Partnerzy serwisu:

W końcu wzrost przewozów pasażerskich

jm, Rynek Kolejowy 07.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-07-07 15:43:19 Autor: Kflik
---.60.129.178
Jak się sprzedaje bilety na Pendolino o dobrych godzinach taniej niz InterRegio to nie dziwne, ze wzrosty :)
2015-07-07 15:46:33 Autor: Kflik
---.60.129.178
czy podana jest gdzieś wykonana praca eksploatacyjna?
(pockm).
2015-07-07 15:52:35 Autor: bankomat
---.10.130.216
No i co wąsate związkowe mirki? Co teraz powiecie? Jednak bankomaty dobrze sobie radzą z koleją. Za waszych rządów był tylko burdel, smród. brud i wszy w wagonach. A dziś modernizacja tysięcy kilometrów linii, piękne dworce, coraz więcej nowego taboru. No i pasażerowie wracają do kolei. A wy możecie tylko ujadać na forach na "marszałkowskie kolejki" i Arrivę, które biją was na głowę pod każdym względem: taboru, punktualności i komfortu dla pasażera i to jeszcze za niższą dotację.

Jeszcze tylko jakby udało się rozwalić PR, ostatnią ostoję staropekapiarskiego syfu, ehhh... W każdym razie życzę wam bolesnej restrukturyzacji i zwolnień grupowych.
2015-07-07 15:59:32 Autor: dd
---.dynamic.gprs.plus.pl
A ciebie bankomat wywalili na zbity pysk że tak ziejesz nienawiścią?
2015-07-07 16:04:41 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
jak świat światem zawsze w okresie letnim wzrastają przewozy pasażerskie a jesienią towarowe
2015-07-07 16:19:09 Autor: bankomat
---.10.130.216
Nie, po prostu wścieka mnie to, że zamiast inwestować w nowy tabor, czy infrę ładuje się 700 mln w PR i zmusza województwa do współpracy z tym trupem. W Warmińsko-Mazurskim, które nie ma własnej spółki (i dobrze, bo za małe województwo), zamiast zrobić uczciwy przetarg, znowu wybrano PR. Nie miał bym nic przeciwko tej spółce, gdyby wygrywała przetargi. Dziś istnieje tylko dzięki bezprzetargowemu powierzaniu przewozów.

No i wścieka mnie nieustanny hejt na to, co się udało wielkim trudem dobrego zbudować na kolei regionalnej: KM, KW, KD i Arrivę. Żałosne są te oskarżenia, np. o jazdę spalinowymi pod drutem, jakby dla pasażera to miało znaczenie. Bo dla wąsatych pasażer (klient) się nie liczy. Dla nich kolej jest dla kolejarzy.
2015-07-07 16:20:48 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Przecie 2.3 mln pas km / 10 mln pas = 230 m,
więc to chyba niemożliwe by statystyczny pasażer IC jechał pociągiem na taką [Admin: zmoderowano]
2015-07-07 16:29:59 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Dumping Panie Dumping
2015-07-07 17:03:53 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@bankomat
A kto,utrzymuje tego ''trupa'' przy życiu? Wąsate zwiąchole, czy Maria Wasiak z Ewą Kopacz, nie potrafiąc podjąć decyzji o likwidacji tego chorego tworu?

Bankomaty pomimo kolosalnych wydatków na kampanie reklamowe nie mają de facto ZADNEGO projektu, który można by było uznać za sukces od 2012 roku. Modernizację największych dworców przeprowadzili poprzednicy. Wszystkie inwestycje taborowe w IC zaplanowali i przeprowadzili ''kolejarze''.

Co ''zdziałali'' nowi od 2012 roku? Przeprowadzili prywatyzację PKP Cargo z zaniżoną wyceną akcji.Utracili blisko 10 milionów pasażerów w Intercity dzięki ''geniuszowi'' Celejewskiego.Projekt Pendolino położyli od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży (kilkudniowa awaria systemu sprzedaży) ,przez fatalną frekwencję,po gigantyczną stratę finansową, o której milczą. W zakresie inwestycji dworcowych wymyślili nowy dworzec zachodni w Warszawie o mniejszej kubaturze, niż restauracja Sfinx na dwrocu we Wrocławiu, w Bydgoszczy za 200 milionów złotych zafundowali perony o wysokości 38 i 55 cm, a w Szczecinie pierwszy ze zmodernizowanych peronów wygląda jak przystanek kolei podmiejskiej w Uzbekistanie...

Poczekam z gratulacjami dla ekipy Karnowskiego do momentu, jak IC przewiezie JEDNEGO pasażera więcej, niż przewoziło w 2012 roku ( tu nie ma póki co realnych wzrostów, jest powolne odrabianie straty 10 milionów pasażerów), jak zbuduje choć jeden dworzec na miarę XXI wieku i przeprowadzi modernizację trasy Kraków-Katowice...
2015-07-07 17:07:12 Autor: Kflik
---.60.129.178
@bankomat

Np PRy były źle zrobili usamorzadowienie w 2008 roku i PR nie całkiem były oddłużone.
To zapoczątkowało spiralę długu.

Poza tym jednorazowe 700mln - tymczasem PKP IC dostaje niewiele mniej co roku - na usługi które nie nadają się do przejazdów na trasach poniżej 250km (taryfa tak skonstruowana by odstraszać takich) i nie mają wspólnych biletów okresowych z innymi przewoźnikami.

Ile pockm uruchamia w roku PR a ile PKP IC?
(jaką ma średnio dotację PR do pockm a jaką PKP IC?)
to są ciekawe dane.

Na razie mamy wzrosty po zapaści.
sukces będzie jak ta tendencja się utrzyma, w 2016, 2017.
Oraz jesli PKP IC nie wyskoczy nagle z potrzebą zwiększenia dotacji, która już teraz jest zbyt duża i kiedyś jakiś rzad może stwierdzić, że koniec z tym marnotrawstwem lepiej tą kasę dać choćby na...kolej regionalną.
2015-07-07 17:10:44 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
" Przecie 2.3 mln pas km / 10 mln pas = 230 m,
więc to chyba niemożliwe by statystyczny pasażer IC jechał pociągiem na taką [Admin: zmoderowano] "
Redakcja znowu dała ciała.

PKP IC - liczba pasażerów w okresie styczeń-maj.
2014: 10,03499 mln
2015: 11,24998 mln

PKP IC - praca przewozowa w okresie styczeń-maj.
2014: 2,30049 mld paskm
2015: 2,61868 mld paskm

Czyli jeden pasażer PKP IC przejechał średnio 232,77 km (w analogicznym okresie roku poprzedniego było to 229,25 km).
2015-07-07 17:13:30 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
"W maju wszyscy operatorzy przewieźli w sumie 24,7 mln pasażerów, czyli aż o 1,2 mln osób więcej, niż rok wcześniej (5,22 proc.). W sumie, mimo słabego początku roku, przewozy wzrosły w okresie styczeń – maj o 1,64 proc. względem ubiegłego roku i o prawie 4 proc. względem roku 2013.

Bardzo wzrosła również praca przewozowa – w maju prawie o 10 procent, a od początku roku – o 3,6 proc. Liczba pasażerokilometrów dla wszystkich przewoźników od początku roku (6,69 mln) jest już niewiele niższa, niż w analogicznym okresie 2014 roku (6,73 mln). Od początku roku stale rośnie praca eksploatacyjna, która w maju wyniosła 11,96 tys. pociągokilometrów. Zarówno w samym maju, jak i w okresie styczeń – maj była ona większa, niż w 2013 roku – a w biegłym roku spadła przecież o ponad 3 procent."

Czyli sukces? Praca przewozowa wzrosła ale jest "niewiele" niższa niż w 2014 r. Od początku roku stale rośnie praca eksploatacyjna a przewozy niższe. Sukces! A tak może redaktor bądź co bądź prasy technicznej wytłumaczy zapis 11,96 tysięcy pociagokilometrów to znaczy 11 960 pociagokilometrów czy 1196000, czy może cos innego. Polecam szkolny matematyczny słownik.
2015-07-07 17:13:59 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Stefan

może jest jakiś błąd na stronie.
trzeba by policzyć na podstawie tego co jest tutaj:
http://utk.gov.pl/pl/analizy-i-monitoring/statystyka-miesieczna/przewozy-pasazerskie-20/5641,Przewozy-pasazerskie-2015.html


i ponawiam pytanie czy gdzieś jest podana praca eksploatacyjna z podziałem na przewoźników (a jesli nie to czemu tak istotny parametr nie jest pokazywany)
2015-07-07 17:19:40 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Dokładnie WCH.

Wzrost pracy eksploatacyjnej (czyli kosztów) jest niewspółmiernie wysoki, w stosunku do prezentowanego wzrostu przewozów pasażerów, szczególnie w przypadku PKP IC. To oznacza,że obecna oferta IC jest zdecydowanie mniej efektywna finansowo,pomimo obserwowanego wzrostu przewozów, a na tak rozbudowanej siatce połączeń,przewoźnik ma znacznie mniejsze wypełnienia składów niż w 2014 roku.
2015-07-07 17:21:08 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Kflik
Ten kluczowy parametr nie jest prezentowany, bo by zburzył aktualną propagandę sukcesu IC:)
2015-07-07 17:30:03 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post unapologetic bitch:
"@Kflik
Ten kluczowy parametr nie jest prezentowany, bo by zburzył aktualną propagandę sukcesu IC:)"
Nie jest prezentowany dla żadnego z 13 największych kolejowych przewoźników pasażerskich działających w Polsce.

"Wzrost pracy eksploatacyjnej (czyli kosztów) jest niewspółmiernie wysoki, w stosunku do prezentowanego wzrostu przewozów pasażerów, szczególnie w przypadku PKP IC."
Skoro wiesz ile wynosi praca eksploatacyjna wykonana przez PKP IC, to się z nami podziel.
2015-07-07 17:35:47 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Małopolanin
Jeszcze mi życie miłe:) Wystarczy sobie na przykład porównać ofertę IC na linii Warszawa-Trójmiasto czy Warszawa-Kraków w maju 2014 i w maju 2015...
2015-07-07 17:39:54 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Czyli klepiesz w klawisze nie mając dokładnych danych. Tak właśnie myślałem :)

Z tabelek RJ to ja sobie umiem policzyć, ale jest to czasochłonne i wymaga wyszukania pociągów dodatkowych, odwołanych, itp.
2015-07-07 17:43:21 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@małopolanin
Ja nie twierdzę,że ich nie mam.Stwierdzam,że ich nie upublicznię:)
2015-07-07 17:46:52 Autor: RafałB
---.dynamic.chello.pl
A czytać nie potrafisz, że to jest porównane rok do roku ?
2015-07-07 18:02:40 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post unapologetic bitch:
"@małopolanin
Ja nie twierdzę,że ich nie mam.Stwierdzam,że ich nie upublicznię:)"
Czyli typowe "wiem, ale nie powiem" stosowane od wielu lat przez pewnego znanego polityka.
2015-07-07 18:06:38 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@małopolanin
Tu nie chodzi,żeby się zgadzało po przysłowiowym przecinku. Wystarczy porównać,że w maju 2014 roku IC uruchamiało w porze dziennej do Trójmiasta 5 par pociągów,a w maju 2015 roku...15 par.Do Krakowa odpowiednio 10 i 15 par. Do tego ( w kontekście wskaźników wypełnienia) warto brać pod uwagę,że 4 pociągi EIC do trójmiasta w 2014 roku miały średnio po 250 miejsc, dziś każde pendolino blisko 400...
2015-07-07 18:22:27 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
"Wystarczy porównać,że w maju 2014 roku IC uruchamiało w porze dziennej do Trójmiasta 5 par pociągów,a w maju 2015 roku...15 par."
Kłamstwo - w 2014 było 6 dziennych, w 2015 13. I ze wzrostu o 200% robi się wzrost o 116%.

"Do Krakowa odpowiednio 10 i 15 par."
Tego nawet nie sprawdzam, tylko zakładam, że przekłamanie jest na podobnym poziomie.

"Do tego ( w kontekście wskaźników wypełnienia) warto brać pod uwagę,że 4 pociągi EIC do trójmiasta w 2014 roku miały średnio po 250 miejsc, dziś każde pendolino blisko 400..."
To nie są prawdziwe dane.
Kaszub, Neptun, Norwid w poprzednim RJ miały po około 380 miejsc. Najkrótszy (i jedyny tak krótki) na tej trasie Artus - 250 miejsc.

Poza tym - wzrosty pracy eksploatacyjnej na wyżej wymienionych trasach nie uprawniają do wysnucia takich wniosków:
"Wzrost pracy eksploatacyjnej (czyli kosztów) jest niewspółmiernie wysoki, w stosunku do prezentowanego wzrostu przewozów pasażerów, szczególnie w przypadku PKP IC"
odnośnie całej siatki połączeń.
2015-07-07 18:24:38 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Korekta (nie można edytować).
"w 2015 13. I ze wzrostu o 200% robi się wzrost o 116%."
14 nie 13. I nie 116%, a 133%.
2015-07-07 18:42:48 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
@bankomat
nie w temacie, ale mnie wścieka to, że Twój capo di tutti capi przechwala się, że za chwilę spłaci historyczny dług PKP, nie wspominając słowem, że nowy dług Grupy PKP pewnie już przekroczył historyczne 6 mld. zł.
2015-07-07 18:56:46 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin
Dziękuję za sprostowanie mln pas km na mld pas km - teraz gra te 230 km i świadczy, że IC to prawdziwy Inter City, ale nie to żebym go lubił:)

Ile wynosi ta odległość dla pozostałych przewoźników, jeśli w ogóle to się da oszacować?

@unap.bitch
Czemu nie powie ile poc.km wzrosło IC rok do roku?


2015-07-07 19:10:44 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Off topic:
Ile kosztuje przewóz roweru w pendo i czy można to zrobić na HH?
2015-07-07 19:33:43 Autor: jjuujj
---.sta.tvknaszapraca.pl
Ile kosztuje przewóz roweru w pendo i czy można to zrobić na HH?

można
2015-07-07 20:04:10 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
"Ile wynosi ta odległość dla pozostałych przewoźników, jeśli w ogóle to się da oszacować?"
Na stronie UTK są dane. RK je kopiuje (myląc mld z mln) i jeszcze każe płacić za czytanie pełnej wersji artykułu na Monitorku :D
2015-07-07 20:26:12 Autor: Aj_Oj
---.tktelekom.pl
Jeżeli ten artykuł ukazał by się w Fakcie to można by to olać. Ale jeżeli w podobno fachowej gazecie nie rozróżnia się milionów od miliardów i nie umie się poprawnie zapisać liczb a już na kpinę z czytelników zakrawa brak poprawienia błędów. Delikatnie przyczepie się tylko do pracy przewozowej która w maju, według autora wyniosła 11,6 tysięcy pociagokilometrów (słownie jedenaście sześćset) to znaczy w całej Polsce prace przewozowa według RK wynosiła mniej niż 300 pociagokilometrów w dobie!
2015-07-07 21:07:11 Autor: TT
---.dynamic.chello.pl
Ja to się cieszę z tych wzrostów. Przyjdzie Warsewicz na ministra i będzie mógł się pochwalić, że od niego zaczęły się wzrosty, wykazując koszmarne spadki z wcześniejszych lat. I cała ta retoryka PR-owa dzisiejszych władców pekapu pójdzie się je...ć.
2015-07-07 22:02:06 Autor: lol
---.icpnet.pl
015-07-07 20:26:12 Autor: Aj_Oj

Czego sie spodziewasz po ludziach konczacych dziennikarstwo? Kolej to oni widzieli w skalo H0, a w ofercie pracy szukaja ludzi "interesujacych" sie transportem.
2015-07-07 22:53:43 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@lol & Aj_Oj
1000 x - czepiacie się. To nie apteka.
Kolejarze też nie są dobrzy w liczeniu. Taki głos z USA jak jedzie lokomotywą 120 km/h, to przejeżdża 1m/s :)
2015-07-07 23:04:29 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
ja powrócę do pytania.

Dlaczego UTK nie prezentuje pracy eksploatacyjnej w podziale na przewoźników?

Przewoźnicy też zawsze unikają tej wielkości, np na próżno szukać tego w raportach rocznych PR.

O co chodzi?
Przecież to jedyny sposób by porównać jak zmienia się oferta, ilość podróżnych to już rzecz wtórna.
2015-07-07 23:11:23 Autor: gość 73
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@bankomat
Cienki jesteś i tyle.
Łykasz wszystko co przeczytasz.
Nie masz pojęcia o powiązaniach i o tym kto tak na prawdę rządzi tymi "prywatnymi" folwarkami kolejowymi.
Przy okazji trzepią niesamowitą kasę dzięki temu że kolej podzielona a i koryt pod dostatkiem więc nażrą się do bólu.
Im większy podział tym łatwiej "zgubić" kilka milionów :)
2015-07-08 00:03:03 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Mimo posiadania auta, zawsze na trasy ponad 100km wolę PKP, tylko WAS proszę o skomunikowania, lub rozkłady z +-15min na przesiadkę miedzy jednym a drugim przewoźnikiem.. Czasami są kurioza, np. pociąg Poznań-Leszno 13:15, a Leszno-Zbąszyn 13:10...
2015-07-08 07:09:42 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Co wyście się czepili tej linii Kraków - Katowice? Przecież zmodernizowano wyjazd z Krakowa na Warszawę oraz na Kalwarię, teraz w robocie jest Kraków - Rzeszów. Chcielibyście remontu wszystkich linii krakowskich na raz?
2015-07-08 07:16:10 Autor: Mmm
---.play-internet.pl
Jak będzie piziom przewozow z 2008 roku kiedy rozwalono ówczesne PKP Przewozy Regionalne to dopiero można bedzie uznac to za sukces. A tak to jest propaganda sukcesu.
2015-07-08 08:33:08 Autor: Kflik
---.60.129.178
@aron mędrzec parczewski
nie na raz tylko sprawnie i szybo, najlepiej zanim linia ulegnie totalnej destrukcji a nie 10 letnia epopeja.
2015-07-08 08:35:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
Wszystkie takie artykuły i podsumowania są kompletnie bez znaczenia jeśli nie ma powiązania z pracą eksploatacyjną (pociągokilometry) np. wiadomo, że PR spada bo uruchamia coraz mniej (przejmują inni przewoźnicy, wiadomo, że PKP IC uruchamia więcej niż w 2014 ale nie wiadomo ile, czy faktycznie MK to muszą kiedyś policzyć bo UTK i inni ujawnienie tych danych uważają za szkodliwe społecznie albo co? wstydzą się?)
2015-07-08 12:10:53 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Porównanie "rok do roku" wypada nieżle, ale o wiele prawdziwsze - w ocenie dokonań "bankomatów" - jest analiza danych z roku 2007 i obecnych. Chwalenie się obecnym wzrostem przewozów przywodzi na myśl dowcip o rabinie oraz kozie... najpierw z nią zamieszkaj, a jak się pozbędziesz, to na pewno poczujesz, że jest lepiej!
2015-07-08 14:55:43 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Małopolanin
Popracuj nad przyjętą metodologią dla porównań:) W maju 2014 liczysz wszystkie pociągi do Trójmiasta, w maju 2015 tylko te jadące przez Działdowo:)

Kaszub,Neptun i Norwid w ciągu tygodnia miały zasadnicze zestawienia gwaratujące 250-270 miejsc dyspozycyjnych, a jedynie w weekendy ok 350-370.

Jeżeli wzrost siatki połączeń do Trójmiasta z 5 do 15 par, łącznego dobowego oferowania miejsc o ponad 250%, kosztów kredytów i obsługi serwisowej Pendolino uważasz za szczegół nie istotny dla analizy oferty pod kątem biznesowym, to raczej nie osiągniemy porozumienia:)

Małopolanin, taki LOT pomimo operowania na linii Warszawa-Kraków taką samą siatką połączeń jak rok temu, zwiększył przewozy o 10%, na linii do Trójmiasta utracili 5% pasażerów...ale rok temu było 8-9 lotów dziennie,a dziś tylko 5. Ten przykład pokazuje dobitnie, kiedy wzrost przewozów można uznać za sukces...wyłącznie wtedy struktura kosztów do przychodów ma ręce i nogi. W przypadku IC koszty poszybowały do stratosfery, a przychody póki co ledwo oderwały się od ziemi.
2015-07-08 16:39:47 Autor: Kflik
---.60.129.178
@unapologetic bitch

wszystko ok, tylko my nie chcemy tylko takich minimalistycznych rozwiązań (porównanie tylko jednego połączenia)

Najlepiej porównać zmianę pracy eksploatacyjnej z pracą przewozową.

Dlaczego tego nie da się zrobić?
dlaczego nikt nie podaje pockm w rozbiciu na przewoźników?
2015-07-08 17:22:09 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Wzrost jest niezaprzeczalny, pytanie czy to jest już trend, czy tylko korekta? Tutaj należy skupić uwagę.
2015-07-08 18:12:08 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Niech podadzą zmianę pracy przewozowej. To byłaby jakaś baza do oceny trendu.
2015-07-08 18:22:44 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
@bankomat

"Jeszcze tylko jakby udało się rozwalić PR, ostatnią ostoję staropekapiarskiego syfu, ehhh... W
każdym razie życzę wam bolesnej restrukturyzacji i zwolnień grupowych."

Każdy prędzej czy później dostaje to, na co zasłużył.
2015-07-08 18:39:38 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Kflik
skoro nie czyni tego redakcja RK, tym bardziej ja nie upublicznię tzw. danych wrażliwych. O ile IC może zasłaniać się tajemnicą handlową w zakresie kosztów realizacji oferty komercyjnej (pockm), to dane dotyczące IC/TLK/EIC ( w rozumieniu EC/EN poza komercyjnym ''BWE'') powinny być jawne.
2015-07-08 19:20:54 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@unapologetic bitch

Podobnie jak dane wszystkich przewoźników regionalnych - dane takie powinny być jawne.

Oczywiście RK pewnie danych nie podał bo ich nie posiada - danych nie podaje UTK.
Dlaczego?
Pewnie maja jakąś instrukcję wewnętrzną, że takich danych ma nie być.

Czemu to jest tajne (tajemnica handlowa) skoro znacznie by się wydawało bardziej istotna rzecz - ilość przewiezionych pasażerów nie jest?
To tak jakby sklep podawał do publicznej wiadomości ile sprzedał produktów ale nie podawał w jakich godzinach i w jakie dni był otwarty.
IMHO to absurdalne.

Danych takich próżno też szukać w raportach rocznych (np. PR).
To jakaś branżowa tajemnica w Polsce?
Linie lotnicze Emirates prezentują takie dane (dane o wykonanych lotach) a u nas na kolei się nie da?
(najnowszy raport: http://www.theemiratesgroup.com/english/facts-figures/annual-report.aspx jest nawet ilość oferowanych miejscokilometrów)
2015-07-08 20:00:23 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Kflik
To typowa praktyka w PL,przy realizacji kontraktów publicznych...Chcesz poznać dane odnośnie pockm? Wyślij zapytanie do MIR...nie mają prawa odmówić dostępu do informacji.To są środki budżetowe i IC może ściemniać, ale zamawiający musi być w pełni ''transparentny'':-)
2015-07-09 08:12:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
Tak czy inaczej trzeba walić głową o mur aż się u nas ucywilizuje i nie będą nadmiernie ukrywać takich danych, aż raporty roczne będą na poziomie Emirates (niby też firma państwowa a zupełnie inny styl zarządzania i informowania o wynikach).
2015-07-09 08:45:12 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Kflik
Lovciam Emirates za złotą kartę i poczekalnie first class w terminalu A w Dubaju:) Lata świetlne dla IC:)
2015-07-09 08:50:24 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
...i za to,że od grudnia będzie w końcu na stałe na rotacji z WAW B777 z kabinami first, a nie ten podły Airbus330:)
2015-07-09 11:11:51 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Pomimo braku danych szczegółowych o konkretnych przewoźnikach pewne dość prawdopodobne wnioski można jednak wyciągnąć. Założenie, że całą zmiana liczby pasażerów i pracy przewozowej jest dziełem IC jest całkiem logiczne. Bo nawet spore zmiany w przewozach aglomeracyjnych bilansują się ze sobą (lokalne koleje mniej więcej zyskują (lub odwrotnie) to, co PR tracą, poza tym nie ma jakichś wielkich zmian w porównaniu do poprzedniego roku).

A jeśli dominująca większość zmian dotyczy IC, a konkretnie wprowadzenia Pendolino, to możemy z dużym prawdopodobieństwem ocenić ekonomiczne aspekty tego projektu. I nie są (wyższy wzrost pracy niż liczby pasażerów) one dobre. Pendolino ma gorszą frekwencję niż pociągi sprzed jego wprowadzenia. I to tyle na pierwszy rzut oka.
Wyniki przewozowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony