W peronach nowej stacji Lubin nie wszystkie pociągi się mieszczą
Michał Szymajda ⚫ 13.01.2021 ⚫
396

Zbudowane w 2019 lubińskie peronyFot. Adeiano, wikipedia, CC BY-SA 4.0
200-metrowe perony, oddane do użytku w pierwszej połowie 2019 roku na całkowicie przebudowanej stacji Lubin, są zbyt krótkie, by przyjąć część pociągów. Jeden z nich – sezonowy TLK Wolin, w ogóle się tam nie zatrzyma.
Lokalne lubińskie media zauważyły, że letni, sezonowy pociąg nocny TLK Wolin, kursujący w relacji Bohumin – Świnoujście właśnie przez Lubin, nie zatrzyma się w tej miejscowości. Zapytaliśmy PKP Intercity, skąd wzięła się decyzja, by pociąg przejeżdżał przez 72-tysięczne miasto bez zatrzymania.
– TLK Wolin jest połączeniem wakacyjnym kursującym w relacji Bohumin – Świnoujście. W związku z dużym zainteresowaniem pasażerów przejazdami tym pociągiem, w aktualnym rozkładzie jazdy składa się on z dużej liczby wagonów (minimum 8). Tak zestawiony pociąg nie mieściłby się w peronie na stacji Lubin, co w znacznym stopniu utrudniałoby wsiadanie i wysiadanie podróżnych, szczególnie w porze nocnej – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.
Przedstawicielka przewoźnika dodaje, że podróżni udający się z Lubina w kierunku Szczecina czy Świnoujścia mogą skorzystać z innych połączeń uruchamianych na tej trasie przez spółkę, m.in. IC Chełmoński oraz TLK Wyczółkowski (kursowanie pociągu jest chwilowo zawieszone z uwagi na uwarunkowania związane z pandemią).
Co ciekawe, problemu z zatrzymaniem w Lubinie nie ma także zbyt długi dla lubińskich peronów międzynarodowy pociąg NightJet z Berlina do Wiednia. Ten pociąg będzie jednak zawieszony od 17 stycznia.
Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe, czy peron będzie wydłużany i skąd decyzja, aby budować go w takim standardzie, mimo że PKP Intercity od początku planowało trasowanie pociągów dalekobieżnych przez stację w Lubinie.
– Peron w Lubinie ma 200 m i został wybudowany zgodnie z przyjętym wariantem prac. Obecnie na stacji zatrzymuje się ponad czterdzieści pociągów, w tym 12 to pociągi dalekobieżne (…). W przypadku, gdy skład jest dłuższy niż peron, pociąg też może się zatrzymać na tej stacji. Wówczas obsługa pociągu informuje podróżnych, iż wsiadanie i wysiadanie odbywa się do i z wagonów zatrzymujących się obok peronu – napisał Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka nie planuje obecnie wydłużać istniejących peronów.
– TLK Wolin jest połączeniem wakacyjnym kursującym w relacji Bohumin – Świnoujście. W związku z dużym zainteresowaniem pasażerów przejazdami tym pociągiem, w aktualnym rozkładzie jazdy składa się on z dużej liczby wagonów (minimum 8). Tak zestawiony pociąg nie mieściłby się w peronie na stacji Lubin, co w znacznym stopniu utrudniałoby wsiadanie i wysiadanie podróżnych, szczególnie w porze nocnej – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.
Przedstawicielka przewoźnika dodaje, że podróżni udający się z Lubina w kierunku Szczecina czy Świnoujścia mogą skorzystać z innych połączeń uruchamianych na tej trasie przez spółkę, m.in. IC Chełmoński oraz TLK Wyczółkowski (kursowanie pociągu jest chwilowo zawieszone z uwagi na uwarunkowania związane z pandemią).
Co ciekawe, problemu z zatrzymaniem w Lubinie nie ma także zbyt długi dla lubińskich peronów międzynarodowy pociąg NightJet z Berlina do Wiednia. Ten pociąg będzie jednak zawieszony od 17 stycznia.
Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe, czy peron będzie wydłużany i skąd decyzja, aby budować go w takim standardzie, mimo że PKP Intercity od początku planowało trasowanie pociągów dalekobieżnych przez stację w Lubinie.
– Peron w Lubinie ma 200 m i został wybudowany zgodnie z przyjętym wariantem prac. Obecnie na stacji zatrzymuje się ponad czterdzieści pociągów, w tym 12 to pociągi dalekobieżne (…). W przypadku, gdy skład jest dłuższy niż peron, pociąg też może się zatrzymać na tej stacji. Wówczas obsługa pociągu informuje podróżnych, iż wsiadanie i wysiadanie odbywa się do i z wagonów zatrzymujących się obok peronu – napisał Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka nie planuje obecnie wydłużać istniejących peronów.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |