W Gdyni powstał kolejowy splot torowy
Michał Szymajda ⚫ 30.06.2017 ⚫
12,2k

Splot torowy obok przystanku Gdynia KarwinyFot. PKM
Na dość nietypowe rozwiązanie zdecydował się inwestor przebudowujący torowisko w pobliżu budowanego właśnie przystanku kolejowego Gdynia Karwiny.
Nowo powstający przystanek Gdynia Karwiny powstaje na łuku, a konieczność zbliżenia torowiska do peronów (wynikająca z przepisów TSI), nie pozwalałaby na przejazd pociągów z przekroczoną skrajnią. Tymczasem linią 201 często kilka razy w miesiącu przewożone są towary ponadgabarytowe, zazwyczaj do gdyńskiego portu.
Dlatego PKP PLK, które są zarządcą linii, zaleciły takie rozwiązania techniczne, które pozwolą na przejazd specjalnych pociągów bez kolizji z infrastrukturą. Na wysokości przystanku Gdynia Karwiny powstał więc splot torowy, który pozwoli pociągom z przekroczoną skrajnią oddalić się od peronu. Splot posadowiony jest na drewnianych podkładach.
– Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są niestandardowe – dłuższe. Nie ma producenta tak nietypowych betonowych podkładów. Wybrano więc drewniane rozwiązanie, którego produkcja nie stanowi problemu – wyjaśnia na łamach portalu „trójmiasto.pl” Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
W czwartek rozpoczęło się podbijanie tłucznia pod nowym splotem torowym. Cała inwestycja związana z budową dwóch przystanków kolejowych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion – ma zakończyć się ostatniego dnia lipca. Mimo odbywających się również w nocy prac, trudno będzie jednak dotrzymać tego terminu. Więcej o inwestycjach PKM w Gdyni piszemy tutaj.
Dlatego PKP PLK, które są zarządcą linii, zaleciły takie rozwiązania techniczne, które pozwolą na przejazd specjalnych pociągów bez kolizji z infrastrukturą. Na wysokości przystanku Gdynia Karwiny powstał więc splot torowy, który pozwoli pociągom z przekroczoną skrajnią oddalić się od peronu. Splot posadowiony jest na drewnianych podkładach.
– Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są niestandardowe – dłuższe. Nie ma producenta tak nietypowych betonowych podkładów. Wybrano więc drewniane rozwiązanie, którego produkcja nie stanowi problemu – wyjaśnia na łamach portalu „trójmiasto.pl” Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
W czwartek rozpoczęło się podbijanie tłucznia pod nowym splotem torowym. Cała inwestycja związana z budową dwóch przystanków kolejowych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion – ma zakończyć się ostatniego dnia lipca. Mimo odbywających się również w nocy prac, trudno będzie jednak dotrzymać tego terminu. Więcej o inwestycjach PKM w Gdyni piszemy tutaj.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |