Partnerzy serwisu:

W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno

inf. prasowa PKP PLK 22.03.2019 77

arrow
arrow
W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno
Stacja Koło fot. PKP PLK
W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno
W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno
W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno
W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno
W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno
W Kole powstają nowe perony. W czerwcu już bez objazdu przez Gniezno
Od czerwca pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów i przejścia podziemnego na stacji Koło. To część modernizacji linii E20 ze Swarzędza do Sochaczewa, wartej 2 mld zł.
Dwa zmodernizowane perony w Kole zostały podwyższone. Ułatwi to korzystanie z pociągów. Na obu platformach są już konstrukcje wiat i częściowe zadaszenie. Wykonawca zamontował pierwsze tablice informacyjne. Docelowo zainstalowany zostanie system informacji pasażerskiej i czytelne oznakowanie. Komfort podróżnym zapewni antypoślizgowa nawierzchnia. Wypukła faktura wraz ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Dla podróżnych o ograniczonej mobilności na peronie nr 2 zostanie zamontowana winda. Przy peronie nr 1 będzie pochylnia. Prace przy przebudowie obu peronów przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Tunel prowadzący z peronu nr 1 na peron nr 2 zastąpi zdemontowaną kładkę dla pieszych. Wykonano już główne segmenty przejścia i skończono budowę schodów na peron nr 2.

Na stacji Koło układane są nowe tory. Zamontowano pierwsze rozjazdy. Powstają konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Na 30-km odcinku z Konina do Koła ułożono już nowe podkłady i szyny. Montowane są słupy trakcyjne oraz pierwsze odcinki nowej sieci.

Na moście na Kanale Grójeckim w ostatnich dniach zamontowano przęsła. Na przeprawie nad Kanałem Warta – Gopło w okolicy Konina wykonawca przebudowuje przyczółki. Wkrótce na plac budowy zostaną przywiezione pierwsze elementy 43-metrowej, kilkusettonowej kratownicy nowego przęsła.

Jednym z efektów modernizacji linii z Poznania do Warszawy ma być większa przepustowość. Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania umożliwi przejazd pojazdów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków pomiędzy wschodnią i zachodnią granicą państwa.

Inwestycja warta ponad 2 mld zł planowana jest do końca 2020 r. Już w czerwcu br. zakończą się jednak główne prace na torach między Koninem a Barłogami. Otwarcie zamkniętego dotąd odcinka umożliwi przywrócenie jazdy pociągów po starej trasie, bez konieczności jazdy przez Gniezno i Inowrocław. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi przejadą z prędkością 160 km/h. Pozwoli to na osiągnięcie czasu przejazdu z Poznania do Warszawy na poziomie ok. 2:20.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony