Partnerzy serwisu:

Zakończono budowę przejazdu pod torami magistrali E59 w Kościanie [zdjęcia]

inf. pras., oprac.ms 26.07.2020 30

arrow
arrow
Zakończono budowę przejazdu pod torami magistrali E59 w Kościanie [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zakończono budowę przejazdu pod torami magistrali E59 w Kościanie [zdjęcia]
Zakończono budowę przejazdu pod torami magistrali E59 w Kościanie [zdjęcia]
Zakończono budowę przejazdu pod torami magistrali E59 w Kościanie [zdjęcia]
Nowy wiadukt kolejowy w Kościanie zapewnił większe bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Sprawniejsza jest komunikacja w mieście. Bezkolizyjne skrzyżowania m.in. w Kościanie i Lesznie to jeden z efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych za ok. 1,5 mld zł, na odcinku Czempiń – granica Dolnego Śląska. Projekt ma wsparcie unijne z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
W Kościanie kierowcy przejeżdżają na drugą stronę miasta pod torami linii Poznań – Wrocław. Poprawił się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym – możliwa jest szybka jazda pociągów z prędkością do 160 km/h. Nowy wiadukt o szerokości 12 m i wysokości 4,7 m usprawnił komunikację drogową. Po obu stronach jezdni są chodniki oddzielone dla bezpieczeństwa barierami.

W Kościanie do końca roku kierowcy skorzystają z drugiego wiadukt kolejowego na ul. Gostyńskiej na drodze wojewódzkiej nr 308. Prace prowadzone są bez wstrzymywania ruchu pociągów, co wymaga od wykonawców zachowania szczególnego bezpieczeństwa.

Nowy wiadukt w Kościanie to kolejne, bezkolizyjne skrzyżowanie na modernizowanej linii Poznań – Wrocław. Od kwietnia kierowcy sprawnie przejeżdżają nad torami w Klonówcu koło Leszna. Od lipca nowy wiadukt drogowy w Lesznie zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w Gołaszynie, Rawiczu (na ul. Świętojańskiej i ul. Piłsudskiego) oraz Kościanie na ul. Gostyńskiej. Dzięki inwestycji PKP PLK 7 nowych, dwupoziomowych skrzyżowań zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia komunikację. Ponadto poziom bezpieczeństwa zwiększają przebudowywane przejazdy kolejowo-drogowe. Nowa nawierzchnia i lepsze zabezpieczenia są już na 14 z 24 przejazdów.

Po zakończeniu prac pociągi między Poznaniem a Wrocławiem pojadą z prędkością do 160 km/h. Czas przejazdu najszybszych składów między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska wyniesie ok. 1:30 h.

Prace prowadzone są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” o wartości 1,5 mld zł, z czego ok. 1 mld zł stanowi dofinansowanie z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na linii planowane są do końca roku.

Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na linii kolejowej z Poznania do Wrocławia (odcinki: Poznań – Czempiń oraz Wrocław – granica woj. dolnośląskiego) dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie, oraz bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu, Mosinie i Łęczycy.

Modernizacja odcinka Czempiń - Rawicz jest opóźniona głównie ze względu na konieczną zmianę wykonawcy, po opuszczeniu placu budowy przez spółkę Astaldi. Opóźnienia sięgają, względem pierwotnych założeń, blisko roku. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony