer fabryczny? Tam daje się skrócony kod UIC jeśli już. To samo nad drzwiami przejściowymi- to jest miejsce na pełny EVN.
2016-01-14 07:22:22 Autor: maczy
---.devs.futuro.pl
Arrivederci:

"Cóż - wzornictwo przemysłowe w tym kraju ( i nie tylko) leży. Samochody też są teraz wszystkie takie same. "

Zwłaszcza polskie samochody, taaa...
2016-01-14 08:23:39 Autor: mac
---.199.198.19
W końcu od wielu lat w Polsce produkuje się nowy elegancki tabor który z całą pewnością spodoba się wszystkim normalnym pasażerom. Przez lata czekaliśmy na to aby móc być z czegoś dumnym. A tutaj widzimy lament mikoli że poręcz ma nie taki profil, że to złom itp. Jak wam się ten tabor nie podoba to nie musicie nim jeździć. Zresztą może nawet i lepiej.
2016-01-14 09:01:07 Autor: laik
---.204.rev.vline.pl
A mozna wstawic loka w środek sładu a na obu końcach wagony sterownicze? Wydaje mi się, że w Austrii takie coś widziałem. Jak to wygląda od strony technicznej/przepisów?
2016-01-14 10:24:05 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
A jaki widzisz sens ekonomiczny takiego rozwiązania? Skład podzielony na pół, podwójna obsada, bo w czasie jazdy nie da się przejść z części przedniej do tylnej i do każdego takiego zestawu konieczne dwa wagony sterownicze + lokomotywa...
To już EZT jest lepszy.
2016-01-14 10:24:51 Autor: ep40
---.19.245.187
W odpowiedzi na post laik:
"A mozna wstawic loka w środek sładu a na obu końcach wagony sterownicze? Wydaje mi się, że w Austrii takie coś widziałem. Jak to wygląda od strony technicznej/przepisów?"
O ile ktoś nie skopał oprogramowania w wagonach i lokach to tak, można zrobić tak, że lokomotywa w środku, albo różne kombinacje z dwoma lokami, na przeciwnych końcach, obie w środku, lub jedna w środku, druga na końcu.
2016-01-14 10:32:07 Autor: Izy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Czy taki tabor byłby właściwy dla IC na trasę Warszawa-Łódż?
2016-01-14 10:32:54 Autor: szprot
---.ip-167-114-102.net
W odpowiedzi na post ep40:
"Widać, że przestrzeń dla niepełnosprawnych jest na środkowym poziomie zamiast na dolnym pokładzie, to chyba jeden z nielicznych wagonów piętrowych z takim układem, racja? Bo poza tym to przychodzi mi na myśl jedynie KISS dla Moskwy (przy tu jest tak tylko częściowo, funkcje tej przestrzeni są rozdzielone między dół, a środek, między miejscem postoju dla wózka, a WC niepełnosprawny musi zaliczyć windę nad schodami) oraz rumuńska turbobipa czyli TE Acvila. W sumie to dobrze poniekąd, że Pesa nie wpisuje się w utarte schematy i jest nowatorska."
Jadąc na WWK jak się trafi Bombę to strasznie męczące jest skakanie z peronu w dół do sterowniczego więc się cieszę, że Pesa zunifikowała konstrukcję wagonu sterowniczego i środkowego maksymalnie jak się dało, nie będzie problemu z wsiadaniem.
Wklepałem do Google TE Acvila i dopiero teraz odkryłem, że Rumuni zrobili taką modernę Bipy, mocno zaskakująca sprawa nawet jeśli jej opłacalność jest wątpliwa.
2016-01-14 10:38:37 Autor: ep40
---.19.245.187
W odpowiedzi na post Luca:
"A jaki widzisz sens ekonomiczny takiego rozwiązania? Skład podzielony na pół, podwójna obsada, bo w czasie jazdy nie da się przejść z części przedniej do tylnej i do każdego takiego zestawu konieczne dwa wagony sterownicze + lokomotywa...
To już EZT jest lepszy."
Kiedyś jeździły składy Bipa+inne wagony i jakoś nie było problemu. A w niektórych kursach i tak są po dwa sterownicze nawet jak lok jest na końcu.
2016-01-14 10:53:34 Autor: pęd doliną
---.mobile.sferia.net
Lepszym rozwiązaniem niż lokomotywa i wagon sterowniczy jest 1 wagon sterowniczy z napędem i 1 wagon sterowniczy bez napędu.
Takie piętrusy kupują koleje belgijskie (rynek-kolejowy.pl informował o tym 2015-12-20). Wagony sterownicze bez napędu i wagony środkowe wyprodukuje Bombardier. Producentem wagonów sterowniczych z napędem będzie Alstom.

Gdyby Bombardier produkował wagony sterownicze z napędem Koleje Mazowieckie nie musiałyby kupować lokomotyw.
2016-01-14 11:31:59 Autor: szprot
---.ip-167-114-102.net
W odpowiedzi na post ep40:
"Kiedyś jeździły składy Bipa+inne wagony i jakoś nie było problemu. A w niektórych kursach i tak są po dwa sterownicze nawet jak lok jest na końcu."
Co tu przywoływać Bipy, przecież tak jest do tej pory w składach po więcej niż 1 EZT. Skoro w P&P i tak musi być lokomotywa to skład P&P z lokiem w środku nie będzie ani gorszy ani lepszy niż EZT. Właśnie umieszczenie loka na końcu wręcz daje przewagę nad EZT, że można przejść cały skład. Więc pozostając w temacie P&P to owszem, lok na końcu jest lepszy niż w środku, ale nie ma sensu rozważać tych dwóch rozwiązań porównując do innych pojazdów, jedynie porównywać P&P do P&P.
2016-01-14 12:26:50 Autor: ep40
---.19.245.187
W odpowiedzi na post pęd doliną:
"Lepszym rozwiązaniem niż lokomotywa i wagon sterowniczy jest 1 wagon sterowniczy z napędem i 1 wagon sterowniczy bez napędu.
Takie piętrusy kupują koleje belgijskie (rynek-kolejowy.pl informował o tym 2015-12-20). Wagony sterownicze bez napędu i wagony środkowe wyprodukuje Bombardier. Producentem wagonów sterowniczych z napędem będzie Alstom.

Gdyby Bombardier produkował wagony sterownicze z napędem Koleje Mazowieckie nie musiałyby kupować lokomotyw."
W tych belgijskich piętrusach będzie można swobodnie konfigurować ilość wagonów środkowych między jednym wagonem z kabiną, a drugim? Jeśli tak to ma to sens.

Bombardier podobno też pracuje nad sterowniczym napędowym dla DB, tyle, że to podobno mają być EZT sztywno na 4 wagony?
2016-01-14 13:17:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
Krótka relacja z pobytu TGV w Polsce a.d. 1995, a w tym przejazd w kabinie i dźwięki
https://www.youtube.com/watch?v=XxoMwTvIMI4#t=5m10s
2016-01-14 14:32:15 Autor: introwertyk
---.146.145.237.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gdybyś umial zaprojektować COKOLWIEK to byś to robił a nie bazgrał głupoty pod artykułami.
2016-01-14 14:35:20 Autor: intorwertyk
---.146.145.237.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kolego, po prostu tylko lokomotywa jest jednostką napędową. Wagon sterowniczy ma tylko pulpit który steruje lokomotywą na drugim końcu składu. i to ona pcha lub ciągnie cały skład. Wagon nie ma żadnej mocy ;)
2016-01-14 15:17:06 Autor: gosc
---.168.1.147
Dlatego, że nie ma zasilania.
2016-01-14 17:26:32 Autor: pęd doliną
---.mobile.sferia.net
www.rynek-kolejowy.pl/60736/belgia_kupi_blisko_450_wagonow_piet

"Pociągi będą zestawiane z wagonów środkowych i skrajnych z kabiną maszynisty, z których jeden będzie wagonem sterowniczym bez napędu, a drugi - z napędem elektrycznym. Dzięki temu będą mogły być zestawiane w elektryczne zespoły trakcyjne."
2016-01-14 17:47:24 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
W odpowiedzi na post pęd doliną:
"www.rynek-kolejowy.pl/60736/belgia_kupi_blisko_450_wagonow_piet

"Pociągi będą zestawiane z wagonów środkowych i skrajnych z kabiną maszynisty, z których jeden będzie wagonem sterowniczym bez napędu, a drugi - z napędem elektrycznym. Dzięki temu będą mogły być zestawiane w elektryczne zespoły trakcyjne.""
A będzie się dało bez problemu zmieniać ilość wagonów, w sensie, że napędowy sterowniczy będzie można normalnie rozłączyć na bocznicy i będzie mógł w czasie manewrów poruszać się samodzielnie bez reszty wagonów? Jeśli będzie to możliwe tylko warsztatowo to wtedy nie jest to nic niezwykłego, ot kolejny EZT.
2016-01-14 21:38:33 Autor: pęd doliną
---.mobile.sferia.net
Samodzielnie, po rozłączeniu może się poruszać połówka EN97 wyprodukowana przez Pesę dla WKD. Na jednym końcu jest kabina a na drugim pulpit sterowniczy do jazdy do tyłu. Takie rozwiązanie pozwala np. na łatwe zestawienie sprawnego EN97 z dwóch uszkodzonych.

"Push-pull" z lokomotywą (przystosowaną do pchania) czy wagonem sterowniczym z napędem jest EZT-em z możliwością wymiany i zmiany ilości wagonów środkowych.
2016-01-15 19:23:30 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Dekrek:
"Dziękuje bardzo za wyjaśnienie.

Czyli cała zaleta takiego składu poza pojemnością wagonów piętrowych to to że nie trzeba przestawiać lokomotywy podczas zmiany kierunku jazdy ?

A dlaczego maksymalnie do 6 wagonów na skład ? Taka lokomotywa chyba spokojnie uciągnie z 10 takich wagonów piętrowych - problem jest z pchaniem większej ilości niż 6 ?"
Uciągnąć to pewnie i z 40 da radę.
Tu chodzi o sterowanie, a dokładnie rzecz biorąc o wydolność tego sterowania.
Sygnały do sterowania to pewnie problem niewielki, ale dochodzi sterowanie
drzwiami, oświetleniem, nagłośnieniem i to wszystko razem wzięte powoduje
jakieś ograniczenia. Może kabelki zbyt cienkie, może spadki napięć za duże.
A przy sterowaniu lokomotywą na odległość lipy być nie może.
2016-01-16 11:12:12 Autor: Łukasz_70
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dzien Dobry,

Czy w rozkladzie jazdy PKP, mozna znalesc informacje jakii skladem jest realizowane dane polaczenie? Chciałbym zrobic wycieczke np. do Skierniewic, ale pojechać "Sundeckiem".

Dziekuje za ewentualna odpowiedz.
L.K.
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony